//

Herstel mislukt, iPhone in recovery en lijkt bricked? Please help!

Herstel mislukt, iPhone in recovery en lijkt bricked? Please help! discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Er is iets heel erg mis gegaan. Ik hoop dat iemand me kan helpen Situatie Mijn moeder heeft een nieuwe iPhone 4s (iOS 5.0.1) bij ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 05-01-12, 21:12
Mireille005 Mireille005 is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Nijmegen
Berichten: 195
Exclamation Herstel mislukt, iPhone in recovery en lijkt bricked? Please help!

Er is iets heel erg mis gegaan. Ik hoop dat iemand me kan helpen

Situatie
Mijn moeder heeft een nieuwe iPhone 4s (iOS 5.0.1) bij haar abonnement genomen. Ik heb een iPhone 4 van augustus 2010, jailbreak op iOS 4.3.3. We hebben geruild.
Ik wilde mijn iPhone overzetten naar 'nieuw' zodat mijn moeder die kon gebruiken. Daarom heb ik, conform het stappenplan op iOS: How to back up your data and set up as a new device ), de inhoud gewist. Tenminste geprobeerd te wissen. Zodra ik via instellingen - algemeen - stel opnieuw in - wis alle inhoud en instellingen de opdracht hiertoe had gegeven: ik zag een appeltje met een balkje eronder, op een derde hiervan sloeg het scherm naar een ronddraaiend 'wacht' symbool. Alleen.... een uur of anderhalf later stond hij daar nog steeds op. 3x geprobeerd, helemaal niets.

Daarom dacht ik, ik ga proberen te updaten naar 5.0.1. Hij kwam wel in restore modus, liep wat door en kwam op error 1604 uit. Nieuwste tiny umbrella, restore naar 4.3.3 ging niet (bleek ook geen shsh meer te hebben, gesneuveld in recente crash). Dus dan maar met via iTunes gedownload 5.0.1 ipsw bestand daar naartoe shift+herstellen. Error 1604 en toen error 2005.

Mijn broer erbij gehaald, die heeft van alles geprobeerd, wel met tiny umbrella tss server aan, ook niets.

Uiteindelijk
Wat er nu gebeurd in de setup met tiny umbrella v5.10.04 meedraaiend (advanced vinkje 'request shsh from cydia' uit en 'set hosts' aan) en daarná iTunes aan:
* iPhone 4 aansluiten, wordt gevonden, recovery mode (met dat stekkertje) gaat aan. Tiny Umbrella geeft: "Recovery Device connected: 012429009380350" en iTunes ziet "iPhone waarvan de herstelmodus actief is". Ik druk op OK.
* in iTunes zeg ik Shift+Herstellen, zoek 5.0.1 ipsw bestand op, klik Open.
* iTunes zegt "wist uw iPhone en zet hierop iOS 5.0.1 terug. de teruggezette software wordt gecontroleerd bij Apple". Klik Herstellen.
*Software wordt uitgepakt. Op het moment dat hij zegt iPhone op herstel voorbereiden wordt het scherm zwart en krijg ik bijgevoegde melding van "kan niet worden hersteld, er heeft zich een onbekende fout voorgedaan (11)".
De iPhone doet helemaal niets meer. Bij uit en aan zetten komt hij in recovery modus. In TinyUmbrella deze fixen met de iPhone in DFU werkt niet. Er gebeurt van alles maar uiteindelijk bij herhaling van bovenstaande weer: zwart scherm.

Ik zit buiten de 1 jaar van Apple, heb wel extended garantie, maar durf ook niet zo naar een winkel omdat hij jailbroken was.


Help me alsjeblieft?!
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Capture.JPG‎ (21,1 KB, 21x gelezen)
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 05-01-12, 21:38
simlockvrij's schermafbeelding
simlockvrij simlockvrij is offline
• iOS 16.4
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Locatie: regio leiden
Berichten: 700
Stuur een bericht via ICQ naar simlockvrij
Standaard

error 2005 is een hardware probleem, probeer daarvoor eens een andere usb poort.
error 1604, Device was not pwned (signature checks were not blocked). Custom firmware can't be restored. Can also happen when there's a problem with the IPSW.

heb je al eens een andere pc geprobeert?
__________________
Bla bla bla...
  #3  
Oud 05-01-12, 21:46
Mireille005 Mireille005 is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Nijmegen
Berichten: 195
Standaard

Bedankt voor je reactie!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door simlockvrij Bekijk bericht
heb je al eens een andere pc geprobeert?
Ik heb nu 3 pc's geprobeerd en op 2 ervan beide USB poorten.
Ik heb, volgens mij, geen ipsw gebruikt die custom is.

