//

Absinthe: Untethered Jailbreak voor iOS 5.1.1

Absinthe: Untethered Jailbreak voor iOS 5.1.1 discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) beste forumleden, Ik wil mijn Iphone 4s (5.1.1) jailbreaken met Absinthe. Ik weet dat het verstandig is om van tevoren een backup te maken van ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #461  
Oud 27-06-12, 12:44
eskiya eskiya is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 5
Standaard

beste forumleden,

Ik wil mijn Iphone 4s (5.1.1) jailbreaken met Absinthe.
Ik weet dat het verstandig is om van tevoren een backup te maken van je telefoon.
Tot op heden heb ik geen goede backup programma voor m'n pc (windows) kunnen vinden, zodat ik een full backup van mijn telefoon kan maken. Het gaat in dit geval over een backup waar ook mijn contacten gegarandeerd gebackupt worden. Ik heb wel eens aircontacts gebruikt, alleen daar heb ik het last dat niet alle gegevens worden gebackupt. Bij sommige contacten pakt hij bijv. geen telefoonnr's of geen (volledige) adressen.
Blijven mijn contact intact wanneer ik zal jailbreaken met Absinthe? (als er geen problemen zullen ontstaan uiteraard)
Heeft iemand nog tips, adviezen mbt goede volledige backups van je iphone op de pc?
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #462  
Oud 29-06-12, 13:21
Rav3n Rav3n is offline
• iOS 7.0.6
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 585
Standaard

Deze vraag is zo vaak gesteld en beantwoord.
Misschien eerst eens beginnen met inlezen in de materie. Dat kost moeite. (Who says jailbreaken is easy ...)
Zoek ook eens op "reservekopie maken" ...
  #463  
Oud 29-06-12, 14:31
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

@Eskiya
Je gebruikt iTunes of iCloud [via je iPhone] om een volledige back-up te maken.
  #464  
Oud 04-07-12, 07:37
Flock Flock is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 59
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rav3n Bekijk bericht
(Who says jailbreaken is easy ...)
Kind kan de was doen toch?, vooral met de 4S iPad 2 & 3
Aansluiten, knopje klikken en klaar..

Andere idevices moet je in DFU zetten, maar ook dit is geen rocket science

Zelf was het me niet gelukt met Absinthe, jailbreak-knop werd niet actief!
Dus terug naar het oude vertrouwde Redsn0w en binnen 1 minuut was het geregeld..

Er kan haast niks fout gaan, als je de procedure maar goed volgt..
  #465  
Oud 04-07-12, 17:05
atx2212 atx2212 is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2012
Locatie: Gent
Berichten: 9
Standaard thx!

thx! had je bericht niet direct gelezen is ondertussen gelukt ! thx!
  #466  
Oud 05-07-12, 14:04
Stevo's schermafbeelding
Stevo Stevo is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 78
Standaard

Wat een gemak om te jailbreaken met Absinthe. Heb hier in het verleden zwaar liggen op vloeken maar dit ging nu vrij gemakkelijk.

Toch heb ik een paar vragen.

1) Mijn iCoyote werkt niet meer (start niet meer op), kan jailbreak hier oorzaak van zijn??
2) Ik heb Sparrow Push geïnstalleerd, maar vind het echt niet terug in Sparrow. Heb ik dan toch ergens een fout gemaakt???

Grt Stevo
  #467  
Oud 05-07-12, 14:06
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stevo Bekijk bericht
1) Mijn iCoyote werkt niet meer (start niet meer op), kan jailbreak hier oorzaak van zijn??
Als je hem netjes gekocht hebt is dit waarschijnlijk je probleem:

Corrupte app-updates duiken op in de App Store - iPhoneclub.nl
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #468  
Oud 05-07-12, 14:10
Stevo's schermafbeelding
Stevo Stevo is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 78
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XIII Bekijk bericht
Als je hem netjes gekocht hebt is dit waarschijnlijk je probleem:

Corrupte app-updates duiken op in de App Store - iPhoneclub.nl
Dan ga ik ervan uit dat dit niet via jailbreak komt.
Ik zal iCoyote dan maar deze avond via iTunes installeren (mijn oude versie gaf geen problemen)

