iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   Alle iDevices: Absinthe: Untethered Jailbreak voor iOS 5.1.1 (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/118924-absinthe-untethered-jailbreak-voor-ios-5-1-1-a.html)

Bubbly 25-05-12 19:28

@Dansaapje

Heb je TinyUmbrella gebruikt? Deze heeft je hosts file aangepast zodat iTunes geen contact opneemt met Apple, maar met Cydia. Kortom even je hosts file aanpassen en alles wat met Apple te maken heeft weghalen of een # ervoor zetten.

Admiraal 25-05-12 19:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dansaapje (Bericht 796612)
Thanks maar dit heb ik ook al geprobeerd, blijf dezelfde foutmelding krijgen...

Als je het via je device probeert zorg er dan voor dat ie niet aan de pc/mac hangt... Ik denk namelijk dat je hosts file de server van apple blokkeert. Ooit de server van Saurik (Cydia) toegevoegd?

dansaapje 25-05-12 19:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bubbly (Bericht 796614)
@Dansaapje

Heb je TinyUmbrella gebruikt? Deze heeft je hosts file aangepast zodat iTunes geen contact opneemt met Apple, maar met Cydia. Kortom even je hosts file aanpassen en alles wat met Apple te maken heeft weghalen of een # ervoor zetten.

Ja dat heb ik wel eens gebruikt, had dat vinkje al uitgezet bij TinyUmbrella, zojuist mijn host file aangepast (die 2 regels met Apple verwijderd). Opnieuw opgestart, gecontroleerd of die regels nog steeds weg waren (ja) en weer iTunes geopend en geprobeerd gewoon naar 5.1.1 te updaten, weer dezelfde foutmelding...

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Admiraal (Bericht 796620)
Als je het via je device probeert zorg er dan voor dat ie niet aan de pc/mac hangt... Ik denk namelijk dat je hosts file de server van apple blokkeert. Ooit de server van Saurik (Cydia) toegevoegd?

Ik denk dat je doelt op het bovenstaande? Maar dit heeft dus ook geen uitkomst geboden. Toen ik mijn 4s wou updaten via de telefoon zelf was de kabel er af en weer een foutmelding op de 4s zelf...

Bubbly 25-05-12 19:42

@Dansaapje

Druk nu eens op herstellen in plaats van bijwerken?

iScorpio 25-05-12 19:42

Na een tweede poging ook hier gelukt. Eerste keer een fout aan het einde van het process (zie ik hier meer voorbijkomen). Bij de tweede keer krijg ik aan het einde de melding "ERROR: Could not connect to lockdown. Aborting.".

Blijkt dat Cydia wel is geïnstalleerd en jailbreak goed is gegaan en gewoon werkt terwijl Absinthe 2.0 nog steeds in error staat en niet meer wil afsluiten.

Dus aan iedereen die een error melding ziet, niet te snel opgeven en gewoon blijven proberen. Denk dat er binnenkort nog wel een v2.0.1 versie uit zal komen om kleine bugs op te lossen ;)

dansaapje 25-05-12 19:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bubbly (Bericht 796629)
@Dansaapje

Druk nu eens op herstellen in plaats van bijwerken?

Zojuist geprobeerd, maar weer diezelfde foutmelding... :( waar kan het nu nog aan liggen...

Bubbly 25-05-12 19:46

Wat staat er nu allemaal in je hosts file?

Admiraal 25-05-12 19:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dansaapje (Bericht 796627)
Ja dat heb ik wel eens gebruikt, had dat vinkje al uitgezet bij TinyUmbrella, zojuist mijn host file aangepast (die 2 regels met Apple verwijderd). Opnieuw opgestart, gecontroleerd of die regels nog steeds weg waren (ja) en weer iTunes geopend en geprobeerd gewoon naar 5.1.1 te updaten, weer dezelfde foutmelding...


Ik denk dat je doelt op het bovenstaande? Maar dit heeft dus ook geen uitkomst geboden. Toen ik mijn 4s wou updaten via de telefoon zelf was de kabel er af en weer een foutmelding op de 4s zelf...

Ja, dat bedoel ik... De hosts file al bekeken? Staat de server van Apple goed? Is wel een vreemd probleem.

dansaapje 25-05-12 19:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bubbly (Bericht 796635)
Wat staat er nu allemaal in je hosts file?

# Copyright (c) 1993-2009 Microsoft Corp.
#
# This is a sample HOSTS file used by Microsoft TCP/IP for Windows.
#
# This file contains the mappings of IP addresses to host names. Each
# entry should be kept on an individual line. The IP address should
# be placed in the first column followed by the corresponding host name.
# The IP address and the host name should be separated by at least one
# space.
#
# Additionally, comments (such as these) may be inserted on individual
# lines or following the machine name denoted by a '#' symbol.
#
# For example:
#
# 102.54.94.97 rhino.acme.com # source server
# 38.25.63.10 x.acme.com # x client host

# localhost name resolution is handled within DNS itself.
# 127.0.0.1 localhost
# ::1 localhost

Klopt het trouwens dat in diezelfde map waar deze host file staat, er ook een file genaamd "hosts.umbrella" staat?

Bubbly 25-05-12 19:49

Die kun je normaal gesproken negeren. Herstart je computer [zodat de wijzigingen worden doorgevoerd als ze dat nog niet zijn] en probeer het daarna nog eens?

