iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: Iphone 4 downgrade van 5.0 na 4.3.3 (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/102155-iphone-4-downgrade-5-0-na-4-3-3-a.html)

wesold 22-10-11 15:35

Iphone 4 downgrade van 5.0 na 4.3.3
 
Beste mensen,

Ik heb al een tijdje een Iphone, ik heb mijn zwarte verkocht
nu heb ik een witte aangeschaft, en er staat helaas 5.0 op

Ik heb mijn Iphone van daar voor ook gejailbreakt, en wil deze
ook graag jailbraeken.
Nu heb ik een heleboel gelezen over hoe en wat hoe je het moet doen
dit allemaal uitgevoerd.. kreeg aantal keren foutmeldingen.
Dus wil hem downgraden naar 4.3.3
Heb in de hostfile ook # er voor geplaats, en nu zegt Itunes je schijf is bijna vol, kan de software niet installeren eerst dingen verwijderen.

De telefoon is helemaal leeg staat niks op, ik kom er niet meer uit.

Iemand tips help aub

Guest-20180925190238 22-10-11 15:38

Heb je de SHSH blobs van iOS 4.3.3 opgeslagen van die iPhone? Indien ja kan je downgraden naar iOS 4.3.3

Heb je dat niet gedaan? Dan kan je niet downgraden.

wesold 22-10-11 15:40

Iphone net 3 dagen, had dus geen keus allen ios 5.0 er op te zetten.
Heb hem geprobeert te jailbreaken maar lukte ook niet.
Nu doet me hele iphone raar, ik kan niet op internet mail niks.

Is er echt geen manier?

mvg

Guest-20180925190238 22-10-11 15:41

Nee er is geen andere manier, helaas.

wesold 22-10-11 15:42

Oke nouw, ik heb nu mijn hele iphone verneukt met de jailbreak van 5.0
hij doet niks meer, en kan hem ook niet herstellen

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 22 oktober 2011 om 15:45 ----------

Heb geprobeert dat bestand aan te passen met # ervoor, maar itunes zegt hardeschijf vol, kan hem niet installeren voor dat je de schijf leeg hebt

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 22 oktober 2011 om 15:58 ----------

hoe krijg ik die prullenbak leeg?

wesold 23-10-11 11:06

weet iemand hoe ik de harde schijf leeg krijg vcan mijn Iphone, heb alle mogelijke dingen geprobeert.
Ik heb de Iphone in de modus gezet, en dan via itunes geprobeert opnieuw te installeren, waneer ik dit doe zegt itunes ios uitpakken, en als hij op de helft komt van het bestand, dan zegt itunes foutmelding hardeschijf vol, eerst dingen verwijderen voordat u dit kunt installeren.

Ik wordt er gek van, mijn hele iphone doet het niet meer
help help help

Guest-20180925190238 23-10-11 11:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wesold (Bericht 722761)
weet iemand hoe ik de harde schijf leeg krijg vcan mijn Iphone, heb alle mogelijke dingen geprobeert.

Een iPhone heeft geen harde schijf :rolleyes: Iets dat er niet is kan je ook niet leeg maken :rolleyes:

I Xyzyx I 23-10-11 11:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 722772)
Een iPhone heeft geen harde schijf :rolleyes: Iets dat er niet is kan je ook niet leegkrijgen :rolleyes:

HAHAHHAHA HA HA ha ha

Nee.

Ontopic:

Proberen te herstellen op een andere computer, had zelf ook die melding gekregen en heb hem toen hersteld op een andere computer, helaas waren daarna wel al mijn back-ups gewist op de 1 of andere manier...

Guest-20180925190238 23-10-11 11:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door I Xyzyx I (Bericht 722774)
HAHAHHAHA HA HA ha ha

Nee.

Maar misschien is de HDD van zijn computer wel vol en kan iTunes het .ipsw bestand niet uitpakken :)

I Xyzyx I 23-10-11 11:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 722777)
Maar misschien is de HDD van zijn computer wel vol en kan iTunes het .ipsw bestand niet uitpakken :)

Ja dat dacht ik toen inderdaad ook bij mijn computer alleen ik had nog 10 gig vrij... Vandaar dat ik zelf het vermoeden had dat het aan de iPhone lag en niet aan de pc..

Tevens heb ik een ssd er in zitten dus in mijn pc zit ook geen hd:p

zappertje 25-10-11 10:34

Heb ik ook gehad. Kort daarna kocht ik een iMac, en toen was het zo gepiept... Ik zou inderdaad zoals I XyzyX I zegt even een andere pc of Mac gebruiken. Daarna kun je denk ik wel weer op je oude pc de reservekopie terugzetten. (als je die gemaakt hebt...)

kuraikisai 05-11-11 11:18

Hoi,

Ik heb al meerdere keren gepoogd mijn iPhone 4 te downgraden van IOS 5 naar 4.3.3.
Een reservekopie gemaakt, iPhone in DFU mode en met SHIFT herstel naar ipsw 4.3.3 verwezen. De hostfile uiteraard ook aangepast.

Tijdens het herstelproces (het controleren van het herstel bij "Apple" gaat goed) wordt dit op zo'n 70% afgebroken. Als ik dan met Recboot de telefoon uit de loop gooi, kom ik in een andere loop:
telefoon gaat uit, laat het Apple logo zien, laat het iTunes logo zien, en weer van voor af aan.
Met moeite krijg ik de telefoon dan weer uit en in DFU, en kan hem dan uiteindelijk weer herstellen naar IOS 5.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Ik wil heel graag terug naar IOS 4.3.3, uiteraard ivm de jailbreak...

Thx!

