iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: 4 - 4.3.3 jailbreak mislukt (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/105023-4-4-3-3-jailbreak-mislukt.html)

fRd- 22-11-11 13:24

4 - 4.3.3 jailbreak mislukt
 
Hallo allen,

Vorige week ontving ik een tweedehands iPhone 4 die ik wou jailbreaken en unlocken op ios 4.3.3

Wat ik deed:
Ik heb met snowbreeze op basis van de 4.3.3 OFW mijn CFW ipsw file. Tijdens het upgraden met itunes (10.2.2) kwam ik verschillende errors tegen die mij programmas als TinyUmbrella en iReb leerden kennen. Vervolgens kon ik volledig succesvol restoren naar deze CFW. Meteen na het restoren zonder fouten was de iPhone opnieuw in DFU mode.

Ik heb geprobeerd te booten met de power-hold combinatie, fixrecovery van tinyumbrella, fixrecovery43.exe, ireb "set auto boot true". Maar niets helpt.

Totdat ik een topic vond op macrumors waar iemand identiek hetzelfde probleem had die wel kon opstarten mits gebruik van redsnow met de "boot tethered functie" wat bij mij ook werkte. Enkel de iPhone valt opnieuw uit na +- 5-8 uur ongebruikt (hij lag op te laden aan de laptop) waarna het onmogelijk is van opnieuw op te starten met de boot tethered functie.

In het topic bleek voor deze persoon de oplossing te zijn om te restoren naar ios 4.1 wat ik vervolgens ook probeerde :
- iTunes 10.2.2
- Tinyumbrella want ik kreeg de error : "Itunes update server not reachable..."
- iReb pwned DFU mode voor de 1600 error.

Buiten deze errors verlliep alles normaal buiten het feit dat tijdens de restore het scherm op de iPhone zwart bleef. (Dus geen Apple logo met laadbalkje)
De restore liep gewoon verder tot op het einde bij het controleren van de herstel, kreeg ik error 1004. Volgens wat ik gelezen heb ligt deze ook aan het feit dat de hostsfile entries bevat aar gs.apple.com, maar dit komt door TinyUmbrella zonder dewelke ik in het begin 3194 of Server not reachable error krijg...

Nu is de iPhone opnieuw in dfu mode...

Heeft er iemand enig idee wat het probleem kan zijn, of die dit ook eens meegemaakt heeft?

Alvast bedankt!

Greets!

fRd-

bettina 22-11-11 13:49

originele 4.3.3 erop en dan naar die internetsite om cydia te installeren. Werkt iedere keer vlekkeloos op alle devices. Behalve 4S natuurlijk. Voor welke internet site kijk ff naar de uileg op deze site. Of google, succes

Timmy89 22-11-11 14:17

welke baseband heeft deze ?

fRd- 22-11-11 14:27

Hallo beide,

Bedankt voor het snelle antwoord.
@Bettina : Als ik wil restoren naar originele 4.3.3 krijg ik instant error 3194 ondanks dat mijn hosts file volledig leeg is. Is dit normaal en gebruik ik TinyUmbrella?

@Timmy89 : Volgens de backed up shsh uit tinyumbrella (van voor de restore) is dit 04.10.01-ICE_2_13 ik weet niet of de restore dit kan aangepast hebben...
Nu ben ik opnieuw naar 4.3.3 snowbreeze aan het restoren, maar het is opnieuw volledig zwart scherm tijdens restore (Misschien te weinig batterij door constant in dfu te liggen?)
Als de restore lukt en ik kan booten, kijk ik naar de info pagina op de iPhone zelf welke Baseband het precies is.

Update : Restore lukt naar snowbreeze cfw, zonder beel dop het scherm, boot tethered lukt niet. Dit fenomeen had ik dit weekend ook na lange tijd niet opgeladen te hebben. Ik ga hem dus even aan pc laten hangen dat hij wat batterij heeft.

Greets,

fRd-

fRd- 22-11-11 20:52

Update : Opnieuw de CFW gemaakt met Snowbreeze van 4.3.3 restored. Dit ging zonder problemen, buiten het feit dat het scherm heel tijd zwart bleef. Na met redsnow boot tethered getest te hebben, hoor ik dat de iPhone aan is (geluidje als ik kabel met pc verbind, vibreert als ik de mute schakelaar aanzet). Maar heeft helemaal geen beeld.

Volgens TinyUmbrella zit ik op Baseband 04.10.01-ICE_2_13

bettina 04-12-11 23:20

Sorry voor late antwoord je itunes error code is vanwege je lege host file plak deze dus handmatig naar apple's originele of in tinyumbrella op tab advanced drukken en set host to cydia when..... uitvinken . succes maar ik hoop dat je probleem al opgelost is Met de originele ipsw erop moet alles werken, zoniet dan is het een hardware probleem en zul je de iphone moeten laten repareren. Als alles dan naar behoren werkt is de jailbreak pas een optie en erg makkelijk te doen. Ik raad je dus aan eerst alles te testen op originele 4.3.3 ipsw.

fRd- 05-12-11 10:24

Hallo Bettina,

Probleem was eigenlijk dat ik geen shsh's had. Ik dacht van wel, maar helaas... :)

Ik heb nu geupdate naar ios 5.0.1 en ben nu vol spanning aan het wachten op de unlock.

@Moderator, deze thread mag gesloten worden.

Grtz,

fRd-

XIII 05-12-11 11:21

Gevraagde slotje.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:50.