//

Untethered Jailbreak voor iOS 5.0.1 (behalve iPad2, 4S) - Verzameltopic

Untethered Jailbreak voor iOS 5.0.1 (behalve iPad2, 4S) - Verzameltopic discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) TinyUmbrella heeft niets met een jailbreak te maken. Je kan TU gebruiken om de SHSH blobs op te slagen als je ooit eens wilt downgraden ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #861  
Oud 03-01-12, 09:47
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

TinyUmbrella heeft niets met een jailbreak te maken.

Je kan TU gebruiken om de SHSH blobs op te slagen als je ooit eens wilt downgraden naar een vorig iOS (wat de meeste gebruikers nooit doen).
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #862  
Oud 03-01-12, 10:01
dannyvdb1997 dannyvdb1997 is offline
• iOS 7.1.1
• 7.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 66
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
TinyUmbrella heeft niets met een jailbreak te maken.

Je kan TU gebruiken om de SHSH blobs op te slagen als je ooit eens wilt downgraden naar een vorig iOS (wat de meeste gebruikers nooit doen).
Oke dus dat heb je helemaal niet nodig. Waren mijn stappen goed om te gaan jailbreaken?
  #863  
Oud 03-01-12, 10:05
linliz's schermafbeelding
linliz linliz is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2011
Berichten: 43
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rav3n Bekijk bericht
Neen hoor, kun je gewoon weer aanzetten:
Instellingen - Algemeen - Gebruik - Batterijgebruik (ff scrollen): Schakelaar omzetten bij Batterijpercentage
Toppie thanks
  #864  
Oud 03-01-12, 10:05
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dannyvdb1997 Bekijk bericht
Oke dus dat heb je helemaal niet nodig. Waren mijn stappen goed om te gaan jailbreaken?
Die stappen zijn goed

Je kan nooit genoeg backups maken, dus maak die backup maar. Aangezien je al iOS 5.0.1 gebruikt zal je die backup niet nodig hebben. Redsn0w verandert niets aan jouw persoonlijke data alleen maar aan het besturingssysteem.

Succes gewenst
  #865  
Oud 03-01-12, 10:08
linliz's schermafbeelding
linliz linliz is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2011
Berichten: 43
Standaard

Vraagje aan de kenners:

Ik had aptbackup op me 4.3.3 JB
Als ik die er nu weer opzet en backup,heb ik dan niet kans op conflicten vanwege versie 5.0.1
Zal ik toch beter maar alles weer handmatig eropzetten?Wat is wijs?
  #866  
Oud 03-01-12, 10:08
dannyvdb1997 dannyvdb1997 is offline
• iOS 7.1.1
• 7.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 66
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Die stappen zijn goed

Je kan nooit genoeg backups maken, dus maak die backup maar. Aangezien je al iOS 5.0.1 gebruikt zal je die backup niet nodig hebben. Redsn0w verandert niets aan jouw persoonlijke data alleen maar aan het besturingssysteem.

Succes gewenst
Wat kan er allemaal mis gaan en kan mijn iPod helemaal stuk gaan dat hij niks meer doet. Of kan ik altijd herstellen via iTunes? En heb ik voor dat herstellen die BackUp nodig?
  #867  
Oud 03-01-12, 10:12
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dannyvdb1997 Bekijk bericht
Wat kan er allemaal mis gaan en kan mijn iPod helemaal stuk gaan dat hij niks meer doet. Of kan ik altijd herstellen via iTunes? En heb ik voor dat herstellen die BackUp nodig?
Door een jailbreak kan die iPod helemaal niet stuk gaan. Herstellen met iTunes is altijd mogelijk en een backup terugzetten ook.

Volg nu de procedure van Redsn0w maar heel nauwkeurig dan kan er niets misgaan.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 3 januari 2012 om 10:16 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door linliz Bekijk bericht
Ik had aptbackup op me 4.3.3 JB
Als ik die er nu weer opzet en backup,heb ik dan niet kans op conflicten vanwege versie 5.0.1
Met Aptbackup kan er helemaal niets misgaan want Aptbackup maakt geen echte backup. Dit appje maakt een lijstje aan van de geïnstalleerde Cydia tweaks, apps enz... Dit lijstje gaat mee in de iTunes backup.

