iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: 5.0.1 jailbreaken. (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/104384-5-0-1-jailbreaken.html)

tekstarzz 23-11-11 16:55

Iemand er wel een idee van of iemand die dit al geprobeerd heeft?
Tekstarzz

Loesje0089 23-11-11 17:00

[QUOTE=markcoret;739244]Heb je wel die ipsw file geselecteerd?[/QUOTE

Ohh dat was het..:P wat stom.. maar super bedankt hij is nu bezig.. ik ben benieuwd!

Thanks!!!

tekstarzz 23-11-11 17:08

Als ik hem nu gewoon synchroniseer met iTunes en ik maak een reservekopie, en update hem dan naar iOS 5.0.1 en zet mijn reservekopie terug zou dit in feite toch moeten lukken?
Tekstarzz

XIII 23-11-11 17:19

Hoe updaten?

Een OTA is slechts een delta, dus mogelijk gevaarlijk in combinatie met een jailbreak.

Als nieuw herstellen via iTunes zou veilig moeten zijn.

tekstarzz 23-11-11 17:21

Ja ik krijg hier een melding dat er een update beschikbaar is.. iOS 5.0.1
Tekstarzz

inspi 24-11-11 20:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rav3n (Bericht 738698)
Heb je vóórdat je op "Just Boot" geklikt hebt, eerst even op "Select IPSW" en vervolgens het apart te gedownloaden iOS 5.0 (dus NIET 5.0.1) geselecteerd?
Zo neen ... wel doen!

Heb ik inderdaad gedaan, heb al van alles geprobeerd daarna, uitzetten en dan just boot, andere ipsw's geprobeerd, noem maar op. Zal komend weekend alles herstellen en dan gewoon opnieuw proberen kijken of het dan lukt.

Snder 24-11-11 20:07

Ik heb een nieuwe 3GS gekregen van Apple, toen ik 'm kreeg stond de FW op 4.2.1, deze heb ik geüpdatet naar 5.0.1 & gejailbreaked met de nieuwste redsn0w pointed naar de 5.0 daarna tethered booten & Done!

Vragen? PM mag altijd :-)

Rav3n 28-11-11 15:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door inspi (Bericht 739670)
Heb ik inderdaad gedaan, heb al van alles geprobeerd daarna, uitzetten en dan just boot, andere ipsw's geprobeerd, noem maar op. Zal komend weekend alles herstellen en dan gewoon opnieuw proberen kijken of het dan lukt.


Ik denk dat je een foutje maakt in de button-sequence.

Start Redsn0w als administrator, klik extra's, klik Select IPSW, selecteer daar FW 5.0 (apart te downloaden).
Klik het bevestigingsvenster weg. Klik op terug.
Klik op Just Boot, nu ff in de startblokken gaan zitten, klik nu op next en duw meteen daarna de powerbutton in, kijk naar de secondenteller en als die omspringt, duw je de homebutton in, daarna wachten op de volgende stap, dus powerbutton loslaten.
Zodra Redsn0w omspringt houd je nog steeds de homebutton ingeduwd, laat dat zo totdat je "Limera1n exploiting" ziet verschijnen en volg de "loadblokjes" tot de helft. Laat dan pas de homebutton los.
(Ook als je hier de homebutton te lang vasthoudt, lukt het niet)

Mij lukte het aanvankelijk ook niet, maar de aanhouder wint. Kwestie van oefenen. Suc6

brian0404 04-12-11 03:03

Ik heb mijn Iphone 4 net ge-update naar 5.01. Ik draaide nog steeds op 4.3.3 met een jailbreak. In principe heb ik de jailbreak met name voor wat handige software die via Cydia wel te downloaden zijn. Via dit topic heb ik ook de update en jailbreak kunnen uitvoeren.
Maar... volgens mij heb ik een nog niet eerder genoemd probleem na de jailbreak.
Als ik mijn Iphone tehetered opstart en dan bijvoorbeeld de Appstore open of Cydia, geeft deze een klein scherm (alsof je tussen vensters wisselt in Safari)....
Niet helemaal de bedoeling dacht ik zo....

Iemand ideeen?