Op dit moment gaat t scherm na een flits op zwart als iTunes begint met herstellen.
  #4  
Oud 06-01-12, 01:46
Zwe Zwe is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 35
Standaard

Ik heb dit probleem ook gehad. Verholpen door deze link exact op te volgen: Exit iOS 4.3.3 Recovery Mode Loop Using TinyUmbrella (Fix Recovery) | Jaxov
  #5  
Oud 06-01-12, 11:27
Mireille005 Mireille005 is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Nijmegen
Berichten: 195
Standaard

Dank je, Zwe.

Ik heb het nu geprobeerd met alle vinkjes uit en TSS server aan in TinyUmbrella, iTunes gestart en shift+herstel. Nu krijg ik een 1600 error.
Er zijn nu 2 vragen:
* Ik dacht de oorspronkelijke ipsw file te hebben, maar wellicht niet meer. Waar vind ik de officiële 5.0.1 ipsw file?
* Ik zocht de hosts file maar ik zit op een 64-bit laptop. Waar vind ik daar de hosts file?
  #6  
Oud 06-01-12, 11:34
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Niks aan de hand lijkt mij.. Mocht je ooit weer de iPhone via z'n eigen menu naar fabrieksinstellingen zetten, dit kan meerder uren in beslag nemen. En uiteindelijk moet je toch weer activeren mbv iTunes. Dus het is veel sneller om meteen te herstellen mbv iTunes. Maar dat terzijde.

1. Zorg dat je in TU het vinkje uitzet bij "set hosts to Cydia on exit" Anders kun je niet normaal herstellen mbv iTunes. Je krijgt dan uiteenlopende fouten.
Als je zelf geen aanpassingen hebt gedaan aan de hosts file is bovenstaande voldoende.

2. de officiele ipsw's vind je oa hier: iClarified - iPhone - Where To Download iPhone Firmware Files From
Dit zijn links naar de servers van Apple. Let erop dat je de juiste link (iPhone 4 GSM in dit geval) neemt. NIET downloaden met Internet Explorer! Deze past namelijk de extensie aan naar .zip.

3. Om te herstellen naar de laatste firmware heb je alleen iTunes nodig. Dus geen TU met TSS server.

4. Zorg dat iTunes up-to-date is.

5. Zet de iPhone in DFU mode. Indien de iPhone is aangesloten op iTunes geeft iTunes de melding dat er een iPhone is aangesloten in Herstelmodus en dat deze hersteld dient te worden voordat hij weer te gebruiken is.

6. Kies nu met SHIFT + Herstellen de eerder gedownloade firmware.

7. Wanneer het hele proces klaar is krijg je de vraag of je een reservekopie wil terug zetten of dat je de iPhone wil instellen als een nieuwe iPhone. Dit heeft geen uitleg nodig.



Het kan zijn dat na het herstellen je nog de melding krijgt dat de iPhone unlocked is. Dit is eenmalig en gebeurd alleen als je Iphone eerder voorzien was van een simlock (van T-Mobile).
__________________
Geen hulpvragen via PM. Stel je vraag op het forum, hebben anderen er ook iets aan.

Laatst gewijzigd door wouter1981; 06-01-12 om 12:00.
  #7  
Oud 06-01-12, 11:54
Zwe Zwe is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 35
Standaard

- Hier staan alle locaties van het host bestand: Hosts (file) - Wikipedia, the free encyclopedia
- Officiële firmware kun je via deze link downloaden: Download 5.0.1 iOS For iPhone 4S, iPhone 4, 3GS, iPad, iPod touch [Final - Direct Download Links] | Redmond Pie
  #8  
Oud 06-01-12, 12:40
Mireille005 Mireille005 is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Nijmegen
Berichten: 195
Standaard

Dank jullie.

