iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   jailbreak verwijderen (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/110038-jailbreak-verwijderen.html)

terrortact 19-01-12 01:07

jailbreak verwijderen
 
wie kan mij helpen om de jailbreak van mijn iphone te verwijderen met behoud van mijn smsjes en whatsapp berichten enz enz

colliehome 19-01-12 08:43

Als je je jailbreak wil verwijderen kan je enkel een herstel doen. Het redden van je berichten gaat op een nuloperatie uitkomen. En als je ze op je pc/mac kan zetten kan je ze niet op je iPhone krijgen na het herstel.

terrortact 19-01-12 09:18

Dat is mooi k*t dan. Er staan namelijk berichten op die ik voor mijn werk nodig heb

XIII 19-01-12 09:37

Misschien mis ik iets, maar je kunt toch gewoon een backup maken, de iPhone als nieuw herstellen en dan de backup terugzetten?

Wat zie ik over het hoofd?

colliehome 19-01-12 09:48

Ik vermoed dat hij alles eraf wil van de JB en dat gaat nooit lukken via terugzetten van back up. Heb er ervaring mee. Er blijft hier en daar echt wel wat staan. Je kan je berichten wel een screenshot geven. Of ze nu via copy/paste in een mailtje zetten

Bomans 19-01-12 09:53

Er blijft hier en daar een bestandje staan, maar zonder in de filestructuur te gaan rondneuzen (waarvoor je dan weer een JB nodig hebt) kan je daar niets van merken.

Mijn raad (net zoals XIII): backup maken en na herstel backup terug zetten.

hanske636 19-01-12 10:32

Zoals gezegd: Je sms'jes komen gewoon terug te staan als je een backup installeerd.

terrortact 19-01-12 10:52

Ik heb hem gisteren hersteld en backup terug gezet maar de jb staat er nog gewoon op. Op android telefoons kun je een app zetten om een backup van je sms'jes en whatsapp te maken en na fabrieksreset of firmware weer terug te zetten. Is dat bij Apple ook? Als dat niet zo is dab is het dus de laatste keer geweest dat ik een Iphone heb gehad, zelfs bestanden naar iedere telefoon sturen met bluetooth werkt niet eens

XIII 19-01-12 11:02

Iedere App op de iPhone werkt in zijn eigen "Sandbox", dus zonder JB zal een App geen lokale WhatsApp berichten op de iPhone kunnen benaderen (mogelijk wel via een API van de server?).

terrortact 30-01-12 18:09

ik heb een backup gemaakt toen de jailbreak er al opstond, maar als ik mijn iphone terugzet naar fabrieksinstellingen en de backup terug zet staat de jailbreak er weer gewoon op, hoe kan ik de backup terugzetten zonder de jailbreak??

terrortact 10-02-12 14:58

niemand een antwoord??

XIII 10-02-12 15:03

Door de juiste procedure te volgen:

de iPhone in iTunes als nieuw herstellen (niet op de iPhone naar fabrieksinstellingen gaan).

terrortact 15-02-12 23:03

dat heb ik gedaan maar als ik dan de backup terug zet zit de jailbreak er nog gewoon op, dat wil ik niet ik wil de jailbreak eraf hebben krijg alleen maar foutmeldingen daardoor

XIII 15-02-12 23:25

Huh? Jij kunt je iPhone jailbreaken door een backup terug te zetten?

(ook al gebruikt Absynthe die techniek; het lijkt het me heel erg sterk in dit geval...)

De iPhone was echt jailbreak-vrij voor je de backup terugzette?

terrortact 15-02-12 23:50

als ik de iphone terugzet naar fabrieksinstellingen en configureer als nieuwe telefoon met itunes en ik zet de backup terug dan staat cydia weer gewoon op het scherm

XIII 16-02-12 06:58

Ik heb het idee dat je het nog steeds verkeerd doet.

Kun je eens duidelijker stapsgewijs (lijstje) opschrijven wat je precies waar doet? (welke menu's/knoppen, op iPhone of PC?)

Guest-20180925190238 16-02-12 08:35

De TS heeft post #12 niet gelezen van XIII.

Hij zet zijn iPhone óp de iPhone terug naar de "fabrieksinstellingen" en dan is de JB natuurlijk niet weg. Er wordt met deze procedure immers geen nieuw iOS geïnstalleerd dat het oude besturingssysteem (met JB) overschrijft.

En als hij daarna nog een backup terugzet met iTunes is de JB weer compleet.

terrortact 16-02-12 17:35

ik zet de iphone terug naar fabrieksinstellingen met itunes.
als ik het op de iphone zelf doe zit ik volgende week nog te wachten, op de iphone zelf lukt het niet dan slaat ie steeds op tilt

Dyna20 16-02-12 18:52

Kan me niet voorstellen dat als je los de ipsw van 5.01 download en deze herstelt in itunes doormiddel van shift in te houden en dan op herstellen te drukken en dan zoek je het ipsw bestand, dat je dan nog steeds cydia ziet als je je backup terug zet.

hanske636 16-02-12 19:00

Dat is het nu net.
TS heeft zijn iphone niet hersteld. Hij heeft hem teruggesteld naar fabrieksinstellingen. Dat zijn twee verschillende dingen.

terrortact 16-02-12 19:06

ik heb hem eerst naar fabrieksinstellingen gezet, toen ik erachter kwam dat dat niet werkte heb ik hem hersteld en toen de backup teruggezet maar nog steeds komt cydia terug, ik wil dat pokke ding eraf hebben krijg steeds meer foutmeldingen

WDS001 16-02-12 19:16

Zet je iPhone in DFU en herstel dan in iTunes.

terrortact 16-02-12 19:28

dat heb ik al meerdere keren gedaan, maar ik wil mijn backup terug hebben anders had ik geen backup hoeven te maken

WDS001 16-02-12 19:30

Als je al een backup hebt maakt het toch niet uit hoe je herstelt? Als DFU niet werkt kan je eventueel Recovery Mode proberen.

terrortact 09-03-12 00:56

itunes gaf aan dat er een update voor miijn iphone was , als ik die installeer ben ik van de rot jailbreak af??

Deesazter 09-03-12 11:24

Als je nu je iPhone update ben gaat inderdaad je jailbreak er af :)

XIII 09-03-12 11:25

Let op dat je geen OTA update doet, maar herstel via iTunes!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:12.