Na de JB werkt Aptbackup dat lijstje af en installeert alles wat er in staat opnieuw. Je hebt dus altijd de laatste versies van de tweaks, apps, enz...

http://moreinfo.thebigboss.org/moreinfo/AptBackup.php
  #868  
Oud 03-01-12, 10:49
StefV's schermafbeelding
StefV StefV is offline
• iOS 5.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Pdrecht
Berichten: 145
Standaard

Beste allemaal,

Ik heb een iPhone 4.. Net netjes met Pwnage Tool een Custom FW gemaakt.
Activate aangezet.
Alles wat op iClarified staat netje gevolgd..

DFU gezet..

ALT Herstel..

Custom FW geselecteerd..

Gaat netjes updaten..

Start opnieuw op en nu staat er op mijn iPhone:
Alleen compatible SIM-kaarten van een bevoegde leverancier kunnen worden gebruikt om de iPhone te activeren. Plaats aub de SIM-kaart die bij uw iPhone werd geleverd of ga naar een bevoegde leverancier voor een vervangende SIM-kaart..

Snap er nix van.. Want had activatie aangeklikt en er zit gewoon een Telfort micro sim in die het altijd gedaan heeft..

Iemand idee??
__________________
--->iPhone 4S 5.1 JB en iPad 5.1 JB<---
  #869  
Oud 03-01-12, 10:53
dannyvdb1997 dannyvdb1997 is offline
• iOS 7.1.1
• 7.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 66
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Door een jailbreak kan die iPod helemaal niet stuk gaan. Herstellen met iTunes is altijd mogelijk en een backup terugzetten ook.

Volg nu de procedure van Redsn0w maar heel nauwkeurig dan kan er niets misgaan.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 3 januari 2012 om 10:16 ----------



Met Aptbackup kan er helemaal niets misgaan want Aptbackup maakt geen echte backup. Dit appje maakt een lijstje aan van de geïnstalleerde Cydia tweaks, apps enz... Dit lijstje gaat mee in de iTunes backup.

Na de JB werkt Aptbackup dat lijstje af en installeert alles wat er in staat opnieuw. Je hebt dus altijd de laatste versies van de tweaks, apps, enz...

AptBackup
Maar als je nou allemaal errors in iTunes krijgt en hem niet meer terug krijgt. En als je hem update bijv. als iOS 5.0.2 uitkomt of iOS 5.1 is dan de jailbreak weg?
  #870  
Oud 03-01-12, 10:57
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dannyvdb1997 Bekijk bericht
Maar als je nou allemaal errors in iTunes krijgt en hem niet meer terug krijgt. En als je hem update bijv. als iOS 5.0.2 uitkomt of iOS 5.1 is dan de jailbreak weg?
Als je later een update doet naar iOS 5.0.2, 5.1 of 6.12 dan is de jailbreak weg.
  #871  
Oud 03-01-12, 11:02
dannyvdb1997 dannyvdb1997 is offline
• iOS 7.1.1
• 7.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 66
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Als je later een update doet naar iOS 5.0.2, 5.1 of 6.12 dan is de jailbreak weg.
Oke, maar als ik mijn iPod wil herstellen en hij blijft foutcodes geven, wat kan ik dan nog doen en als hij bijv. bij redsn0w niet verder gaat hoe haal ik hem dan weer uit de DFU mode en start hij dan gewoon weer op? Sorry dat ik zo veel vragen stel, maar heb het nog nooit gedaan
  #872  
Oud 03-01-12, 11:05
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dannyvdb1997 Bekijk bericht
Sorry dat ik zo veel vragen stel, maar heb het nog nooit gedaan
Alle vragen die je stelt zijn al meerdere keren beantwoord in deze draad. Het is begrijpelijk dat je graag een "persoonlijk advies" wilt hebben maar het is irritant voor de andere forumgebruikers om steeds weer opnieuw dezelfde antwoorden te moeten lezen.

