iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   Alle iDevices: Absinthe: Untethered Jailbreak voor iOS 5.1.1 (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/118924-absinthe-untethered-jailbreak-voor-ios-5-1-1-a.html)

Jieve 29-05-12 10:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 797992)
En toch maar iets langer: waar verwijst "de" in "de JB" naar?

De 4.3.3 JB raak je kwijt. Je moet 5.1.1 opnieuw jailbreaken (maar dat kan wel).

Nou, omdat ik las dat er bepaalde versie van de iPad 2 niet werkte met
Absinthe 2.0.2 om te JB-en.
Daarom denk ik vraag het maar even na :$

Jchan 29-05-12 10:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jieve (Bericht 798001)
Nou, omdat ik las dat er bepaalde versie van de iPad 2 niet werkte met
Absinthe 2.0.2 om te JB-en.
Daarom denk ik vraag het maar even na :$

Dat is de nieuwere iPad 2. Deze wordt standaard geleverd met iOS 5.1. Dus als je 4.3.3 hebt, dan heb je de nieuwe zeker niet.

Maar dan nog zou het niet erg zijn, want de nieuwe is binnenkort ook al te jailbreaken. Sterker nog... Ik heb em al draaien ^^

Jieve 29-05-12 12:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 798014)
Ja, zolang je maar geen illegale dingen vraagt.

Ok...
Ik heb die mijn iPhone van 5.0.1 naar 5.1.1 geupdated.
Hierna de JB uitgevoerd.
Nu krijg ik in Cydia een update aangeboden van Rocky Racoon 5.1.1....

De Rocky Racoon update via Cydia moet alleen installeren als je iPhone op 5.1.1 Tethered JB was?

Wally© 29-05-12 12:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jieve (Bericht 798029)
Ok...
Ik heb die mijn iPhone van 5.0.1 naar 5.1.1 geupdated.
Hierna de JB uitgevoerd.
Nu krijg ik in Cydia een update aangeboden van Rocky Racoon 5.1.1....

De Rocky Racoon update via Cydia moet alleen installeren als je iPhone op 5.1.1 Tethered JB was?

Klopt als een zwerende vinger...;)

Rocky Racoon is enkel om van tethered naar untethered te gaan via Cydia...

Jieve 29-05-12 12:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wally© (Bericht 798032)
Klopt als een zwerende vinger...;)

Rocky Racoon is enkel om van tethered naar untethered te gaan via Cydia...

Nu heb ik er steeds zo een rode 1 van een update erbij, kan ik die update gewoon verwijderen in Cydia? Vind het storend :D

Wally© 29-05-12 12:50

Als Rocky Racoon aangeboden wordt als update betekent dat dat je al een oudere versie hebt geinstalleerd...

Er is inmiddels een nieuwe versie van Rocky Racoon die de nieuwste build voor de iPhone4 ook ondersteunt...

Vandaar...

Ik denk niet dat het upgraden problemen zal geven...

sponzert 29-05-12 13:16

iPhone 4s en iPad 1 prima gelukt. Enige probleem wat ik heb is zodra ik SBSettings instaleer mijn iPhone in safe-modus gaat. Zodra ik SBSettings eraf gooi is het weer prima. :confused:

EDIT
Een ander vreemd fenomeen wat op beide apparaten gebeurt, in de AppStore krijg ik een verbindingfout als ik bij de al aangeschafte apps wilt kijken. Ik moet inloggen maar krijg een verbindingsfout. Weird want ik ben al ingelogd en kan wel nieuwe apps downloaden.

Guest-20180925190238 29-05-12 13:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jieve (Bericht 798066)
Thnx! Ga hem installeren en zie het wel hehe :)

Doe maar :) Ik heb het net gedaan en geen enkel probleem ondervonden.

Caneezy 29-05-12 13:34

Net mijn iPhone 4S Gejailbreakerd, voor het eerst. Mijn vraagje is indien ik geen jailbreak meer wil hebben, kan ik dan gewoon restoren naar een .ipsw file? Mvg

Wally© 29-05-12 13:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Caneezy (Bericht 798080)
Net mijn iPhone 4S Gejailbreakerd, voor het eerst. Mijn vraagje is indien ik geen jailbreak meer wil hebben, kan ik dan gewoon restoren naar een .ipsw file? Mvg

Yep...voor zover die bepaalde ipsw nog door Apple ondertekend wordt...

En da's 9/10 de meest recente...

Caneezy 29-05-12 13:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wally© (Bericht 798081)
Yep...voor zover die bepaalde ipsw nog door Apple ondertekend wordt...

