//

Krijg iphone niet meer aan de praat

Krijg iphone niet meer aan de praat discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ik zit met het probleem dat ik mijn iphone niet meer aan de praat krijg met een gejailbreakde versie. Heb voor een paar dagen ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 10-11-11, 13:45
frankon frankon is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 17
Standaard Krijg iphone niet meer aan de praat

Hallo,

Ik zit met het probleem dat ik mijn iphone niet meer aan de praat krijg met een gejailbreakde versie.
Heb voor een paar dagen terug een iphone (2ehands) gekocht en hij deed toen prima. Echter wou ik proberen om IOS 5 erop te zetten. Dit kreeg ik wel voor elkaar alleen kreeg ik hem niet geactiveerd met ultrasn0w en heb toen dus weer geprobeerd 4.3.3 terug te zetten, maar krijg het maar niet voor elkaar.
Ben nu al 2 dagen aan het *****n.

Heb al meerdere firmwares geprobeerd: 4.3.1, 4.3.2, 4.3.3
Wanneer ik de 4.3.3 versie doe met redsn0w dan krijg ik heel vaak de melding mounting rootfs as read-only error

Heb de volgende versies van redsn0w geprobeerd:
redsn0w_win_0.9.6rc12
redsn0w_win_0.9.6rc14
redsn0w_win_0.9.6rc15
redsn0w_win_0.9.6rc16
redsn0w_win_0.9.6rc19
redsn0w_win_0.9.9b8

Ook heb ik meerdere computers geprobeerd en verschillende usb kabels

Wanneer ik ze probeer via itunes dan krijg ik veel foutmetldingen.
3194 als ik me niet vergis (deze weet ik wel op te lossen)
Maar nu komt hij telkens met foutcode 2005 of 20.
Denk dat als ik foutcode 2005 kan oplossen een heel eind ben.

Ook heb ik via snowbreeze al een custom gemaakt en deze geprobeerd met itunes te herstellen, maar ook dit werkt niet.

Wanneer ik de iphone gewoon via de knop herstellen in itunes herstel naar de nieuwste (ios 5) doet ie het dus wel, maar kan hem nie activeren omdat ik geen juiste simkaart heb denk ik?

Hoop dat iemand mij kan helpen, want ik kom er niet meer uit!

Bedankt
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 10-11-11, 13:55
bloedzuiger12 bloedzuiger12 is offline
• iOS 8.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: In een huis
Berichten: 138
Standaard

Je kan via het serienummer achterhalen wat de originele service aanbieder is geweest.
En er zijn kaartjes op de markt waarmee je elke Iphone mee kan activeren! Daarin zal google je beste vriend zijn.
Maar wat ik eruit begrijp is dat je SHSH gegevens niet hebt opgeslagen middels tiny umbrella. Dan kan je dus ook niet meer terug naar Ios 4. Apple signeert deze niet meer duszzzzz. Ik gok erop dat je gewoon op 5 blijft vastzitten! Maar die is te jailbreaken.
Ook via serienummer kom je er achter of dat je thetered of unthetered kan jailbreaken! Daarvoor moet je je even wenden aan de WIKI van dit forum!

Suc7
  #3  
Oud 10-11-11, 14:00
frankon frankon is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 17
Standaard

Bedankt voor je snelle reactie.
Er wordt heel veel gepraat over SHSH, echter snap ik hier niets van en zou ook niet weten wat ik ermee moet doen ofzo.

Heb nu een site gevonden waarmee ik foutcode 2005 kan oplossen, even kijken of dit werkt.
  #4  
Oud 10-11-11, 14:04
bloedzuiger12 bloedzuiger12 is offline
• iOS 8.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: In een huis
Berichten: 138
Standaard

Je SHSH gegevens zijn de gegevens waarmee Apple je software als het ware goedkeurd voor gebruik. En als je terug wil vanuit iOS5 naar de 4 heb je die gegevens nodig. Heb je die niet kun je dus ook niet terug en blijf je in de 5 hangen.
En ookal word je fout code opgelost, je blijft in de 5!!
Suc7
  #5  
Oud 10-11-11, 14:22
frankon frankon is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 17
Standaard

Ok, die foutcode is ook niet opgelost. werkte niet.
Maar is er niet een manier om de 5 geactiveerd te krijgen dan? of te jailbreaken?

