//

untethered jailbreak beginnersvragen

untethered jailbreak beginnersvragen discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb mijn iPhone nog niet zo lang en toen ik hoorde dat de untethered jailbreak eindelijk uit was voor iOS 5.0.1, kon ik niet ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 31-12-11, 13:24
Caia Caia is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2011
Locatie: Antwerpen
Berichten: 11
Standaard untethered jailbreak beginnersvragen

Ik heb mijn iPhone nog niet zo lang en toen ik hoorde dat de untethered jailbreak eindelijk uit was voor iOS 5.0.1, kon ik niet wachten om die te installeren.

Ik ben een absolute noob op dit vlak dus, vandaar al deze (beginners)vragen:

  1. Door me wat te informeren, las ik in een artikel op iphoneclub.nl dat je best eerst via bv TinyUmbrella de SHSH-gegevens kan opslaan. Maar dat lukte niet. Ik kreeg steeds het bericht van TinyUmbrella dat ik te laat was om dit te doen?
  2. Ik heb de redsn0w 0.9.10b3 gebruikt, maar begon me ineens af te vragen of dat nu wel de untethered versie was?
  3. Na installatie, zag op Cydia het volgende bericht:
    dus probeerde ik zowel optie A als optie B, maar het lukte me om de een of andere reden niet. Terminal vond mijn iPhone niet eens!
  4. Na die stap heb ik dan maar besloten om voorlopig de JB eraf te gooien (er kan zomaar aan mijn rootpassword gezeten worden!) en jullie eens te vragen of ik het allemaal wel juist gedaan heb en wat ik dan wel fout doe?
Alvast bedankt!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 31-12-11, 13:33
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

SHSH (Signed HaSH) heeft niets te maken met OpenSSH (Secure Shell).

Een Secure Shell (SSH) is een protocol om een computer te benaderen, een Remote Login Client dus. Open een terminal op je Mac en type "man ssh" dan ziet wat SSH is.

De Redsn0w JB die jij gebruikt heb is de laatste untethered JB voor iOS 5.0.1, dus dat is goed.
  #3  
Oud 31-12-11, 13:49
Caia Caia is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2011
Locatie: Antwerpen
Berichten: 11
Standaard

Ja, dat wist ik wel dat SHSH niets met openSSH te maken had. Ik gaf gewoon stapsgewijs weer wat ik gedaan had. Stap 1 was dus dat ik mijn SHSH-gegevens niet kon opslaan.

Ok, maar nu vraag ik me af dat wanneer je een JB uitvoert, je dan sowieso een openSSH geïnstalleerd hebt? En als niet: ik hoéf mijn rootpassword dus niet te veranderen?

Mocht openSSH niet standaard met de JB geïnstalleerd zijn, kan ik dat dan best wel doen? Of heeft het geen zin?

En dus terminal reageert niet op mijn iPhone..
  #4  
Oud 31-12-11, 14:05
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

OpenSSH wordt (dacht ik) standaard geïnstalleerd met Cydia. Installeer dan ook SBSettings daar kan je SSH uitzetten.

Op een Mac kan je alleen maar met ssh in een iPhone als die een geldig veiligheidscertificaat heeft dat dan in de Keychain op de Mac wordt gezet.

Die SHSH blobs opslaan is alleen maar nodig als je naar een vorige iOS versie wilt downgraden waarvan de hashes zijn opgeslagen. Met iOS 5.x.x werkt dat downgraden (nog) niet.
  #5  
Oud 31-12-11, 14:08
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
OpenSSH wordt (dacht ik) standaard geïnstalleerd met Cydia.
Ik moet OpenSSH altijd handmatig installeren vanuit Cydia; bij mij wordt het dus niet standaard geïnstalleerd.
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #6  
Oud 31-12-11, 14:17
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XIII Bekijk bericht
Ik moet OpenSSH altijd handmatig installeren vanuit Cydia; bij mij wordt het dus niet standaard geïnstalleerd.
Dat zou best kunnen Ik gebruik al een hele tijd PKGBackup en daar zit die wel standaard in. Ik zal mij, zoals zo vaak, weer eens vergist hebben
  #7  
Oud 02-01-12, 15:01
Caia Caia is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2011
Locatie: Antwerpen
Berichten: 11
Standaard

Dank jullie voor alle informatie! Nu kan ik met een gerust hart terug aan de jailbreak beginnen.
Reageren

Labels
cydia, jailbreak ios5, redsn0w 0.9.10b3, shsh



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Een paar beginnersvragen over de Installer-functie emin019 Jailbreak apps en thema's 7 14-05-08 18:29

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:17.