//

Jailbreak, van 4.2.1 naar ios5?

Jailbreak, van 4.2.1 naar ios5? discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo mensen, ik snap t ff allemaal niet meer. het volgende: Ik heb nog 4.2.1 met jailbreak op mijn iphone 4. Nu wil ik graag ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 13-10-11, 21:22
pompino pompino is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 62
Standaard Jailbreak, van 4.2.1 naar ios5?

Hallo mensen, ik snap t ff allemaal niet meer.
het volgende:

Ik heb nog 4.2.1 met jailbreak op mijn iphone 4. Nu wil ik graag ios5 erop zetten, maar zal hierdoor dus mijn jailbreak kwijtraken.

Nu is mijn vraag: kan ik t hierna alsnog unthetered jailbreaken? Dus dat de telefoon gewoon normaal kan opstarten.

En kan ik de programma's/apps die ik er nu door de jailbreak op heb. Er na de upgrade gewoon weer opzetten?


Dus als de jailbreak mogelijk is, is er dan een simpele, ook voor een leek begrijpbare stappenplan hoe dit allemaal moet?

Ik zou het graag willen weten, want ik snap er helemaal niks meer van.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 13-10-11, 21:24
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Je kunt tweaks toch gewoon opnieuw uit Cydia downloaden?
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #3  
Oud 13-10-11, 21:31
pompino pompino is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 62
Standaard

Ja oke. Dus dat moet wel lukken? Maar hoe zit t dan met de jailbreak? Ik lees al hier rond, dat er eentje is. Maar ben ff kwijt, wat voor jailbreak het is. Unthetered? En is t dan gewoon, telefoon aansluiten aan pc, updaten naar ios 5 en dan de jailbreak eroverheen?

Want dat snap ik dus ff niet. Normaal staan hier altijd van die goede en duidelijke stappenplannen. Alleen kan ik die nu nergens vinden.
  #4  
Oud 14-10-11, 01:30
ronald24e ronald24e is offline
• iOS 5.0.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 277
Standaard

De jailbreak die er nu is is een tethered jailbreak, je iphone kan dus niet zonder computer opstarten....
  #5  
Oud 14-10-11, 14:18
Laurens's schermafbeelding
Laurens Laurens is offline
• iOS 7.0.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 19
Standaard

Ronald, komtie:

Download: Snowbreeze (nieuwste versie 2.8 beta 8)
Download: IOS 5.0 voor de iphone4 (Opslaan op bureaublad en dan in de eigenschappen van het 5.0 firmware bestand .zip veranderen in .ipsw) Waarschuwing klopt, gewoon ja drukken.

Start Snowbreeze en volg de instructies. Je kunt hiermee een gejailbreakt firmware bestand maken die je later op je iphone zet. Aan het eind van het programma Snowbreeze zet je je iphone in DFU mode.

Ga daarna naar itunes, die zal zeggen dat er een iphone in DFU modus is aangetroffen. Daarna druk je 'herstel' terwijl je de shift toets ingedrukt houdt. Je selecteerd dan het net gemaakte firmware bestand (LET OP: niet de originele dus!)

Itunes zal nu de gejailbreakte 5.0 op je iphone zetten. Mocht je een melding krijgen als 'error 1600' oid, plug dan je iphone even af en weer in, en selecteer weer met Shift+ herstel de custom firmware die je gemaakt hebt.

- de jailbreak is niet untethered -

..dus je zal de telefoon even aan je comuter moeten hangen en ibooty opstarten, die inmiddels ook op je bureaublad staat. Volg de instructies en je telefoon start gewoon op.

Nu kun je je reservekopie in itunes terugzetten. Ook hierna moet hij weer even opnieuw opgestart worden, weer met ibooty.

Daarna kun je synchroniseren en alle muziek en apps terugzetten. Hierna hoef je hem in principe niet meer opnieuw op te starten. Mocht dit ooit wel nodig zijn ben je inmiddels al genoeg ervaren met ibooty. Moielijk is het ook niet. Hoop dat het lukt!