Dus, begin bij het eerste bericht in dit topic en lees je in.
  #873  
Oud 03-01-12, 11:10
dannyvdb1997 dannyvdb1997 is offline
• iOS 7.1.1
• 7.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 66
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Alle vragen die je stelt zijn al meerdere keren beantwoord in deze draad. Het is begrijpelijk dat je graag een "persoonlijk advies" wilt hebben maar het is irritant voor de andere forumgebruikers om steeds weer opnieuw dezelfde antwoorden te moeten lezen.

Dus, begin bij het eerste bericht in dit topic en lees je in.
Oke, ga het nog even goed doorlezen!
  #874  
Oud 03-01-12, 11:47
ABKtje ABKtje is offline
• iOS 14.6
• iPadOS 14.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Spijkenisse
Berichten: 170
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dannyvdb1997 Bekijk bericht
Oke, ga het nog even goed doorlezen!
NEW Jailbreak 5.0.1 Untethered iPhone 4,3Gs,iPod Touch 4,3 & iPad - YouTube
__________________
Nieuwe Ipad 16GB Wi-Fi fw8.4 + iphone 6 fw8.4 + AppleTV3 + iwatch sport 1.0.1
  #875  
Oud 03-01-12, 13:00
Econz's schermafbeelding
Econz Econz is offline
• iOS 6.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 261
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grover1965 Bekijk bericht
Hallo. De fout zit echt in Tiny umbrella. Bij advanced desnoods alles uitvinken. TU afsluiten. Nog een keer openen om te kijken of alles uitstaat. Daarna in itunes shift-herstellen / alt-herstellen (mac) en verwijzen naar je iOS 5.0.1. Hij zij nou moeten doorlopen.
Ik kan je wel kussen zeg!

Dat was inderdaad de oplossing.
Ik heb in TU alles uitgevinkt en daarna hersteld,waarna de 5.0.1. erop werd gezet.
Nu op naar de jailbreak...

Bedankt!


EDIT:

Het is gelukt!
De jailbreak staat er ook op (incl. Cydia)

Nu is mijn vraag hoe ik al mijn apps enzo terug krijg?
Ik had dus voorheen AppBackup en AptBackup geinstalleerd en alles gebackupt,daarna heb ik een reservekopie laten aanmaken in itunes.
Moet ik AppBackup en AptBackup nu eerst installeren via Cydia en vervolgens reservekopie terugzetten via itunes,of is er een andere manier om alles terug te zetten zonder dat de jailbreak eraf gaat?

Laatst gewijzigd door Econz; 03-01-12 om 13:30.
  #876  
Oud 03-01-12, 15:56
Quarre Quarre is offline
• iOS 8.1.3
• 8.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Antwerpen (België)
Berichten: 35
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Econz Bekijk bericht
Ik kan je wel kussen zeg!

Dat was inderdaad de oplossing.
Ik heb in TU alles uitgevinkt en daarna hersteld,waarna de 5.0.1. erop werd gezet.
Nu op naar de jailbreak...

Bedankt!


EDIT:

Het is gelukt!
De jailbreak staat er ook op (incl. Cydia)

Nu is mijn vraag hoe ik al mijn apps enzo terug krijg?
Ik had dus voorheen AppBackup en AptBackup geinstalleerd en alles gebackupt,daarna heb ik een reservekopie laten aanmaken in itunes.
Moet ik AppBackup en AptBackup nu eerst installeren via Cydia en vervolgens reservekopie terugzetten via itunes,of is er een andere manier om alles terug te zetten zonder dat de jailbreak eraf gaat?
Gewoon reservekopie terugzetten, AptBackup installeren in cydia, AptBackup openen en drukken op restore. Hij heeft back-up dus eigenlijk in je reservekopie (in iTunes) gestoken.

Terugzetten vanaf reservekopie haalt je jailbreak er niet af. "Restore/Herstel" doet dit wel.

groeten
  #877  
Oud 03-01-12, 15:58
Grover1965 Grover1965 is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 6
Thumbs up

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Econz Bekijk bericht
Ik kan je wel kussen zeg!

Dat was inderdaad de oplossing.
Ik heb in TU alles uitgevinkt en daarna hersteld,waarna de 5.0.1. erop werd gezet.
Nu op naar de jailbreak...

Bedankt!