Admiraal 25-05-12 19:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dansaapje (Bericht 796638)
# Copyright (c) 1993-2009 Microsoft Corp.
#
# This is a sample HOSTS file used by Microsoft TCP/IP for Windows.
#
# This file contains the mappings of IP addresses to host names. Each
# entry should be kept on an individual line. The IP address should
# be placed in the first column followed by the corresponding host name.
# The IP address and the host name should be separated by at least one
# space.
#
# Additionally, comments (such as these) may be inserted on individual
# lines or following the machine name denoted by a '#' symbol.
#
# For example:
#
# 102.54.94.97 rhino.acme.com # source server
# 38.25.63.10 x.acme.com # x client host

# localhost name resolution is handled within DNS itself.
# 127.0.0.1 localhost
# ::1 localhost

Klopt het trouwens dat in diezelfde map waar deze host file staat, er ook een file genaamd "hosts.umbrella" staat?

Ik zou zeggen, knip en plak de file van umbrella naar een andere map en probeer het nog een x

Edit: en # weghalen voor 127.0.01

dansaapje 25-05-12 19:57

@Bubbly
@Admiraal

Heb de pc opnieuw opgestart, de host file is nog steeds correct, had vóór het opnieuw opstarten die "hosts.umbrella" file al tijdelijk uit die map weggehaald.

Nogmaals geprobeerd via:

- Bijwerken (geen succes, weer diezelfde foutmelding);
- Herstellen (geen succes, weer diezelfde foutmelding);
- Shift + herstellen + 5.1.1 firmware bestand selecteren (geen succes, weer diezelfde foutmelding).

Bubbly 25-05-12 19:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door simlockvrij (Bericht 796641)
volgens mij word er sinds deze jb een specifiek toestelnr. aangegeven, zoals op de site te lezen is, zoals hier voor de ipad:
iPad1,1 – 2,1 – 2,2 – 2,3 – 3,1 – 3,2 – 3,3
hoe kom ik erachter welke versie ik heb?

iPad 2 wi-fi only gereviseerd = 2,4

Als jouw iPad 2 niet is gereviseerd (refurbished), dan is-ie compatibel met deze jailbreak.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 25 mei 2012 om 19:59 ----------

@Dansaapje

Heb je anti-virus of firewall aanstaan? Zet die even uit en probeer het opnieuw.

Admiraal 25-05-12 20:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dansaapje (Bericht 796644)
@Bubbly
@Admiraal

Heb de pc opnieuw opgestart, de host file is nog steeds correct, had vóór het opnieuw opstarten die "hosts.umbrella" file al tijdelijk uit die map weggehaald.

Nogmaals geprobeerd via:

- Bijwerken (geen succes, weer diezelfde foutmelding);
- Herstellen (geen succes, weer diezelfde foutmelding);
- Shift + herstellen + 5.1.1 firmware bestand selecteren (geen succes, weer diezelfde foutmelding).

# mag niet voor 127.0.0.1 staan, dan wordt ie geblokkeerd

dansaapje 25-05-12 20:03

@Bubbly
Wederom bedankt, heb de virusscanner volledig uitgeschakeld (ook de firewall), heb zelfs het proces beeindigd, maar wederom dezelfde foutmelding (zowel bij het bijwerken als herstellen). Ik begin een beetje te denken dat ik de enige ben met dit probleem haha... :confused:

Bubbly 25-05-12 20:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Admiraal (Bericht 796651)
# mag niet voor 127.0.0.1 staan, dan wordt ie geblokkeerd

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dansaapje (Bericht 796638)
# 127.0.0.1 localhost
# ::1 localhost

In dat geval moet je dus deze twee hekjes weghalen.

Bomans 25-05-12 20:08

GVD! Herstel naar 5.1.1, jailbreak, back-up terug zetten. Tot daar alles perfect.

Installeer ik aptbackup, druk op restore, wacht een paar minuten om dan te zien dat al mijn appstore apps er af geknikkerd zijn en ik 12Gb aan "overige" heb.

Ben momenteel terug aan het restoren ...

Castaway 25-05-12 20:10

Helaas na 20 keer geprobeerd iPhone 4 te jailbreaken met iOs 5.1.1 (9B206) met restore nieuwe iphone via iTunes, een restore met een oude backup, lock uitgezet, kortom eigenlijk alles, geef ik het maar op.
Dit device is met absinthe niet te jailbreaken, nu maar wachten op redsnOw misschien dat het daar wel mee lukt.

ralfk 25-05-12 20:10

Heb ook moeite gehad om een succesvolle jailbreak uit te voeren. Ook had ik last met het herstellen van de firmware. Na het bewerken van de host file EN het herstellen van mijn iphone dmv itunes, dus NIET met de iphone zelf is het gelukt. De IPSW van iOS 5.1.1 staat in ieder geval voor mac gebruikers nog op je systeem. Daarna alles van de back-up pas teruggeplaatst.

Werkt allemaal perfect nu!

dansaapje 25-05-12 20:11

@Bubbly
@Admiraal

De 2 hekjes verwijderd voor die 2 regels, opgeslagen en de pc opnieuw opgestart. Voor het iTunes openen gecontroleerd of de 2 hekjes nog weg waren (ja dus), in iTunes zowel Bijwerken als Herstellen geprobeerd... wederom de inmiddels zeer irriterende foutmelding :(


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:58.