Micro1 06-11-11 10:20

gaat dit dan ook niet met SnOwbreeze zoals ...
Downgrade Iphone 4 4.3.5 without saved SHSH blobs Successfully :

Required Downloads :

Downloadsn0wbreeze v2.7.3 (For iOS 4.2.8/4.3.3)
Download Redsn0w 0.9.8b5 for Windows /Mac
Download iOS 4.3.3 for your iOS device
Download iTunes 10.4.1

How to Downgrade Iphone 4 4.3.5 without saved SHSH blobs files Tutorial :

Step 1: You have to go to C:\Windows\System32\drivers\etc , and replace “HOST” file with the downloaded one in “Restore Files” folder
Step 2: Open redsn0w and jailbreak your device but you have to point to iOS 4.3.3 instead of 4.3.4.
Step 3: open snowbreeze 2.7.3, choose expert mode, then create pwsd (i think its what is called) allow it to do what it does, then just follow through the on screen instructions.
Step 4: it will now be in pwned dfu mode
Step 5: snowbreeze will have saved the custom 4.3.3 firmware on the desktop, load up iphone, it will prompt you to restore, on windows press shift and click restore – this will browse to a file of your choice, choose the one on the desktop.
Step 6: this will downgrade your iphone through itunes
it will boot up with a fully restored iphone.
Step 7: Create a custome 4.3.3 restore with sn0wbreeze 2.7.3 (i went with expert mode and didnt change any options)
Step 8: Enter pwned dfu mode through sn0wbreeze
Step 9: Run Tiny Umbrella and start the TSS server.
Step 10: load iTunes and start the restore process with your custom restore file.
Step 11: Now you are on Iphone 4 iOS 4.3.3 and you able now to use JailbreakME UnTethered Jailbreak .

vuurvreter 12-11-11 18:56

Vraagje,

Itunes maakt iedere keer een backup, is het mogelijk om een backup terug te zetten en op deze wijze terug gaan van IOS 5 naar IOS 4.3.3?

Of vraag ik nu iets aparts?

Guest-20180925190238 12-11-11 19:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vuurvreter (Bericht 735241)

Of vraag ik nu iets aparts?

Ja, inderdaad je vraagt iets heel "aparts" :rolleyes:

XIII 12-11-11 19:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 735243)
Ja, inderdaad je vraagt iets heel "aparts" :rolleyes:

Nou, er zijn meer mensen geweest die dit hoopten. Meestal beginners.

Het antwoord is: nee, dit kan niet; de firmware zit niet in je backup.

vuurvreter 13-11-11 12:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 735246)
Nou, er zijn meer mensen geweest die dit hoopten. Meestal beginners.

Het antwoord is: nee, dit kan niet; de firmware zit niet in je backup.

Bedankt voor dit duidelijke antwoord.

kuraikisai 13-11-11 20:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micro1 (Bericht 731896)
gaat dit dan ook niet met SnOwbreeze zoals ...
Downgrade Iphone 4 4.3.5 without saved SHSH blobs Successfully :

Required Downloads :

Downloadsn0wbreeze v2.7.3 (For iOS 4.2.8/4.3.3)
Download Redsn0w 0.9.8b5 for Windows /Mac
Download iOS 4.3.3 for your iOS device
Download iTunes 10.4.1

How to Downgrade Iphone 4 4.3.5 without saved SHSH blobs files Tutorial :

Step 1: You have to go to C:\Windows\System32\drivers\etc , and replace “HOST” file with the downloaded one in “Restore Files” folder
Step 2: Open redsn0w and jailbreak your device but you have to point to iOS 4.3.3 instead of 4.3.4.
Step 3: open snowbreeze 2.7.3, choose expert mode, then create pwsd (i think its what is called) allow it to do what it does, then just follow through the on screen instructions.
Step 4: it will now be in pwned dfu mode
Step 5: snowbreeze will have saved the custom 4.3.3 firmware on the desktop, load up iphone, it will prompt you to restore, on windows press shift and click restore – this will browse to a file of your choice, choose the one on the desktop.
Step 6: this will downgrade your iphone through itunes
it will boot up with a fully restored iphone.
Step 7: Create a custome 4.3.3 restore with sn0wbreeze 2.7.3 (i went with expert mode and didnt change any options)
Step 8: Enter pwned dfu mode through sn0wbreeze
Step 9: Run Tiny Umbrella and start the TSS server.
Step 10: load iTunes and start the restore process with your custom restore file.
Step 11: Now you are on Iphone 4 iOS 4.3.3 and you able now to use JailbreakME UnTethered Jailbreak .


Thx dan ga ik dit eens proberen. Krijg ik trouwens geen problemen met de baseband als ik downgrade van 5.0 naar 4.3.3?
Ik lees hier verschillende dingen over op internet...sommigen zeggen dat het geen probleem is, anderen zeggen dat ze niet meer kunnen bellen / smsen / internetten...

wilddog 16-11-11 22:11

Step 1: You have to go to C:\Windows\System32\drivers\etc , and replace “HOST” file with the downloaded one in “Restore Files” folder
waar moet je dat "HOST" downloaden ? of wat moet er precies in die HOST geschreven of niet geschreven staan ?

rambo12345 17-11-11 11:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kuraikisai (Bericht 735669)
Thx dan ga ik dit eens proberen. Krijg ik trouwens geen problemen met de baseband als ik downgrade van 5.0 naar 4.3.3?
Ik lees hier verschillende dingen over op internet...sommigen zeggen dat het geen probleem is, anderen zeggen dat ze niet meer kunnen bellen / smsen / internetten...

hi kuraikisai,

ik heb mijn iphone al vaker gedowngrade. Zonder enige problemen.. Nog gisteren van 5.0.1 naar 4.3.3 uitgevoerd. ik ben inmiddels al weer terug bij 5.0.1:)

dit is mijn ervaring


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:26.