iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   Alle iDevices: Absinthe: Untethered Jailbreak voor iOS 5.1.1 (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/118924-absinthe-untethered-jailbreak-voor-ios-5-1-1-a.html)

Bubbly 01-06-12 20:52

Upgrade, update.. Doe maar ;)

Dahaka 01-06-12 22:03

Voor mensen die problemen hebben met het jailbreaken van hun iphone/ipad, hou er rekening mee dat je ongeveer 1,1gb aan vrije ruimte moet hebben. Bij mij liep absinthe er steeds mee op todat ik wat extra ruimte vrijmaakte. Toen ging het process goed.

Dus het helemaal restoren/jailbreaken en dan weer een backup terugzetten is gewoon verspilde moeite.

XIII 01-06-12 22:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 799186)
Toekomstige jailbreakers zouden beter niet upgraden naar de volgende versie van iTunes :eek:

Welk nieuws heb ik gemist?

Dutchgio 01-06-12 22:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 799301)
Welk nieuws heb ik gemist?

komt een nieuwe itunes versie dievJBen tegengaat

XIII 01-06-12 22:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dutchgio (Bericht 799302)
komt een nieuwe itunes versie dievJBen tegengaat

Waar is dat gemeld?

dannyvdb1997 01-06-12 22:17

Krijg ik nou niet bijv. morgenochtend dat m'n ipod het niet meer doet ofzo als ik hem vannacht in vliegtuigmode zet?

En als ik bijv. mijn jailbreak weg wil kan ik dan gewoon herstellen?
Ben wel tevreden met de jailbreak

quest1 01-06-12 22:45

Net mijn iPad 3 gejailbreaked en alles werkt perfect zoals voorheen. Heb zelfs geen back up of herstel gedaan. Zeer snel en heel eenvoudig. Het is inderdaad één van de eenvoudigste jailbreak tools ooit. Dikke pluim aan het jailbreak team.

wouter1981 01-06-12 22:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 799301)
Welk nieuws heb ik gemist?

Dit meldde timosha eerder:
http://forum.iculture.nl/f14/jailbre...tml#post799186

dannyvdb1997 01-06-12 23:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dannyvdb1997 (Bericht 799304)
Krijg ik nou niet bijv. morgenochtend dat m'n ipod het niet meer doet ofzo als ik hem vannacht in vliegtuigmode zet?

En als ik bijv. mijn jailbreak weg wil kan ik dan gewoon herstellen?
Ben wel tevreden met de jailbreak

Heeft misschien iemand antwoord hierop?

XIII 01-06-12 23:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wouter1981 (Bericht 799318)

Dat is toch precies de post die ik quote?

Ik ben benieuwd waarom hij dat post (bron?).

Bubbly 02-06-12 04:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dannyvdb1997 (Bericht 799304)
Krijg ik nou niet bijv. morgenochtend dat m'n ipod het niet meer doet ofzo als ik hem vannacht in vliegtuigmode zet?

Dat gebeurt nooit :)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dannyvdb1997 (Bericht 799304)
En als ik bijv. mijn jailbreak weg wil kan ik dan gewoon herstellen?

Jup.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quest1 (Bericht 799315)
Net mijn iPad 3 gejailbreaked en alles werkt perfect zoals voorheen. Heb zelfs geen back up of herstel gedaan.

Zo vráág je om problemen..

Mensen maak altijd een back-up!

Topdude 02-06-12 09:45

Van de week voor het eerst m'n foon onderworpen aan een jailbreak.

Nadat ik wat ervaringen van mensen hier had gelezen, had ik ook besloten om maar eens een poging te wagen.

Een recente backup had ik al. (overigens weigert de knop backup maken op de computer in iTunes alle dienst. Als ik daarop klik gebeurt er niks. Maar dat is voor een ander topic...)

Ik wilde eerst eens proberen wat er zou gebeuren als ik de foon zo zou laten als hij was, dus met alles erop.
Aan absinthe 2.0.1 (2.0.2 was er nog net niet) gehangen en op de knop gedrukt.
(Windows 7 ultimate 64bit NL.)

Op een derde van het proces ongeveer bleef hij hangen en kreeg ik de mededeling dat absinthe niet meer werkte (als administrator uitgevoerd).
Programma gesloten en opnieuw geopend. Daarna zei absinthe dat er een jailbreak poging was gedaan, maar dat die mislukt was. Het programma ging herstellen, waarna ik de foon moest loskoppelen van de pc en daarna opnieuw aansluiten.