Guest-20180925190238 04-12-11 08:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brian0404 (Bericht 742526)

Iemand ideeen?

Yep!

1) Installeer SBSettings
2) Als het beeld in 1/4 verschijnt zet met SBsettings de iPhone in "Safe Mode"
3) Verwijder de betroffen app uit de app bar (dubbelklik home knop en verwijder de app)
4) Open de betroffen app opnieuw (nog steeds in Safe Mode)
5) Respring

Succes gewenst :)

Raymond1975 04-12-11 23:33

Ik heb vandaag mijn iphone 3Gs op 5.0.1. gejailbreaked via Redsnow redsn0w_win_0.9.9b8 en iPhone2,1_5.0_9A334_Restore. De jailbreak ging goed en ik heb vervolgens iets in Cydia gedaan waardoor deze om een reboot van het toestel vroeg. Daarna kwam deze in het appeltje...Just Boot gedaan met Redsnow....en krijg dan Fingerprint errors. Vervolgens alles dus maar herstelt met iTunes. Wat doe ik fout? En hoe kom ik erachter wat de "build" en de bootrom is van mijn 3Gs. Ik heb model MC131T en serienr 820142Q13NP. Had ik een andere ISPW moeten gebruiken? Wie kan me helpen?

Moesje18 05-12-11 13:10

Ik doe de jailbreak volgens de instrucies, daarna ios 5.0 ipsw selecteren en booten via redsn0w. Krijg vervolgens het ananas teken en daarna gewoon het teken van apple dat ik hem aan itunes moet hangen, start dus niet op. Hoe komt dit?

Rav3n 05-12-11 13:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raymond1975 (Bericht 742788)
Ik heb vandaag mijn iphone 3Gs op 5.0.1. gejailbreaked via Redsnow redsn0w_win_0.9.9b8 en iPhone2,1_5.0_9A334_Restore. De jailbreak ging goed en ik heb vervolgens iets in Cydia gedaan waardoor deze om een reboot van het toestel vroeg. Daarna kwam deze in het appeltje...Just Boot gedaan met Redsnow....en krijg dan Fingerprint errors. Vervolgens alles dus maar herstelt met iTunes. Wat doe ik fout? En hoe kom ik erachter wat de "build" en de bootrom is van mijn 3Gs. Ik heb model MC131T en serienr 820142Q13NP. Had ik een andere ISPW moeten gebruiken? Wie kan me helpen?

Als je begint met het GOED lezen van dit artikel, dan komt jouw "fout" vwb het tethered booten meermaals voorbij, als ook het antwoord.
Ook het achterhalen van de bootrom is makkelijk op dit forum te vinden.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 5 december 2011 om 13:27 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Moesje18 (Bericht 742897)
Ik doe de jailbreak volgens de instrucies, daarna ios 5.0 ipsw selecteren en booten via redsn0w. Krijg vervolgens het ananas teken en daarna gewoon het teken van apple dat ik hem aan itunes moet hangen, start dus niet op. Hoe komt dit?


Klik je Redsn0W te vroeg weg?
Komt overigens wel vaker voor dat een tethered boot niet lukt. Heb ik ook wel eens. Mss homebutton te vroeg of te laat losgelaten. Try again :)

Moesje18 05-12-11 14:19

Nee ik klik redsn0w juist helemaal niet weg. iPhone kabel laat ik er gewoon inzitten en doe dan de thethered boot met redsn0w nog steeds geopend. Krijg telkens het logo van apple dat ik hem moet verbinden met iTunes.

Raymond1975 05-12-11 18:20

Rav3n: Ik heb goed gelezen, maar kennelijk niet goed genoeg. Zou je kunnen zeggen waar het antwoord op mijn vraag (in wat ik dus fout doe) kan vinden?

tracker 05-12-11 19:50

Bij mij is het eigenlijk goed gegaan, alleen kan ik ineens niet meer downloaden via die appelstore, want het gebruikt ineens een ander id. Veranderen dan helaas niet, want daarbij crashed de app. Ik kan nu nog alleen maar via itunes downloaden en updaten.
Voor de rest werkt het.