Ik heb met die link (door %systemroot% etc in het zoekvak te plakken) de hosts file gevonden Daar zag ik de regel "74.208.10.249 gs.apple.com" en ik heb daar een # voor gezet. Ik had zelf de file niet veranderd maar aangezien deze laptop maar een week of 2 oud is, heeft iets het voor me veranderd.

Nu ga ik het eerst nog eens proberen mét Tiny Umbrella en SHIFT + Herstellen in iTunes op de van clarified gedownloade ipsw (wie weet is er een andere error). En dan volgens de aangepaste post van Wouter. (iTunes is nieuwste versie, TU ook)

Ik meld me zo.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 6 januari 2012 om 12:50 ----------

Of het nu fout gaat....?

Ik had TU aan met TSS aan. Keek in hosts file staat daar geen # meer voor # 127.0.0.1 gs.apple.com en # 74.208.10.249 gs.apple.com
Zelf ervoor gezet, iTunes gestart, shift+herstel en ja! de iPhone vertoont nu een appeltje-met-balk.

Alleen.... in TU zie ik in de log
"01/06/2012 12:44:34.119 TSS Accepting connections...
01/06/2012 12:45:35.219 DFU Device disconnected
01/06/2012 12:45:38.959 Recovery Device connected:
01/06/2012 12:45:47.013 Recovery Device disconnected: null"

Is dat goed of fout?
Ik durf de iPhone niet te onderbreken nu.

Laatst gewijzigd door Mireille005; 06-01-12 om 13:03.
  #9  
Oud 06-01-12, 12:53
Mireille005 Mireille005 is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Nijmegen
Berichten: 195
Standaard

Er is wel iets anders, krijg nu een melding hem niet los te koppelen.

\o/
Dank jullie heel erg! Dankzij jullie links en de uitleg met name van Wouter heb ik het toch doorgezet. En nu wil hij als 5.0.1 worden ingesteld!!!
Jippie! Ik ga hem nu als nieuwe iPhone instellen. Je hebt gelijk Wouter, dat is logisch want hij wordt voor mijn moeder en niet meer voor mij.

Voor wie er wat aan heeft:
na bovenstaande blijkt dat ik de baseband (nog van 4.2.1) niet langer meer kon bewaren. De fixrecovery van TU heb ik laten draaien maar deed ook niets om verder te komen.
Uiteindelijk blijkt dat in de hosts file telkens werd aangepast (door TU?).
Gewoon updaten via shift+herstel. Ik kan nu wel de jailbreak en terugzetten naar oudere versies vergeten.

Maar de iPhone werkt weer!


Heel erg bedankt Zwe en vooral Wouter1981!
*hugs*
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg NaHerstel.JPG‎ (28,9 KB, 12x gelezen)

Laatst gewijzigd door iScorpio; 06-01-12 om 13:15.
  #10  
Oud 06-01-12, 13:53
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Mooi!

TU past inderdaad de hosts file aan. Daarom moest je stap 1 ook doen. Dan haalt hij zijn aanpassing weer uit de hosts file wanneer je TU afsluit.
  #11  
Oud 06-01-12, 14:29
Mireille005 Mireille005 is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Nijmegen
Berichten: 195
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wouter1981 Bekijk bericht
Mooi!
TU past inderdaad de hosts file aan. Daarom moest je stap 1 ook doen. Dan haalt hij zijn aanpassing weer uit de hosts file wanneer je TU afsluit.
Dat was het nu, dat deed hij niet. Heb het nu handmatig gedaan en nu werkt het gelukkig wel.
Nogmaals heel erg bedankt!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone 3Gs in recovery loop, recovery niet mogelijk --> Error 40 Spider85 iPhone algemeen 1 20-12-11 22:26
iPhone 4: Iphone 4 bricked starindustry Unlock 3 22-07-11 11:14
Herstel/Recovery Mode Hulp Nodig (wil ervoor betalen) KillaVirus iPhone algemeen 6 14-07-09 03:43
[bricked] Baseband/IMEI/Wi-Fi weg, baseband restore mislukt norckon Unlock [archief] 21 13-03-08 21:16
iPhone vrije sim, unlock, maar lijkt ge-bricked breichgelt Unlock [archief] 9 10-11-07 22:30

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:23.