iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   Alle iDevices: Untethered Jailbreak voor iOS 5.0.1 (behalve iPad2, 4S) - Verzameltopic (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/107949-untethered-jailbreak-voor-ios-5-0-1-behalve-ipad2-4s-verzameltopic.html)

Wally© 07-01-12 04:21

Duust en één...

1K + 1

1.001..;)

quest1 07-01-12 10:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yilmaz81 (Bericht 756554)
Iphone 3gs lekker op ios 4 blijven.. ios 4.2.1 draait de 3gs stabiel op.. alles daarboven krijgt die het zwaar.. na een enige tijd begint het warm/gps etc etc ( mijn ervaring)

Ik heb ook een 3gs en ik vind dat mijn toestel vanaf iOS 5 en nu iOS 5.0.1 nog beter en soepeler geworden is. Ook de batterij gaat precies langer mee sinds iOS 5.0.1. Totaal geen last van onstabiliteit. Ook geen problemen met de untethered 5.0.1 jailbreak.

R4na 07-01-12 11:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quest1 (Bericht 756614)
Ook geen problemen met de untethered 5.0.1 jailbreak.

Welke jailbreak is dat dan? Ik heb namelijk een tethered 5.0.1 van redsn0w gevonden, denk ik.

quest1 07-01-12 11:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door R4na (Bericht 756617)
Welke jailbreak is dat dan? Ik heb namelijk een tethered 5.0.1 van redsn0w gevonden, denk ik.

Redsnow 0.9.10.b1, b2, b3 zijn toch untethered? Die je hier http://blog.iphone-dev.org/post/14857834236/untethered-holidays kan downloaden.

gamblerke 07-01-12 11:20

zal blij zijn als jailbreak voor 4s er zal zijn :d:d

nosj1000 07-01-12 11:23

Ik wil iets vragen. Zijn er al problemen bekend omtrent de batterij van de Iphone 4. Ik heb een Iphon4 met 5.01. en gisteren een jailbreak gedaan die eigenlijk zonder problemen is verlopen. Toen ik echter vanochtend op mn Iphone keek, was de batterij leeg. Dit is apart omdat ik dat nog nimmer heb meegemaakt. Weet iemand een oplossing danwel de reden van dit.

Guest-20180925190238 07-01-12 11:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nosj1000 (Bericht 756622)
Toen ik echter vanochtend op mn Iphone keek, was de batterij leeg. Dit is apart omdat ik dat nog nimmer heb meegemaakt. Weet iemand een oplossing danwel de reden van dit.

Ik vermoed (maar ben nog 100% zeker) dat het iets met Spotlight indexering te maken heeft. Indien het bij jou ook zo is zou het een eenmalig verschijnsel moeten zijn.

http://forum.iculture.nl/f28/iphone/...ische-fix.html

Neosto 07-01-12 11:52

Goedemorgen allen,

ik heb even een vraag. Ik heb mijn iPhone 4 5.01 2 weken geleden gejailbreaked. Alles verliep prima. Cydia etc de hele mikmak geinstalleerd nieuw theme erop en loopt als een zonnetje. Nu had ik ook My3G geïnstalleerd (betaalde versie) en daar had ik een probleem mee dat ik een licentie moest kopen. Heb hun een mail gestuurd en kreeg als antwoord dat ik mijn toestel moest reboten. Nu deed ik dat zojuist en WTF............ nu is heel mijn thema weg en ik kan winterboard, cydia etc niet meer opstarten. Eigenlijk alles wat via cydia is geïnstalleerd werkt nu niet meer. Nou heb ik net via redsnow "just boot" geprobeerd (wat eigenlijk niet zou hoeven omdat ie untethered is) maar ook dat hielp niks. Hebben jullie een idee hier wat nu te doen??

greetz Remko

nosj1000 07-01-12 11:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 756628)
Ik vermoed (maar ben nog 100% zeker) dat het iets met Spotlight indexering te maken heeft. Indien het bij jou ook zo is zou het een eenmalig verschijnsel moeten zijn.

http://forum.iculture.nl/f28/iphone/...ische-fix.html

Wat ze eigenlijk zegge is dat je de Iphone een langere tijd aan de stroom moet zetten en dan een soft reset moet doen. Wat verstaat men onder een soft reset ?

