iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: door cydia geen bereik meer? (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/108747-door-cydia-geen-bereik-meer.html)

Gehaktbalboy 03-01-12 18:35

door cydia geen bereik meer?
 
Ik heb een probleem.

Ik heb een gejailbreakte iphone 3gs.
Er waren bij cydia een aantal belangrijke updates, dus die heb ik gedownload, maar midden in de download viel mijn iphone uit. Toen ik hem weer aanzette stond links bovenin 'geen service' waardoor ik nu niet meer kan bellen en niet meer kan sms'en. ik startte cydia weer op en ik kon tussen 2 dingen kiezen, of die beschadigde data verwijderen, of negeren. ik dacht dat ik niks aan negeren had dus heb ik het maar verwijdert. en nu staat er telkens als ik cydia opstart 'mobiele datanetwerken activeren niet mogelijk'.

Kan ik hier iets aan doen en zo ja hoe dan?

mvg

Gehaktbalboy 04-01-12 12:28

Ik heb nu geprobeerd om ultrasn0w opnieuw te downloaden maar elke keer als hij de mobile substrate gaat klaarmaken valt mijn telefoon uit en start hij weer helemaal opnieuw op.

Ik weet echt niet meer wat ik moet doen.

lars.97 04-01-12 12:33

Is je iPhone softwarematig unlocked?

Het is in ieder geval duidelijk dat bepaalde pakketten verloren zijn gegaan, deze waren waarschijnlijk van belang voor je unlock, of gewoon voor je mobiele verbinding.

Kijk eens bij Cydia onder beheren, en dan onder pakketten welke er staan en eventueel welke je mist. Zodat je deze weer handmatig kan toevoegen.
Ik heb helaas even geen vergelijkingsmateriaal voor je want mijn iPhone kan helaas nog niet worden gejailbreakt.

EDIT: Heb je soms een screenshot of een lijstje met welke updates mislukt zijn?

Gehaktbalboy 04-01-12 16:45

Ik weet niet of mijn iPhone softwarematig is geunlocked. Ik kocht hen zo en ik had er geen verstand van dus heb ik het ook niet gevraagd. Maar het ligt denk ik aan ultrasn0w. Want die staat niet meer in mijn lijst van bestanden. En als ik die download loopt hij vast. Ik zal straks ff wat screen shots toevoegen.

lars.97 04-01-12 16:52

Met softwarematig geunlocked bedoel ik of er een simlock op zit ja of nee.
Want het lijkt er inderdaad op dat er een simlock op je toestel zat. Die dmv ultrasn0w werd geblokkeerd.
Volgensmij als je iPhone meer dan 2 jaar oud is kan je bij je provider of waar je hem hebt aangeschaft zoiezo een code vragen om hem te unlocken. Dan heb je geen ultrasn0w meer nodig.

Gehaktbalboy 04-01-12 17:44

Oké hij is dus wel geunlocked maar ik weet niet van welke provider dit is. Is daar een manier voor om daar achter te komen?

lars.97 04-01-12 23:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gehaktbalboy (Bericht 755431)
Oké hij is dus wel geunlocked maar ik weet niet van welke provider dit is. Is daar een manier voor om daar achter te komen?

Dan is hij dus nu, omdat ultrasn0w er niet meer op staat dus niet meer unlocked.
Als hij uit Amerika komt is hij waarschijnlijk gelocked op AT&T, deze provider bestaat niet in Nederland, als hij ergens anders vandaan komt zou je T-Mobile kunnen proberen.

Als het goed is zou je hem gewoon weer kunnen unlocken door ultrasn0w opnieuw te installeren. Kan je iets preciezer beschrijven wat er gebeurt als je ultrasn0w opnieuw probeert te installeren?
Uit de vorige post maak ik op dat je misschien ook mobile substrate zou moeten herinstalleren, of checken of deze er überhaupt wel opstaat sinds de mislukte update poging.

Gehaktbalboy 05-01-12 17:06

Oké, wat er gebeurt als ik ultrasn0w er weer opnieuw opzet gaat het allemaal normaal. Tot er onderin staat 'preparing mobilesubstrate' dan loopt alles vast en start de iPhone opnieuw op. Eerst krijg je dan die appel en daarna een doodshoofd. Als ik hen dan weer aan krijg moet ik weer mijn simkaart code invoeren en staat er links bovenin weer 'geen service'. Als ik dan cydia weer opstart staat er weer beschadigde data ik zal daar straks even een screenshot van plaatsen (en nu doe ik het echt) en kan ik weer kiezen of ik de beschadigde data wik verwijderen of negeren. Ook komt er steeds in beeld, maakt niet uit waarmee ik bezig ben, mobiele data netwerk activeren niet mogelijk.

Ik hoop dat het zo duidelijk genoeg is.

lars.97 05-01-12 22:05

Ja, het is duidelijk dat je iPhone softwarematig is geunlocked.
Als je er heel simpel en snel vanaf wilt is het denk ik het makkelijkst om gewoon je iPhone te backupen in iTunes. Hem daarna te herstellen en opnieuw te jailbreaken, Ultrasn0w te installeren. en die backup terugzetten.

Of we kijken nog naar andere oplossingen, ookal heb ik zo snel geen idee. Misschien iemand anders op het forum?? Of dat de screenshots het probleem nog iets verduidelijken.

Het zou ook handig zijn als je kijkt in Cydia bij pakketten welke pakketten je precies mist buiten Ultrasn0w, staat mobilesubstrate bijvoorbeeld wel bij je pakketten?

