iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   Alle iDevices: Absinthe: Untethered Jailbreak voor iOS 5.1.1 (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/118924-absinthe-untethered-jailbreak-voor-ios-5-1-1-a.html)

ABKtje 28-05-12 11:20

Alles gelukt via jullie prima handleiding. Nog een tip: ik kon eerst niet updaten naar 5.1.1 (bijwerken bij Apple controleren/iphone kan niet worden bijgewerkt). Ipv de hostfiles aan te passen heb ik in TinyUmbrella bij "advanced" vinkje weg gehaald bij "send hosts to Cydia" en vervolgens werd fw 5.1.1. wel geïnstalleerd.

ludoke1955 28-05-12 11:34

Jailbreak ios 5.1.1
 
Zopas mijn tethered Ipad 1 met Ios 5.1.1 naar unthetered gebracht met Rocky Racoon.
Fluitje van een cent,gewoon in Cydia Rocky installeren en op vraag rebooten en klaar.

BrenStef 28-05-12 12:45

Ik heb een iphone 4 versie5.1.1 9B206, kan ik deze zonder problemen jailbreaken?
Ik speel op de iphone het spelletje the sims freeplay, ben ik dan alles game data kwijt, of is er een mogelijkheid dat ik die kan opslaan?

ludoke1955 28-05-12 12:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ABKtje (Bericht 797720)
Wat is op dit moment het beste advies voor een jailbreak plus unlock van een iphone4 (fw4.1 8B117) met baseband 01.59.00? Wachten op een aangepaste redsnow waarin de unlock verwerkt is? Tethered jailbreak en vervolgens Rocky Racoon? Of zoals ik juist las na googelen: snowbreeze om een aangepaste baseband te maken? Dus nog even wachten of juist niet?

Aangezien dat er blijkbaar nogal wat problemen zijn om met Absinth te jailbreaken ivm de ios versies van de pc's raad ik aan om eerst een tethered jailbreak te doen en dan met Rocky Racoon.
Je hebt je pc dan niet nodig,alleen Cydia

Daniyah 28-05-12 12:59

Kan iemand mij aub helpen? Ik kom er echt niet uit.

Ik heb nu een iphone 4, met 4.3.3 jailbreak, nu wil ik updaten naar 5.1.1 en dan jailbreaken.. Ik lees her en der dat je een back up moet maken en dan update of herstellen? Hoe moet dat? Ik voel me net een leek, weet niet waar ik moet beginnen. :(

En een andere iphone 4 die heeft 5.0.1 tethered jailbreak, die moet ook naar 5.1.1 jailbreak. Hoe doe ik dat.

Ik ben degene echt zeer zeer dankbaar die mij precies kan uitleggen hoe ik dit moet doen!

ABKtje 28-05-12 13:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ludoke1955 (Bericht 797726)
Aangezien dat er blijkbaar nogal wat problemen zijn om met Absinth te jailbreaken ivm de ios versies van de pc's raad ik aan om eerst een tethered jailbreak te doen en dan met Rocky Racoon.
Je hebt je pc dan niet nodig,alleen Cydia

Absinthe heb ik nu 2x gebruikt: ipad1 en simlockvrije iphone: zonder problemen. Echter dat is geen optie voor mn dochters iphone omdat die afhankelijk is van een unlock. Absinthe gaat t dus zowiezo niet worden! Dus : welke keuze zou het beste zijn van de 3 die ik noemde?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 28 mei 2012 om 12:07 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Daniyah (Bericht 797729)
Kan iemand mij aub helpen? Ik kom er echt niet uit.

Ik heb nu een iphone 4, met 4.3.3 jailbreak, nu wil ik updaten naar 5.1.1 en dan jailbreaken.. Ik lees her en der dat je een back up moet maken en dan update of herstellen? Hoe moet dat? Ik voel me net een leek, weet niet waar ik moet beginnen. :(

En een andere iphone 4 die heeft 5.0.1 tethered jailbreak, die moet ook naar 5.1.1 jailbreak. Hoe doe ik dat.

Ik ben degene echt zeer zeer dankbaar die mij precies kan uitleggen hoe ik dit moet doen!

Er zit niets anders op dan de prima handleiding op dit forum te volgen: bij mij 2x goed gegaan. En het hele topic doorlezen is ook niet onverstandig, heb ik ook gedaan. Je moet er wat voor over hebben!

Mettes 28-05-12 17:12

Groot probleem!!

