//

jailbreak engelse iphone??

jailbreak engelse iphone?? discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, gaarne jullie hulp! Ik heb een 2 dehands iphone 4 gekocht. Nu heb ik via vodafone geen tethering. Dus ik wil een jailbreak om ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 01-12-11, 19:12
robsnel robsnel is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 3
Standaard jailbreak engelse iphone??

Hallo,

gaarne jullie hulp!

Ik heb een 2 dehands iphone 4 gekocht. Nu heb ik via vodafone geen tethering. Dus ik wil een jailbreak om de tethering.

de iphone 4 heeft de volgende specs:

- model MC603B (vermoeddelijk uit engeland????)
- ios 4.3.5 (8L1)
- geen jailbreak (nooit gehad)
- volgens de verkoper simlock vrij
- alles werkt nu perfect via vodafone netwerk
- Baseband (modem firmware ) 04.10.01
- shsh handtekening nooit opgeslagen

Ik heb de volgende vragen:

1) Kan deze gejailbreaked (tethered) worden op ios 4.3.5 en hoe?

2) Als de iphone inderdaad uit engeland komt, heb ik dan een engelse sim nodig om hem na het jailbreaken weer te activeren( had ik ergens gelezen)

3) Wat ik heb begrepen geeft apple geen handtekeningen meer uit voor ios 4.3.5. Kan ik nu wel bv (voor het geval als het jailbreaken mislukt)
een restore doen naar dezelfde ios 4.3.5 of gaat dat niet meer en zit ik dan vast aan ios5?

4 Als ik hem jailbreak wordt dan gelijk de baseband geupdate?

graag jullie expert opinion!

groet
rob
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 01-12-11, 20:55
jackieboy8 jackieboy8 is offline
• iOS 7.0.6
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2011
Berichten: 26
Standaard

Beste robsnel,
Zal je eerst even wat uitleggen over 2 soorten tethering want je zegt jailbreak (tethered) in de jailbreak wereld zijn er 2 soorten jailbreaks (wel meer maar dit is even wat je moet weten)
A: Een Untethered Jailbreak waarmee je na jailbreak je iPhone gewoon nog opnieuw kan opstarten (reboot) zonder daar een computer voor nodig te hebben. of
B: Een tethered jailbreak waarmee je na iedere keer dat je batterij leeg is of opnieuw wil opstarten je hem even aan de computer moet koppelen en een programmatje moet draaien om hem op te starten.

En ik begrijp dat je INTERNET Tethering wil en dat kun je altijd met een zowel untethered als tethered jailbreak en die 2 dingen hebben niets te maken met INTERNET tethering.

1) Jij zit op 4.3.5 en daarop is geen untethered jailbreak voor alleen een tethered jailbreak en die heet RedSn0w 0.9.9b8 op het moment. Maar je moet eerst even je iPhone aan iTunes hangen om te update naar iOS 5.0.1 want je zit op een verouderd systeem. Hoe RedSn0w en daar zijn veel tutorials van te vinden op internet dus google even redsn0w ios 5 en dan de 5e van boven is voor 0.9.9b7 maar is hetzelfde.

2) Nee als een iPhone eenmaal Factory unlocked is (dus simlockvrij zonder jailbreak) dan heb je geen simkaart van het die provider nodig

3) Je kan via een nieuwe tool je handtekening opslaan van 4.3.5 maar geloof me iOS 5 is helemaal top en je hebt 4.3.5 echt niet meer nodig hoor ;-)

4) Nee je baseband word alleen met een normale Apple update geupgrade maar daar heb je met een simlockvrij iPhone niets mee te maken

Dus gewoon doen!
  #3  
Oud 02-12-11, 07:23
robsnel robsnel is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 3
Standaard

Beste Jackyboy8,

Bedankt voor je snelle en uitgebreide reactie!

Degene van wie ik die telefoon gekocht heb zegt dat de iphone geen simlock heeft maar waar kan ik dat aan zien?

Je hebt het ook over een nieuwe tool om je handtekening op te slaan. Welke is dat en waar kan ik die downloaden.

Versie 5.1 is nu via itunes te downloaden. Dus moet ik met het shift knop trukje 5.0.1 installeren. Maar wordt deze dan nog wel ondertekend door apple nu er een nieuwe versie verkrijgbaar is ?

alvast bedankt

groeten

rob
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 3GS: Update Engelse iPhone 3GS jokidoki Unlock 2 20-11-10 10:27
Engelse Vodafone simlock op iPhone 4 tbeumer@ Koopinformatie Nederland 5 29-07-10 22:29
iPhone 3GS: Unlock engelse iPhone seven77 Unlock 34 04-05-10 18:40
Engelse taal voor nederlandse iPhone? timdafweak iPhone algemeen 3 08-11-07 08:17
Engelse iPhone Crifox Archief 6 16-10-07 20:00

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:26.