iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPad: iPad 2 update vraag (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/110076-ipad-2-update-vraag.html)

Kets 19-01-12 15:17

iPad 2 update vraag
 
Beste,

Ik heb mijn iPad 2 nu gejailbreaked op versie 4.3.3. Dit werkt goed, maar ik vermoed dat binnen de korste keren (een week of zo) er een unthethered gaat zijn voor versie 5.0.1

Maar nu de vraag, als apple opeens een 5.1 uit zou brengen, kan ik dan nog enkel naar 5.0.1 updaten ? Of word ik dan verplicht om te updaten nar 5.1 ?

Hoe kan ik dat dan oplossen of doen ?

Mvg
Mathias

kuotje 19-01-12 15:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kets (Bericht 761471)
Beste,

Ik heb mijn iPad 2 nu gejailbreaked op versie 4.3.3. Dit werkt goed, maar ik vermoed dat binnen de korste keren (een week of zo) er een unthethered gaat zijn voor versie 5.0.1

Maar nu de vraag, als apple opeens een 5.1 uit zou brengen, kan ik dan nog enkel naar 5.0.1 updaten ? Of word ik dan verplicht om te updaten nar 5.1 ?

Hoe kan ik dat dan oplossen of doen ?

Mvg
Mathias


Dat kun je voorkomen door de firmware 5.0.1 te downloaden op een willekeurige site zoals: iPhone, iPod, iPad and Firmware/Software Download

Daarmee kun je op herstellen / updaten drukken (tegelijkertijd met SHIFT ingehouden op Windows) en dan natuurlijk firmware 5.0.1 kiezen :)

Edit: oja tip als je terug wilt naar 4.3.3. ( wat ik betwijfel) moet je je SHSH blobs via Cydia even opslaan of TinyUmbrella.

Succes!

wouter1981 19-01-12 15:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kets (Bericht 761471)
Maar nu de vraag, als apple opeens een 5.1 uit zou brengen, kan ik dan nog enkel naar 5.0.1 updaten ? Of word ik dan verplicht om te updaten nar 5.1 ?

Hoe kan ik dat dan oplossen of doen ?

Mvg
Mathias

Op het moment dat Apple 5.1 uitbrengt kun je niet meer updaten/herstellen naar 5.0.1. Dit komt omdat Apple akkoord moet geven wanneer je een nieuwe firmware installeert of herstelt. Die handtekening geven ze alleen voor de laatste firmwareversie.

Dus als je je iPad 2 wilt kunnen jailbreaken op iOS 5.0.1 moet je zorgen dat je die firmware hebt geinstalleerd voordat iOS 5.1 uitkomt.

kuotje 19-01-12 16:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wouter1981 (Bericht 761482)
Op het moment dat Apple 5.1 uitbrengt kun je niet meer updaten/herstellen naar 5.0.1. Dit komt omdat Apple akkoord moet geven wanneer je een nieuwe firmware installeert of herstelt. Die handtekening geven ze alleen voor de laatste firmwareversie.

Dus als je je iPad 2 wilt kunnen jailbreaken op iOS 5.0.1 moet je zorgen dat je die firmware hebt geinstalleerd voordat iOS 5.1 uitkomt.


of firmware downloaden.... zoals mijn post erboven!

XIII 19-01-12 16:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kuotje (Bericht 761493)
of firmware downloaden.... zoals mijn post erboven!

Nee, dat heeft geen zin.

Bij releases voor 5.0 kon dat *alleen via eerder opgeslagen SHSH blobs* alsnog, maar door de nonce bit werkt zelfs dat op 5.0 of hoger niet.

Kets 19-01-12 19:29

Jah ik weet hoe het werkt met de iPhone toen, toen kon ik met behulp van de shift toets de versie kiezen. Maar met komst van iOS 5 dacht ik, zal ik het maar vragen met zekerheid.

Is er mss een ETA voor iOS 5.1 ?

XIII 19-01-12 20:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kets (Bericht 761597)
Is er mss een ETA voor iOS 5.1 ?

Nee, die is er niet.

kuotje 19-01-12 23:37

Oké ik ga me niet meer bemoeien op JB gebied haha.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:33.