iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: ios 5 activeren at&t iphone 3gs lukt niet (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/101225-ios-5-activeren-at-and-t-iphone-3gs-lukt-niet.html)

ivoback 15-10-11 17:28

ios 5 activeren at&t iphone 3gs lukt niet
 
ik heb mijn iphone 3gs uit amerika door middel van sn0wbreeze geupdated naar ios 5 nu heeft deze mijn iphone niet geactiveerd ik heb niet de juiste simkaart iemand enig idee hoe ik mijn iphone kan activeren alvast bedankt

btw ik heb mijn shsh blobs dus kan eventueel downgraden

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 15 oktober 2011 om 17:18 ----------

al gelukt opnieuw een custom firmewire gemaakt maar dan in expert mode activate aangeklikt iemand enig idee of SAM werkt met ios 5?

JeroennC 18-10-11 14:28

Hallo ivoback,

Ik heb een dergelijk probleem, met een lang verhaal. In het buitenland is mijn iPhone 4 gestolen. Thuis heb ik een nieuwe SIM gekregen en kreeg ik de oude iPhone 3GS van mijn vader.

Ik deed hem in de computer en heb nog gezien dat de software op dat moment 4.3.3 was. Mijn iTunes raadde aan de nieuwste update uit te voeren, zoals ik dat altijd doe.

Wat ik niet wist was dat deze 3GS gejailbreakt was.. Niet-wetend zette ik 5.0 er op en toen ik heb aanzette kreeg ik het grijze scherm om te activeren, als ik dat probeer via Wi-Fi zegt hij keer op keer dat de activeringsserver tijdelijk niet beschikbaar is.

Als ik het probeer via iTunes zegt hij zelfs dat er geen SIM in zit, waar dit wel het geval is.

Nu probeer ik hem in DFU-mode te Herstellen naar 4.3.3 met een .ipsw bestand. Maar als dat voltooid is krijg ik weer dat grijze scherm met 'iPhone' erin. Dus ben ik terug bij af..

Weet alstublieft iemand(?!) wat mij te doen staat?

Groeten Jeroen

Fireball 19-10-11 17:45

Bij mij hetzelfde probleem!!! Wie kan er helpen????

jimspeed1998 21-10-11 18:54

Ik zal voor de iphone 3gs vanavond wel een ipsw maken met ips 5+jb maar ik heb 1 vraag heb je de oude of nieuwe bootrom? Laat het zo snel mogelijk weten want dan kan ik sneller het bestandje maken en uploaden

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 21 oktober 2011 om 18:00 ----------

In dat bestandje zit natuurlijk ook de unlock

marcovan 21-10-11 20:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ivoback (Bericht 717634)
ik heb mijn iphone 3gs uit amerika door middel van sn0wbreeze geupdated naar ios 5 nu heeft deze mijn iphone niet geactiveerd ik heb niet de juiste simkaart iemand enig idee hoe ik mijn iphone kan activeren alvast bedankt

btw ik heb mijn shsh blobs dus kan eventueel downgraden

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 15 oktober 2011 om 17:18 ----------

al gelukt opnieuw een custom firmewire gemaakt maar dan in expert mode activate aangeklikt iemand enig idee of SAM werkt met ios 5?

jb met snowbreeze of redsnow en aangeven dat je geen origineel sim heb en klaar kan je allemaal zelf doen en dan een ipsw bestand maken en restoren

Fireball 22-10-11 09:49

Ik kan er niet in komen met ios5
Daarom weet ik debootrtom ook niet

marcovan 22-10-11 10:06

Hoe bedoel je kan er niet in komen

mlanged 22-10-11 11:58

Beste allen, ik wil graag mijn 3GS 32gb jailbreaken maar zit met de volgende vraag:
De iPhone is via t-mobile verkregen met simlock hij is 2 jaar oud en met de code van t-mobile simlock vrij gemaakt. Als ik hem nu jailbreak met redsn0w komt de simlock er weer op of niet en als ik hem weer na een jailbreak terug wil zetten naar een orginele zonder jailbreak kan dit en als dit kan blijft hij dan zonder simlock of komt deze er dan weer op. Misschien een overbodige vraag maar ben niet helemaal van alles op de hoogte.
versie 5.0 (9A334) model mc141dn modemfirmware 05.16.05

alvin_silvrants 25-10-11 12:36

Ik heb hetzelfde probleem als JeroennC. Heb een iPhone 3Gs en deze geupdate naar 5.0. Ook dit was een gejailbreaked en simlockvrij gemaakt toestel. Nu staat 5.0 erop en moet ik hem activeren. Via de Wi-Fi gaat het niet en via itunes krijg ik de melding geen simkaart. Het zal dus wel een US (AT&T) toestel zijn. Hoe kan ik deze activeren zonder AT&T simkaart en daarna simlockvrij maken voor mijn vodafone simkaartje?

EDIT:
Jailbreaken ging ook toen de iPhone nog niet geactiveerd was. Activeren is hierna niet meer nodig. Wel lukt het me niet om hem simlockvrij te maken met ultrasn0w. Dit zou aan mijn baseband kunnen liggen geloof ik. Waar kan ik mijn baseband checken om het zeker te weten?

