iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPad: Downgraden ipad niet gelukt (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/101469-downgraden-ipad-niet-gelukt.html)

KarenV 17-10-11 14:19

Downgraden ipad niet gelukt
 
Ik heb geprobeerd mijn ipad te downgraden van 4.3.5. naar 4.2.1 zodat ik kon jailbeaken. Helaas is dit niet goed gegaan. Waarom weet ik niet. Ik heb de diverse handleidingen bekeken en het zo gedaan. Nu is het probleem dat mijn ipad geen beeld meer geeft. Als ik hem aansluit op itunes dan vindt hij hem wel maar geeft de melding:

Itunes heeft een ipad aangetroffen waarvan de herstelmodus actief is. U moet deze ipad herstellen voordat u deze kunt gebruiken met Itunes.

Dit heb ik geprobeerd maar dan krijg ik de melding:
De ipad kan niet worden hetsteld. Er heeft zich een onbekende fout voorgedaan (3194).
Daarna blijf ik bij het overzicht in itunes en kan ik niets met mijn itunes.

Ik heb tinyumbrella geprobeerd maar die geeft als melding
Error, no succesful firmware download after 60000 ms!! Giving up...

Ook redsn0w geprobeerd maar ook dit heeft niets geholpen.

Zodra ik mijn ipad loskoppel blijft het scherm zwart en kan ik hem ook niet meer aansluiten. Als ik hem aansluit op een andere pc met itunes dan herkent itunes de ipad helemaal niet.

Wie o wie heeft een idee zodat ik mijn ipad weer kan gebruiken.

XIII 17-10-11 14:24

Heb je SHSH blobs van 4.2.1?

Zo niet dan kun je alleen 4.3.5 installeren.

KarenV 17-10-11 14:28

Nee die heb ik niet. Hoe kan ik dan 4.3.5 weer installeren? Deze kan ik als Firmware nergens vinden

Sgele 17-10-11 15:02

Wat gebeurd er als je gewoon op 'herstellen' drukt in iTunes?
Je iPad is in DFU mode, tenzij je 'm daaruit kunt halen, lijkt me dit het meest logische om te doen.

KarenV 17-10-11 15:05

Ik heb de firmware geprobeerd te installeren door in itunes Shift + herstel te drukken en dan te selecteren. Helaas blijft de foutmelding 3194 komen.

XIII 17-10-11 15:07

Welke firmware?

(Signeert Apple 4.3.5 nog, of moet je nu al naar 5.0?)

KarenV 17-10-11 15:08

Sgele, dit heb ik gedaan, hij begint maar geeft dan de melding:
Ipad kan niet worden hersteld. Er heeft zich een onbekende fout voorgedaan (3194).

Ik weet niet hoe ik de ipad uit de DFU mode kan halen.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 17 oktober 2011 om 14:12 ----------

XIII, ik heb ergens firmware 4.3.5 gevonden. Dus dat geprobeerd.
Ik wil ook wel naar 5.0 maar weet niet of het helpt.
Zou blij zijn als ik de apps weer kan gebruiken

Guuz 17-10-11 15:23

Citaat:

Ik weet niet hoe ik de ipad uit de DFU mode kan halen.

Misschien met TinyUmbrella?

KarenV 17-10-11 15:26

heb ik geprobeerd maar ik kan dan niet kiezen voor exit recovery, alleen voor fix Recovery en dan geeft hij de volgende melding

Error, no succesful firmware download after 60000 ms!! Giving up...

llooll 17-10-11 15:34

apple signeert geen 4.3.5 meer
dus het is noodzakelijk naar ios 5 te updaten

Sgele 17-10-11 16:03

Ik weet niet goed hoe dat met iPads gaat...wat ik had gedaan met m'n iPhone is via iREB limerain laten pushen en dan via iTunes een custom firmware restoren...

Wat die 3194 melding betreft. Heb je je host file aangepast?

Easiest itunes Error 3194 Fix - YouTube

llooll 17-10-11 16:40

het ligt niet aan de host file, je kan gewoon niet naar 4.3.5
je moet naar IOS 5 updaten en dan krijg je deze melding waarschijnlijk niet meer, tenzij je toch aan de host-file gezeten hebt, in dat geval moet je hem resetten

KarenV 17-10-11 18:33

Ik heb aan de host file gezeten. Kan ik de bijgezette regel gewoon verwijderen? En hoe update ik naar ios5?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 17 oktober 2011 om 19:40 ----------

Heb de host weer in orginele staat maar weet niet hoe ik moet updaten naar ios 5. In itunes kan ik niet de optie update zoeken kiezen. Alleen op Herstellen.

iREB heb ik geprobeerd maar ik snap niet wat ik moet doen.

Wie o wie kan mij helpen, ik ben wanhopig en denk dat ik de ipad nooit meer kan gebruiken?

llooll 17-10-11 22:18

je moet ook op herstellen klikken, dan zegt hij dat hij ios 5 download enzo

deky 18-10-11 08:10

Om uit dfu mode te komen gebruik RecBoot v1.3 of de nieuwe
[FONT=Arial][SIZE=3]Redsn0w 0.9.9b4[/SIZE][/FONT]

KarenV 18-10-11 12:53

Naar lang proberen gaf itunes aan dat ik via herstellen ios 5 kon downloaden. Helaas gaf hij weer fout 3194. dus daarna recboot gedaan. Ook deze gaf een foutmelding en vervolgens gaf itunes weer aan dat hij nog in de herstelmodus zat. Nogmaals geprobeerd en nu herkent itunes mijn ipad niet meer. Ben dus nog verder van huis.

Nog suggesties?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 18 oktober 2011 om 12:55 ----------

kan ik hier mee terug naar de winkel? Vorige ipad had een hardware storing waardoor ik deze vorige week nieuw heb gekregen of valt dit niet onder garantie? Hij geeft alleen zwart beeld en itunes herkent hem niet meer

wouter1981 18-10-11 13:45

Je moet eerst zorgen dat je error 3194 niet meer krijgt. Zorg dat je de laatste iTunes versie hebt, dat je de hosts file hebt opgeschoond en dat je update naar de laatste firmware versie voor de iPad.

KarenV 18-10-11 13:56

De laatste versie van itunes heb ik. De hosts dile heb ik opgeschoont.
Het probleem is dat ik de itunes de ipad nu niet meer herkent. Hoe herkent itunes mijn ipad weer?

wouter1981 18-10-11 14:03

Wat doet de iPad nu precies? Laat ie iets zien op z'n scherm?

KarenV 18-10-11 14:06

nee helemaal niet meer. het enige wat hij nog doet is als ik hem aansluit op de computer en dan op de power of home knop druk dan geeft de pc een piepje


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:56.