iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   Alle iDevices: Absinthe: Untethered Jailbreak voor iOS 5.1.1 (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/118924-absinthe-untethered-jailbreak-voor-ios-5-1-1-a.html)

ube 26-05-12 14:58

jailbreak 5.1.1
 
Iemand een oplossing?

Jailbreak gelukt. Geen problemen. Opnieuw gestart, mijn backup teruggezet en voor elkaar. Zag de Cydia app, aangeklikt liet daarna een melding zien had iets met systeem te maken, was even bezig, opnieuw opgestart(dit alles automatisch)en tot mijn verbazing waren enkel mijn zelfgeinstalleerde apps nog aanwezig, op twee vaste apps van iphone(you tube en kiosk) na waren alle originele vaste apps van iphone verdwenen ook de balk van onderen met de vaste apps zijn er niet meer, maar ook de app "instellingen". Ik kan dus niets meer. Ik heb geprobeerd om de jailbreak te herstellen via iTunes maar krijg dan de mededeling "de iphone kan niet worden hersteld. Er heeft zich een onbekende fout voorgedaan(3194)". Wat is er gebeurd en hoe kan ik dit herstellen.

Huib

mylifetime 26-05-12 15:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alia9806 (Bericht 797040)
Ok... ik probeer het gewoon over een dag wel weer... geen zin om zoveel te proberen....

Het kan ook gewoon zo zijn dat mijn device vaag doet...

Toen ik hem ging jailbreaken kreeg ik een error dat ie niet kon verbinden met lockdownd, maar mijn device is wel jalbroken en ik heb cydia...

Ga ik hier nog problemen mee krijgen?

Durf ik je eerlijk gezegd niet te zeggen. Heb zelf zoiets nog niet eerder gehad. Wellicht kun je het anders opnieuw proberen? Ik doe altijd zelf een herstel, zodat de telefoon helemaal leeg gemaakt wordt en de nieuwe software dan geïnstalleerd word. Dat werkt voor mij erg goed.

ube 26-05-12 15:17

jailbreak 5.1.1
 
Nog even terugkomend op mijn vorige bericht. Ik heb een iphone 3gs met ios 5.1.1 erop deze heb ik dus gejailbreakt. Ik kan dus ook niet bellen mijn "groene telefoontje"is dus ook weg.

Huib

alia9806 26-05-12 15:22

Heb je al met spotlight hem geprobeert te zoeken? Misschien heb je een cydia tweak die de icoontjes liet verdwijnen... btw, als je ej backup terugzet, tuurlijk heb je dan die twee apps...

Heb je btw, de laatste iTunes?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 26 mei 2012 om 14:23 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dime (Bericht 797052)
Instellingen-algemeen-Reset-wissen alle inhoud en instellingen. Dit zal de jailbreak proces veel sneller maken. Hoelang duurt dit??? het is voor mij de eerste keer ;;:confused:

Als je al een JB hebt op een oudere firmware moet je via iTunes herstellen...

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 26 mei 2012 om 14:24 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mylifetime (Bericht 797051)
Durf ik je eerlijk gezegd niet te zeggen. Heb zelf zoiets nog niet eerder gehad. Wellicht kun je het anders opnieuw proberen? Ik doe altijd zelf een herstel, zodat de telefoon helemaal leeg gemaakt wordt en de nieuwe software dan geïnstalleerd word. Dat werkt voor mij erg goed.

Dat deed ik ook, maar ik heb geen problemen...

Maar toch kreeg ik een error...

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 26 mei 2012 om 14:29 ----------

Btw, toen ik de error had gehad dacht ik, ik probeer JB wel ff opnieuw... Maar toen zei aBsinthe dat ik al JB had... dus volgens mij zat Absinthe te zeuren om niks...

pitah 26-05-12 15:32

Ik heb een iPhone 4, macbook pro en heb echt alles geprobeerd. ook alles van de iPhone gewist en ingesteld als nieuwe iphone maar niks werkt, heb versie 5.1.1 (9B206) Kan iemand mij helpen?!

