iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: iphone 3gs met ios 5.0.1 gejailbreakt (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/106128-iphone-3gs-ios-5-0-1-gejailbreakt.html)

r6racer 02-12-11 18:27

iphone 3gs met ios 5.0.1 gejailbreakt
 
Hoi daar allemaal na lang twijfelen heb ik toch maar besloten om vandaag mijn 3gs met ios 5.0.1 thetred te jailbreaken.:O
had de laatste software van redsnow(redsn0w_win_0.9.9b8)gebruikt samen met de officiele ipsw 5.0(iPhone2,1_5.0_9A334_Restore)de 5.0.1 ipsw herkent redsnow niet en geeft een fingerprint error.dus je kan gewoon de ipsw 5.0 gebruiken om de 5.0.1 te jailbreaken.
werkt als volgt:

*download de redsn0w_win_0.9.9b8.
*download de ipsw Phone2,1_5.0_9A334_Restore.
*zet ze los van elkaar op je bureaublad van je computer.
*zorg ervoor dat itunes niet automatisch opstart als je iphone aansluit.
*iphone aansluiten en zorgen dat itunes uit staat ook niet op de achtergrond.
*nu kan je het programma redsnow openen voer deze uit als administrator.
*volg nu de stappen ga naar extra,s en selecteer daar (select ipsw).
zoek op je bureaublad de Phone2,1_5.0_9A334_Restore vervolgens op openen en op oke.
daarna vraagt die of je een nieuwe of een oude bootrom hebt ik had een nieuwe kan je hier op deze site wel vinden om dat te achterhalen.
daarna simpel beantwoorden ja of nee,vervolgens klik je op back daarna klik je op jailbreak zorg dat cydia aangevinkt staat en klik op next.
in dit scherm gaat die zeggen dat je je iphone uit moet zetten!!wacht dat je iphone uit is!!!!
daarna next drukken wel opletten want hij begint gelijk met het aftellen om in de dfu mode te zetten.
3 sec power knop daarna home knop erbij voor 10 sec na 10 sec power knop los laten maar home in gedrukt houden voor nog een sec of 15 de jailbreak zal beginnen.
je ziet een soort harde schijf op je iphone verschijnen daarna allerlei witte letters enzo.
als dat klaar is start je iphone vanzelf weer op nu zie je een loge staan van cydia maar die is wit geen paniek!! dit is een thetreth versie dus moeten we hem even opnieuw booten via redsnow.

doe het zelfde als hierboven vermeld.

nu kan je het programma redsnow openen voer deze uit als administrator.
*volg nu de stappen ga naar extra,s en selecteer daar (select ipsw).
zoek op je bureaublad de Phone2,1_5.0_9A334_Restore vervolgens op openen en op oke.
daarna vraagt die of je een nieuwe of een oude bootrom hebt ik had een nieuwe kan je hier op deze site wel vinden om dat te achterhalen.

nu zie je bovenaan een blokje staan met just boot klik daar op en volg die stappen.weer het zelfde verhaal in dit scherm gaat die zeggen dat je je iphone uit moet zetten!!wacht dat je iphone uit is!!!!
daarna next drukken wel opletten want hij begint gelijk met het aftellen om in de dfu mode te zetten.
3 sec power knop daarna home knop erbij voor 10 sec na 10 sec power knop los laten maar home in gedrukt houden voor nog een sec of 15 de just boot gaat beginnen en klaar jailbreak voltooid...

hoop dat het een beetje duidelijk is anders hoor ik het wel grt r6racer

Jillylenagirl 02-12-11 21:49

Hey! Ontzettend bedankt voor deze handleiding. Ik ben al een heel eind. :) Ik heb alleen 1 vraagje. Alles is (volgens mij) gelukt, alleen rechtsbovenin mijn iPhone menu staat ''geen netwerk'', terwijl mijn huidige simkaart die voorheen altijd goed werkte er gewoon in zit? Ik heb al bij instellingen gezocht maar ik kan niet vinden wat ik moet doen? Kun je me alsjeblieft helpen? Alles doet het prima, m'n iPhone moet alleen m'n simkaart ''vinden'' zeg maar. Alvast bedankt!

