iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   Alle iDevices: Absinthe: Untethered Jailbreak voor iOS 5.1.1 (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/118924-absinthe-untethered-jailbreak-voor-ios-5-1-1-a.html)

Dutchgio 05-06-12 09:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dannyvdb1997 (Bericht 800159)
Weet iemand dit??

keekvnet ook even, maar staat toch echt unsupported..

Otje82 05-06-12 12:35

Bij mij werkt hij perfect. Alles doet het gewoon. Heb m wel gelijk aangeschaft. Weet niet over er verschil zit tussen de trial of gekochte versie.

Ps heb ondertussen wel jb maar nog niet aan kunnen passen in mijn gegevens.

dannyvdb1997 06-06-12 20:17

Als iOS6 uitkomt en ik wil dan van mijn jailbreak af en dan naar iOS6 kan dat dan gewoon door te herstellen?

Radar 06-06-12 20:20

Gewoon de 6.01 update (of hoe de eerste ook gaat heten) erop zetten en je JB is naar de eeuwige jachtvelden.

Dutchgio 06-06-12 20:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Radar (Bericht 800665)
Gewoon de 6.01 update (of hoe de eerste ook gaat heten) erop zetten en je JB is naar de eeuwige jachtvelden.

zal wel 6.0 wprden, en vlak daarna 6.01 om bus op te lossen

Bubbly 06-06-12 23:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Radar (Bericht 800665)
Gewoon de 6.01 update (of hoe de eerste ook gaat heten) erop zetten en je JB is naar de eeuwige jachtvelden.

Blijft altijd wat achter en dat kan een toekomstige jailbreak breken. Gewoon herstellen vanaf een jailbreak is aan te raden ;)

montarbo200 07-06-12 00:17

wat moet ik doen om mijn iphone 4 5.1 te laten jailbreaken wie kan mij helpen

r6racer 07-06-12 00:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dannyvdb1997 (Bericht 799055)
Maar kan je dan ook weer herstellen?

geen idee nog niet nodig gehad :D

wouter1981 07-06-12 08:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door montarbo200 (Bericht 800710)
wat moet ik doen om mijn iphone 4 5.1 te laten jailbreaken wie kan mij helpen

De eerste post van dit forum doorlezen incl. de link die er staat naar de handleiding.

gertjanwiegman 07-06-12 14:41

jailbreak
 
joppie het is gelukt geen problemen

dank voor de post

Dbrown 07-06-12 17:45

Ik heb zopas iphone 4s aangekocht en wil hem jailbreaken op 5.1.1, maar hij staat nu op 5.0.1. Mag ik gewoon via itunes updaten (is er dan geen gevaar dat ik een 'slechte' baseband installeer?), indien ja: hoe moet ik dan wel updaten?

Guest-20180925190238 07-06-12 17:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dbrown (Bericht 800850)
Mag ik gewoon via itunes updaten (is er dan geen gevaar dat ik een 'slechte' baseband installeer?), indien ja: hoe moet ik dan wel updaten?

Er zijn geen slechte "basebands" voor de iPhone 4S. Er is alleen maar modem firmware die je niet kan unlocken :) Overigens, geen enkele modem firmware van de 4S is softwarematig te unlocken.

Doe de update met iTunes maar :)

Dbrown 07-06-12 18:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 800853)
Er zijn geen slechte "basebands" voor de iPhone 4S. Er is alleen maar modem firmware die je niet kan unlocken :) Overigens, geen enkele modem firmware van de 4S is softwarematig te unlocken.

Doe de update met iTunes maar :)

Oké bedankt, en als ik nu een back up maak van mijn oude iphone en op mijn nieuwe zet. Worden dan al mijn contacten, agendagegevens, berichten ook gekopieerd?

Guest-20180925190238 07-06-12 18:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dbrown (Bericht 800858)
Worden dan al mijn contacten, agendagegevens, berichten ook gekopieerd?

Als je die contacten en agenda's niet synchroniseert met iCloud, Gmail, enz...