Laatst gewijzigd door XIII; 14-10-11 om 17:59. Reden: Illegale aanbieding
  #6  
Oud 14-10-11, 17:21
pompino pompino is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 62
Standaard

Wow,

Wat een uitleg. Thanks laurens

Ik ga er gelijk mee aan de slag.

En hopelijk werkt die unthetered dan.
  #7  
Oud 14-10-11, 17:26
VeeGee VeeGee is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 29
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pompino Bekijk bericht
Wow,

Wat een uitleg. Thanks laurens

Ik ga er gelijk mee aan de slag.

En hopelijk werkt die unthetered dan.

Er is GEEN untethered. Elke keer als je je iPhone aan of uit zet of wil rebooten zul je je iPhone aan je Mac/PC moeten hangen!

Alleen als je een iPhone 3GS hebt met oude bootrom is er een untether.
  #8  
Oud 14-10-11, 20:10
xl3igplayer xl3igplayer is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 42
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Ronald, komtie:

Download: Snowbreeze (nieuwste versie 2.8 beta 8)
Download: IOS 5.0 voor de iphone4 (Opslaan op bureaublad en dan in de eigenschappen van het 5.0 firmware bestand .zip veranderen in .ipsw) Waarschuwing klopt, gewoon ja drukken.

Start Snowbreeze en volg de instructies. Je kunt hiermee een gejailbreakt firmware bestand maken die je later op je iphone zet. Aan het eind van het programma Snowbreeze zet je je iphone in DFU mode.

Ga daarna naar itunes, die zal zeggen dat er een iphone in DFU modus is aangetroffen. Daarna druk je 'herstel' terwijl je de shift toets ingedrukt houdt. Je selecteerd dan het net gemaakte firmware bestand (LET OP: niet de originele dus!)

Itunes zal nu de gejailbreakte 5.0 op je iphone zetten. Mocht je een melding krijgen als 'error 1600' oid, plug dan je iphone even af en weer in, en selecteer weer met Shift+ herstel de custom firmware die je gemaakt hebt.

- de jailbreak is niet untethered -

..dus je zal de telefoon even aan je comuter moeten hangen en ibooty opstarten, die inmiddels ook op je bureaublad staat. Volg de instructies en je telefoon start gewoon op.

Nu kun je je reservekopie in itunes terugzetten. Ook hierna moet hij weer even opnieuw opgestart worden, weer met ibooty.

Daarna kun je synchroniseren en alle muziek en apps terugzetten. Hierna hoef je hem in principe niet meer opnieuw op te starten. Mocht dit ooit wel nodig zijn ben je inmiddels al genoeg ervaren met ibooty. Moielijk is het ook niet. Hoop dat het lukt!

Is hier misschien een Tutorial van Op youtube ? en werkt dit zelfde ook met de Ipad 1 ?

ik heb wel een Ipad 1 ios 5 .ipsw

of haal ik te veel overhoop om dit allemaal te gaan doen en gewoon via itunes updaten naar ios 5 en dan jailbreaken ?
  #9  
Oud 15-10-11, 15:23
Laurens's schermafbeelding
Laurens Laurens is offline
• iOS 7.0.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 19
Standaard

Ditzelfde kun je ook met de iPad 1 doen inderdaad. In acht nemend dat je natuurlijk wel de 5.0 firmware voor de ipad download.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: van IOS4 naar IOS5, en dan? cydia tweaks? simlockvrij Jailbreak 12 19-10-11 00:43
iPhone: Updaten van 4.0.2 naar iOS5 met behoud van baseband Milanello Jailbreak 6 13-10-11 23:06
iPad: Van IOS5 terug naar Jailbreak versie JerOeen Jailbreak 1 12-10-11 22:49
Werkt de iOs5 GM jailbreak ook op de iOs5 Final? benna Jailbreak 3 12-10-11 19:38
HEEELP!! downgrade van ios5 naar 4.3.3 lukt niet(heb shsh in tinyumbrella) philippehel iPhone algemeen 7 08-09-11 18:58

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:29.