Fireball 28-10-11 17:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marcovan (Bericht 722204)
Hoe bedoel je kan er niet in komen

Ik krijg hem niet geactiveerd!
(was een weekje op vacantie)

Maccha 29-10-11 11:12

please help
 
Ik heb hetzelfde. Hij blijft maar hangen en activeren lukt helemaal niet. Jimspeed heeft waarschijnlijk de oplossing. In ieder geval het meer dan proberen waard. TAV Jimspeed hoe krijg ik het bestandje van jouw op mijn pc.



Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jimspeed1998 (Bericht 721933)
Ik zal voor de iphone 3gs vanavond wel een ipsw maken met ips 5+jb maar ik heb 1 vraag heb je de oude of nieuwe bootrom? Laat het zo snel mogelijk weten want dan kan ik sneller het bestandje maken en uploaden

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 21 oktober 2011 om 18:00 ----------

In dat bestandje zit natuurlijk ook de unlock


rienwoerden 29-10-11 21:29

Ik sluit maar even aan met een probleem met mijn iPhone:

Onlangs van een kennis zijn Iphone 2 gekregen. Gisteren de iPhone geupdated, omdat iTunes dat adviseerde. Met het gevolg dat nog wel de linksboven in het scherm de icoontjes van het netwerk en Wi-Fi zichtbaar zijn (kan met zowel een KPN- als T-Mobilekaart zelfs nog gewoon bellen via toetsenbordje van "noodoproep"), maar op het scherm staat verder alleen de afbeelding die aangeeft dat iPhone verbonden moet worden met iTunes.
http://rienwoerden.nl/iPhone_.jpg

In iTunes verschijnt de melding "Welcome to your new iPhone", "Activate your iPhone with AT&T".
Na ingeven van mijn Apple ID, wachtwoord en mailadres loop ik vast in "Accept iPhone Terms & Conditions". De inhoudsopgave ervan verschijnt niet en verder kom ik niet.

Inmiddels een simkaart via DealExtreme aangeschaft (zoals beschreven in topic 83085 "Activeer je iPhone met een niet-officiële simkaart (jailbreak)"), maar dan verschijnt in iTunes de mededeling "Er is geen leverancier die de geinstalleerde SIM-kaart in de iPhone ondersteunt".

Hoe krijg ik weer toegang tot mijn apps?

RadioXD 30-10-11 14:56

jailbreak óf met Redsn0w (via blog.iphone-dev.org) óf Sn0wbreeze (via www.ih8sn0w.com). Redsn0w zal je iOS apparaat automatisch activeren (hacktiveren) als hij ziet dat hij reeds nog niet is geactiveerd.

Bij sn0wbreeze kan je aangeven of je jouw custom IPSW met een hacktivate wil maken.

EDIT:

ook ultrasn0w heeft vorige week volgends mij een update gehad. hierdoor is MobileSubstrate en ultrasn0w compatible met iOS 5. hopelijk werkt het!

Hafakker 30-10-11 15:04

Vraagje tussendoor.....
Handige digibeet als ik ben
ik heb mijn iphone 4 geupload met ios 5 tijdens het hele proces van alles ingetoetst en nu heb ik een nieuwe apple id. kan nu mijn apps niet meer sincen.
hoe wis ik de nieuwe apple id???
henk

RadioXD 30-10-11 15:08



Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hafakker (Bericht 726991)
Vraagje tussendoor.....
Handige digibeet als ik ben
ik heb mijn iphone 4 geupload met ios 5 tijdens het hele proces van alles ingetoetst en nu heb ik een nieuwe apple id. kan nu mijn apps niet meer sincen.
hoe wis ik de nieuwe apple id???
henk



ga naar instellingen, store, klik daar op je ID en log uit. als je nu op log in klikt word je gevraagd: bestaande of nieuw account aanmaken.

in

Hafakker 31-10-11 16:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RadioXD (Bericht 726995)





ga naar instellingen, store, klik daar op je ID en log uit. als je nu op log in klikt word je gevraagd: bestaande of nieuw account aanmaken.

in

Geprobeerd, maar dan kom ik weer bij inlogscherm. En verderop bij mijn gegevens, maar kan id niet wissen. id blijft nu op iphone geactiveerd. en kom dus niet meer bij mijn bestaande id.

ilyas4u 01-11-11 02:39

ik heb zelfde probleem maar ik heb weer kunnen downgraden met ireb ios 5 naar 4.3.3.
hmm wat mij opvalt is bijna iedereen met 3gs heeft dit probleem.

Fireball 01-11-11 10:03

Heeft iemand een idee wanneer er een unlock voor ios5 uitkomt?

alvin_silvrants 01-11-11 10:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fireball (Bericht 728276)
Heeft iemand een idee wanneer er een unlock voor ios5 uitkomt?

Die is er al met Utltrasn0w.

XIII 01-11-11 11:21

Maar alleen voor (heel) oude basebands....


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:22.