Synchroniseer je wel dan staat die data in iCloud, Gmail, enz...

Dbrown 07-06-12 20:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 800859)
Als je die contacten en agenda's niet synchroniseert met iCloud, Gmail, enz...

Synchroniseer je wel dan staat die data in iCloud, Gmail, enz...

Bedankt voor de hulp, succesvol gejailbreaked + backup staat er terug op. Hij heeft wel 1 liedje niet gesynced en ik weet niet welke :p maar ik zal het erbij laten :p

bgeelen 08-06-12 13:41

Werkt super. Heb de Iphone ff leegemaakt en daarna gejailbreakt.... 3 minuten later .... Klaar !!!

casper22 08-06-12 17:36

ik vroeg me af, kan je ook jailbreken zonder deze stap
Ga naar het menu Instellingen, gevolgd door Algemeen en Stel opnieuw in. Kies in dit menu voor Wis alle inhoud en instellingen. Op Engelstalige toestellen gaat dit via het menu Settings, gevolgd door General, Reset en Erase all Content and Settings. Het is mogelijk om deze stap over te slaan, maar dan zal het uitvoeren van de jailbreak veel langer duren en heb je minder zekerheid dat het in één keer goed zal gaan.

of duurt het dan uren of wilt het dan niet werken?

Guest-20180925190238 08-06-12 17:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door casper22 (Bericht 801081)
of duurt het dan uren of wilt het dan niet werken?

Als er geen jailbreak op het toestel staat kan het soms een paar uren duren. Staat er een jailbreak op het toestel dan duurt het "oneindig".

Het snelste is een herstel met iTunes.

Succes gewenst :)

casper22 08-06-12 18:22

hmmz net gejailbreaked maar ben wel al mijn apps kwijt, terwijl ik terug zei terug zetten van vorig kopie waarom is dat??

Guest-20180925190238 08-06-12 18:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door casper22 (Bericht 801101)
hmmz net gejailbreaked maar ben wel al mijn apps kwijt, terwijl ik terug zei terug zetten van vorig kopie waarom is dat??

Apps staan niet in de backup, die worden uit de iTunes bibliotheek weer gesynchroniseert.

casper22 08-06-12 18:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 801102)
Apps staan niet in de backup, die worden uit de iTunes bibliotheek weer gesynchroniseert.

kan ik dat nu nog doen dan?

Guest-20180925190238 08-06-12 18:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door casper22 (Bericht 801104)
kan ik dat nu nog doen dan?

Ja natuurlijk, met iTunes synchroniseren.

Bubbly 08-06-12 19:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 801102)
Apps staan niet in de backup, die worden uit de iTunes bibliotheek weer gesynchroniseert.

De iCloud back-up installeert de apps wel weer draadloos :d

Guest-20180925190238 08-06-12 19:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bubbly (Bericht 801123)
De iCloud back-up installeert de apps wel weer draadloos :d

Als Casper een iCloud backup gemaakt heeft wel, anders niet :d

Bubbly 08-06-12 19:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 801124)
Als Casper een iCloud backup gemaakt heeft wel, anders niet :d

Weet jij hoe je de standaard verborgen apps zichtbaar kan maken?

robvdk 10-06-12 12:41

Jb vandaag gedaan ging probleemloos :)

Reiners 12-06-12 13:02

jailbreak mislukt
 
Beste lezer,

Gister heb ik volgens deze instructies mijn iPhone te proberen te jailbreaken.
jailbreak 5.1.1 Dutch - YouTube
Halverwege is hij gestopt wegens een foutmelding.
Nu merk ik dat de batterij erg snel leeg gaat.
Voor dat ik ging jailbreaken heb ik nog een reserve kopie gemaakt. Maar vervolgens heb ik hem nog een keer aan de pc gehangen om op teladen. Waardoor deze automatisch weer een kopie heeft gemaakt.
Wat nu?