Gehaktbalboy 05-01-12 23:51

In ieder geval staat er geen mobilesubstrate bij mijn pakketten, maar welke pakketten heb ik precies nodig om mijn iPhone normaal te laten functioneren. Ik kan in ieder geval een backup maken. En als ik hem opnieuw moet jailbreaken, welke software kan ik dan het beste gebruiken? En klopt het dat er al een jailbreak en unlock voor de ios 5 is?

lars.97 06-01-12 11:22

Mijn iPhone is op dit moment niet gejailbreaked, dus ik heb niet echt vergelijkingsmateriaal.
Misschien zou je eens bij iemand anders met een gajailbreakte iPhone kunnen kijken welke pakketten erop staan?

Ik heb wel een iPod touch om het mee te vergelijken:
Mobile Substrate
(essential)
Substrate Safe Mode

zouden er zoiezo op moeten staan.
Ik zou eerst misschien eens proberen om Mobile Substrate en de safe mode te installeren, en daarna nog een keer Ultrasn0w

En als je hem opnieuw wilt jailbreaken kan je hem gewoon eerst herstellen vanuit iTunes, en daarna jailbreaken met de daarvoor bestemde tools (zie de keuzehulp in de jailbreak sectie op het forum)

Gehaktbalboy 06-01-12 14:29

3 Bijlage(n)
hier een paar screenshots van het opnieuw opstarten van de iphone. ik heb geprobeert om een screenshot te maken op het moment dat cydia vastloopt maar dit werkt niet. en elke keer als ik mobile substrate erop wil zetten start de iphone opnieuw op en is de data beschadigt. maar ik snap niet waarom dat hij dan vastloopt. ik kan in ieder geval even hem herstellen en opnieuw jailbreaken.

lars.97 06-01-12 14:37

De enige oplossing die ik hier helaas in zie is herstellen en opnieuw jailbreaken. Je zou het nog een keer kunnen proberen met mobile substrate erop maar ik denk niet dat dat helpt.

Ik heb ernaar gezocht op Google, en er nog een aantal andere topics over gevonden, als je bij Google intikt:
Citaat:

"dpkg was interrupted you must manually run 'dpkg configure a' to correct the problem iphone"
Maar een echte oplossing kan ik helaas ook niet vinden, behalve je iPhone te herstellen.

Gehaktbalboy 06-01-12 14:51

ik heb nu een reserve kopie van mijn iphone gemaakt, maar als ik mijn iphone wil herstellen dan moet mijn iphone ook de nieuwe software krijgen, maar dat is toch niet de bedoeling? want als ik dan de reservekopie erop zet is dan de versie van de firmware nog steeds 5.0.1. of wordt hij dan weer 4.2.1.?

lars.97 06-01-12 15:07

iPhone, iPod, iPad and Firmware/Software Download
Je kunt hier de firmwareversie downloaden die je wilt en met shift ingedrukt in iTunes op herstel drukken. en dan je gedownloade firmware installeren. let wel: als je firmware neemt die ouder is als IOS 4 dan is deze niet meer door Apple ondertekend en dan heb je tiny umbrella nodig. Meer daarover ook te vinden in deze sectie.

Gehaktbalboy 06-01-12 15:33

oké volgende probleem, ik heb de software die ik wil hebben (4.2.1. 8C148a) gedownload en op de manier die je uitlegde geprobeerd te herstellen, maar nu komt er te staan fout 3149 te staan, dit betekend dus dat deze software niet de nieuwste is maar een oudere versie, dus moet ik dan tiny umbrella gebruiken of is er nog een andere manier?

lars.97 06-01-12 17:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gehaktbalboy (Bericht 756292)
oké volgende probleem, ik heb de software die ik wil hebben (4.2.1. 8C148a) gedownload en op de manier die je uitlegde geprobeerd te herstellen, maar nu komt er te staan fout 3149 te staan, dit betekend dus dat deze software niet de nieuwste is maar een oudere versie, dus moet ik dan tiny umbrella gebruiken of is er nog een andere manier?

Omdat er op dit moment ook 4.2.1. op staat kan je gemakkelijk met tiny umbrella je SHSH blob opslaan en hem daarmee restoren, hierzo staat een duidelijke tutorial: [How-To] Using tiny umbrella to update/downgrade/restore

Gehaktbalboy 06-01-12 17:47

Weet jij misschien een source voor het pakket essential? Ik heb mijn iPhone nu geüpdatet naar iOS 5.0.1. En hij is gejailbreakt en er staat ultrasn0w en mobile substrate alleen ik mis het pakket essential nog

lars.97 06-01-12 17:58

Ehm bij het pakket zelf staat niet wat de source
is maar ik zal gewoon even mijn volledige sources lijst hier opschrijven:
Citaat:

-http://apt.thebigboss.org/repofiles/cydia/
-http://apt.saurik.com/
-http://repo666.ultrasn0w.com/
-http://apt.modmyi.com/
-http://wynd.x10.mx/
-http://cydia.zodttd.com/repo/cydia/
Hier moet hij als het goed is tussen zitten, want bij mij staat het essential pakket er wel op.
Hoewel ik twijfel of dit er niet op hoort te staan standaard na de jailbreak.

ps: vergeet niet je forumprofiel te updaten naar 5.0.1.

Maar als ultrasn0w erop staat heb je ook weer bereik toch? problem solved?

Gehaktbalboy 06-01-12 18:32

Ja, ultrasn0w staat erop, maar essential niet. Hij herkent mijn simkaart helemaal niet. Er staat alleen links bovenin wel zoeken maar er gebeurd niks. Ik hoef ook mijn sim pincode niet in de voeren.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:29.