Guest-20180925190238 07-01-12 12:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nosj1000 (Bericht 756635)
Wat ze eigenlijk zegge is dat je de Iphone een langere tijd aan de stroom moet zetten en dan een soft reset moet doen. Wat verstaat men onder een soft reset ?

Uit- en dan weer aanzetten, rebooten dus.

ik_ben_Mark 07-01-12 13:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ik_ben_Mark (Bericht 756368)
Ik wil mijn 3GS ook uiteindelijk maar eens updaten. Ik heb de 3GS met nieuwe bootrom en draai 4.0.1 en heb baseband 05.13.04 want ik ben afhankelijk van een softwarematige unlock

Nou heb ik in dit topic een triljoen posts gelezen over TU, maar slaat Cydia niet automatisch je SHSH blobs op? Doet hij dit allemaal of zo nu en dan een keer? Bij mij staat in Cydia dat ik de volgende blobs heb: 3.1.3, 4.0, 4.0.1, 4.0.2, 4.2, 4.2.1r1, 4.3.3, 4.3.5, 5.0.1
1. Deze staan toch op de Cydia server? En/of kan ik deze beter ook op mijn computer opslaan?

Nu een aantal vragen voor de zekerheid:
2. Ik ga dus van 4.0.1 naar 5.0.1, als ik een reservekopie maak in iTunes, dan krijg ik toch gewoon al mijn programma's, smsjes enzo terug? Is dit ook inclusief alle berichten in WhatsApp?
3. Ik wil een zo clean mogelijke update eigenlijk, als het goed is zet hij toch niets terug wat via Cydia is geinstalleerd?
4. Ik moet de originele ipws dus gewoon met RedSn0w (windows) aanpassen zodat er geen baseband update bij zit en dan kan ik gewoon met Ultrasn0w simlock vrij maken?
5. Als het goed is kan ik toch nog altijd gewoon terug naar 4.2.1 met mijn 4.2.1r1 blob?

Iemand die deze 5 vragen wil beantwoorden? 0:-)
Zijn als het goed is simpele vragen, alleen moet ik ff een bevestiging hebben.

markvn 07-01-12 14:52

Heey forum-leden!
Ik heb een zeer dringende vraag:
Mijn vader heeft een iPhone 4 die op iOS 4.3.1 is gejailbreakt, met Redsn0w 0.9.6rc9 voor Mac. Nu wil hij de iPhone updaten naar iOS 5.0.1, en dan jailbreaken met Redsn0w 0.9.10b1 voor Mac. Hoe kan ik deze iPhone dan het best updaten? In welke volgorde moet ik dit doen?
Ik hoop op een snel antwoord :)

dutchyme 07-01-12 15:19

kwam dit tegen op internet:

Yesterday, iOS hacker pod2G provided more details about the untethered jailbreak for iPhone 4S and iPad 2



He revealed that the exploit he had used to perform the untethered jailbreak relied on a developer account so it can't be released publicly.
He has just revealed in a blog post titled "Sandbox difficulties" that other members of the jailbreak community such as MuscleNerd of the iPhone Dev team and planetbeing who had ported Android to iPhone, have joined him to figure out a way to release the jailbreak for iPhone 4S and iPad 2 users.
He writes:
@planetbeing, the legendary hacker behind iPhone Linux and lot of jailbreaks (seehttp://theiphonewiki.com/wiki/index.php?title=User:Planetbeing) has joined the A5 research!
The famous @MuscleNerd (http://theiphonewiki.com/wiki/index.php?title=User:MuscleNerd), the leader of the iPhone Dev Team, who did a lot of tests for Corona and whom integrated it and made it simple in redsn0w is willing to help also.
And last, but not least @p0sixninja (http://theiphonewiki.com/wiki/index.php?title=User:Posixninja), the leader of the Chronic Dev Team, and my partner for years on iPhone security research has started to code and fuzz the Apple sandbox.
We now have a dream team to find a path for a public release of the A5 jailbreak.
Cross your fingers.
It is good to see members of the iPhone Dev team and the Chronic Dev team are working together on the jailbreak. Let's hope they figure out a way to perform an untethered jailbreak on iPhone 4S and iPad 2 that can be publicly distributed.

