iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: 3GS BB 06.15 upgrade naar 5.01? (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/117343-3gs-bb-06-15-upgrade-naar-5-01-a.html)

dewinn 02-05-12 23:39

3GS BB 06.15 upgrade naar 5.01?
 
Hallo,

ik had een vraagje:

Momenteel beschik ik over een iphone 3GS, ios 4.3.3 en BB 06.15.00.
Het gaat om een buitenlands toestel dat geunlockt werd, vandaar de BB.

nu lijk ik begrepen te hebben dat het mogelijk is om via de nieuwste redsnow/snowbreeze te updaten naar ios 5.01?

Ik heb een poging gedaan om een custom ipsw te maken met snowbreeze, baseband preservation mode.
Tot hiertoe geen probleem, custom ipsw is aangemaakt.
Vervolgens probeer ik deze op mijn iphone te krijgen, pwned DFU via Ireb lukt allemaal.

Maar bij het herstellen via itunes krijg ik steeds de eroor 3194: dus ik heb het hosts bestand aangepast met het gs.apple gedoe.
Vervolgens krijg ik error 1600 - 1602 - 1604 wanneer ik het probeer.

Weet er iemand hier raad mee?

Alvast bedankt.

XIII 02-05-12 23:49

Heb je wel de 5.0.1 SHSH blobs?

dewinn 02-05-12 23:51

Ik zag in cydia, bovenaan onder andere de 5.01 ertussen staan... is dit voldoende?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 3 mei 2012 om 00:05 ----------

Ok, via redsnow heb ik alle beschikbare shsh's geraadpleegd voor mijn ecid. de 5.01 staat ertussen, vervolgens: ik heb via redsnow de custom ipsw ingeladen en vervolgens de shsh blobs "gestitched".



---------- Bericht automatisch samengevoegd op 3 mei 2012 om 00:13 ----------

Na enkele minuten "Iphone voorbereiden op herstel" krijg ik de foutmelding 1601..

Ik heb gebruik gemaakt van de custom ipsw (gemaakt met snowbreeze - baseband preserve mode). Vervolgens de SHSH blobs van cydia server gestitched aan de ipsw.
Dit geheel kreeg een nieuwe naam, nl de ipsw met mijn ecid in de naam.

Herstellen + shift is dus niet gelukt.

iemand raad?

dewinn 04-05-12 18:48

Niemand die weet wat te doen?

XIII 04-05-12 19:13

Moet je bij die iPad baseband niet iets speciaals doen?

(bijvoorbeeld custom firmware zonder baseband?)

dewinn 04-05-12 19:27

Dat heb ik geprobeerd. Ik heb nl. de ipsw "bewerkt" met snowbreeze baseband preservation ding, zodat de baseband behouden blijft.

Of is het beter dat ik een andere optie aanduid? (Ifaith, normal, expert, preserve baseband)

dewinn 10-05-12 18:01

Is er nu echt niemand die hier iets van weet?

dewinn 11-05-12 16:22

Ondertussen is het gelukt, via Itunes geupgrade naar 5.01 (op een andere pc: geen error meer)

Maar nu heb ik het volgende: bij de setup kan je kiezen voor taal, land enz
maar wanneer ik bij het Wi-Fi netwerk selectiescherm kom, selecteer ik mijn thuisnetwerk en voer het wachtwoord in. Nu blijft hij echter "laden", lees: het cirkeltje links blijft draaien en dus kan ik niet op volgende drukken.

Iemand die hier een remedie voor heeft?

Mvg

XIII 11-05-12 16:25

Wi-Fi werkte voorheen wel?

dewinn 11-05-12 16:30

ja, probleemloos.

Ik zie bovenaan het logo van Wi-Fi staan (naast waar normaal netwerk ontvangst staat).
maar in het menu zelf, staat het draaiend cirkeltje naast mijn netwerknaam, alsof hij het wachtwoord controleert of iets dergelijks.

Nu ben ik via redsn0w de jailbreak aan het installeren, hopende dat dit iets oplevert...

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 11 mei 2012 om 15:53 ----------

De 3GS is opgestart geraakt, alleen is de Wi-Fi nog niet in orde en kan dus geen unlock doen (ultrasnow via Cydia).

Nu eens proberen om de ipad bb er opnieuw op te zetten...


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:50.