Absinthe weer opgestart en nu liep het jailbreak proces wel door. Met alles erop en eraan duurde het hele proces hooguit 10 minuten. Jailbreak gelukt. Cydia stond erop, geopend, zooi binnen gehaald, ff reboot en alles werkte prima!

Daarna m'n iPad eraan gehangen en er gebeurde precies hetzelfde als bovenstaande. Dus 1e poging hangen, herstel van absinthe zelf en 2e keer proces doorlopen.

In beide gevallen geen instellingen kwijt en alle apps functioneren normaal.
Enige opvallende: ik was bij de berichten ongeveer 2 weken aan berichten kwijt...
Niet dat dat een probleem voor me was, maar dat vond ik toch vreemd. Verder bij whatsapp op zo helemaal niets kwijt.

Kortom, simpel en snel gebeurd zonder herstel van de foon of pad vooraf en geen enkel probleem gehad.


Mijn collega met een iPhone 4 heeft een en al problemen. Wel vooraf herstel gedaan, zoals overal beschreven, 20x opnieuw gedaan, maar bizar genoeg lukt het maar niet.

Apple works in mysterious ways...

Guest-20180925190238 02-06-12 09:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Topdude (Bericht 799351)

Apple works in mysterious ways...

Het Groene Vergif werkt op een mysterieuze manier, niet Apple :D

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 2 juni 2012 om 10:13 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 799321)

Ik ben benieuwd waarom hij dat post (bron?).

Omdat de kwetsbaarheid (gedeeltelijk) in iTunes zit :)

http://www.imgdumper.nl/uploads5/4fc...t_10.06.02.jpg

XIII 02-06-12 11:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 799353)
Omdat de kwetsbaarheid (gedeeltelijk) in iTunes zit :)

Oh, de tweet van pod2g over mobile backup?

Die heb ik wel gezien...

Bubbly 02-06-12 21:23

Was nog een hele discussie over wat er nou precies met remote bedoeld wordt tussen een iPc-auteur en i0ni1c. Verder is pod2g het helemaal zat: "pod2g: Ok... I unfollowed @i0n1c, I'm done with trolls."

He-le-maal mee eens. Zuur, hatelijk mannetje is het geworden. "i0n1c: So now I have spread enough reasons for Apple to upgrade fast and kill the public JB :P Time to visit the new office."

chiefkewan 03-06-12 00:16

Heeft er niemand problemen na de jailbreak.
mijn iphone 4s valt regelmatig uit?
heb al restore gedaan en opnieuw gejailbreak maar nog steeds zelfde probleem.
bij info en diagnose staat ook een hele rijtje informatie met panic....

pdavie2311 03-06-12 07:22

Goedemorgen all,

Ik wil na een goed jaartje mijn iPhone 4 weer eens jailbreaken..Probeerde het laatst, maar lukt niet..Had wel net ge-update naar de nieuwste itunes versie..Dan lukt het niet meer??

10.6.1(7) heb ik nu als het goed is? Absinthe 2.0.1 heb ik op mijn mac staan..Maar ik kon niet op het knopje jailbreak drukken tijdens de installatie..Kreeg de bekende itunes stekker in beeld en de iPhone deed niets meer..

Kan ik het weer proberen? Misschien doe ik het stapsgewijs fout?

Thanx voor de tips en hulp op deze vroege zondagmorgen..(thanx lieve kids van me, haha)

Guest-20180925190238 03-06-12 08:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pdavie2311 (Bericht 799502)
Kan ik het weer proberen? Misschien doe ik het stapsgewijs fout?

Dat kan :) Herstel met iTunes naar iOS 5.1.1 en voer de jailbreak opnieuw uit, bij voorkeur met de laatste versie van Absinthe 2.0.4

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door chiefkewan (Bericht 799494)
bij info en diagnose staat ook een hele rijtje informatie met panic....

Kernel Panics duiden steeds op serieuze fouten al dan niet hardware gerelateerd.

pdavie2311 03-06-12 09:09

Gelukt!!! Thanx!!!!

acinony 03-06-12 12:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door chiefkewan (Bericht 799494)
Heeft er niemand problemen na de jailbreak.
mijn iphone 4s valt regelmatig uit?
heb al restore gedaan en opnieuw gejailbreak maar nog steeds zelfde probleem.
bij info en diagnose staat ook een hele rijtje informatie met panic....

Heb wel problemen met imessages gehad, is nu eindelijk goed volgens mij.
En heb nu vaker dat me springboard restart, volgens mij elke keer als ik een app wil updaten. ( op me ipad 3 - niet op de iphone 4 )


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:02.