iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: network lost your selected cellular network is no longer available (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/102927-network-lost-your-selected-cellular-network-no-longer-available.html)

ferrari_2 30-10-11 09:57

network lost your selected cellular network is no longer available
 
Ik heb een jailbroken 3GS. Ik krijg vrij vaak de boodschap: network lost your selected cellular network is no longer available

Ik had dit ook al met andere versies uiteraard, maar ik ben momenteel deze foutmelding zo beu, dat ik hem wil kunnen afzetten. Ik gok dat dit wel met JB te doen is, maar weet iemand hoe?

Alle hulp is welkom :)

FridgeNL 30-10-11 11:24

Staat je netwerk keuze op één bepaalde aanbieder geselecteerd?
Kreeg een soortgelijke melding, door hem op automatisch te zetten werd het probleem opgelost.

RadioXD 30-10-11 14:12

als je hem op 1 provider hebt staan en je zet bijv. 3g uit. gaat je iphone opnieuw naar bereik zoeken. ook als je te weinig bereik hebt voor 3g. als hij dan over gaat naar gprs krijg je elke keer deze melding. door hem op automatisch te zetten zou dit inderdaad verholpen zijn.

ferrari_2 01-11-11 16:45

Ik wil natuurlijk niet automatisch netwerk zoeken hebben aanstaan, omdat ik zelf in de hand wil hebben op welk netwerk ik gegooid wordt. Als ik bijvoorbeeld edge en 3G heb aanstaan, wil ik niet dat als ik over de grens ga, ineens ga betalen omdat ik ben aan het roamen.

Is er geen alternatieve oplossing?

ballegooier 01-11-11 16:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ferrari_2 (Bericht 728647)
.. Als ik bijvoorbeeld edge en 3G heb aanstaan, wil ik niet dat als ik over de grens ga, ineens ga betalen omdat ik ben aan het roamen.

Woon je vlak bij de grens dan?
Dit is inderdaad een lastig probleem. Volgens mij is het niet uit te zetten. Voor dataroaming op een buitenlands netwerk hoef je in ieder geval niet bang te zijn, want dat kun je gewoon uit zetten (staat standaard uit) Ik begrijp dat je echter geen ongemerkte automatisch spraak-roaming wilt....?

Mogelijk dat de melding ook minder zal worden, als je handmatig met een GSM / GPRS netwerk verbinding maakt en dan 3G uit laat staan. Het switchen tussen GPRS / GSM en UMTS (3G) zal dan niet meer gebeuren in ieder geval.
Je zult dan toch echt de melding 'cellular netwok unavailable' blijven houden, denk ik, wanneer er even geen voldoende dekking is (iPhone zal dan niet roamen op een ander buitenlands netwerk, maar wachten totdat het voorkeursnetwerk weer beschikbaar is)

ferrari_2 01-11-11 17:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier (Bericht 728664)
Woon je vlak bij de grens dan?
Dit is inderdaad een lastig probleem. Volgens mij is het niet uit te zetten. Voor dataroaming op een buitenlands netwerk hoef je in ieder geval niet bang te zijn, want dat kun je gewoon uit zetten (staat standaard uit)

Ja vlak bij de grens. Op sommige plaatsen kan het zijn dat ik even NLKPN krijg in plaats van Base, dat is niet de bedoeling natuurlijk. Dan zit ik liever even zonder ontvangst, dan dat ik gebeld wordt op NLKPN, of een SMS verstuur perongeluk op NLKPN terwijl ik 5 seconden later Base zou kunnen hebben...

ivolinssen 01-11-11 17:29

Ik heb/had exact hetzelfde probleem.
Voor mij is popup blocker de oplossing.
Te vinden in de Cydia Store.
Eén maand gratis proberen, daarna kost het een paar dollar.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:26.