Ik had software versie 5.0.1 + jailbreak.
Ik wil nieuwe software met jailbreak. Ik doe het volgende:

- Reservekopie maken van iPhone
- iPhone bijwerken naar 5.1.1
- iPhone jailbreaken met absinthe (eerst instellingen gewist zoals readme file voorschrijft)
- Reservekopie terugzetten

Maar ik ben al mijn apps en foto's kwijt???? Berichten en telefoonnummers zijn dan weer niet verdwenen.

De reservekopie hieronder (zonder datum is die van 15u24). De eerste kopie dus toen alles nog normaal was. Daar moeten dan toch de foto's enzo in staan?

De andere kopies zijn kopies die gemaakt zijn na updaten software.

http://img803.imageshack.us/img803/5...hunter003b.png

vick 28-05-12 22:34

T- Mobile passcode
 
Ik wil jailbreaken (iOS 5.1.1) maar Absinthe 2.0.2 geeft aan dat ik eerst mijn passcode uit moet zetten in settings.
Ik kan deze optie niet kiezen.
Ik heb T-Mobile

Wie weet hoe ik de passcode kan uitschakelen?

Alvast dank.
Vick :)

XIII 28-05-12 23:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vick (Bericht 797907)
Ik kan deze optie niet kiezen.

Waarom niet?

Welke foutmelding krijg je dan?

Sqwabble 29-05-12 02:11

Zelfde probleem
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vincentjanv (Bericht 796395)
Nou bij mij krijg ik steeds de melding 'hmm something seems to have gone wrong, trying to recover (na het herstellen zogezegd). iPad 2 3G 16gb, had nochtans mooi alles verwijderd:(

Nu al meer dan 30 maal geprobeerd op verschillende manieren en krijg steeds ook deze melding op mijn iPhone4S. IK heb de handleiding goed gelezen en gevolgd. Wat nu? Wie kan mij helpen?

Wilders4ever 29-05-12 02:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jemmie (Bericht 797786)

Nog steeds verwarrend. Het enige wat ik lees is dat er een build uitgekomen is en daar die 2.0.2 versie voor is. Sinds wanneer gaat iemand een build firmware jailbreaken? Ik krijg die build versie ook niet aangeboden via mijn itunes als mijn iphone gsm aansluit. Ook niet over air via iphone zelf.

Dus waar praten we nu eigenlijk over?

Bubbly 29-05-12 02:53

Het is mogelijk om naderhand via iCloud je jailbreak terug te zetten, dit doordat het "Welkom bij iPhone" gebeuren op te roepen is via een app. Maar ik weet niet hoe je doelbewust de "standaard verborgen iOS apps" tevoorschijn haalt (heb er nog niet naar gezocht). Onzichtbare apps worden bij mij alleen zichtbaar op een gejailbreakte iPhone nadat een App Store app verwijderd is. Als iemand een goede manier kent om de FieldTest app en de rest van de verborgen apps tevoorschijn te halen zou dat veel mensen hier helpen :)

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mettes (Bericht 797791)
Groot probleem!!

Ik had software versie 5.0.1 + jailbreak.
Ik wil nieuwe software met jailbreak. Ik doe het volgende:

- Reservekopie maken van iPhone
- iPhone bijwerken naar 5.1.1
- iPhone jailbreaken met absinthe (eerst instellingen gewist zoals readme file voorschrijft)
- Reservekopie terugzetten

Maar ik ben al mijn apps en foto's kwijt???? Berichten en telefoonnummers zijn dan weer niet verdwenen.

De reservekopie hieronder (zonder datum is die van 15u24). De eerste kopie dus toen alles nog normaal was. Daar moeten dan toch de foto's enzo in staan?

De andere kopies zijn kopies die gemaakt zijn na updaten software.

Je moet niet bijwerken naar 5.1.1, je moet herstellen naar 5.1.1 om zo te voorkomen dat er troep overblijft van de vorige jailbreak. Dat instellingen wissen op je telefoon zelf vertrouw ik niet.
En ja, in je eerste kopie staan de foto's. Ik raad je aan vanaf nu Fotostream te gebruiken zodat je in ieder geval altijd een back-up hebt.

1. Herstel je iPhone.
2. Jailbreak.
3. Reservekopie terugzetten.

Staat je reservekopie op iCloud?
1. Herstel je iPhone.
2. Volg instructies op iPhone m.b.t. reservekopie terugzetten.
3. Jailbreak.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dannyvdb1997 (Bericht 797800)
Misschien een hele domme vraag, maar wil toch even zekerheid: je kan toch niet iets kopen in Cydia via je Apple-id als daar geld op staat?

