iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: Unjailbreak - onbekende fout (1) (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/108211-unjailbreak-onbekende-fout-1-a.html)

Bramdevos 29-12-11 00:17

Unjailbreak - onbekende fout (1)
 
Beste lezers, ik zit met een groot probleem. Mijn iPhone 4 draaide al een tijdje
zonder problemen op ios 4.3.3 met unthetered jailbreak. Nu wilde ik mijn jailbreak verwijderen. Daarom heb ik de ipsw gedownload en geprobeerd met shift+restore de iphone te herstellen.

Het hele herstelproces lijkt goed te verlopen, maar dan krijg ik de volgende melding: de iphone kan niet worden hersteld er heeft zich een onbekende fout voorgedaan (1)

Wanneer ik mijn iphone nu opstart krijg ik zeer kort een appeltje in beeld, daarna het teken dat ik hem aan itunes moet hangen...

Ik weet me echt geen raad meer.. ik hoop niet dat ik nu mijn telefoon heb gesloopt.. ik heb de procedure helemaal gevolgd zoals deze op verschillende internetsites staat beschreven.

Wie kan mij helpen?:confused:

Wallyİ 29-12-11 00:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bramdevos (Bericht 751970)
Beste lezers, ik zit met een groot probleem. Mijn iPhone 4 draaide al een tijdje
zonder problemen op ios 4.3.3 met unthetered jailbreak. Nu wilde ik mijn jailbreak verwijderen. Daarom heb ik de ipsw gedownload en geprobeerd met shift+restore de iphone te herstellen.

Het hele herstelproces lijkt goed te verlopen, maar dan krijg ik de volgende melding: de iphone kan niet worden hersteld er heeft zich een onbekende fout voorgedaan (1)

Wanneer ik mijn iphone nu opstart krijg ik zeer kort een appeltje in beeld, daarna het teken dat ik hem aan itunes moet hangen...

Ik weet me echt geen raad meer.. ik hoop niet dat ik nu mijn telefoon heb gesloopt.. ik heb de procedure helemaal gevolgd zoals deze op verschillende internetsites staat beschreven.

Wie kan mij helpen?:confused:

En dat heb je gedaan ZONDER je SHSH blobs eerst op te slaan ?

If so...dan ben je de pineut en kan je enkel naar 5.0.1...

Bramdevos 29-12-11 00:38

Ik heb wel mijn shsh blobs opgeslagen!
Ik weet alleen niet wat ik er verder mee aanmoet haha.. kun jij
me uit de brand helpen? TinyUmbrella heb ik nog nooit gebruikt..

Wallyİ 29-12-11 00:47

Handleiding: JailbreakMe.com voor iPhone, iPod touch en iPad - iPhone - iPhoneclub.nl

Een uitgebreide handleiding...

Suc6...

Bramdevos 29-12-11 00:53

Sorry dat ik je weer lastigval.. maar ik krijg het niet voor elkaar.. hier is wat ik doe:

1. ik open tiny umbrella (hierin zijn 2 SHSH's gesaved)
2. ik klik op: ''Start TSS server''
3. ik open itunes
4. ik klik met shift ingedrukt op ''restore'' en selecteer ios 4.3.3

hierna gaat hij aan de slag, maar krijg ik precies dezelfde foutmelding als daarvoor (1)
Wat doe ik hier fout? Mis ik iets?

Wallyİ 29-12-11 00:56

Je iPhone in DFU zetten als iTunes draait totdat iTunes aangeeft dat het een toestel in herstelmodus heeft aangetroffen...

Pas dan houdt je shift toets ingedruk en verwijst naar de goeie ipsw file...

Bramdevos 29-12-11 01:07

Wanneer ik mijn iPhone gaat direct naar herstelmodus.. wanneer ik hem aan de computer leg start direct itunes op met de melding dat een iphone in herstelmodus is aangetroffen. Wanneer ik in tinyumbrella op exit recovery druk, komt hij binnen 10 seconde terug in recovery.. hoe kan ik dit tegengaan? Vermoedelijk doet hij dit omdat er geen enkele firmware opstaat

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 29 december 2011 om 01:11 ----------

Ik probeer nu met iFaith een signed versie te maken van 4.3.3, hoop dat dat wat oplevert

Wallyİ 29-12-11 01:12

Je mag iTunes pas opstarten nadat je de server hebt gestart in Tinyumbrella...

Sluit desnoods iTunes af en open daarna Tinyumbrella...Start de server en open daarna iTunes...

Indien je iPhone zich (nog) in DFU bevind dan kan je met shift/herstel de juiste firmware aanduiden...

Bramdevos 29-12-11 01:28

Ik krijg het werkelijk niet voor elkaar.. kan het kwaad om in itunes te updaten naar 5.0.1? Dat ik mijn jailbreak en gegevens kwijtraak is niet het probleem.. maar brick ik mijn iphone op deze manier niet?

Wallyİ 29-12-11 01:39

Indien je niet afhankelijk bent van een softwarematige unlock kan je gerust naar 5.0.1...

iTunes zal een reservekopie aanmaken die je dan daarna indien gewenst terug kan zetten...(je kontakten...foto's...berichten enz. worden dan teruggezet)

tjauwmin 29-12-11 01:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bramdevos (Bericht 752002)
Ik krijg het werkelijk niet voor elkaar.. kan het kwaad om in itunes te updaten naar 5.0.1? Dat ik mijn jailbreak en gegevens kwijtraak is niet het probleem.. maar brick ik mijn iphone op deze manier niet?

als je na herstel die melding 1 hebt gekregen dan zou je iphone met itunes logo moeten komen.

wat je dan kan doen ( even snel gezocht )

1-download The Firmware Umbrella - TinyUmbrella fixrecovery
2-download zlib1.dll DLL-files.com (download zip file)
3-pak de zip bestanden uit in een map op je bureaublad
4-Plaats je iPhone in DFU-modus (DFU - iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS)
5-Dubbelklik op fixrecovery43
6- er komt nu een dos prompt tevoorschijn. Laat fixrecovery haar werk doen niets aanraken of klikken.
7- als je alle stappen goed hebt gevolgd start je iphone na enkele minuten weer op

of anders herstellen naar 5.0.1

Bramdevos 29-12-11 01:43

Ben nu aan het herstellen naar 5.0.1.. alvast bedankt voor jullie hulp zo in de late uurtjes.. laat jullie even weten hoe de update verder verloopt

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 29 december 2011 om 01:58 ----------

Nu het volgende probleem: wanneer ik probeer te updaten naar 5.0.1 loop ik vast vanwege foutmelding 3194. Ben nu op een andere pc de update aan het installeren, een waar nog nooit tinyumbrella en dergelijke zijn gebruikt.. zo weet ik in ieder geval zeker dat het niet aan de hostfile ligt.. iemand nog suggesties?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 29 december 2011 om 02:30 ----------

Het is eindelijk gelukt! Denk toch dat er een probleem zat in de hostfile.. op de andere pc verliep de installatie zonder problemen. Bedankt voor de ondersteuning!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:09.