iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: iphone 4.3.3 niet updaten naar 5.0.1 (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/109891-iphone-4-3-3-niet-updaten-naar-5-0-1-a.html)

Hoppieee 17-01-12 13:41

iphone 4.3.3 niet updaten naar 5.0.1
 
Hallo iedereen,

Heb een iphone 4 die al erg lang op 4.3.3 draait met een jailbreak.
Hoe ik deze had gejailbreaked weet ik niet meer ( Redsnow of Jailbreakme.com )

Nu wil ik dus naar 5.0.1.
Eerst probeerde ik dit via itunes via herstel & update.
Het probleem begint al bij het downloaden hij wil namelijk niet de firmware downloaden. als deze compleet is komt er een foutmelding dat het downloaden niet compleet is met fout 1403.

De software voor de iphone van ' iphone van......' is beschadigt geraakt tijdens het downloaden.

Ontkoppel de iphone en probeer het later opnieuw. Zord dat de netwerkinstelling juist zijn.

Na dit bericht op Oke gedrukt maar toen bleef me iphone in herstelmodus staan en ik kon er vervolgens niks meer doen. Heb toen op internet de firmware voor 5.0.1 gedownload en dat geprobeerd maar ook dat lukte niet. na 2 uur te hebben geprobeerd gaf ik de hoop op.

Vervolgens hoorde ik ineens me iphone weer het geluid maken als je aan itunes connect en ineens was me iphone weer zoals voordat ik eraan begon zonder dat ik wat had gedaan.

Wat is het probleem en hoe kan ik dit oplossen voordat ik het opnieuw ga proberen?

Groetjes

Hoppieee 17-01-12 17:36

Ik krijg trouwens bij me ipad dezelfde melding.

Heb het op 2 verschillende imac geprobeerd en op een macbook air maar geen suc6

wouter1981 17-01-12 17:51

Ik weet niet waarom iTunes de firmware bestanden niet (goed) kan downloaden.
Mijn advies om het handmatig te doen.:

1. De officiele ipsw's vind je oa hier: iClarified - iPhone - Where To Download iPhone Firmware Files From
Dit zijn links naar de servers van Apple. Let erop dat je de juiste link (iPhone 4 GSM in dit geval) neemt. NIET downloaden met Internet Explorer! Deze past namelijk de extensie aan naar .zip.

2. Zorg dat iTunes up-to-date is.

3. Maak een reservekopie van de iPhone.

4. Zet de iPhone in DFU mode. Indien de iPhone is aangesloten op iTunes geeft iTunes de melding dat er een iPhone is aangesloten in Herstelmodus en dat deze hersteld dient te worden voordat hij weer te gebruiken is.

5. Kies nu met SHIFT + Herstellen de eerder gedownloade firmware.

6. Wanneer het hele proces klaar is krijg je de vraag of je een reservekopie wil terug zetten of dat je de iPhone wil instellen als een nieuwe iPhone. Dit heeft geen uitleg nodig.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 17 januari 2012 om 16:53 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoppieee (Bericht 760588)
Na dit bericht op Oke gedrukt maar toen bleef me iphone in herstelmodus staan en ik kon er vervolgens niks meer doen.

Hier had je de iPhone simpelweg een harde reset kunnen geven.

jackieboy8 17-01-12 18:02

Open Tinyumbrella en vink bij advanced alles uit en sluit het weer dan kan je via iTunes herstellen zonder probleem.

Hoppieee 17-01-12 18:10

Hmmm me iphone wilt niet in DFU mode gaan.

Als ik de home & power button indruk dan gaat me telefoon uit maar krijg hem niet in DFU mode

wouter1981 17-01-12 18:11

Lees de instructies voor DFU mode goed.

10 seconden beide knoppen vasthouden. Dan alleen powerbutton loslaten en de homeknop nog 10 seconden vasthouden.

Hoppieee 17-01-12 18:38

Oke , Tinyumbrella gedownload + de firmware.

alles uitgeschakeld via tinyumbrella.

Aan intunes gekoppeld en alt Herstel en de firmware gekozen.
begint aan herstel maar dan komt de melding,

Iphone kan niet worden herstelt worden er heeft zich een onbekende fout voor gedaan 21.

Me iphone zit nu dus in DFU mode maar ik kan hem niet herstellen dus ik kan me iphone nu niet meer gebruiken

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 17 januari 2012 om 18:37 ----------

Nog nooit problemen gehad met me iphone met updaten.

Krijg BTW me iphone niet uit DFU ook niet met 20 sec Home + Sleep button vast te houden.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 17 januari 2012 om 18:40 ----------

Als ik het probeer via de Normale herstel dan begint die de firmware te downloaden en als die bijna klaar is stopt en zegt die dat de software beschadigt is en de download niet compleet is. en dat ik de stekker moet ontkoppelen en opnieuw proberen + me internet verbinding testen.

Tony 17-01-12 20:21

Firewall en virusscanner ook uitzetten, deze zorgen voor conflict dat foutcode 21 geeft

Hoppieee 17-01-12 20:25

Ik heb geen Virusscanner op me mac staan?

Hoppieee 17-01-12 23:16

Net een paar in en uit geplugd en opeens deed die het weer en sprong die uit DFU mode.
Geen idee wat ik deed

Hoppieee 18-01-12 17:39

Maar lukt nog steeds niet om hem te updaten naar 5.0.1

Kan niemand mij helpen?

wouter1981 18-01-12 17:44

Zat je iPhone in DFU mode of Herstel mode? Had je dat beeld met USB kabel en iTunes logo?

Hoppieee 18-01-12 17:53

Ja logo met een USB kabel en dat ik hem met itunes moest verbinden

wouter1981 18-01-12 17:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoppieee (Bericht 761137)
Ja logo met een USB kabel en dat ik hem met itunes moest verbinden

Dat is de herstelmodus...

Zet je iPhone in DFU mode.

Hoppieee 18-01-12 18:14

Ik krijg de ipad niet uit de herstel modus ik die wat er word uitgelegd in de Wiki.
10 sec de home + stand-by button ingedrukt houden.

vervolgens gaat deze uit en komt er even later een apple logo en daarna komt het itunes logo met de USB kabel weer terug.

JornZ 18-01-12 18:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoppieee (Bericht 761154)
Ik krijg de ipad niet uit de herstel modus ik die wat er word uitgelegd in de Wiki.
10 sec de home + stand-by button ingedrukt houden.

vervolgens gaat deze uit en komt er even later een apple logo en daarna komt het itunes logo met de USB kabel weer terug.

Dit is niet hoe je dfu-modus activeert. Zoek nog even wat beter op dit forum. Op YouTube zijn er ook filmpjes hoe het moet.

Hoppieee 18-01-12 18:42

Dat weet ik.

Maar is het niet dat je eerst uit de herstel modus moet halen voordat je hem in DFU mode zet?

jackieboy8 18-01-12 18:43

Heb je een SHSH bestand van een maakt niet uit welke firmware?
(die OS versies die bovenin cydia altijd staan)
Want als dat zo is kunnen we het misschien snel oplossen.

Hoppieee 18-01-12 18:49

Kan je me daar misschien iets meer over uitleggen daar heb ik niet zoveel verstand van

Hoppieee 19-01-12 13:00

Allebij geupdated en gejailbreaked super bedankt !


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:53.