iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   Alle iDevices: redsn0w: Tethered Jailbreak voor iOS5.1 (behalve iPad2, 4S) - Verzameltopic (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/113687-redsn0w-tethered-jailbreak-voor-ios5-1-behalve-ipad2-4s-verzameltopic.html)

XIII 08-03-12 12:35

Tethered Jailbreak voor iOS5.1 (behalve iPad2, 4S) - Verzameltopic
 



Het iPhone Dev Team heeft redsn0w 0.9.10b6 uitgebracht voor een tethered jailbreak van iOS 5.1 op volgende iDevices: (zowel Windows als Mac OS X)
  • iPhone 3GS met nieuwe bootrom
  • iPhone 4
  • iPod touch 3
  • iPod touch 4
  • iPad 1
Voor deze devices is er nog geen jailbreak: (zowel Windows als Mac OS X)
  • iPad2
  • The new iPad
  • iPhone 4S
De jailbreak is alleen untethered op de volgende iDevices: (zowel Windows als Mac OS X)
  • iPhone 3GS met oude bootrom
Met dank aan Wally voor de snelle melding

Guest-20180925190238 08-03-12 12:55

Ik heb de JB deze ochtend al gedaan op een 3GS met nieuwe bootrom. Afgezien van de problemen met iBooks, die steeds optreden bij een nieuw iOS + JB, kan ik geen problemen vaststellen.

Ik gebruik echter alleen maar de hoogstnoodzakelijke Cydia tweaks zoals SBSettings, Auto3G, iFile, Springtomize en nog een paar andere. Dat schijnt dus allemaal te werken.

Nu is een iPhone 4 en een iPad aan de beurt :)

EDIT:
Waarschijnlijk een overbodige waarschuwing, maar toch. Als je PKGBackup gebruikt zorg er dan voor dat na de jailbreak Corona niet teruggezet wordt (uitvinken in PKGbackup Restore). Doe je dat niet dan gaat er een en ander mis.

DertKesh 08-03-12 20:52

Waar vind ik een custom 5.1 firmware? Ik ben afhankelijk van een unlock met mijn 3GS (oude bootrom).

XIII 08-03-12 21:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DertKesh (Bericht 777524)
Waar vind ik een custom 5.1 firmware? Ik ben afhankelijk van een unlock met mijn 3GS (oude bootrom).

Die kun je toch zelf maken met redsn0w?

Chur 09-03-12 09:13

Heb JB uitgevoerd op m'n 3GS (new bootrom) en .... gelukt ! 😄

Het lukte wel niet direct om in DFU mode te zetten.
Het hele proces duurde wel wat lang vond ik. Maar eind goed, al goed. 😜

Raggamannn 09-03-12 19:51

Dag scorpiosoft, dan doen we het zonder verwijzing:

Ik ben voor het gebruik van mijn telefoon afhankelijk voor het hacktiveren van het OS.. ik heb met mijn basebandbehoud geupdate naar IOS 5.1 .. en zit dus nu vast op het welkom scherm! ik heb de originele SIM niet, kan iemand mij AUB helpen zodat ik op het springboard kan geraken en zo verder kan met het gebruiken van mijn iPhone?

AUB! alvast bedankt

- EDIT -

Ik heb trouwens een iPhone 4 32GB uit Duitsland met een simlock van T-Mobile Duitsland

perryb 10-03-12 12:19

Hier ook jailbrak gedaan met redsnow, wat opvalt is dat er ineens 6,8 giga aan overige dat aop mijn iphone staat en behoorlijk grote gele balk in itunes, iemand een idee wat dat zou kunnen zijn.

Chur 10-03-12 12:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door perryb (Bericht 778116)
Hier ook jailbrak gedaan met redsnow, wat opvalt is dat er ineens 6,8 giga aan overige dat aop mijn iphone staat en behoorlijk grote gele balk in itunes, iemand een idee wat dat zou kunnen zijn.

Heb het eens nagezien bij mij.
De gele balk bij mij is 1,81 GB
Zou die JB zoveel geheugen nemen ?

perryb 10-03-12 15:43

zonder iets te doen is de balk nu terug gelopen naar 5,1 Giga
Er is ineens 1,7 giga verdwenen
Wie o wie

perryb 10-03-12 20:15

het blijft een raadsel met niets doen is hij weer terug naar4,5 Giga

cremerhm 11-03-12 18:04

Hallo allemaal,

Kan iemand me vertellen of ik de Apple tv 2 ook kan jailbreaken met deze software?

Gisteren gekocht en stom genoeg geüpdatet...

