iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   Iphone kan niet worden hersteld,.... (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/108202-iphone-niet-worden-hersteld.html)

AvdH001 26-07-11 21:46

iPhone kan niet worden hersteld
 
Ik heb een probleem met mijn iphone 4.
Gisteren heb ik een update gedaan van 4.0.1 naar 4.3.3, en ik moet zeggen ik heb er weinig verstand van. Nu is tijdens het herstellen alles vastgelopen en nu doet hij niks meer.
Ik heb nu alleen maar op mijn scherm een afbeelding van een usb kabel richting iTunes. Als ik in iTunes naar herstellen ga met de alt toets en 4.3.3 erop wil zetten geeft hij de melding : De iphone "iphone" kan niet worden hersteld.
Hopelijk kan iemand mij verder helpen want nu heb ik er niks aan.
Mvg Arjan

lolbroeck 26-07-11 21:50

Wellicht helpt dit je verder: http://forum.iculture.nl/f14/jailbre...e4-help-4.html en dan vooral de laatste posts met uitleg ;)

Succes!

AvdH001 26-07-11 22:01

Dank je, ik ga hiermee aan de slag.
Grz

rstu63 28-12-11 23:40

Iphone kan niet worden hersteld,....
 
Hallo,
Ik heb mijn iPhone 4 deze middag gejailbreakt, maar hebt hem weer verwijderd via Itunes met herstellen dus eerst een back-up gemaakt.
Bij het aansluiten van de iPhone geeft hij eerst aan "Itunes heeft een iPhone aangetroffen, waarvan de herstelmodus actief is"

Na op herstellen en bijwerken te klikken, geeft hij aan "De iPhone kan niet worden hersteld, er heeft zich een onbekende fout voorgedaan (21).
Wie kan mij helpen AUB.

Bij voorbaat dank.

colliehome 28-12-11 23:51

Draadje verplaatst naar jailbreak

soetie 29-12-11 15:21

staat je iphone in recovery mode of in DFU mode?
paarschijnlijk recovery.. probeer eens dfu mode?

rstu63 29-12-11 23:52

Werkt ook niet, als ik hem aansluit op de pc geeft hij het itunes logo en usb aan. dan doe ik op herstellen en dan geeft hij aan "De iPhone kan niet worden hersteld. Er heeft zich een onbekende fout voorgedragen (21)

Yoshi2889 30-12-11 00:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rstu63 (Bericht 752630)
Werkt ook niet, als ik hem aansluit op de pc geeft hij het itunes logo en usb aan. dan doe ik op herstellen en dan geeft hij aan "De iPhone kan niet worden hersteld. Er heeft zich een onbekende fout voorgedragen (21)

DFU is iets anders. Probeer hem toch eens daarin te stoppen met de instructies bij het vraagteken.

simlockvrij 30-12-11 00:47

heb je iets van een antivirus programma draaien? zet dat dan eens uit en probeer opnieuw.

rstu63 31-12-11 11:02

Heb ik uitstaan en firewall en alles opnieuw geïnstalleerd itunes, Quicktime,Apple software support, Apple mobile device support, bonjour en Apple application support en hij reageert gewoon niet!!!

Tilbal 02-01-12 00:13

Exact hetzelfde probleem GVD... ben ook opzoek naar info om dit te herstellen.
Alvast bedankt voor de hulp!!!

soetie 02-01-12 07:18

wil je hem herstellen naar origineel?
Moet je niet alles in je host file aanpassen zodat er weer een connectie naar apple gemaakt kan worden? Host file vind je onder c:\windows\system32\drivers\etc\lmhost. )openen met kladblok!

Tilbal 02-01-12 08:16

Bedankt voor je reactie, maar ik werk met een MacBook Pro...

soetie 02-01-12 08:17

Daar heb ik geen verstand van misschien iemand anders!

dkawa 02-01-12 10:06

had ik vorige week dinsdag ook last van (net toen de JB uit was)... rond 17.15 hr de JB uitgevoerd, maar toen had ik Corona proberen te installeren en dat moest natuurlijk niet.. Dus na een herstart zag ik alleen het Apple Logo...

Daarna UREN geklooit om mn foon weer werkend te krijgen.. Foutmelding 21, 1601, 1602.. BAH BAH BAH.. uiteindelijk rond 20.00hr zag ik een statusbalk verschijnen en ja hoor, eindelijk werd ie gerestored...

Vraag me niet wat ik precies gedaan had, maar volgens mij stond mijn foon in herstelmodus en niet in DFU!! Zorg ervoor dat je de foon in DFU mode hebt!!

succes!!!

ps ik wacht even op een stabiele JB... voor nu even verder met een non JB Iphone...

Piotr1969 02-01-12 13:22

Download Tinyumbrella, sluit de telefoon aan open tinyumbrella en druk op de knop exit recovery, dit werkte bij mij.

Gr Peter

Dumo 02-01-12 19:52

Om uit de recovery mode te komen kun je inderdaad het beste Tinyumbrella gebruiken.

Om toch te kunnen herstellen nadat dien je je hostfile aan te passen (bij foutmelding 21)

Verwijder de volgende twee servers uit de file:
- 17.151.36.30 gs.apple.com
- 17.112.176.11 gs.apple.com

Om toegang te krijgen tot de host file op een Mac:
Check: How to edit the hosts file in Mac OS X – Leopard « Decoding the Web

Econz 02-01-12 23:21

Ik heb het zelfde probleem.
Met TinyUmbrella lukt het me ook niet om te herstellen.

Hoe kan ik de 2 servers verwijderen uit de file?
Ik bedoel dus, hoe kom ik in die hostfile (windows 7)?

mavgink 03-01-12 00:02

C:\Windows\System32\drivers\etc\

Econz 03-01-12 13:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rstu63 (Bericht 751934)
Hallo,
Ik heb mijn iPhone 4 deze middag gejailbreakt, maar hebt hem weer verwijderd via Itunes met herstellen dus eerst een back-up gemaakt.
Bij het aansluiten van de iPhone geeft hij eerst aan "Itunes heeft een iPhone aangetroffen, waarvan de herstelmodus actief is"

Na op herstellen en bijwerken te klikken, geeft hij aan "De iPhone kan niet worden hersteld, er heeft zich een onbekende fout voorgedaan (21).
Wie kan mij helpen AUB.

Bij voorbaat dank.

Dit is waarschijnlijk DE oplossing (met dank aan Grover1965).
Waarschijnlijk hebben jullie TinyUmbrella geinstalleerd en je SHSH-blobs laten backuppen.Open dus TinyUmbrella,klik op je iDevice ( in TU)

Bij tabblad advanced alles UITvinken. TU server afsluiten.TU afsluiten. Nog een keer TU openen om te kijken of alles uit staat gevinkt. Daarna in itunes shift-herstellen / alt-herstellen (mac) en verwijzen naar je iOS 5.0.1. Hij zij nou moeten doorlopen.

Dit heeft bij mij gewerkt.
Nadat ik alles had uitgevinkt in TU,werd mijn Iphone hersteld..


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:06.