Je maakt een Cydia account via Facebook of Google en zoals Wally zei heb je daar aparte betaalmiddelen voor (die overigens niet worden gelinkt aan je Cydia account).

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vick (Bericht 797907)
Ik wil jailbreaken (iOS 5.1.1) maar Absinthe 2.0.2 geeft aan dat ik eerst mijn passcode uit moet zetten in settings.
Ik kan deze optie niet kiezen.
Ik heb T-Mobile

Wie weet hoe ik de passcode kan uitschakelen?

Alvast dank.
Vick :)

Instellingen > Algemeen > Codeslot > Zet code uit

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wilders4ever (Bericht 797934)
Nog steeds verwarrend. Het enige wat ik lees is dat er een build uitgekomen is en daar die 2.0.2 versie voor is. Sinds wanneer gaat iemand een build firmware jailbreaken? Ik krijg die build versie ook niet aangeboden via mijn itunes als mijn iphone gsm aansluit. Ook niet over air via iphone zelf.

Dus waar praten we nu eigenlijk over?

Apple had een nieuwe versie van 5.1.1 uitgegeven, speciaal voor de iPhone 4 GSM. Jij had deze niet, want als je die wel had dan had je niet kunnen jailbreaken. Die nieuwe versie wordt nu ook ondersteund, that's all.

Jchan 29-05-12 08:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 797887)
Dat is dan met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid een iPad 2 (2,4).

Wachten tot er een jailbreak voor uitkomt is het enige wat je nu kan doen.

Het team achter Absinthe is bezig met de JB voor 2,4. Alleen hebben ze zelf het toestel niet. Daarom moeten ze testers vragen om bepaalde dingen te testen en de resultaten terug te sturen enz... Vrij omslachtig dus. Heb zojuist een versie mogen testen, maar jammergenoeg werkt het nog niet. Maar ze zijn er iig druk mee bezig.

dimiboy 29-05-12 08:50

heb een klein vraagje,
na de uitvoering van de jailbreak staatmijn complete muziekbibliotheek door elkaar.
ik druk op een liedje om af te spelen en hij speelt een ander af.

op nieuwe herstellen zonder jailbreak en alles werkt weer perfect, wat zou dit kunnen zijn?

greetz

Dimi

Guest-20180925190238 29-05-12 09:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wilders4ever (Bericht 797934)
Sinds wanneer gaat iemand een build firmware jailbreaken? Ik krijg die build versie ook niet aangeboden via mijn itunes als mijn iphone gsm aansluit.

Dus waar praten we nu eigenlijk over?

Een "Build" is in computertaal een bepaalde versie van de release van een besturingssysteem. Bijvoorbeeld: Windows 7 kan verschillende builds hebben, zo ook OS X 10.7.4, Android 4.0 en dus ook iOS 5.1.1

Daar praten we over :D

schmeink 29-05-12 10:19

Hier ook gelukt op de 4S.
Helaas slaat hij geen foto's meer op :(
Iemand een oplossing ?

Jchan 29-05-12 11:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jchan (Bericht 797953)
Het team achter Absinthe is bezig met de JB voor 2,4. Alleen hebben ze zelf het toestel niet. Daarom moeten ze testers vragen om bepaalde dingen te testen en de resultaten terug te sturen enz... Vrij omslachtig dus. Heb zojuist een versie mogen testen, maar jammergenoeg werkt het nog niet. Maar ze zijn er iig druk mee bezig.

Absinthe 2.0.3 voor iPad 2 (2,4) is zo goed als af ^^

Jieve 29-05-12 11:10

Ik heb nog een iPad met 4.3.3 erop en JB.
Echter als ik deze nu update naar 5.1.1 is het dan nog steeds mogelijk om de JB te gebruiken?

Jchan 29-05-12 11:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jieve (Bericht 797990)
Ik heb nog een iPad met 4.3.3 erop en JB.
Echter als ik deze nu update naar 5.1.1 is het dan nog steeds mogelijk om de JB te gebruiken?

Kort samengevat: Ja ;)

XIII 29-05-12 11:17

En toch maar iets langer: waar verwijst "de" in "de JB" naar?

De 4.3.3 JB raak je kwijt. Je moet 5.1.1 opnieuw jailbreaken (maar dat kan wel).


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:55.