TheSource 07-01-12 16:53

Ik heb een 3GS op 5.0 draaien, untheterhed jb met baseband 5.13.04.
Nu wil ik updatennaar 5.01.

Moet ik nu de 5.13.04 baseband behouden? Of maakt dit totaal niet meer uit want alle tutorials zeggen om gewoon via itunes te upgraden.

Ook geeft mijn 5.0 aan dat hij een OTA update heeft van 38.9MB. Kan ik die installen en wordt dan mijn JB behouden? En mijn baseband niet geupgrade?

essesli 07-01-12 17:02

Verkeerde topic

Guest-20180925190238 07-01-12 17:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheSource (Bericht 756780)
Ook geeft mijn 5.0 aan dat hij een OTA update heeft van 38.9MB. Kan ik die installen en wordt dan mijn JB behouden? En mijn baseband niet geupgrade?

Als die iphone factory unlocked is hoe je je niets aan te trekken van de modem firmware.

En, als die iPhone nu een tethered jailbreak heeft op iOS 5 dan blijf maar heel ver weg van de OTA update. Doe de update via iTunes.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 7 januari 2012 om 16:02 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door essesli (Bericht 756794)
en wanneer komt de jb dan uit?

Die is uit :rolleyes:

TheSource 07-01-12 17:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 756795)
Als die iphone factory unlocked is hoe je je niets aan te trekken van de modem firmware.

En, als die iPhone nu een tethered jailbreak heeft op iOS 5 dan blijf maar heel ver weg van de OTA update. Doe de update via iTunes.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 7 januari 2012 om 16:02 ----------



Die is uit :rolleyes:

Sorry vergeten te vermelden, ik ben wel afhankelijk van een Unlock. En nieuwere basebands zijn volgens mij niet te unlocken. Dus ik neem aan dat ik een custom firmware moet flashen voor behouden van mijn baseband.

Guest-20180925190238 07-01-12 17:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheSource (Bericht 756798)
Sorry vergeten te vermelden, ik ben wel afhankelijk van een Unlock. En nieuwere basebands zijn volgens mij niet te unlocken. Dus ik neem aan dat ik een custom firmware moet flashen voor behouden van mijn baseband.

Dan moet je een custom firmware gaan maken.

markvn 07-01-12 17:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door markvn (Bericht 756722)
Heey forum-leden!
Ik heb een zeer dringende vraag:
Mijn vader heeft een iPhone 4 die op iOS 4.3.1 is gejailbreakt, met Redsn0w 0.9.6rc9 voor Mac. Nu wil hij de iPhone updaten naar iOS 5.0.1, en dan jailbreaken met Redsn0w 0.9.10b1 voor Mac. Hoe kan ik deze iPhone dan het best updaten? In welke volgorde moet ik dit doen?
Ik hoop op een snel antwoord :)

Ik neem aan dat ik bij mijn eigen vraag ook een custom IPWS moet maken? Ik heb trouwens redelijk wat verstand met jailbreaken, heb al meer dan 6 iOS-apparaten gejailbreakt, met verschillende tools. Ik zit echter deze keer wel wat in over het updaten...

Guest-20180925190238 07-01-12 17:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door markvn (Bericht 756813)
Ik neem aan dat ik bij mijn eigen vraag ook een custom IPWS moet maken? Ik heb trouwens redelijk wat verstand met jailbreaken, heb al meer dan 6 iOS-apparaten gejailbreakt, met verschillende tools. Ik zit echter deze keer wel wat in over het updaten...

Als je afhankelijk bent van een unlock moet je een custom firmware gebruiken om een update van de modem firmware te vermijden.

Gebruik maar Redsn0w Beta3 ipv. Beta1


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:25.