iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: Battery drain na Absinthe jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/110536-battery-drain-na-absinthe-jailbreak.html)

beukhof1 24-01-12 01:57

Battery drain na Absinthe jailbreak
 
Hey mensen,

Sinds ik mijn 4S heb gejailbreaked met Absinthe loopt mijn battery veel sneller leeg dan voor de jailbreak.

Nu is mijn vraag: hebben meer mensen hier last van en is er een oplossing voor.

Guest-20180925190238 24-01-12 10:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door beukhof1 (Bericht 764561)
Nu is mijn vraag: hebben meer mensen hier last van en is er een oplossing voor.

Geen enkel probleem hier op twee iPhone 4S en twee iPad 2.

Een oplossing? Verwijder alle Cydia tweaks en apps die je niet echt nodig hebt.

dutchduc 24-01-12 11:02

Bij mij loopt de batterij ook veel sneller leeg. Ik moet locatie voorzieningen uitzetten om de dag door te komen.
Maar desondanks toch tevreden genoeg om de JB te houden.
Ik heb de volgende zaken erbij sinds de JB:
SB settings
Barrel
Multicleaner
Winterboard, en uiteraard een theme geactiveerd (Icomplete 3)
Five Column SB

Update
Ik had ook continue dat pijltje van locatie voorzieningen naast het batterij icoon (was weg natuurlijk nadat locatie voorzieningen was uitgeschakeld )

Maar na even goed gekeken bij welk programma een paars pijltje brande (in menu locatie voorzieningen), bleek Layar de boosdoener. Voor de zekerheid tijdzone instellen ook uitgeschakeld. (locatie voorzieningen onderin systeem selecteren)
Anyway locatie voorzieningen staat weer bij, nu zonder pijltje's icoon bovenin. Ben benieuwd naar het batterij gebruik nu.
Dus mogelijk werd het verhoogde batterij verbruik veroorzaakt door Cydia, die bepaalde locatie voorzieningen activeerde?

mike77 26-01-12 18:23

keep us up to date, want dit is de enige reden waarom ik niet zou jailbreaken...

Guest-20180925190238 26-01-12 18:40

Een jailbreak verandert niets aan het energieverbruik, het wordt niet minder maar ook niet meer.

Een jailbreak heeft wel het voordeel dat men niet meer moet staan roepen en tieren over het zgn. "batterijproblemen". Men kan in Cydia Battery Logger Plus kopen en redelijk nauwkeurig meten hoe het energieverbruik verloopt.

Met BatteryDetective, ook uit Cydia, kan men per app meten hoeveel energie die (ongeveer) verbruikt.

Geert1976 27-01-12 00:00

Battery Logger Plus is niet compatible met iOS 5, volgens Cydia

Guest-20180925190238 27-01-12 09:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert1976 (Bericht 765794)
Battery Logger Plus is niet compatible met iOS 5, volgens Cydia

Bij mij werkt Battery Logger Plus perfect onder iOS 5.0.1

Geert1976 27-01-12 09:54

ow oke! das goed nieuws....Beetje vreemd dat Cydia dan aangeeft dat ie niet te gebruiken is in iOS 5.0.1

Thanks Timosha, ga hem gelijk binnenhalen!:d

Guest-20180925190238 27-01-12 10:00

Er zit een klein bugje in BLP. Als de app na de installatie niet opstart dan ga naar SBSEttings -> System en voer een "repair permissions" uit.

Geert1976 27-01-12 10:40

tnx voor de tip!

dutchduc 27-01-12 12:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mike77 (Bericht 765668)
keep us up to date, want dit is de enige reden waarom ik niet zou jailbreaken...

Mijn batterij verbruik is nu gelijk als voor de jailbreak. Probleem zat in mijn geval dus in locatievoorzieningen.

dansaapje 27-01-12 13:42

Ik heb afgelopen zondag mijn 4s succesvol gejailbreakt en hiervoor geen herstel uitgevoerd. Alles verliep vlekkeloos, echter ging mijn batterij de afgelopen dagen velen malen sneller leeg.

Had alleen SBSettings en nog wat andere kleine tweaks uit Cydia geïnstalleerd, maar mijn batterij vloog letterlijk leeg. Nu maar besloten om een herstel uit te voeren naar 5.0.1 en gewoon helemaal "clean" te jailbreaken en mijn reserve kopie terug te zetten.

Hopelijk is dit de oplossing, want een batterij die zo snel leeg ging als mijn 4s de afgelopen dagen... daar word ik niet vrolijk van ;). Ik zal jullie op de hoogte houden of dit iets veranderd heeft!

dutchduc 27-01-12 14:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 765825)
Bij mij werkt Battery Logger Plus perfect onder iOS 5.0.1


Ik krijg hem niet binnen, geeft unable to purchase.

maxk91 27-01-12 21:50

Hoi!

Ik heb ook last van een snel leeg lopende batterij.
Ligt bij mij echter niet aan locatie voorzieningen, want die zijn zoals voorheen ingesteld.
Heb wel 5-icon-dock, InfiniFolders en IntelliscreenX, paar kleine andere tweaks en natuurlijk de verplichte SbSettings.
Zal ook eens battery logger plus installeren.

hanske636 27-01-12 21:56

Is het nodig dat je locatie voorziening hebt aanstaan?
Bij mij staat dat gewoon uit.

maxk91 27-01-12 21:58

nee maar is voor sommige applicaties (zoals "weer") wel gemakkelijk

edit:en voor find my iPhone natuurlijk ook

Guest-20180925190238 27-01-12 22:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dutchduc (Bericht 765944)
Ik krijg hem niet binnen, geeft unable to purchase.

Tja, ik heb BLP al sinds iOS 4.x.x en die werd bij elke update teruggezet met PKGBackup. Neem eens contact op met de ontwikkelaar, het is trouwens een Nederlander.

gert125 29-01-12 11:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 765838)
Er zit een klein bugje in BLP. Als de app na de installatie niet opstart dan ga naar SBSEttings -> System en voer een "repair permissions" uit.

Dit werkt idd, bedankt voor de tip!

dlobel 07-02-12 09:41

Je batterij probleem wordt veroorzaakt door de jailbreak als je op je iphone geen clean install hebt gedaan. Ook ik had hetzelfde probleem.

Dus gewoon even het volgende doen:

1) backup maken van je iphone in itunes of icloud
2) telefoon herstellen naar fabrieksinstellingen (optie herstellen) in itunes
3) jailbreak uitvoeren
4) backup terug zetten

Daarna werkte de JB als een zonnetje en was het batterij gebruik weer normaal.

Ik hoop dat dit jullie helpt.

maxk91 07-02-12 11:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dlobel (Bericht 769175)
Je batterij probleem wordt veroorzaakt door de jailbreak als je op je iphone geen clean install hebt gedaan. Ook ik had hetzelfde probleem.

Dus gewoon even het volgende doen:

1) backup maken van je iphone in itunes of icloud
2) telefoon herstellen naar fabrieksinstellingen (optie herstellen) in itunes
3) jailbreak uitvoeren
4) backup terug zetten

Daarna werkte de JB als een zonnetje en was het batterij gebruik weer normaal.

Ik hoop dat dit jullie helpt.

Voor mij maakt dit helaas niks uit, heb inderdaad de telefoon hersteld en ton eer gejailbreakt. Heb echter geen verbetering van de batterij mogen ontdekken :(


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:27.