ube 26-05-12 15:35

Even terugkomend op jouw reaktie, bij je ios heb je ook een hoop vaste apps die er standaard bijkomen daar heb ik er nog maar twee van over ook de balk eronder met de vaste apps zoals telefoon, mail etc. is verdwenen, ik kan dus gewoon niets meer, ik kan bij geen enkele instelling komen, dit gebeurde allemaal nadat ik de app Cydia opgestart had.

alia9806 26-05-12 15:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ube (Bericht 797066)
Even terugkomend op jouw reaktie, bij je ios heb je ook een hoop vaste apps die er standaard bijkomen daar heb ik er nog maar twee van over ook de balk eronder met de vaste apps zoals telefoon, mail etc. is verdwenen, ik kan dus gewoon niets meer, ik kan bij geen enkele instelling komen, dit gebeurde allemaal nadat ik de app Cydia opgestart had.

Probeer anders even Cydia te openen en te verversen ofzo... Anders raad ik je herstellen aan...

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 26 mei 2012 om 14:39 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alia9806 (Bericht 797067)
Probeer anders even Cydia te openen en te verversen ofzo... Anders raad ik je herstellen aan...

Misschien lag het aan Absinthe... vergeet niet dat je ook een tethered JB kunt doen met Redsn0w en dan die Rocky Racoon dinges kunt downloaden in Cydia...

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 26 mei 2012 om 14:40 ----------

Dat hoop ik tenminste

mylifetime 26-05-12 15:44

Net de iPhone 3GS van mijn vrouw ook gedaan. Zelfde als met mijn iPhone 4. Backup maken. Dan herstel (herstel van iOS 4.3.3 naar 5.1.1). Jailbreak uitvoeren en voilà. Klaar. Gaat allemaal super. Geen enkel probleem. Nu bezig de back-up terug te zetten.

Voor mijn jailbreaks overigens uit op een MacBook Pro. Geen idee of de Windows versie heel anders is of niet.

Guest-20180925190238 26-05-12 15:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ube (Bericht 797066)
ik kan dus gewoon niets meer, ik kan bij geen enkele instelling komen, dit gebeurde allemaal nadat ik de app Cydia opgestart had.

Als je Cydia na een nieuwe JB voor de eerst keer opent dan gaat Cydia "stashen", dwz. een aantal apps, ook sommige standaard apps, naar een andere locatie (/private/var/stash) verplaatsten.

Dat is bij jou waarschijnlijk niet goed gegaan (of je hebt het proces afgebroken omdat er een zwart schermpje verscheen met tekst) en daarom kan je nu sommige apps niet gebruiken.

ube 26-05-12 15:48

De app Cydia is ook verdwenen. Ik heb de telefoon ongeveer een week en zo'n tien apps uit de appstore gedownload. Deze staan er dus nog op. De rest, zoals de vaste apps berichten, agenda, notities etc. zijn verdwenen, ook instellingen plus de onderste balk. Ik kan dus niets en zoals gezegd terugzetten met itunes lukt ook niet dan krijg ik foutmelding 3194. Ik heb trouwens de nieuwste itunes.

Dantis 26-05-12 15:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pitah (Bericht 797065)
Ik heb een iPhone 4, macbook pro en heb echt alles geprobeerd. ook alles van de iPhone gewist en ingesteld als nieuwe iphone maar niks werkt, heb versie 5.1.1 (9B206) Kan iemand mij helpen?!


Vreemd hoor ik heb zelf niets gewist zat eerst op 5.0.1 gelijk absinthe erop gegooid duurde ongeveer 5 minuten en binnen 10 minuten zat alles weer erop,heb ook het gevoel dat de accu nu langer meegaat...

maar ik zal vanavond erop letten hoe het gebruik is.

Guest-20180925190238 26-05-12 15:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ube (Bericht 797072)
De app Cydia is ook verdwenen. Ik heb de telefoon ongeveer een week en zo'n tien apps uit de appstore gedownload. Deze staan er dus nog op. De rest, zoals de vaste apps berichten, agenda, notities etc. zijn verdwenen, ook instellingen plus de onderste balk.

Cydia verplaatst zichzelf ook naar genoemde directory en de standaard apps die jij noemt ook.