EDIT: vindt het wel een beetje raar, want heb na de 5 nog 1 keer de 4.3.3 aan het draaien gehad.

Ook vraagt hij bij het de jailbreak om opties
Install cydia doe ik sowieso, maar die met de ipad baseband en deactivate die moeten toch gewoon uitgevinkt blijven?

Weet iemand niet toevallig wat ik kan doen aan de error mounting rootfs as read-only
  #6  
Oud 10-11-11, 14:42
iNemesis iNemesis is offline
• iOS 8.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2011
Locatie: Den Haag
Berichten: 1.127
Standaard

Het is handig als frankon even vermeldt om welke Iphone het gaat ? Kunnen we je in de juiste richiting sturen...want je ziet duidelijk het bos door de Bomen niet meer !
__________________
Revenge of the nerd..
  #7  
Oud 10-11-11, 14:53
KennethTims KennethTims is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 2
Standaard

Ik denk inderdaad dat dit een verloren zaak is. Ik denk dat je je er bij neer moet leggen en even moet wachten op de untheterd jailbreak van ios 5.0. Dus niet update naar 5.0.1 want dan ben je nog verder van huis! Of je jailbreaked natuurlijk je iphone met de theterd versie van de jailbreak ios 5.0
  #8  
Oud 10-11-11, 15:08
frankon frankon is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 17
Standaard

Oja sorry, heb een Iphone 3GS 32 gb
Dat klopt ja, zie het bos door de bomen niet meer Word er moe van!!

Ik krijg thetered 5.0 er wel op, gejailbreakd. Kan dan ook alles wel alleen blijf hij staan op zoeken. Oftewel heb geen service.
  #9  
Oud 10-11-11, 15:23
iNemesis iNemesis is offline
• iOS 8.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2011
Locatie: Den Haag
Berichten: 1.127
Standaard

Vreemd, is hij dan origineel simlockvrij je iphone? welke baseband heb je erop? Ook allemaal handige info...
  #10  
Oud 10-11-11, 15:24
Rubenn1992 Rubenn1992 is offline
• iOS 9.0.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 138
Standaard

probeer is TinyUmbrella op de achtergrond te draaien en klik op TSS server aan.
terwijl dit aan staat een restore doen in iTunes
__________________
iPhone 6s Spacegrey 64GB [iOS 9.0.2] MacBook Pro Retina 15"
  #11  
Oud 10-11-11, 15:40
frankon frankon is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 17
Standaard

Nee volgens mij is ie niet simlockvrij!
Hoe kom ik erachter welke baseband ik erop heb?

Heb het al geprobeerd met tinyumbrella, maar dit verhelpt alleen de foutmelding code 3194

Las hier op het forum dat je je service werkend kon krijgen door hem te jailbreaken met basband ipad en deactive aangevinkt.
Had ik dus gedaan maar toen moest ik hem nog activeren en dat wil bij mij dus niet want hij zegt dat ik er geen compatible sim in heb (sim zonder pincode).
Dus nu wil ik heletijd gewoon weer 5.0 erop zetten zodat ik hem weer draaiend heb zonder service, maar hij komt nu weer constant met de melding van mounting rootfs as read-only error
  #12  
Oud 10-11-11, 19:59
frankon frankon is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 17
Standaard

Nadat ik de orginele firmware via itunes (na 20x proberen) heb terug kunnen zetten heb ik opnieuw de jailbreak uit kunnen voeren en staat hij nu weer op 5.0
Alleen moet ik nu mijn sim nog aan de praat krijgen, maar dit zal wel niet mogelijk zijn??

Bedankt voor de reacties
  #13  
Oud 10-11-11, 20:45
simlockvrij's schermafbeelding
simlockvrij simlockvrij is offline
• iOS 16.4
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Locatie: regio leiden
Berichten: 700
Stuur een bericht via ICQ naar simlockvrij
Standaard

heb je em op firmware 4.x.x wel gejailbreaked gehad? dan zou je als je de eerste keer op cydia draaide de vraag make my life eassier hebben gehad, dan zou je altijd terug moeten kunnen.
ik heb laatst een 3gs voor mn vrouw van mp opgelaaie, en die was ooit gejailbreaked maar stond inmiddels op 4.3.5 maar die kreeg ik vrij snel terug op 4.3.3.
__________________
Bla bla bla...
  #14  
Oud 10-11-11, 21:31
frankon frankon is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 17
Standaard

Ik weet niet waar hij op gedraait heeft. Had hem 2ehands gekocht en toen werkte alles dus neem aan dat er toen versie 4.x.x op stond?

