//

Untethered 5.0 jailbreak

Untethered 5.0 jailbreak discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Dan wens ik je veel succes, want als het je eenmaal overkomen is werkt die rottweak voor geen meter meer. Vind overigens dat dit standaard ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Discussie gesloten

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 03-01-12, 17:53
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Dan wens ik je veel succes, want als het je eenmaal overkomen is werkt die rottweak voor geen meter meer.

Vind overigens dat dit standaard bij Cydia hoort te zitten
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 03-01-12, 17:58
Cliffiphone4's schermafbeelding
Cliffiphone4 Cliffiphone4 is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Locatie: Zuid-Limburg
Berichten: 272
Standaard

wat bedoel je met dan werkt die niet meer, hij hoeft maar 2 keer te werken, om die back-up te maken terug te zetten, dat deed die prima en nu heb ik hem weer verwijderd
  #23  
Oud 03-01-12, 18:01
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Bij mij is het terugzetten al 3x mislukt. Daarbij komt dat eenmaal "teruggezet" je het niet nog eens kan, want dat is een ingebouwde blokkade (je mag niet terugzetten tenzij je opnieuw herstelt). En ja, de instellingen worden niet bewaard, ook aardig nadeel..

Edit: Ook leuk, bij het terugzetten is bij mij 2x voorgekomen dat ALLE App Store apps opeens weg waren. De eerste keer dat het gebeurde kon ik het op een niet legale manier terugkrijgen (ik zeg niks), de tweede keer werkte ook dat niet meer. Aptbackup, google maar, waarschijnlijk de slechtste tweak die er is.
  #24  
Oud 03-01-12, 18:04
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cliffiphone4 Bekijk bericht
wat bedoel je met dan werkt die niet meer, hij hoeft maar 2 keer te werken, om die back-up te maken terug te zetten, dat deed die prima en nu heb ik hem weer verwijderd
Aptbackup maakt helemaal geen backup maar een lijstje met geïnstalleerde Cydia tweaks en apps. Dat lijstje gaat dan mee in de iTunes backup.

Aptbackup zet ook geen backup terug maar werkt dat lijstje af en laat Cydia dan alle tweaks en apps installeren die op het lijstje staan.

Bij mij is dat lijstje al een paar keer verdwenen uit de iTunes backup met als gevolg dat ik alles manueel mocht terugzetten.

AptBackup
  #25  
Oud 03-01-12, 18:05
Cliffiphone4's schermafbeelding
Cliffiphone4 Cliffiphone4 is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Locatie: Zuid-Limburg
Berichten: 272
Standaard

bij mij heeft die alles terug gezet, de cydia tweaks, de instellingen en zelfs mijn apps
dus ik begrijp niet waarom jullie zo negatief zijn.
  #26  
Oud 03-01-12, 18:10
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

De eerste keer heeft-ie bij mij ook de tweaks succesvol herïnstalleerd Daarna heeft het me alleen maar genaaid. $8 voor een tweak als PkgBackup is me véél te duur, maar de concurrentie biedt minder goede back-up tweaks aan en dus heb je geen keus. En je apps doet iTunes zelf & instellingen worden niet door AptBackup opgeslagen.

Citaat:
What this will not do:
1) Actually backup your apps or their settings
2) Backup your springboard file placement
3) You cannot restore a backup "whenever". It is only for restoring a backup after a fresh iTunes installation.
  #27  
Oud 03-01-12, 19:10
deuxani's schermafbeelding
deuxani deuxani is offline
• iOS 11.0.2
• 11.0.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 144
Standaard

Ik heb toch maar gewoon geupdate naar 5.0.1 en alle settings van mijn Cydia apps/tweaks zijn gewoon meegekomen bij de restore van 5.0 Very nice, scheelt veel uitzoekwerk!! Ik heb het als volgt gedaan:

1. Backup gemaakt in iTunes
2. In iTunes Shift + Restore en verwezen naar het 5.0.1 firmware bestand
3. Laten updaten naar 5.0.1
4. Na het update proces meteen iTunes uitschakelen en de iPhone uitschakelen als deze de vraag stelt of er een backup terug gezet moet worden en de iPhone vraagt welke settings je wilt gebruiken
5. Jailbreaken via Redsnow
6. Na de jailbreak in iTunes de backup terug laten zetten (duurde bij mij 45 minuten ongeveer)
7. Niet onderbreken (want dan komen je mapjes mooi mee)
8. Na het terugzetten van de backup alle Cydia apps/tweaks installeren

Als het goed is staan dan dus ook al je Cydia instellingen precies zoals hoe je ze had achtergelaten Helemaal bij LockInfo is dat iets wat je veel tijd kan schelen. Alles koste mij 1,5 uur, wat ik nog erg mee vond vallen.

Uit mijn ervaring gaat het restoren van een backup zonder problemen zolang ja binnen de zelfde firmware hoofdversie blijft... zoals van 4.0 naar 4.0.1 naar 4.0.2 etc en dus ook van 5.0 naar 5.0.1. In het geval van 4.X naar 5.X doe ik altijd een clean install.
  #28  
Oud 03-01-12, 19:13
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Deze draad is ondertussen een alternatieve draad aan het worden voor het sticky topic over de iOS 5.0.1 untethered jailbreak. Dat wordt een beetje onoverzichtelijk

http://forum.iculture.nl/f14/jailbre...ameltopic.html
  #29  
Oud 03-01-12, 19:50
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Deze draad is ondertussen een alternatieve draad aan het worden voor het sticky topic over de iOS 5.0.1 untethered jailbreak. Dat wordt een beetje onoverzichtelijk

http://forum.iculture.nl/f14/jailbre...ameltopic.html
Inderdaad!

Aangezien de TS ook op 5.0.1 over is gaat er hier daarom een slotje op.
Discussie gesloten



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:26.