iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: Jailbreak, AT&T, Push (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/107489-jailbreak-at-and-t-push.html)

Eliise 20-12-11 18:21

Jailbreak, AT&T, Push
 
Hallo allemaal,
aangezien ik merkte dat ik regelmatig op het forum rond aan het zwerven was dacht ik; laat ik me ook eens registreren.

Ik heb sinds kort een iPhone 4, ik heb deze (aangezien het een amerikaans toestel is, van AT&T) via hacktivatie unlocked. Ik heb namelijk geen AT&T kaartje in mijn bezit, dus het kon niet anders. Nu ontvang ik echter geen push notificaties, SAM en Push Docter etc werkt niet. (hij loopt op fw 4.3.3, geen idee of het daarmee iets te maken heeft?)

Na al dat gepriegel ben ik het zat en ga ik toch een kaartje kopen via ebay, ze zijn immers maar rond de 3$. Alleen nu heb ik een vraag, stel: ik reset de instellingen vanuit mijn iPhone en ik unlock hem dus met het AT&T kaartje. Daarna haal ik die er uit en doe ik mijn Vodafone simkaart er in, klopt het dan dat de Push berichten gewoon weer werken en de jailbreak van mijn iPhone is?

Ik ben nogal een noob op dit gebied, dus vergeef me als ik iets heel doms vraag ;-).

Wishaal 20-12-11 19:51

oh, ik heb eigenlijk ook een soortgelijke vraag... Ik heb nu een 3Gs oude bootrom met 3.1.3, en simlockvrij gemaakt met jailbreak, nu krijg ik wel meldingen.
Maar als ik ga updaten, en dan ga jailbreaken (met hackivaten) krijg ik dan weer problemen met push berichten?

tracker 20-12-11 20:37

Ik dat dat wel meevalt. Ik heb een 3gs ouwe boot en die heb ik vrijwel direct jailbroken. No problemo met push. Sinds een paar weken heb ik 5.0.1 erop gezet en natuurlijk jailbreak. Nog steeds no problemo.
Er zijn verschillende verhalen over dat push. Kijk maar eens in whatsapp naar de helpPage.

Eliise 20-12-11 20:42

Ik zal even gaan kijken, thanks! ;)

Eliise 21-12-11 13:04

Weet echt niemand hoe ik mijn push berichten weer aan de praat krijg? En of het weer werkt als ik hem activeer met de originele AT&T simkaart?

Fool 21-12-11 14:04

Pushfix.info
6 dollar en push werkt direct.

Zelf ook gedaan bij mijn oude iPhone 2g, werkt direct!

Eliise 21-12-11 14:24

Bedankt voor je reactie! Daar heb ik inderdaad naar gekeken maar er staat veel informatie over 4.3.3 dat het niet aan de push notificaties ligt maar aan bepaalde basebands? Kan er niet zoveel uithalen, snap het net als het in het Nederlands is geschreven, laat staan engels.

Ik citeer: '
- NOTE: Some users are experiencing issues with push notifications via cell internet when using preserved basebands on 4.3.1/4.3.2/4.3.3. I suggest you use 4.2.1 or wait for further information. The issue is not with push notifications, it is with using preserved basebands on newer firmwares.'

Kan iemand mij uitleggen wat ze hiermee bedoelen?

elscroto 21-12-11 16:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eliise (Bericht 748546)
Bedankt voor je reactie! Daar heb ik inderdaad naar gekeken maar er staat veel informatie over 4.3.3 dat het niet aan de push notificaties ligt maar aan bepaalde basebands? Kan er niet zoveel uithalen, snap het net als het in het Nederlands is geschreven, laat staan engels.

Ik citeer: '
- NOTE: Some users are experiencing issues with push notifications via cell internet when using preserved basebands on 4.3.1/4.3.2/4.3.3. I suggest you use 4.2.1 or wait for further information. The issue is not with push notifications, it is with using preserved basebands on newer firmwares.'

Kan iemand mij uitleggen wat ze hiermee bedoelen?

bij mij werkte het gewoon op 4.3.3 tevens volgens mij werkt het zelfs al je je iPhone gewoon activeert met je oude AT&T kaartje... dat werkte voor mij met iMessage

Eliise 21-12-11 16:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door elscroto (Bericht 748582)
bij mij werkte het gewoon op 4.3.3 tevens volgens mij werkt het zelfs al je je iPhone gewoon activeert met je oude AT&T kaartje... dat werkte voor mij met iMessage

Thanks voor je bericht, ga dan toch maar gewoon een at&t kaartje halen, meteen van het gezeur af. Weet je trouwens of je in een winkel een normale simkaart kan laten knippen naar een microsim? Op marktplaats kun je namelijk gewone simkaarten kopen van AT&T, dan hoef ik niet via eBay te kopen ;-)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:25.