Alvast bedankt voor de reactie,

wotter 12-06-12 13:14

Als het goed is kun je in het dropdownmenuutje ook een eerdere backupdatum selecteren om terug te zetten toch? Zie onderstaande link en dan onderste printscreen.
Backup / Restore iPhone or iPad

wouter1981 12-06-12 13:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Reiners (Bericht 801895)
Beste lezer,

Gister heb ik volgens deze instructies mijn iPhone te proberen te jailbreaken.
jailbreak 5.1.1 Dutch - YouTube
Halverwege is hij gestopt wegens een foutmelding.
Nu merk ik dat de batterij erg snel leeg gaat.
Voor dat ik ging jailbreaken heb ik nog een reserve kopie gemaakt. Maar vervolgens heb ik hem nog een keer aan de pc gehangen om op teladen. Waardoor deze automatisch weer een kopie heeft gemaakt.
Wat nu?

Alvast bedankt voor de reactie,

Ik raad je aan de handleiding te gebruiken die in de eerste post van dit topic staat. Succes!

djaa 12-06-12 16:44

Ik heb een ipad 1 en een iphone 3gs (new bootrom) ik heb ze beide untethered gejailbreakt op 5.0.1. nu wil ik dus update naar untethered 5.1

hoe kan ik dit het beste doen, zonder alle cydia apps, en andere dingen te verliezen ? en is het ook mogelijk om van de ene untethered naar de andere untethered te update, zonder naar een originele te update

XIII 12-06-12 16:48

@djaa, lees de eerste post in dit topic eens...

dannyvdb1997 12-06-12 18:34

Als ik bij SBsettings nummeric battery aanzet staat er als mijn iPod is helemaal is opgeladen en er helemaal af haal op 93% hoe kan dit? kan ik dit oplossen?

Bubbly 13-06-12 03:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dannyvdb1997 (Bericht 801978)
Als ik bij SBsettings nummeric battery aanzet staat er als mijn iPod is helemaal is opgeladen en er helemaal af haal op 93% hoe kan dit? kan ik dit oplossen?

Standaard geeft iPod 100% aan als je batterij 90% of hoger opgeladen is. Kortom: SBSettings geeft de echte lading weer. Als ik het goed heb dan :)

dannyvdb1997 13-06-12 08:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bubbly (Bericht 802078)
Standaard geeft iPod 100% aan als je batterij 90% of hoger opgeladen is. Kortom: SBSettings geeft de echte lading weer. Als ik het goed heb dan :)

Oke, dus als ik hem dan eraf haal is hij nog niet goed opgeladen begrijp ik

Congierge 13-06-12 08:54

Als ik cydia apps/ taeaks download dan zie ik in mijn sprinboard witte icons en dan komt activator enzo tevoorschijn terwijl ik het zochtbaarzijn heb uitgeschakeld. Ik heb een 4s met 5.1.1 jailbreak. Na respring ziet het er weer normaal uit maar moet ik dan elke keer respring doen? Someone a soluctionnn???

illxjasper 13-06-12 21:30

Heey, ik heb mijn ipod succesvol gejailbreakt. hierna heb ik cydia geopent en zijn mijn apps weg, muziek, mail, safari. nadat ik via instellingen op mijn ipod alles heb verwijderd "wis alle inhoud en instellingen" loopt mijn ipod vast met een zwart scherm en het loading cirkeltje. deze staat al zeker 4 uur aan het draaien

hoe zorg ik dat ik mijn ipod, op zn minst aan kan krijgen.

Guest-20180925190238 13-06-12 21:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door illxjasper (Bericht 802250)
bedant voor de hulp, maar je hebt het probleem misschien niet begrepen.

Ik heb het probleem zeer goed begrepen :) Dit is het probleem:

Citaat:

toen ik hierna stap 2 nog een keer uitvoerde ging mijn ipod alles verwijderen.
Je kan niet alle gegevens wissen op de iPod zoals beschreven in stap 2 als die iPod een jailbreak heeft.

Omdat dat "rondje" niet stopt met draaien raad ik aan om de iPod in DFU mode te zetten en dan te herstellen met iTunes. In DFU mode gaat iTunes de iPod wel herkennen en dan kan je een herstel uitvoeren.

