iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   Alle iDevices: Absinthe: Untethered Jailbreak voor iOS 5.1.1 (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/118924-absinthe-untethered-jailbreak-voor-ios-5-1-1-a.html)

Lamatje 29-05-12 21:58

Ohja en er staat bij :

depends: preferenceloader


?? Wat is dat nou weer haha

marcellie 29-05-12 22:10

Hallo,

Ik heb nu 5.0 met jailbreak. Ik zit te twijfelen om te updaten naar 5.1.1 en deze weer te jailbreaken. Is het nou echt de moeite waard? Aangezien ik alles van tweaks etc. weer opnieuw moet installeren. Wat is jullie beeld hier over?

Groeten

Guest-20180925190238 29-05-12 22:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marcellie (Bericht 798305)
Wat is jullie beeld hier over?

Mijn beeld is zoals altijd heel simpel :d Gebruik de zoekfunctie van het forum eens met het zoekbegrip "PKGBackup". Het mag ook met "aptbackup" :D

Wally© 29-05-12 22:34

Door opnieuw te restoren naar 5.1.1 via iTunes...

Je iPhone als nieuwe iPhone te configureren...

Dan jailbreaken met absinthe 2.0.2...

Vervolgens je back-up via iTunes terugzetten...

Sqwabble 29-05-12 23:30

Jailbreak werkt niet!
 
Wie kan mij helpen.
Ik probeer nu al 2 dagen, zo'n 30 pogingen, om mijn 4S te jailbreaken. Al diverse malen hersteld, gewist etc. Alles volgens de handleiding gedaan maar ik krijg steeds de mededeling "something went wrong => recovery :confused:.

Bij de herstart loopt de voortgangsbalk maar tot de helft, springt even terug, en dan start de 4S op. Het lijkt dus alsof hij het proces niet afmaakt. Als ik met iPhone Explorer kijk zie ik onder Media ~ jb-install: cydia.tar.lzma

Ik snap er niets meer van wie kan mij helpen?

Caneezy 29-05-12 23:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wally© (Bericht 798377)
Best herstel je opnieuw naar 5.1.1 via iTunes zonder daarna een back-up terug te zetten...

Is best wel wat werk...

Ik heb gewoon herstel gedaan naar 5.1.1 , Als nieuw iPhone configueren, en daarna back-up terug gezet van gisteren toen ik mijn iPhone opnieuw had geïnstalleerd etc.

Anyway bedankt mensen voor alles!

Lamatje 29-05-12 23:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wally© (Bericht 798377)
Best herstel je opnieuw naar 5.1.1 via iTunes zonder daarna een back-up terug te zetten...

Is best wel wat werk...

Oke nou komtie, na de jailbreak stond alles nog op mijn telefoon. Heb dus nooit een back-up terug gezet omdat dat niet nodig was. Alleen de tweaks enzo waren wel weg...

Dus ehm.. Whats next? ;)

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 29 mei 2012 om 23:00 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lamatje (Bericht 798384)
Oke nou komtie, na de jailbreak stond alles nog op mijn telefoon. Heb dus nooit een back-up terug gezet omdat dat niet nodig was. Alleen de tweaks enzo waren wel weg...

Dus ehm.. Whats next? ;)

Of bedoel je herstellen en dan leeg halen en dan weer de jailbreak er op zetten?

Wally© 30-05-12 00:08

Het is simpel eigenlijk...

Zit je met een hoop rommel en vernaggelde (dixit Timosha) directories in je back-up...dan komen deze ook terug na het terugzetten van een back-up...

Wat je kan doen...

Herstellen...als nieuw iPhone configureren...jailbreaken...reservekopie terugzetten...en zien of je nog problemen krijgt...

Zo ja...Herstellen...als nieuwe iPhone configureren...jailbreaken en geen reservekopie terug zetten...

In dit geval zou ik wel een back-up maken van je foto's...contacten...Berichten (SMS..)e.d...

Lamatje 30-05-12 00:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wally© (Bericht 798396)
Het is simpel eigenlijk...

Zit je met een hoop rommel en vernaggelde (dixit Timosha) directories in je back-up...dan komen deze ook terug na het terugzetten van een back-up...

Wat je kan doen...

Herstellen...als nieuw iPhone configureren...jailbreaken...reservekopie terugzetten...en zien of je nog problemen krijgt...

Zo ja...Herstellen...als nieuwe iPhone configureren...jailbreaken en geen reservekopie terug zetten...

In dit geval zou ik wel een back-up maken van je foto's...contacten...Berichten (SMS..)e.d...

Ik heb nooit een back-up terug gezet, dus zal nu doen wat je hierboven hebt staan..

Heb alles al dubbel opgeslagen foto's enzo voor het geval dat...

Oke ga ik dat proberen, bedankt voor je reacties!

Reiko 30-05-12 01:09

Op mijn stukske antiek draait Absinthe wel goed en vlotjes. Liet zich ook bijzonder goed en makkelijk installeren :)

Maar de batterij is nu een ramp :s Die gaat stukken sneller achteruit zonder dat ik echt veel tweaks gebruik. Spijtig!!