Elke keer als ik 4.3.3 probeer te installeren via redsn0w komt ie met de melding mounting rootfs .... ERROR!
Dus ben bang dat ik hem niet meer terug kan zetten

Is er geen mogelijkheid om mijn sim aan het werken te krijgen op ios 5?
Het boeit me niet dat hij thetered is (dit wil toch zeggen dat je hem moet booten vanaf de computer mocht ie uit zijn?)

EDIT:

Serienummer: 87947AKY3NS
Modemfirmware: 06.15.00
  #15  
Oud 11-11-11, 10:35
iNemesis iNemesis is offline
• iOS 8.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2011
Locatie: Den Haag
Berichten: 1.127
Standaard

Jawel gewoon jailbreaken met redsn0w ( wel de nieuwste gebruiken) en dan met ultrasn0w gebruiken...dan moet het gewoon werken !
  #16  
Oud 11-11-11, 20:23
frankon frankon is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 17
Standaard

Dat heb ik dus gedaan, maar op de één of andere manier werkt het niet??
Al paar keer geprobeerd, maar hij blijft zeggen "zoeken"
En als ik met ipad baseband en deactivate aangevinkt jailbreak dan moet ik hem activeren dus dan kom ik helemaal niet ver..
  #17  
Oud 12-11-11, 20:02
frankon frankon is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 17
Standaard

Ik kom er niet meer uit!
Diegene wat m'n ding weer aan de praat krijgt (met een tip ofzo), krijgt 10,- van me
  #18  
Oud 13-11-11, 03:34
frankon frankon is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 17
Standaard

Hoe ik het voor mekaar kreeg weet ik niet, maar ik had net de firmware draaiend wat op mijn oude iphone stond ( waarschijnlijk 4.x.x)
Wat ik zo vreemd vindt is dat hij altijd met de melding komt mounting rootfs error wanneer ik 4.3.3 wil jailbreaken

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 13 november 2011 om 03:29 ----------

Hij doet het weer!!!
Snap er niets van, Op een gegeven moment had ik mijn oude firmware (van de iphone wat in de wasmachine heeft gezeten, denk 4.x.x ) er weer op staan maar kreeg hem niet geactiveerd omdat hij simlock is?
heb vanavond 20 verschillende firmware's geprobeerd via redsn0w.
Daarna wou ik nog 1keer 5.0 proberen maar denk laat ik even just boot om te kijken of hij nog in mijn oude firmware komt, en hij boot dus met firmware 5 en alles van mijn oude firmware staat er ook nog op (bijna alles)
Wat een vaag gebeuren.

In ieder geval bedankt voor jullie hulp!!!
  #19  
Oud 14-11-11, 17:23
jojohummer jojohummer is offline
• iOS 7.1.1
• 7.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 7
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door frankon Bekijk bericht
Oja sorry, heb een Iphone 3GS 32 gb
Dat klopt ja, zie het bos door de bomen niet meer Word er moe van!!

Ik krijg thetered 5.0 er wel op, gejailbreakd. Kan dan ook alles wel alleen blijf hij staan op zoeken. Oftewel heb geen service.
Als je wel een jailbreak hebt en cydia geïnstalleerd, dan vanuit cydia even Ultrasn0w installeren en dan de iphone rebooten, vergeet niet dit met redsn0w te doen en wel met "just boot thetered right now", want elke keer als je gevraagd wordt om je Iphone te rebooten moet je je Iphone op deze manier rebooten.
  #20  
Oud 14-11-11, 22:30
frankon frankon is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 17
Standaard

Dat wist ik, maar bedankt voor je reactie! Hij werkt nog super
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ik krijg mijn iPhone niet meer aan de praat... MaartjeK iPhone algemeen 35 17-04-10 22:18
iPhone 1e gen.: Iphone krijg ik niet meer aan de praat (lock) marcel86 Unlock 15 02-08-09 22:27
Krijg de iphone niet meer aan de praat! OOOH iPhone algemeen 9 18-01-09 15:09
krijg mijn iphone niet meer aan de praat MisterM24 iPhone algemeen 6 15-07-08 19:02
krijg iphone 1.02 niet meer aan de praat langejan Unlock [archief] 5 01-12-07 16:46

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:35.