Eventueel kan je ook een harde reset proberen. Dat zou kunnen lukken als die "stap 2" niet al te lang gedraaid heeft.

Bubbly 14-06-12 10:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dannyvdb1997 (Bericht 802089)
Oke, dus als ik hem dan eraf haal is hij nog niet goed opgeladen begrijp ik

Apple vindt van wel:
Citaat:

So here’s how things work: Apple does, in fact, display the iPad (and iPhone and iPod Touch) as 100 percent charged just before a device reaches a completely charged state. At that point, it will continue charging to 100 percent, then discharge a bit and charge back up to 100 percent, repeating that process until the device is unplugged.

Doing so allows devices to maintain an optimum charge, Apple VP Michael Tchao told AllThingsD today.

“That circuitry is designed so you can keep your device plugged in as long as you would like,” Tchao said. “It’s a great feature that’s always been in iOS.”
Sterker nog, wanneer het iOS-Apparaat (hij zegt vrij duidelijk dat dit in iOS zit en dus niet alleen in de iPad) 100% aangeeft (= vermoedelijk 90%) dan kun je rekenen op de beloofde tijd. Als je het apparaat dan nog 1-2 uur laat opladen, kan het nóg langer mee dan beloofd. 's Nachts opladen bij voorkeur dus :)
Citaat:

According to Soneira, when the iPad's battery meter first shows 100%, the tablet is actually charged only to 90% capacity, shorting users by more than an hour on the device.

That may jeopardize Apple's claim that the iPad can keep going for over 10 hours, said Soneira.

If the iPad remains connected to an outlet, the remaining 10% of running time -- about 1.2 hours -- is eventually added as the charge is slowly trickled to the tablet. All the while, said Soneira, the meter continues to read "100%."
Oftewel je hoeft je geen zorgen te maken, kies zelf welke batterijlading je wilt laten staan. Apple tip voor iPhone (ik neem aan ook voor iTouch wegens vergelijkbare batterij):
Citaat:

Regelmatig gebruik van je iPhone
Voor een goed onderhoud van een lithiumbatterij is het belangrijk dat de elektronen in de batterij van tijd tot tijd in beweging zijn. Laad de batterij ten minste één maal per maand volledig op (tot 100% en dan weer helemaal laten leeglopen).
Ik zou gewoon de batterijpercentage van Apple gebruiken i.p.v. SBSettings.
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door illxjasper (Bericht 802251)
nadat ik via instellingen op mijn ipod alles heb verwijderd "wis alle inhoud en instellingen"

Ook in de toekomst raad ik je aan iTunes te gebruiken hiervoor, op de door Timosha beschreven wijze ;)

dannyvdb1997 14-06-12 14:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bubbly (Bericht 802314)
Apple vindt van wel:

Sterker nog, wanneer het iOS-Apparaat (hij zegt vrij duidelijk dat dit in iOS zit en dus niet alleen in de iPad) 100% aangeeft (= vermoedelijk 90%) dan kun je rekenen op de beloofde tijd. Als je het apparaat dan nog 1-2 uur laat opladen, kan het nóg langer mee dan beloofd. 's Nachts opladen bij voorkeur dus :)

Oftewel je hoeft je geen zorgen te maken, kies zelf welke batterijlading je wilt laten staan. Apple tip voor iPhone (ik neem aan ook voor iTouch wegens vergelijkbare batterij):

Ik zou gewoon de batterijpercentage van Apple gebruiken i.p.v. SBSettings.

Ook in de toekomst raad ik je aan iTunes te gebruiken hiervoor, op de door Timosha beschreven wijze ;)

Oke, maar bij mijn iPod touch zit er geen standaard batterij percentage op, ten minste niet bij mij

wouter1981 14-06-12 15:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dannyvdb1997 (Bericht 802363)
Oke, maar bij mijn iPod touch zit er geen standaard batterij percentage op, ten minste niet bij mij

Niet onder Instellingen>Algemeen>Gebruik>Batterijgebruik ?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:46.