Please help!?

tioking 11-03-12 18:54

Ik heb een probleem met het jailbreaken van mn iphone 3gs nieuwe bootrom.
Ik heb dit vaker gedaan. Als ik mn iphone is dfu mode zet gaat het nog goed. Maar bij "exploiting with Limera1n" gaat de iphone aan en na 5 sec. in recovery mode? Ik gebruik windows met Redsn0w 0.9.10b6. alvast bedankt!

perryb 11-03-12 20:08

@ cremerhm
Nee je appletv moet je jailbreaken met seasonpass, even googelen. Volegns mij is er geen updat evoor de apple tv alleen een nieuwe apple tv 3
Seasonpas even vinden en dan AT flash kun je alles afspelen

hanske636 13-03-12 15:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 777283)
EDIT:
Waarschijnlijk een overbodige waarschuwing, maar toch. Als je PKGBackup gebruikt zorg er dan voor dat na de jailbreak Corona niet teruggezet wordt (uitvinken in PKGbackup Restore). Doe je dat niet dan gaat er een en ander mis.

Ik dacht dat ik dat uitgevinkt had maar blijkbaar is Corona er toch terug opgezet.:o
Straks als ik thuis ben maar opnieuw herstellen en mij maar eens beter verdiepen in PKGbackup.
Heb dat tot nu toe enkel gebruikt om een backup te maken en nog niet voor een restore.

Bertje 13-03-12 17:14

iOS 5.1 staat er weer op zonder enig probleem. Nu eens even kijken of de batterij weer zin heeft om wat langer mee te gaan

Loxxie13 15-03-12 21:58

Bij mijn ipad start Cydia niet op, 1e keer was het icoontje grijs. Opnieuw opgestart en nu is het icoontje gewoon, maar kan het niet openen. Balen...ik wil spelletjes erop zetten

Toch nog een keer gedaan en voilá hij doet het....

iMickk 20-03-12 22:40

Wat is een oude baseband van de 3GS, kan het nergens vinden namelijk ;).

sgaar 23-03-12 14:23

Weet er iemand waneer er een jailbreak komt voor ipad2?
Niet voor mij maar voor mijn vader

Guest-20180925190238 23-03-12 14:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sgaar (Bericht 782335)
Weet er iemand waneer er een jailbreak komt voor ipad2?

Dat weet tot nu toe niemand (behalve misschien de leden van de Dev Teams).

Raggamannn 25-03-12 21:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raggamannn (Bericht 777977)
Dag scorpiosoft, dan doen we het zonder verwijzing:

Ik ben voor het gebruik van mijn telefoon afhankelijk voor het hacktiveren van het OS.. ik heb met mijn basebandbehoud geupdate naar IOS 5.1 .. en zit dus nu vast op het welkom scherm! ik heb de originele SIM niet, kan iemand mij AUB helpen zodat ik op het springboard kan geraken en zo verder kan met het gebruiken van mijn iPhone?

AUB! alvast bedankt

- EDIT -

Ik heb trouwens een iPhone 4 32GB uit Duitsland met een simlock van T-Mobile Duitsland

Weet NIEMAND hier antwoord op?

Titan1980 27-03-12 19:19

ik heb sinds de launch al een iPhone 4, ik heb Vodafone als provider en ik ben nu van plan om dankzij de provider mijn iPhone 4 toch maar te gaan jailbreaken. Ik wil namelijk gewoon gebruik kunnen maken van "Persoonlijke Hotspot". Ik betaal elke maand voor een abbo en ik heb dataverbruik van 1gb. Ik wil gewoon zo nu en dan eens mijn toekomstige ipad (3) Wi-Fi op internet kunnen krijgen via mijn 3g abbo van Vodafone.

Is deze JB save en kan ik in de toekomst als ik dat zou willen de hele iPhone terugzetten naar fabrieksinstellingen?!

Ik overweeg dus om hem te jailbreaken, eigenlijk alleen maar om de HS functie te kunnen gebruiken want ik ben niet van plan om 15 eur extra per maand te gaan betalen om van mijn iPhone een persoonlijke hotspot te maken.

Iemand enige ervaring met vodafone en gaat het werken?!

wiebeflamman 28-03-12 07:26

Ik heb een iPod Touch en die wil ik graag jailbreaken. Welk programma heb ik nodig?

Guest-20180925190238 28-03-12 07:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wiebeflamman (Bericht 783348)
Ik heb een iPod Touch en die wil ik graag jailbreaken. Welk programma heb ik nodig?

Kijk eens op de allereerste post van onderstaande draad, de post met de gele achtergrond:

Jailbreak forum > Jailbreak en Unlock forum > iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS

Econz 01-04-12 19:29

Komt er nog een UNtethered jailbreak voor 5.1 ?

Chur 01-04-12 20:03

unthetered jailbreak 5.1
 
Neen, het zal nog weken duren.
Dit werd reeds eerder vermeld op iphoneclub.

Lissie2311 05-04-12 09:57

Hallo ik heb een vraag

ik heb mijn iphone 4 gejailbraikt, alle stappen doorlopen, niks aan het handje. Nu heb ik winterboard eropgezet en nu doet cydia én winterboard het niet meer. Ik open hem maar hij sluit gelijk weer

wat kan ik hier aan doen?

Muracatun 05-04-12 11:05

Heb je al geprobeerd om de app af te sluiten met de dubbelklik homebutton methode? en darana opnieuw opgestart? Anders kan je nog proberen je iPhone te herstarten en het nogmaals te proberen?