EDIT:

Het is gelukt!
De jailbreak staat er ook op (incl. Cydia)

Nu is mijn vraag hoe ik al mijn apps enzo terug krijg?
Ik had dus voorheen AppBackup en AptBackup geinstalleerd en alles gebackupt,daarna heb ik een reservekopie laten aanmaken in itunes.
Moet ik AppBackup en AptBackup nu eerst installeren via Cydia en vervolgens reservekopie terugzetten via itunes,of is er een andere manier om alles terug te zetten zonder dat de jailbreak eraf gaat?
Ik heb na de JB eerst een reservekopie in itunes teruggezet. Je krijgt dan je oude data (games, mail, foto's etc) terug. Ook de aangekochte apps via de store worden er weer op gezet.
Hoe je de Cydia tweaks en apps terugzet?? Ik denk handmatig in Cydia opnieuw installeren. Weet niet of dit via een backup kan.

Succes. Je bent er bijna.

Laatst gewijzigd door leontjuh1; 03-01-12 om 16:17.
  #878  
Oud 03-01-12, 17:11
StefV's schermafbeelding
StefV StefV is offline
• iOS 5.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Pdrecht
Berichten: 145
Standaard

Nou mijn probleem is opgelost.. Ik heb hem nu draaien op 5.0.1.. Enige is dat ik AL mijn gegevens kwijt ben.. Alles smsjes.. Contacts.. Alles..
Hij wil namelijk niet mijn reservekopie terugzetten..
De optie is gewoon niet aanwezig in itunes.. Kan alleen maar als nieuwe configureren maar dat wil ik niet want dan ben ik alles kwijt!!!

Iemand een idee??
  #879  
Oud 03-01-12, 17:48
Dantis Dantis is offline
• iOS 8.3
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Oost Souburg (zeeland)
Berichten: 230
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StefV Bekijk bericht
Nou mijn probleem is opgelost.. Ik heb hem nu draaien op 5.0.1.. Enige is dat ik AL mijn gegevens kwijt ben.. Alles smsjes.. Contacts.. Alles..
Hij wil namelijk niet mijn reservekopie terugzetten..
De optie is gewoon niet aanwezig in itunes.. Kan alleen maar als nieuwe configureren maar dat wil ik niet want dan ben ik alles kwijt!!!

Iemand een idee??
die optie is er wel even goed zoeken
  #880  
Oud 03-01-12, 18:27
lolbroeck lolbroeck is offline
• iOS 7.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2011
Locatie: Nederland
Berichten: 314
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StefV Bekijk bericht
Nou mijn probleem is opgelost.. Ik heb hem nu draaien op 5.0.1.. Enige is dat ik AL mijn gegevens kwijt ben.. Alles smsjes.. Contacts.. Alles..
Hij wil namelijk niet mijn reservekopie terugzetten..
De optie is gewoon niet aanwezig in itunes.. Kan alleen maar als nieuwe configureren maar dat wil ik niet want dan ben ik alles kwijt!!!

Iemand een idee??
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dantis Bekijk bericht
die optie is er wel even goed zoeken
Je probeert je iDevice te synchroniseren met een nieuwe computer terwijl je eigenlijk de reservekopie op een andere pc hebt staan, althans dat denk ik zo als ik je verhaal lees.
Dus synchroniseren met je oude pc
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Alle iDevices: redsn0w: (Un)Tethered Jailbreak voor iOS5.0 (behalve iPad2, 4S) - Verzameltopic XIII Jailbreak 945 25-05-12 15:55
Jailbreak voor alle iDevices met iOS4.3.1 (behalve iPad2) - Verzameltopic WDS001 Jailbreak 456 22-01-12 21:06
redsn0w: Jailbreak voor alle iDevices met iOS4.3.3 (behalve iPad2) - Verzameltopic XIII Jailbreak 323 21-12-11 21:33
Jailbreak voor alle iDevices met iOS4.3.2 (behalve iPad2) - Verzameltopic XIII Jailbreak 290 30-10-11 16:31
Alle iDevices: redsn0w: Tethered Jailbreak voor iOS4.3.4/4.3.5 (behalve iPad2, ATV2) - Verzameltopic XIII Jailbreak 88 13-10-11 12:40

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:53.