iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: Iphone 4S JB en unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/108862-iphone-4s-jb-unlock.html)

Reneharley 04-01-12 21:42

Iphone 4S JB en unlock
 
Hallo, vandaag gelezen dat er waarschijnlijk volgende week een JB beschikbaar komt voor de Iphone 4S, volgens pod2g moet je dan naar ios 5.01 upgraden voor de JB, nu heb ik dat gedaan en ben benieuwd of ik dan ook mijn 4S kan unlocken?
Misschien denk ik verkeerd, maar je baseband veranderd als je upgrade en dan kan je misschien niet unlocken, je moet upgraden voor de JB, dus kan ik nu wel of niet de nieuwere baseband unlocken? ;-) heb wel via tinyumbrella 5.01 opgeslagen...ben nieuw met deze dingen dus hopelijk heb ik niets fout gedaan!
Alle goede raad is welkom!

gr René

XIII 04-01-12 21:59

Er is nog geen openbare unlock voor de 4S (MuscleNerd tweette enige tijd terug wel dat ze mogelijk een exploit hebben).

Aan je SHSH blobs hebt je niets wat betreft het unlocken omdat een baseband niet verandert bij een downgrade. Je houdt altijd de nieuwste die je ooit op je device hebt gezet.

Verder is het afwachten dus.

JornZ 04-01-12 21:59

Heb je een buitenlandse 4S met simlock dan? Alle 4S uit Nederland zijn sowieso simlockvrij...

Rav3n 04-01-12 22:15

Heb je een simlockvrije 4S? Dan heb je niets te vrezen.

Of heb je geupdate naar 5.0.1 en word nu je simkaart niet meer herkend?
Dan ben je afhankelijk van een softwarematige unlock, dan heb je nu waarschijnlijk een dure ipod van je 4S gemaakt, totdat er een unlock wordt uitgebracht.

Pod2g heeft het alleen maar gehad over een JB en niet over een unlock.

Reneharley 04-01-12 23:19

Ja ik heb een Duitse simlock van t-mobile, hopelijk komt er na de JB dan ook snel een unlock!

Dantis 05-01-12 14:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Reneharley (Bericht 755578)
Ja ik heb een Duitse simlock van t-mobile, hopelijk komt er na de JB dan ook snel een unlock!

ik snap nu echt niet waarom mensen een simlocked toestel kopen in het buitenland omdat deze goedkoper is ?
maar je zit nu wel met een duur toestel waarmee je niet kan bellen alleen kan gebruiken als ipod.

Reneharley 05-01-12 17:39

@Dantis, bedankt voor je nutteloze bijdrage :)

Dantis 05-01-12 18:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Reneharley (Bericht 755880)
@Dantis, bedankt voor je nutteloze bijdrage :)


Vind ik niet nutteloos, is toch zo je koopt dat ding in duitsland en nu zit je wachten op een unlock die er mischien eens niet komt.

flea 05-01-12 19:28

Is misschien een nutteloze bijdrage,
maar zeker geen nutteloze opmerking. :d:d

Ook ik heb mezelf dit vele malen afgevraagd als
er weer eens een vraag komt over een unlock,
die er niet is en wellicht ook niet komt.

Verder zijn er blijkbaar hele volksstammen die de telefoon
op marktplaats of elders kopen en gelijk thuis aan itunes
hangen om hem te updaten met alle nare gevolgen vandien,
simpelweg omdat ze niet weten wat ze kopen.

Ach, verder heb ik er vrede mee,
iedereen moet zelf weten wat ie met zijn zuur verdiende centjes
doet, maar ik hou het gewoon bij mijn zoveelste fabrieksaf
simlockvrije telefoontje.

grtz flea

Reneharley 06-01-12 10:38

Ik ben besodemieterd toen ik hem kocht op EBay. Er zou geen simlock opzitten, anders had ik hem nooit gekocht. EBay doet niets om te helpen en de verkoper was niet bereid hem terug te nemen want ik had het plastic verwijderd van de doos! Ja dan zit je dus mooi met de gebakken peren! Vandaar dat ik ietwat minder vriendelijk reageer op de waarschijnlijk goed bedoelde opmerkingen! Niemand weet zo goed als ik hoe vervelend het is om de meest geavanceerde iPhone te hebben als iPod! Dank u!

Guest-20180925190238 06-01-12 11:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Reneharley (Bericht 756156)
Ik ben besodemieterd toen ik hem kocht op EBay. Er zou geen simlock opzitten, anders had ik hem nooit gekocht.

Als je die iPhone op eBay Duitsland (eBay - eine der größten deutschen Shopping-Websites) gekocht hebt en de verkoper heeft écht geadverteerd dat de iPhone geen SIM-lock heeft dan gaat eBay Duitsland je wel helpen want het artikel voldoet niet aan de beschrijving. In Duitsland zijn de wetten hieromtrent heel beschaafd en dus streng.

Heb je die iPhone op eBay Nederland gekocht dan heb je een probleem want op eBay Nederland heersen de beroemd-beruchte marktplaats.nl praktijken ("alles mot kenne").

IphoneIpodTouch 06-01-12 16:26

Enig idee iemand wanneer er ongeveer een JB komt ?

XIII 06-01-12 16:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IphoneIpodTouch (Bericht 756315)
Enig idee iemand wanneer er ongeveer een JB komt ?

Pod2g: ‘Jailbreak iPhone 4S en iPad 2 volgt over een week’ (jailbreak):

Maar later meldde hij op twitter details die lijken te suggereren dat het langer gaat duren...

IphoneIpodTouch 06-01-12 17:26

Ah jammer afwachten dus

essesli 07-01-12 15:55

gaat het nog lang duren voor de jailbreak?

Guest-20180925190238 07-01-12 15:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door essesli (Bericht 756784)
gaat het nog lang duren voor de jailbreak?

Ja, dat gaat nog heel lang duren :rolleyes:

essesli 07-01-12 16:03

jammer dus dat is niet waar wat pod2g zij over een week?release

Guest-20180925190238 07-01-12 16:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door essesli (Bericht 756797)
jammer dus dat is niet waar wat pod2g zij over een week?release

Als de JB er is dan lees je dat als eerste op dit forum. Het heeft geen zin omdat in verschillende post steeds weer opnieuw te gaan vragen.

"It's done when it's done" :)

essesli 07-01-12 16:18

Hoe weet u dat het lang gaat duren?

Bubbly 07-01-12 16:44

We weten praktisch gezien niets, daarom heeft een tijdindicatie weinig zin.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:20.