Anders misschien de jailbreak opnieuw uitvoeren.

Ipoelie 06-04-12 15:49

Iemand al een iPad 1 Ge-JB? De iOS van 5.0.1 in combo met jailbreak zuigt zwaar en wil graag over naar een nieuwe iOS in de hoop dat deze beter is (accu, snelheid, app crashes en dergelijke)

Thanx JB makkers

donovoso 06-04-12 15:52

Ik vind die tethered niet fijn, kan ik gewoon via itunes shift+herstel terug naar officiele 5.1?

freestyle4all 10-04-12 12:25

Ja, dat kan.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 10 april 2012 om 12:26 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ipoelie (Bericht 785731)
Iemand al een iPad 1 Ge-JB?...

Nee. Want met 5.1 werkt iBooks weer niet.
En daar is ook nog geen oplossing voor.

Overigens doet onze iPad 1 op 5.0.1 het uitstekend.

0daro0 12-04-12 03:30

Is dit forum nog wel active?

skipke 20-04-12 15:30

jailbreak 5.1 al mogelijk?
 
mijn kleien zus heeft de ipad van mij geupdate naar de 5.1 en nu is die niet meer jailbreak is dit al mogelijk op een of andere manier

XIII 20-04-12 15:31

Nee, een iPad 2 met 5.1 is momenteel niet te jailbreaken.

Xtreme404 28-04-12 20:29

Sinds dat ik op 5.x draai, loopt mijn telefoon constant vast. Ik heb onlangs mijn iPhone gewoon via iTunes geüpdatet, maar het is alleen maar erger geworden. Ik draai nu op 5.1 en mijn telefoon moet opnieuw opgeladen vanaf 50%. Tijdens bellen valt mijn telefoon uit en moet ik deze opnieuw opladen. Zodra ik een sms wil versturen gaat mijn telefoon uit en krijg ik deze niet meer aan. Pas na een uur komt de telefoon met de melding dat ik deze moet opladen. Zelfs als deze meer dan 75% vol is. Ik moet terug naar 4.3.3! Is daar een mogelijkheid voor? Ik vind het daarnaast onbeschoft dat Apple daar geen betere support voor heeft! Mijn iPhone is een 3GS new bootrom.

Chur 30-04-12 17:23

#Extreme404
Ik vind dit wel heel vreemd !
Ik heb ook een 3GS new bootrom,
en sedert m'n update naar 5.1 gaat alles veel vlotter !
Ik doe ongeveer 1 dag per oplaadbeurt.

Xtreme404 02-05-12 10:48

Als ik de enige ben met dit vreemde probleem, dan ga ik naar een iStore bij mij in de buurt. Ik lees op internationale sites soort gelijke problemen. Maar toch ervaren meeste mensen andere problemen welke wel gerelateerd zijn met batterij problemen. Ik draai nu sinds een dikke maand of 2 op versie 5.1 en sinds die tijd vallen diverse keren mijn telefoon spontaan uit. Enkel wil de telefoon nog wel opstarten terwijl in meeste gevallen het icoon van geen stroom tevoorschijn komt. Het duurt ook gigantisch lang voordat ik weer toegang tot mijn telefoon heb. Het langste dat mijn overkomen is, is 1,5 uur mijn telefoon aan de stroom moeten hangen voordat deze weer opstartte. Is er ook een mogelijkheid om mijn gegevens zonder jailbreak te kunnen backuppen? Ik heb eerder meegemaakt dat storingen ook werden gekopieerd in reserve kopieën. Dit heb ik vroeger geconstateerd toen er batterij problemen waren na het verkeerd afsluiten van Apps. Dit kun je oplossen door het app weer opnieuw op te starten en dan opnieuw af te sluiten. Alleen dit keer weet ik niet wat er gaande is!

Rienveck 05-05-12 14:46

Hallo ik heb mijn iphone4 laten jailbreaken op 5.1, maar ze hadden er niet bij gezegd dat ik hem niet mocht uitzetten.
Heb ik wel gedaan en nu werkt de jailbreak niet meer.
Hoe krijg ik m'n jailbreak weer aan de gang.
Help
Alvast bedankt Rien

Guest-20180925190238 05-05-12 15:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rienveck (Bericht 792332)
Hallo ik heb mijn iphone4 laten jailbreaken op 5.1, maar ze hadden er niet bij gezegd dat ik hem niet mocht uitzetten.
Heb ik wel gedaan en nu werkt de jailbreak niet meer.
Hoe krijg ik m'n jailbreak weer aan de gang.

Tethered booten :)

Rienveck 05-05-12 15:50

Tethered Booten
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 792343)
Tethered booten :)

Timosha bedankt voor je reactie, maar wat is tethered booten en wat heb ik daar voor nodig ?
Ik heb Firmware 5.1 en Redsnow 0.9.8b6 is dat voldoende.

Nogmaals bedankt :)

Guest-20180925190238 05-05-12 15:54

Voor iOS 5.1 gebruik je Redsn0w 0.9.10b8b en dan de functie "Just Boot".


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:18.