iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: Activatie simkaart na jailbreak (pwnagetool en redsn0w) werkt niet (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/108317-activatie-simkaart-na-jailbreak-pwnagetool-redsn0w-werkt-niet.html)

Peet_86 29-12-11 21:10

Activatie simkaart na jailbreak (pwnagetool en redsn0w) werkt niet
 
Zojuist mijn iphone 4 van 4.3.3 willen updaten naar 5.0.1 met een custom firmware MET activatie van simkaart.

Na jailbreak blijft itunes aangeven dat de simkaart niet wordt ondersteund. De telefoon is dus nog niet geactiveerd. Aangezien ik niet beschik over de juiste simkaart kom ik dus niet verder in het proces.

ik heb 2 manieren van jailbreaken geprobeerd:
via pwnagetool via redsn0w. Beide manieren geen succes.

Wat kan ik doen?

Gr. Peter

Yoshi2889 29-12-11 21:16

Weet je zeker dat het precies de goede firmware is (of beter gezegd, was)?

Zoja, probeer het nog eens.
Zonee, ga het eens checken ;)

Peet_86 29-12-11 21:29

Ik heb een x aantal keer herhaald. De gedownloade firmware klopt:

Iphone 3,1_5.0.1_9A405 (ik heb model A1332)

Ik heb geen idee wat nu te doen.

Yoshi2889 29-12-11 21:41

Hm, vaag.

Waar heb je de iPhone gekocht/gekregen?
Als je dat weet, kun je morgen ofzo (wanneer je maar tijd hebt) terug naar die winkel/provider gaan en zeggen "Ik kan mijn iPhone niet meer activeren nadat ik de laatste software-update geinstalleerd had."

Peet_86 29-12-11 21:44

Destijds (2010) gekocht in frankrijk bij SFR helaas...
Al die tijd succesvol kunnen updaten met behoud van baseband versie en hacktivatie.
Dit is de eerste keer dat het niet lukt en ik begrijp niet wat ik fout heb gedaan.
Bij redsn0w heb ik deactivatie geselecteerd en bij pwnagetool 'no' aangeklikt bij de vraag of de iphone via de normale weg geactiveerd kan worden.

Yoshi2889 29-12-11 21:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peet_86 (Bericht 752515)
Destijds (2010) gekocht in frankrijk bij SFR helaas...
Al die tijd succesvol kunnen updaten met behoud van baseband versie en hacktivatie.
Dit is de eerste keer dat het niet lukt en ik begrijp niet wat ik fout heb gedaan.
Bij redsn0w heb ik deactivatie geselecteerd en bij pwnagetool 'no' aangeklikt bij de vraag of de iphone via de normale weg geactiveerd kan worden.

Is het een softwarematige of hardwarematige unlock?

Peet_86 29-12-11 21:49

softwarematige unlock via ultrasn0w

Yoshi2889 29-12-11 21:55

Dan heb je inderdaad een probleem.

Kun je je iPhone wel gebruiken zonder de sim te activeren?
Wat als je de SIM er zolang uit haalt, jailbreak erop zet en dan unlocked, SIM erin en bellen?

Peet_86 29-12-11 21:57

Nee kan hem niet gebruiken. Ik kan hem niet naar een reservekopie terugzetten. Ik blijf vastzitten in het configuratie scherm van apple.

Ik denk dat ik moet proberen een SFR simkaart te regelen..

Yoshi2889 29-12-11 21:59

Al geprobeert om hem te resetten (harde reset) en in DFU te herstellen met die custom IPSW?

Harde reset: Power + Home indrukken tot je iPhone zich opnieuw opstart.
DFU: Zelfde instructies als redsn0w.

Peet_86 29-12-11 22:12

Ook geprobeerd, geen succes.. weinig andere opties denk ik?
Ben ik nou de enige met dit probleem?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 29 december 2011 om 21:30 ----------

nou, heel bijzonder: nogmaals hard reset daarna custom firmware via pwnagetool gemaakt en geinstalleerd, daarna nogmaals jailbreak van redsn0w erover heen gegooid. Nu eindelijk door activatieproces heen! Nu snel ultrasn0w installeren!

Bedankt voor je reacties!

Yoshi2889 29-12-11 22:45

Fijn dat je het zelf opgelost hebt :)

Succes met je iPhone!

Ricky vd 30-12-11 09:37

Ik heb dit probleem ook... Ik wil mijn 3GS jailbreaken, heb jet met pwnagwtool geprobeerd ook op expert zodat ik kan zoeken dat haktivate aanstaat. En daarna met redsnow maar daarbij ook geen succes.

Iemand een oplossing?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:37.