//

network lost your selected cellular network is no longer available

network lost your selected cellular network is no longer available discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb een jailbroken 3GS. Ik krijg vrij vaak de boodschap: network lost your selected cellular network is no longer available Ik had dit ook ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 30-10-11, 09:57
ferrari_2 ferrari_2 is offline
• iOS 4.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 15
Standaard network lost your selected cellular network is no longer available

Ik heb een jailbroken 3GS. Ik krijg vrij vaak de boodschap: network lost your selected cellular network is no longer available

Ik had dit ook al met andere versies uiteraard, maar ik ben momenteel deze foutmelding zo beu, dat ik hem wil kunnen afzetten. Ik gok dat dit wel met JB te doen is, maar weet iemand hoe?

Alle hulp is welkom
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 30-10-11, 11:24
FridgeNL's schermafbeelding
FridgeNL FridgeNL is offline
• iOS 17.1.1
• iPadOS 17.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 987
Stuur een bericht via ICQ naar FridgeNL Stuur een bericht via MSN naar FridgeNL
Standaard

Staat je netwerk keuze op één bepaalde aanbieder geselecteerd?
Kreeg een soortgelijke melding, door hem op automatisch te zetten werd het probleem opgelost.
__________________
"Of all the things i've ever lost, i miss my mind the most."
© Ozzy Osbourne
  #3  
Oud 30-10-11, 14:12
RadioXD RadioXD is offline
• iOS 5.0
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2011
Locatie: sint-oedenrode
Berichten: 17
Stuur een bericht via MSN naar RadioXD
Standaard

als je hem op 1 provider hebt staan en je zet bijv. 3g uit. gaat je iphone opnieuw naar bereik zoeken. ook als je te weinig bereik hebt voor 3g. als hij dan over gaat naar gprs krijg je elke keer deze melding. door hem op automatisch te zetten zou dit inderdaad verholpen zijn.
  #4  
Oud 01-11-11, 16:45
ferrari_2 ferrari_2 is offline
• iOS 4.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 15
Standaard

Ik wil natuurlijk niet automatisch netwerk zoeken hebben aanstaan, omdat ik zelf in de hand wil hebben op welk netwerk ik gegooid wordt. Als ik bijvoorbeeld edge en 3G heb aanstaan, wil ik niet dat als ik over de grens ga, ineens ga betalen omdat ik ben aan het roamen.

Is er geen alternatieve oplossing?
  #5  
Oud 01-11-11, 16:58
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ferrari_2 Bekijk bericht
.. Als ik bijvoorbeeld edge en 3G heb aanstaan, wil ik niet dat als ik over de grens ga, ineens ga betalen omdat ik ben aan het roamen.
Woon je vlak bij de grens dan?
Dit is inderdaad een lastig probleem. Volgens mij is het niet uit te zetten. Voor dataroaming op een buitenlands netwerk hoef je in ieder geval niet bang te zijn, want dat kun je gewoon uit zetten (staat standaard uit) Ik begrijp dat je echter geen ongemerkte automatisch spraak-roaming wilt....?

Mogelijk dat de melding ook minder zal worden, als je handmatig met een GSM / GPRS netwerk verbinding maakt en dan 3G uit laat staan. Het switchen tussen GPRS / GSM en UMTS (3G) zal dan niet meer gebeuren in ieder geval.
Je zult dan toch echt de melding 'cellular netwok unavailable' blijven houden, denk ik, wanneer er even geen voldoende dekking is (iPhone zal dan niet roamen op een ander buitenlands netwerk, maar wachten totdat het voorkeursnetwerk weer beschikbaar is)
  #6  
Oud 01-11-11, 17:00
ferrari_2 ferrari_2 is offline
• iOS 4.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 15
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht
Woon je vlak bij de grens dan?
Dit is inderdaad een lastig probleem. Volgens mij is het niet uit te zetten. Voor dataroaming op een buitenlands netwerk hoef je in ieder geval niet bang te zijn, want dat kun je gewoon uit zetten (staat standaard uit)
Ja vlak bij de grens. Op sommige plaatsen kan het zijn dat ik even NLKPN krijg in plaats van Base, dat is niet de bedoeling natuurlijk. Dan zit ik liever even zonder ontvangst, dan dat ik gebeld wordt op NLKPN, of een SMS verstuur perongeluk op NLKPN terwijl ik 5 seconden later Base zou kunnen hebben...
  #7  
Oud 01-11-11, 17:29
ivolinssen ivolinssen is offline
• iOS 4.3.5
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 1
Standaard

Ik heb/had exact hetzelfde probleem.
Voor mij is popup blocker de oplossing.
Te vinden in de Cydia Store.
Eén maand gratis proberen, daarna kost het een paar dollar.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 3GS: Restricted Cellular Network in Frankrijk (Orange iPhone??) WieerterMenke Unlock 0 22-01-11 14:44
iPhone: 4.01 JB - edit cellular data network? John48 Jailbreak 1 06-08-10 11:50
Could not activate cellular network? (t-mobile) maartenotto iPad algemeen 5 14-07-10 21:59
cellular data network settings dieter1990 Orange 2 30-06-10 19:15
Network Error Dietch Jailbreak apps en thema's 2 12-05-09 21:32

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:02.