Thx voor snelle reactie
  #469  
Oud 05-07-12, 15:55
ABKtje ABKtje is offline
• iOS 14.6
• iPadOS 14.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Spijkenisse
Berichten: 170
Standaard

Ik heb zojuist mijn nieuwe ipad gekregen en meteen jb gedaan met Absinthe 2.0.4. Zowel voor als na de jb weigert/weigerde TinyUmbrella 5.11.01 iets te doen (unable blablabla). Vraag 1: hoe los ik dit probleem op? Vraag 2: wat betekent die heel lange serie tekens onderaan mijn Cydiascherm? Is dit soms toch de opslag van SHSH en als dat zo is:hoe kan ik daar dan later gebruik van maken?
__________________
Nieuwe Ipad 16GB Wi-Fi fw8.4 + iphone 6 fw8.4 + AppleTV3 + iwatch sport 1.0.1
  #470  
Oud 05-07-12, 15:59
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

1) welke "blablabla"?
2) dat is je UDID
  #471  
Oud 05-07-12, 19:05
ABKtje ABKtje is offline
• iOS 14.6
• iPadOS 14.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Spijkenisse
Berichten: 170
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XIII Bekijk bericht
1) welke "blablabla"?
2) dat is je UDID
1) na klikken op tinyumbrella.exe vliegen er heel snel 3 mededelingen voorbij waarvan de 2e begint met "unable to". Ik zal proberen 't snel uit te lezen als je denkt dat je me daarmee kan helpen.
2) wat kan ik met mijn UDID?
  #472  
Oud 05-07-12, 19:12
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ABKtje Bekijk bericht
2) wat kan ik met mijn UDID?
Lees dit artikel maar:

‘Apple werkt aan vervanger van UDID’ - iPhoneclub.nl
  #473  
Oud 05-07-12, 19:17
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ABKtje Bekijk bericht
1) na klikken op tinyumbrella.exe vliegen er heel snel 3 mededelingen voorbij waarvan de 2e begint met "unable to".
Volgens jouw profiel gebruik je OS X. Probeer jij om tinyumbrella.exe te laten draaien op een Mac
  #474  
Oud 06-07-12, 08:11
ABKtje ABKtje is offline
• iOS 14.6
• iPadOS 14.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Spijkenisse
Berichten: 170
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ABKtje Bekijk bericht
1) na klikken op tinyumbrella.exe vliegen er heel snel 3 mededelingen voorbij waarvan de 2e begint met "unable to". Ik zal proberen 't snel uit te lezen als je denkt dat je me daarmee kan helpen.
2) wat kan ik met mijn UDID?
De 3 mededelingen zijn: verifying libraries/unable to validate libraries/reticulating splines. Ik moet vertellen dat ik de update van 5.1 naar 5.1.1 niet via itunes kon uitvoeren, omdat het me niet lukt de hostfile met de verwijzing naar apple aan te passen (kreeg geen administratormodus voor elkaar; indien mogelijk daarvoor graag een advies). Toen ik heb ik via Wi-Fi de softwareupdate gedaan, maar dit terzijde. Maar misschien is dit de reden dat tinyumbrella mij niet wil helpen? Ik ga het nu proberen op de MAC - hoewel ik wel de Windowsversie van TU op de Wpc gebruikte, hoor.
  #475  
Oud 06-07-12, 09:10
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ABKtje Bekijk bericht
Maar misschien is dit de reden dat tinyumbrella mij niet wil helpen? Ik ga het nu proberen op de MAC - hoewel ik wel de Windowsversie van TU op de Wpc gebruikte, hoor.
De jailbreak met Absinthe 2.0.4 is blijkbaar gelukt Welke hulp heb je nu nodig van TinyUmbrella?

PS:
TinyUmbrella heeft niets te maken met de Absinthe, of om het even welke, jailbreak.
  #476  
Oud 06-07-12, 09:42
ABKtje ABKtje is offline
• iOS 14.6
• iPadOS 14.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Spijkenisse
Berichten: 170
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
De jailbreak met Absinthe 2.0.4 is blijkbaar gelukt Welke hulp heb je nu nodig van TinyUmbrella?