En da's 9/10 de meest recente...

Heb apart de 5.1.1 nog thuis. Gisteren clean restore gedaan en alles geinstalleerd, vandaag toch maar een Jailbreak geprobeerd. Ziet er leuk uit! Moet even wennen haha. Dus ik zou gewoon restore in iTunes kunnen doen zonder Blobs of wat dan ook? Amper ervaring mee.


Nog 1 vraag: Ik kan gewoon mijn muziek via iTunes beheren? nu hij gejailbreaked is.

Wally© 29-05-12 13:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Caneezy (Bericht 798082)
Heb apart de 5.1.1 nog thuis. Gisteren clean restore gedaan en alles geinstalleerd, vandaag toch maar een Jailbreak geprobeerd. Ziet er leuk uit! Moet even wennen haha. Dus ik zou gewoon restore in iTunes kunnen doen zonder Blobs of wat dan ook? Amper ervaring mee.


Nog 1 vraag: Ik kan gewoon mijn muziek via iTunes beheren? nu hij gejailbreaked is.

Blobs heb je enkel nodig als je naar een ipsw wil die je wil jailbreaken...

Muziek is perfect te beheren in iTunes...met of zonder jb...

wouter1981 29-05-12 14:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wally© (Bericht 798085)
Blobs heb je enkel nodig als je naar een ipsw wil die je wil jailbreaken...

Om verwarring te voorkomen, SHSH blobs heb je nodig om een firmware te kunnen installeren die niet meer door Apple gesigneerd wordt.

Caneezy 29-05-12 14:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wouter1981 (Bericht 798099)
Om verwarring te voorkomen, SHSH blobs heb je nodig om een firmware te kunnen installeren die niet meer door Apple gesigneerd wordt.

Bedankt voor je informatie. Dat ik nu weet dat ik gewoon gerust kan restoren indien ik geen jailbreak meer wil is voldoende. Bedankt voor jullie hulp, fantastisch

EricS 29-05-12 15:37

Zojuist probleemloos nieuwe jailbreak op mijn iPhone gezet :)
Upgrade naar 5.1.1 was moeilijker, want OTA lukte niet en via iTunes duurde het een hele tijd :rolleyes:

Vanwege 9B206-versie via MacBook gedaan. Zonder alle inhoud en instellingen eerst te wissen, dus het duurde wat langer (64GB, ± 26GB vrij). Daarna echter dus ook geen backup terug hoeven zetten.

boswachter85 29-05-12 19:38

dag mensen,
vraag: ik wil de Shsh opslaan met Tinyumbrella. nu heb ik mijn iphone 4 gejailbreakt op 5.1.1 en deze opslaan.
Nu zit ik met probleem dat ik op mijn windows 7 pc telkens bij de opstart in beeld krijg:
Cannot start TSS service Tinyubrella must be run as a administrator

Ik heb bij eigenschappen al ingesteld dat deze als administrator moet ingesteld worden maar telkens zelfde probleem. wie kan mij helpen?

Wally© 29-05-12 19:41

Die TSS server service heb je helemaal niet nodig om je blobs op te slaan...

dkawa 29-05-12 20:01

heb handmatig moeten updaten naar B208 (5.1.1) maar als ik absinthe opstart zegt ie dat mijn device niet herkend wordt (attached device not supported)

HELP

Wally© 29-05-12 20:03

Absinthe 2.0.2 gebruiken...

pietpiet50 29-05-12 20:58

heb nu de jailbreak op 2 iphones toegepast. Moet zeggen dat vorige jailbreaks minder problemen gaven. Heb al 1x gehad dat er geen muziek uitkwam, en er weinig te vinden was in cydia. Alles opgelost door opnieuw te herstellen.

Maar nu blijft nog 1 ding, op 1 iphone komen er geen meldingen dat er nieuwe mail binnen is gekomen, terwijl dit op de andere iphone prima werkt, allebei iphone4 en instellingen hetzelfde.

Daarnaast via imessage geen 'gelezen' melding, maar daar valt mee te leven.

ibooks werkt wel weer zonder problemen.

Al met al een rommelige jailbreak wat ik vroeger nooit had met jailbreaken.


En als laatste iemand ook problemen met terugzetten icloud kopie?
ben daar maar mee gestopt , dat ging helemaal verkeerd, wat een frustratie.


Hoop dat iemand een verklaring heeft voor de mail meldingen en/of imessage


Verder tevreden met jailbreak, en apple tv 2e gen helemaal top


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:11.