Raymond1975 05-12-11 22:06

Net via Redsnow 0.9.9b3a en iPhone2,1_5.0_9A334_Restore iPhone 3GS gejailbreaked. Ging perfect, maar de mail app en Cydia werken niet. Resultaat was wel beter dan met Redsnow 0.9.9b8 maar nog steeds niet goed natuurlijk. Iemand nog een tip?

XIII 05-12-11 22:27

Raymond, boot je wel tethered? (iedere keer!)

Raymond1975 05-12-11 22:38

Tethered wil zeggen via Redsnow met Just Boot toch? Dat lukte niet. En het hoefde ook niet....

XIII 05-12-11 23:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raymond1975 (Bericht 743137)
Tethered wil zeggen via Redsnow met Just Boot toch? Dat lukte niet. En het hoefde ook niet....

Waarom hoeft het volgens jou dan niet?

Rav3n 06-12-11 15:03

Of heb je soms een 3GS met oude bootrom?
Dan heb je een untethered jb en hoef je na de jb Redsn0w niet meer te gebruiken.

marc1971 06-12-11 19:11

ik heb hem weer aan de gang gekregen en heb nu 5.01 ,wil nu gaan jailbreaken moet ik eerst jailbreaken daarna 5.0 selecteren of eerst 5.0 selecteren en dan jailbreaken

gr marc

ps sorry begrijp de volgorde niet helemaal

marc1971 07-12-11 16:13

Het is me al gelukt

Rav3n 07-12-11 18:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marc1971 (Bericht 743696)
Het is me al gelukt

Top:):)
Vertel!
Ook al maakte je wel of geen vaut. Boeiend.
Daar kunnen anderen, ik ook, alleen maar van leren ;););)

Raymond1975 08-12-11 19:10

Ik had mijn 3Gs ook op 5.0.1 gezet maar kreeg deze niet goed gejailbreakt. Er mankeerde telkens wel iets niet helemaal goed. Heb hem terug op 4.3.3 en daar blijft ie nu lekker op.

MoensW 14-12-11 04:12

Bij mij werkt ie na een aantal keren wat probs te hebben gehad nu ook ! TOP thx ...

Dit forum is echt BANG-E-LIJK !

mzdavid 15-12-11 12:18

Kan iemand me vertellen wat de juiste stappen juist zijn? Ik heb al verschillende dingen geprobeert maar krijg hem niet gejailbreakt. Iphone 4 16 gb ios 5.0.1

Welke redsnow moet je downloaden en welke firmware moet je gebruiken? De ene zegt 5.0.1 de andere zegt dat je de file 5.0 moet downloaden. Kan iemand me heel even kort uitleggen hoe ik deze moet jailbreaken? (ik heb een Amerikaanse iphone die locked is, maar dan kan ik hem toch gebruiken als ipod als ik hem gejailbreaked krijg).

Alvast bedankt.

MoensW 15-12-11 12:23

Deze heb ik gebruikt en werkte perfect... Wel een paar keer moeten proberen maar uiteindelijk staat ie erop en werkt ie ook ...

redsn0w_win_0.9.9b8
iPhone2,1_5.0_9A334_Restore

Mijn iphone is 3gs 8g ...

mzdavid 15-12-11 12:26

Kan je mij kort even uitleggen wat je stappen waren? (dat ik zeker niets overslaag)

Alvast bedankt

rinke 15-12-11 13:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mzdavid (Bericht 746408)
Kan je mij kort even uitleggen wat je stappen waren? (dat ik zeker niets overslaag)

Alvast bedankt

Hoi!

Om de iphone 4 op 5.01 te jailbreaken moet je de laatste software van redsnow hebben: RedSn0w 0.9.9b8. (voor windows of mac, afhankelijk wat je hebt) EN het IPSW software bestand 5.0 hebben (ja je ziet het goed, 5.0). Redsnow herkent ipws5.01 namelijk niet. Ik heb mn iphone al meerdere keren succesvol gejailbreakd op deze manier. Echt heel simpel.