PS:
TinyUmbrella heeft niets te maken met de Absinthe, of om het even welke, jailbreak.
I know, I know, dat schreef ik ook niet.

Wel, je advies heeft me al geholpen. Vanaf de MAC probleemloos blobs bewaard met TinyUmbrella. Ik wil toch wel weten waarom het vanaf de Wpc niet lukt en vroeg me daarom af of het te maken zou hebben met genoemde hostfile. En vraag weliswaar offtopic: hoe administratorrechten te verkrijgen om hostfile aan te passen?
  #477  
Oud 08-07-12, 19:48
Matisto25 Matisto25 is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 24
Standaard

weet iemand of de laaste itunes een probleem maakt voor te jailbreaken?
  #478  
Oud 08-07-12, 22:21
ipod98 ipod98 is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Berichten: 2
Standaard

Hallo,

Ik heb mijn IPod 3g 32gb van ios 5 naar ios 5.1.1 gejailbreakt omdat ik graag een untethered jailbreak wil. Nu heb ik absinth 2.0.4 gedownload om dit te doen. Dit is allemaal goed gelukt. Nu wil ik mn iPod jailbreaken dus druk ik met de rechter muisknop op absinthe-win-2.0.4 met het groenzwarte logotje ervoor en druk op ' als administrator uitvoeren' zoals het allemaal keurig beschreven wordt op alle sites die de jailbreak uitleggen. Dan krijg ik de tekst: 'wilt u dit onbekende .. wijzigingen uit te voeren op u apparaat' of iets dergelijks. Dan druk ik op ja. Dan krijg ik opeens de melding 'You must run this app as administrator' en kan ik niet doorzetten. Kan iemand mij helpen met dit probleem want ik zou mijn ipod graag untethered willen jailbreaken?
  #479  
Oud 14-07-12, 10:10
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Angry Profiel aanpassen berichtje

Nou Absinthe 2.0.4 staat bij mij al een tijdje op 'this may take a while...' en lijkt niet verder te gaan. Op de iPhone draait het synchronisatie pijltje(s) (zoals wanneer je de iPhone met iTunes synchroniseert)

(het gaat om iOS 5.1.1 - zodra het gelukt is pas ik mijn profiel aan)

Annuleren kan niet (geen knopje)

Wat ik me nu ineens afvraag: ik heb Absinthe gestart direct vanaf de .dmg (schijfkopie) Had ik Absinthe eerst op mijn harde schijf moeten zetten? Wat kan ik doen om het proces af te breken en opnieuw te proberen?

EDIT: Absinthe afgesloten, verplaatst naar 'Programma's' en opnieuw geprobeerd. Absinthe geeft netjes aan dat er een eerder jailbreak poging is geweest en recovered wat files. Daarna geeft ie aan dat ik het nog een keer kan proberen. Helaas gebeurt er nog steeds niks en blijft de boel haken bij 'this may take a while...'

Heb de f$%& handleiding niet gelezen, ik had eerst mijn iPhone herstelt in DFU in iTunes naar iOS 5.1.1 en meteen daarna de back-up terug laten zetten. Daarna dus de jailbreak uit laten voeren. Zo deed ik het altijd, maar in de handleiding staat dat je eerst moet jailbreaken op een schone iOS, daarna pas je back-up terug zetten...

Dus... begin ik maar weer opnieuw...

EDIT@: i followed the f manual en nu werkt het. Was idd binnen 2 minuten gebeurd. Daarna weer gezellig opnieuw de reservekopie terugzetten.
Wel fijn dat dankzij dit herstel de 'Overige' in iTunes weer geslonken is tot 0,6GB...

Laatst gewijzigd door ballegooier; 14-07-12 om 12:33.
  #480  
Oud 14-07-12, 15:51
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard



Bij mij maakte dat niet zo uit, duurde misschien een paar minuten langer, maar ik gebruikte de reservekopie van iCloud dus eerst Absinthe was niet een optie.
Reageren

Labels
jailbreak, untethered



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: untethered jailbreak met absinthe 2.0 mislukt want iphone not activated Muug Jailbreak 1 25-05-12 22:32

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:54.