Bubbly 30-05-12 02:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stefanasselt (Bericht 798229)
Als ik hem in cydia zoek krijg ik niks

Heb je wel de standaardrepo's (Bigboss, Modmyi en nog 2)? Even naar de Wijzigingen-tab, verversen en wachten tot Cydia klaar is daarmee.
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dannyvdb1997 (Bericht 798235)
Moet je ook eerst wissen voordat je gaat jailbreaken?

Is wel aangeraden - zéker als je al een jailbreak hebt op de oude versie die nu op je iPod staat.
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door boswachter85 (Bericht 798238)
dag mensen,
vraag: ik wil de Shsh opslaan met Tinyumbrella. nu heb ik mijn iphone 4 gejailbreakt op 5.1.1 en deze opslaan.
Nu zit ik met probleem dat ik op mijn windows 7 pc telkens bij de opstart in beeld krijg:
Cannot start TSS service Tinyubrella must be run as a administrator

Ik heb bij eigenschappen al ingesteld dat deze als administrator moet ingesteld worden maar telkens zelfde probleem. wie kan mij helpen?

Negeren, het enige wat je moet doen is je iPhone selecteren en op de knop "Save SHSH" drukken. Zorg wel dat je de nieuwste versie van TinyUmbrella hebt (als die melding komt, eerst updaten en daarna het programma gebruiken).
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Reiko (Bericht 798416)
Op mijn stukske antiek draait Absinthe wel goed en vlotjes. Liet zich ook bijzonder goed en makkelijk installeren :)

Maar de batterij is nu een ramp :s Die gaat stukken sneller achteruit zonder dat ik echt veel tweaks gebruik. Spijtig!!

Misschien ligt het aan een specifieke tweak? ;)

ABKtje 30-05-12 08:39

Ik heb mn SHSH met tinyumbrella opgeslagen NA updaten naar 5.1.1 en dus VOOR jailbreaken met Ansinthe. Is dit correct of moet ik nu na het jailbreaken nog eens de SHSH opslaan? Kortom: welke versie heb ik nodig om ooit terug te kunnen?

Bubbly 30-05-12 08:55

Dat maakt niet uit, zolang je er maar 1 hebt. Zorg wel dat je voor beide versies van 5.1.1 (er zijn er 2) de SHSH opslaat (dit gebeurt automatisch met de nieuwste TU).

YSsin 30-05-12 17:16

Voila, ik ga er stilletjes aan aan beginnen om mijn iPhone 4s te jb'en. Wel eerst een iPod Touch 4G van een vriend. Dus als ik me niet vergis ik dit de juiste werkwijze:

1. Reservekopie maken
2. Herstellen (via iTunes, niet op je idevice zelf)
3. Updaten
4. JB toepassen (en hopen dat alles goed gaat :p)
5. Reservekopie terguzetten

Ik denk toch dat dit de juiste werkwijze is...?

PS: Die ipod is van een vriend, is het mogelijk om een reservekope ervan te maken op mij iTunes zonder dat de huidige reservekopie van mij iPhone 4S wordt overschreven..?
Kan hij zijn ipod achteraf, als alles gelukt is, probleemloos synchen met zijn eigen iTunes en zo zijn eigen muziek er terug opzetten?

PS2: zijn er soms pagina's verwijderd op deze thread? Ik zou zweren dat ik gisteren ergens op pagina 19 was aan het lezen, en nu zitten we maar bij pagina 15.....? :s :s

Danku :)

vezko 30-05-12 17:35

Hopelijk gaat de batterij wat langer mee op iOS 5.1.1!

XIII 30-05-12 18:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door YSsin (Bericht 798601)
PS2: zijn er soms pagina's verwijderd op deze thread? Ik zou zweren dat ik gisteren ergens op pagina 19 was aan het lezen, en nu zitten we maar bij pagina 15.....?

Ja, soms is "grote schoonmaak" nodig.

YSsin 30-05-12 18:04

Ok, en mij werkwijze hierboven, ook in orde? en hoe zit het met die reservekopie van de iPod van mn vriend? Andere tips zijn ook altijd welkom! ;)

iWiefring 30-05-12 18:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door YSsin (Bericht 798639)
Ok, en mij werkwijze hierboven, ook in orde? en hoe zit het met die reservekopie van de iPod van mn vriend? Andere tips zijn ook altijd welkom! ;)

Voor reservekopieën hoef je je geen zorgen te maken. Voor elke iDevice worden er als het goed is op DEZELFDE pc nieuwe reservekopieën gemaakt. En ook het synchroniseren met zijn eigen computer moet geen problemen opleveren.

Dutchgio 30-05-12 18:23

ben nu toch wel benieuw om te jailbreaken....
snap het herstellen alleen nog niet helemaal.
instellingen en fotos via itunes backuppen en daarna herstellen, en apps/games via Icloud???
gaat dit automatisch of moet je ditbhandmatig terugzetten...??

ik heb nu ongeveer 12 GB in gebruik, iemand een idee hoe lang het duurt als je niks verwijderd?

YSsin 30-05-12 20:53

Pffft, nu ben ik die ipod aant herstellen via itunes, moet ie nu persé nogmaals updaten, terwijl die ipod normaal gezien al op de meest recente ios versie is! :S
En dan duurt het 2uur om die update te downloaden, is dat normaal???


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:06.