1.verbindt iphone met computer
2.start redsnow zodat basisscherm geopend wordt;
3.klik op knop 'select ipws 5.0; en zoek het ipws bestandje en klik erop;
4. je krijgt dan de melding 'ipws succesfully indentified' (ofzoiets)
5. je zit nu weerin basisscherm v redsnow, klik nu op 'jailbreak'; volgende instructies worden in redsnow nu verder gegeven:
6. zet tel uit en klik op next;
7. je moet hem in DFU zetten, soms lukt dat niet ineens en dan start je Iphone ineens gewoon op. Dan moet je helemaal opnieuw beginnen. In DFU zetten is echt een kwestie van precies lang genoeg de knoppen op je tel ingedrukt houden. Niet moeilijk hoor, redsnow telt met je mee..
8. Als je het goed gedaan hebt, zie je redsnow een tijdje rattelen en vervolgens zie je op je telefoonscherm vanalles gebeuren..
9. na een tijd start je telefoon gewoon op en zie je een wit cydia icoontje. als je hierop klikt gebeurd er niks.
10.zet je telefoon weer uit en herhaal stap 1tm 4.
11. nadat je 1tm4 herhaald hebt klik je vervolgens niet op de knop 'jailbreak'maar op de knop 'just boot tethered; ook nu moet je de tel weer in DFU zetten en gaat redsnow rattelen..
12. de telefoon start als het goed is op met een ananasje in plaats van een appel.. Nu is Cydia ook op te starten.

TIP: zoek vervolgens even op internet hoe je 'semi tethered' kan instellen. Is wel zo makkelijk!

Suc6!

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 15 december 2011 om 13:41 ----------

Sorry, bij stap 3 heet de knop alleen 'select ipws' je selecteert vervolgens ipws bestandje 5.0 uiteraard..
( ik doe dit hele verhaal uit mn hoofd, hoop dat je eruit komt maar denk het wel...)

mzdavid 15-12-11 13:44

Hartelijk bedankt, ik probeer het deze avond uit. Mag itunez openstaan als je stap 1 uitvoert?

Toen ik gisteren op select ipws klikte kreeg ik een fout dat hij niet het bij windows nog niet ontwikkeld was ofziets..

MoensW 15-12-11 13:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mzdavid (Bericht 746427)
Hartelijk bedankt, ik probeer het deze avond uit. Mag itunez openstaan als je stap 1 uitvoert?

Toen ik gisteren op select ipws klikte kreeg ik een fout dat hij niet het bij windows nog niet ontwikkeld was ofziets..

Nee itunes moet uit staan

rinke 15-12-11 16:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mzdavid (Bericht 746427)
Hartelijk bedankt, ik probeer het deze avond uit. Mag itunez openstaan als je stap 1 uitvoert?

Toen ik gisteren op select ipws klikte kreeg ik een fout dat hij niet het bij windows nog niet ontwikkeld was ofziets..

Nee iTunes uit. Die melding v Windows ik niet. Zorg in ieder geval dat je de ipsw 5.0 voor windows hebt. Het icoontje van dit bestand ziet eruit als een wit 'legoblokje' . Dus niet als het bekende bruine (Windows)mapje

mzdavid 15-12-11 18:35

Misschien een domme vraag maar wat is het verschil tussen deze 2:

iPhone 4 (GSM) 5.0
iPhone 4 (CDMA) 5.0

Welke moet ik nemen?

Guest-20180925190238 15-12-11 18:38

Neem maar de GSM versie :)

mzdavid 15-12-11 19:36

Gelukt jongens! Maar nu nog die semi tethered ios 5.0.1. Het programma dat ik installeer op mijn iphone is SEMITETHER, maar als ik hem opnieuw opstart blijft hij vasthangen op een cirkeltje dat normaal altijd draait, maar hij zit dus vast denk ik...

MoensW 15-12-11 21:26

Wel ja ...

Ikzelf heb ook wel wat probs gekend en heb men iphone 3x moeten resetten voor de jailbreak er opstond zoals het hoorde ....

Bij mij bleef het apple logotje continu op men iphone staan ... Na reset en de reserve kopie terug te zetten was ie weer klaar om te (proberen) jailbreaken ...


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:40.