iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: Van 4.3.3 naar 5.01 + Pushfix super, alleen hoe nu Facetime? (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/109518-4-3-3-naar-5-01-pushfix-super-alleen-facetime.html)

flopkabouter 12-01-12 16:57

Van 4.3.3 naar 5.01 + Pushfix super, alleen hoe nu Facetime?
 
Hoi mensen,

Ik heb een Britse Iphone 4. Geupdate van 4.3.3 met een custom 5.01 via Redsnow om mijn BB te behouden. Alles succesvol. Ook werkt bij mij de pushfix. Even via cydia de bron toevoegen en gaan. (pushfix.info betaald)

Alles helemaal top. Alleen krijg ik nu FT niet aan de praat, deze wacht op activering. Ik heb hiervoor SAM geprobeerd maar die liep uit op een drama. Dan werkt helemaal niets meer. Heb hem vervolgens opnieuw hersteld met mijn custom firmware en weer redsnow en pushfix erop.

Ik heb dus nu een iphone 4, 5.01 met BB 04.11.01. + werkende pushfix.

Ik heb mn tel niet gesynct (als je dat zo zegt met de apple servers). De reden dat natuurlijk FT niet werkt komt daardoor..... Is er een manier? Ik heb geprobeerd met MI Time, maar deze werkt ook niet.:confused:

Wie kan mij hiermee helpen?

Ik heb al gezocht op het forum. maar de meeste recente posts dateren van oktober waarin 5.01 en de nieuwe redsnow er nog niet waren. Ik neem aan dat er meer zijn zoals ik.

Thanks

Jewcookie 16-01-12 11:31

SAM is de way to go. Had laatst ook hetzelfde probleem met SAM, bleek dat ik de "verkeerde" SAM in Cydia had gedownload. Waarschijnlijk heb je ook de insanelyi repo in je bronnen lijst staan en die geeft bij zoeken naar SAM een oudere versie. Als je die installeert op je 5.0.1 dan gaat het niet helemaal goed.

Dus zorg dat je SAM van de http://repo.bingner.com repo download.

flopkabouter 16-01-12 11:44

Ik heb Sam al wel aan dr praat gekregen maar dan in Itunes.. Deze sim wordt niet ondersteund!

Jewcookie 16-01-12 11:46

Van welke provider is de simlock op je toestel? Bij mijn toestel detecteert SAM het namelijk automatsich correct, maar bij het toestel van mijn collega moest ik de provider gegevens handmatig instellen in SAM voordat hij hem correct Wildcard activeerde.

flopkabouter 16-01-12 11:50

> iPhone 4 32GB Black (4.3.3)
> IMEI: 012418004058285
> Serial: 88030Z37A4T
> Limited Warranty: 2010-10-01 / 2011-09-30
> Sold to country: United Kingdom
> Carrier: vodafone United Kingdom

Jewcookie 16-01-12 11:54

Je moet in SAM bij Utilities "Revert lockdown to stock" doen. Daarna kun je de provider gegevens handmatig aanpassen in het vorige scherm.

Bij Methode kies je "By bundle name"
bij Bundle kies je "Vodafone_uk" of een andere provider indien hij daar een simlock van heeft.
Bij SIM ID kies je er 1 en probeer je alle opties uit totdat iTunes zegt dat ie correct geactiveerd is. :)

flopkabouter 16-01-12 11:56

probeer et zo!

100% dat et werkt?

Jewcookie 16-01-12 11:57

Ik kan niet op je toestel kijken, maar aan de hand van je omschrijving lijkt mij dat dit je probleem is. Geef dus geen garanties! :d

Jewcookie 16-01-12 14:39

En, is het gelukt?

flopkabouter 16-01-12 15:35

Probeer nu...

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 16 januari 2012 om 14:49 ----------

ja gelukt!

Sick nice!

Thanks!

flopkabouter 16-01-12 19:10

als iemand hulp moet hebben of een tutorial laat maar weten... Dan maak ik die!

Jewcookie 16-01-12 21:00

Ok dan. :d

Timmy89 17-01-12 09:18

tutorials zijn altijd handig.
kameraad heeft ook het probleem dat zijn imessage niet werkt :)

flopkabouter 18-01-12 17:24

HEeft ie geactibeerd middels SAM?

Beetje info is wel handig... dan kunnnen we helpen.. welke stappen etc

kevkev 30-01-12 21:43

Ik heb onlangs een custom 5.01 via redsnow met behoudt van baseband op mijn iPhone 4 gezet (AT&T toestel). Doet het goed behalve: ik krijg geen pushnotifications van o.a. whatsapp en facebook. Wel komen de emails door.

Kan SAM mij helpen om toch de pushnotifications door te krijgen? Of iemand misschien een andere oplossing?

iNemesis 30-01-12 21:56

Samprefs doet af en toe wonderen :)! Kan nog push doctor (werkt af en toe) of pushfix ( betaald via cydia)

flopkabouter 31-01-12 00:13

yep!

Je kan je telefoon dan op een slinkse wijze activeren zodat apple denkt dat je een echte AT&T simkaart gebruikt. Op die manier zullen de servers van Apple dan een PUSH id toevoegen zodat alles werkt! Even lezen hoe het moet! Als je er niet uikomt, post maar dan help ik je1

kevkev 31-01-12 13:10

bedankt voor de reacties, top.

Ik heb de procedure volgens de juiste website gevolgd. Naar mijn mening gaat ook in iTunes nu alles goed, maar notifications komen er nog niet doorheen. Ook doet mijn mobiele internet het niet. Kan dit hiermee te maken hebben?

Nu zag ik ook dat je via redsn0w moet deactiveren (klopt dit?). Kon hier niks over terug vinden op de website van Bingner.

flopkabouter 31-01-12 13:15

Eerst ff deactiveren!!

Dan ga je opnieuw activeren via itunes en op dat moment werkt het pas...

Dus ff instellen je sim gegevens van de AT&T, NIET je huidige simkaart... Dan deactivate...

En hem dan op itunes aansluiten en hopen dat ie activeert... Zegt Itunes, deze simkaart is niet oke.. dan heb je SAM verkeerd ingesteld! Blijven proberen! Moet werken

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 31 januari 2012 om 12:16 ----------

Je kan gewoon via SAM deactiveren... Niet met redsnow (kan ook maar niet nodig)

Jewcookie 31-01-12 13:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kevkev (Bericht 767150)
bedankt voor de reacties, top.

Ik heb de procedure volgens de juiste website gevolgd. Naar mijn mening gaat ook in iTunes nu alles goed, maar notifications komen er nog niet doorheen. Ook doet mijn mobiele internet het niet. Kan dit hiermee te maken hebben?

Nu zag ik ook dat je via redsn0w moet deactiveren (klopt dit?). Kon hier niks over terug vinden op de website van Bingner.

Via Redsn0w deactiveren? Ik denk dat je niet goed leest.

Als je SAM opstart en klikt op "More information". Wat staat er dan bij "Activation state"? Als daar WildcardActivated staat dan is je telefoon correct geactiveerd en doen je push berichten het gewoon.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:47.