Raymond1975 02-12-11 22:31

Hoi,

Waar download ik die 2 bestanden?

r6racer 02-12-11 22:47

probeer google eens kopieren en plakken kom je een heel eind

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 2 december 2011 om 22:49 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jillylenagirl (Bericht 742192)
Hey! Ontzettend bedankt voor deze handleiding. Ik ben al een heel eind. :) Ik heb alleen 1 vraagje. Alles is (volgens mij) gelukt, alleen rechtsbovenin mijn iPhone menu staat ''geen netwerk'', terwijl mijn huidige simkaart die voorheen altijd goed werkte er gewoon in zit? Ik heb al bij instellingen gezocht maar ik kan niet vinden wat ik moet doen? Kun je me alsjeblieft helpen? Alles doet het prima, m'n iPhone moet alleen m'n simkaart ''vinden'' zeg maar. Alvast bedankt!

neem aan dat je iphone wel simlockvrij was???

Jillylenagirl 03-12-11 09:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door r6racer (Bericht 742214)
probeer google eens kopieren en plakken kom je een heel eind

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 2 december 2011 om 22:49 ----------



neem aan dat je iphone wel simlockvrij was???

Ja, maar gaat hij daar niet overheen als je update?

coruscamine 03-12-11 09:36

''download de redsn0w_win_0.9.9b8 ''
Waar moet je dat schrijven?

MoensW 04-12-11 04:01

Ik heb recent een nieuwe Iphone bekomen van Apple omdat er met mijn andere een probleempje was ... Dit na een jailbreak (puur pech of toch niet?)

Nu twijfel ik om deze te jailbreaken .... Want na mijn vorige ervaring met jailbreaken heb ik zo mijn twijfels ...

Ik heb een 3gs met fw 5.0.1 ...

Nu echt veel ervaring heb ik niet met de jailbreak, want bij de vorige liep mijn batterij steeds warm dus heb die er maar snel afgedaan ...

Heeft er iemand ook zo een eravring(en) gehad ?

tracker 17-12-11 11:27

Die warme batterij heb ik heel af en toe ook. Ik heb een idee dat er een programmaatje of zo op de achtergrond blijft lopen.

Maar waarom heb je überhaupt een jailbreak uitgevoerd?

MoensW 17-12-11 16:43

Nu ik heb al een aantal dagen een jailbreak en ben er nu wel tevreden over ...

Heb heel wat TIPS op dit forum gevonden en nu loopt de batterij niet meer warm....

Het was of is wss wat jij zei .. Een proggie dat nog liep wss ...

simlockvrij 17-12-11 20:22

een jailbreak opzich kan geen kwaad, het zijn de tweaks die je installeert waarmee het mis kan gaan.

MoensW 18-12-11 10:19

Zo is dat ... Doe ik met men domme kop tijdens een persconferentie men iphone uit ... Is me jailbreak weg :-(

Dat is het nadeel van een thetered jb ! :-(

ferrari_2 18-12-11 19:56

Wanneer wordt er een unthetered jailbreak verwacht voor iOS 5.0.1 voor de 3GS met nieuwe baseband?

MoensW 18-12-11 20:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ferrari_2 (Bericht 747579)
Wanneer wordt er een unthetered jailbreak verwacht voor iOS 5.0.1 voor de 3GS met nieuwe baseband?

Geen enkel idee ... Liefst zo snel mogelijk ....

:d

simlockvrij 18-12-11 22:32

@ moensw, je jb is niet weg, hij start gewoon niet meer.
@ ferrari, niet persoonlijk bedoeld, maar die vraag word inmiddels een plaag hier.

MoensW 18-12-11 22:36

Nou ja .... Als je het zo bekijkt wel jah ...

Voor mij is alles weg dus ook de jailbreak .... Is wel verdomd lastig, maar ja niks aan te doen eh ...

:cool:


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:35.