Over iTunes fout 3194 is al héél veel geschreven :)


http://www.imgdumper.nl/uploads5/4fc...d-IMG_0702.PNG

alia9806 26-05-12 15:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ube (Bericht 797072)
De app Cydia is ook verdwenen. Ik heb de telefoon ongeveer een week en zo'n tien apps uit de appstore gedownload. Deze staan er dus nog op. De rest, zoals de vaste apps berichten, agenda, notities etc. zijn verdwenen, ook instellingen plus de onderste balk. Ik kan dus niets en zoals gezegd terugzetten met itunes lukt ook niet dan krijg ik foutmelding 3194. Ik heb trouwens de nieuwste itunes.

iTunes even opnieuw installeren, bij een vriend met een goede pc herstellen
Of je hosts file checken, firewall checken op de apple site wat error 3194 betekent...

scottstorch7 26-05-12 17:15

Als ik mijn iPhone 4 5.1.1 op 9B206 wil jailbreaken, gaat het even goed maar dan loopt het ineens vast en staat er; Sluit Absinthe of zoeken naar oplossingen.
HELP ALSJEBLIEFT

alia9806 26-05-12 17:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door scottstorch7 (Bericht 797111)
Als ik mijn iPhone 4 5.1.1 op 9B206 wil jailbreaken, gaat het even goed maar dan loopt het ineens vast en staat er; Sluit Absinthe of zoeken naar oplossingen.
HELP ALSJEBLIEFT

Probeer anders via redsn0w te jailbreaken... zoek wel even op hoe het moet want 5.1.1 is officiëel door redsn0w niet ondersteund volgens mij.

Download dan in cydia de Rocky Racoon dinges...

scottstorch7 26-05-12 17:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alia9806 (Bericht 797116)
Probeer anders via redsn0w te jailbreaken... zoek wel even op hoe het moet want 5.1.1 is officiëel door redsn0w niet ondersteund volgens mij.

Download dan in cydia de Rocky Racoon dinges...

Klopt, het ondersteunt wel maar dat is een tethered jailbreak, dat staat er ook op. Maar weetje niet wat het probleem was wat ik in mijn vorige reactie vertelde?

Dbrown 26-05-12 17:24

Ik heb de stap '2. Once your backup is complete return to your device and go to Settings – General – Reset – Erase all Content and Settings. This will make the jailbreak process much faster.' overgeslaan, en de jailbreak verliep zeeeer vlotjes en alles staat nog op mijn iphone (behalve cydia apps) :)

psvu2 26-05-12 17:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rubbererobbie (Bericht 797002)
Gewoon opnieuw doen, en als hij de fout weer geeft , netzolang dat alles binnen is, vaak na 3 of 4 keer , kijk maar bij de grote van het pakket , dat neemt elke keer af ....;)

Geeft melding 1.1 502 Bad gateway. Bij intelliX hopen dat het snel opgelost is, bij de eerste jailbreaks op de iphone 3G waren ze nooit overbelast, zijn er natuurlijk wel een paar iphones bijgekomen ;)

ube 26-05-12 18:05

Bedankt degenen die mij wat tips hebben gegeven. Ik bleef met die foutmelding 1394 op mijn pc zitten en kon niets meer herstellen, toen itunes op mijn laptop geinstalleerd en daarna hersteld en dat werkte perfect. Dus hij is weer hersteld naar de situatie van voor de jailbreak. Toch ga ik het weer een keer proberen, misschien niet vandaag meer maar dan toch binnekort. Ik ben het nu even beu. Forum bedankt.

Huib

Radar 26-05-12 18:18

Al redelijk wat JB's uitgevoerd maar nu gaat het niet echt lekker.....

iPhone 4S ging goed...toen een Touch4....die blijft hangen bij "waiting for reboot".
Je kan wachten tot je een ons weegt, maar er gebeurd niks.
Wanneer ik handmatig reboot, krijg ik de melding: could not connect to lockdownd. Aborting.
Wanneer ik Absinthe 2.01 weer probeer, geeft ie weer een lockdown error -5

Later een iPad2 Wi-Fi 64GB geprobeerd en precies hetzelfde probleem met reboot en lockdown.....
Alles wel geüpdatet maar geen JB.....behalve mijn 4S dan...die is helemaal goed gegaan.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:09.