iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: Jailbreak verwijderen met behoud van 4.3.3. (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/105136-jailbreak-verwijderen-behoud-4-3-3-a.html)

Rodajo 23-11-11 19:23

Jailbreak verwijderen met behoud van 4.3.3.
 
Goede avond,

Mijn iPhone 4 draait nog op 4.3.3 (jailbreak). Overmorgen moet hij naar Proassist ter reperatie. Nu wil ik graag de jailbreak verwijderen, maar 4.3.3 niet verliezen. en ook niet upgraden naar 5.0.1. Ik ben echt een leek, dus ik hoop dat iemand bereid is mij te helpen. Is dit mogelijk? Zo ja, wat kan ik doen?

Alvast bedankt.

Fool 23-11-11 21:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rodajo (Bericht 739310)
Goede avond,

Mijn iPhone 4 draait nog op 4.3.3 (jailbreak). Overmorgen moet hij naar Proassist ter reperatie. Nu wil ik graag de jailbreak verwijderen, maar 4.3.3 niet verliezen. en ook niet upgraden naar 5.0.1. Ik ben echt een leek, dus ik hoop dat iemand bereid is mij te helpen. Is dit mogelijk? Zo ja, wat kan ik doen?

Alvast bedankt.

Je moet de shsh hebben van 4.3.3 dit kan je doen met ifaith.

Dan handleiding zoeken voor "downgrade" voor iPhone 4 met shsh bestand.

Succes

Rodajo 23-11-11 21:44

Dank je voor jouw reactie, maar zoals ik al zei: ik ben een echte leek. SHSH? ifaith? Waar vind ik dit allemaal? Kun je me dit misschien in lekentaal uitleggen?

Alvast bedankt voor de moeite.

Fool 23-11-11 21:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rodajo (Bericht 739369)
Dank je voor jouw reactie, maar zoals ik al zei: ik ben een echte leek. SHSH? ifaith? Waar vind ik dit allemaal? Kun je me dit misschien in lekentaal uitleggen?

Alvast bedankt voor de moeite.

Hier kan je ifaith downloaden


iH8sn0w.com

Even de stappen volgen, laat maar horen als die is gelukt dan doen we volgende stap.

Rodajo 23-11-11 21:55

IK ben nu zo ver dat ik ifaith heb gedownload. Ik krijg nu 4 opties die ik aan kan klikken. Welke moet ik hebben?

Fool 23-11-11 21:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rodajo (Bericht 739373)
IK ben nu zo ver dat ik ifaith heb gedownload. Ik krijg nu 4 opties die ik aan kan klikken. Welke moet ik hebben?

Dump shsh blobs, trouwens goed lezen om je device in dfu mode te zetten!

simlockvrij 23-11-11 22:02

ik neem toch aan dat ie zn blobs gesaved heeft via cydia? dan hoeft ie alleen te herstellen.

Fool 23-11-11 22:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door simlockvrij (Bericht 739376)
ik neem toch aan dat ie zn blobs gesaved heeft via cydia? dan hoeft ie alleen te herstellen.

Aangezien hij zelf zegt een leek te zijn denk ik van niet. En zo is prima toch kan die de blob gelijk op ze HD opslaan.

Maar je zou kunnen kijken in Cydia of er bovenin staat of je shsh gesaved zijn.

Rodajo 23-11-11 22:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fool (Bericht 739377)
Aangezien hij zelf zegt een leek te zijn denk ik van niet. En zo is prima toch kan die de blob gelijk op ze HD opslaan.

Maar je zou kunnen kijken in Cydia of er bovenin staat of je shsh gesaved zijn.

In cydia zie ik bovenin shsh 4.3.5 en geen 4.3.3.

Fool 23-11-11 22:17

Al gelukt met ifaith?

Rodajo 23-11-11 22:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fool (Bericht 739375)
Dump shsh blobs, trouwens goed lezen om je device in dfu mode te zetten!


pfff laptop was uitgevallen. Nu moet ik weer 10 min wachten voor ik weer verder kan met ifaith wordt er aangegeven. Maar in ieder geval bedankt zover. als ik weer verder kan laat ik het weten.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 23 november 2011 om 22:27 ----------

het gaat niet goed. Ik moet nu een half uur wachten. Kun je misschien alvast beschrijven wat ik daarna moet doen? dan kan ik straks verder aan de slag en ik hoef ik je niet onnodig op te houden.

tjauwmin 23-11-11 22:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rodajo (Bericht 739310)
Goede avond,

Mijn iPhone 4 draait nog op 4.3.3 (jailbreak). Overmorgen moet hij naar Proassist ter reperatie. Nu wil ik graag de jailbreak verwijderen, maar 4.3.3 niet verliezen. en ook niet upgraden naar 5.0.1. Ik ben echt een leek, dus ik hoop dat iemand bereid is mij te helpen. Is dit mogelijk? Zo ja, wat kan ik doen?

Alvast bedankt.

Je hebt kans dat je een nieuwe iphone 4 krijgt.

simlockvrij 23-11-11 22:41

of zowiezo een ander, dat kan, maar die kan ook ooit gejailbreakt zijn, die kans zit er wel in.

Rodajo 23-11-11 22:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tjauwmin (Bericht 739406)
Je hebt kans dat je een nieuwe iphone 4 krijgt.

Dat weet ik, maar ik ga er vanuit dat ik mijn eigen iPhone terugkrijg en dan wil ik graag weer jailbreaken met 4.3.3. Vandaar. Als ik een nieuwe iPhone 4 krijg dan zit daar waarschijnlijk al 5.0 of 5.0.1 op helaas.

simlockvrij 23-11-11 22:44

van 5 kun je volgens mij wel terug naar 4, niet naar lagere 5's? toch?

Rodajo 23-11-11 23:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door simlockvrij (Bericht 739415)
van 5 kun je volgens mij wel terug naar 4, niet naar lagere 5's? toch?

wat ik begrepen heb, kun je vanaf 5 helemaal niet meer downgraden.

simlockvrij 23-11-11 23:20

volgens mij kun je van 4.x.x naar 5.x.x en dan weer terug naar 4.x.x maar niet van bijvoorbeeld 5.0.1 naar 5.0.0

Rodajo 23-11-11 23:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fool (Bericht 739390)
Al gelukt met ifaith?

het is eindelijk gelukt. Blobs zijn opgeslagen. Wat is nu de volgende stap?

simlockvrij 23-11-11 23:27

volgens MIJ moet je nu herstellen, of anders op herstellen drukken met shift ingedrukt (windows) en dan je gedownloade 4.3.3 firmware aanklikken. maar doe ff een zoek op downgradenb hier op t forum, daar staat het beschreven hoe en wat je er exact voor nodig hebt.

Rodajo 23-11-11 23:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door simlockvrij (Bericht 739436)
volgens MIJ moet je nu herstellen, of anders op herstellen drukken met shift ingedrukt (windows) en dan je gedownloade 4.3.3 firmware aanklikken. maar doe ff een zoek op downgradenb hier op t forum, daar staat het beschreven hoe en wat je er exact voor nodig hebt.

Dank je. Ga ik doen.

overigens stond er bij ifaith iets over een ispw bestand, nadat ik de blobs gesaved heb. Ik ga ff zoeken en ander wacht ik even op Fool. hij/zij heeft mij tot nu toe prima geholpen.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:46.