iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   Alle iDevices: Absinthe: Untethered Jailbreak voor iOS 5.1.1 (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/118924-absinthe-untethered-jailbreak-voor-ios-5-1-1-a.html)

XIII 25-05-12 15:40

Absinthe: Untethered Jailbreak voor iOS 5.1.1
 

Devices:

Het "Chronic Dev Team" heeft Absinthe 2.0.2 uitgebracht voor een untethered jailbreak van iOS 5.1.1 op volgende iDevices:

(Mac OS X, Windows en Linux)
  • iPhone 3GS
  • iPhone 4
  • iPhone 4S
  • iPod touch 3G
  • iPod touch 4G
  • iPad1
  • iPad2 (inclusief het nieuwe model iPad 2.4)
  • iPad3

Handleiding Absinthe:

Lees dit artikel voor uitgebreide instructies.

Rocky Racoon:

Gebruikers die op dit moment al een tethered jailbreak van iOS 5.1.1 op hun toestel hebben wordt afgeraden om zoals beschreven op greenpois0n.com te kiezen voor “Erase All Content and Settings”. Als je momenteel al gebruikt maakt van een tethered jailbreak kun je het beste Rocky Racoon 5.1.1 Untether via Cydia installeren.

Download Links

Absinthe 2.0.4 | greenpois0n.com
alternatieve download

Hobao 25-05-12 15:44

Grrrrrr werkt niet goed met 64Bit os!
(Blijft zeuren om admin rechten ook al heb ik die gegeven)

vincentjanv 25-05-12 15:45

Nou bij mij krijg ik steeds de melding 'hmm something seems to have gone wrong, trying to recover (na het herstellen zogezegd). iPad 2 3G 16gb, had nochtans mooi alles verwijderd:(

Fool 25-05-12 15:47

Werkt perfect.

Ipad 3 Wi-Fi ging gelijk goed.
Iphone 4S deed moeilijk kwam omdat er een codeslot op zat vergeet die niet uit te zetten voordat je jailbreakt!

Rav3n 25-05-12 15:58

Done.
Net een oude 3GS 32GB (nieuwe bootrom) gejailbreakt.
Tijdsduur <3 min.

Straks m'n iPad2 en 4S.

Edit:

iPhone 4S 16 GB Done <4 min.



---------- Bericht automatisch samengevoegd op 25 mei 2012 om 15:03 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hobao (Bericht 796394)
Grrrrrr werkt niet goed met 64Bit os!
(Blijft zeuren om admin rechten ook al heb ik die gegeven)

Zoals altijd, doe je dan:
(Win7 64bit)
1. Rechtermuisklik op het bestand - Klik Eigenschappen - Blokkering opheffen aanvinken - Klik op toepassen.
2. dan tabblad beveiliging aanklikken - Uitvoeren als administrator aanvinken - Klik op toeppassen - klik ok.
Klaar.

Guest-20180925190238 25-05-12 16:12

En Rocky Racoon 5.1.1 (uit Cydia) werkt ook perfect :):):)

Net mijn knoei-iPhone 4 met een iOS 5.1.1 Redsn0w tethered jailbreak untethered gemaakt :d

Manusteez 25-05-12 16:13

men vriendin heeft een met SAM geunlocked iphone 4 fw 5.1 en gejailbreaked
als ik deze upgrade naar fw 5.1.1,blijft de unlock er dan op ?

i@nne 25-05-12 16:14

Ik heb nu een jailbreak op 5.0.1. Zo ja, wanneer moet je upgraden naar 5.1.1, of gaat dat 'vanzelf' als je de jailbreak uitvoert?

iWiefring 25-05-12 16:14

Bij mijn iPhone 4 blijft ie hangen op "Waiting for process to complete" hij loopt overal doorheen en na de reboot blijft ie daarop zitten.

Nou zegt ie op een gegeven moment "Recovery completed. If you want to retry jailbreaking, unplug your device and plug it back in." Heb ik ook meermaals geprobeerd maar werkt niet.

Maar we blijven proberen, we zien wel wat eruitkomt. Wil wel m'n gewilde thema's ed. terug kunnen zetten en kunnen gebruiken, daar doe ik het voor!

Guest-20180925190238 25-05-12 16:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door laurenze (Bericht 796409)
Blijft leuk dat het iedere keer weer lukt.. echter snap ik nog steeds de 'grote' behoefte naar jailbreak niet... de meeste gaat het om de gratis apps denk ik? of zit ik er langs?

Je zit er helemaal "langs" :D

http://www.imgdumper.nl/uploads5/4fb...t_15.14.27.jpg

XIII 25-05-12 16:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door laurenze (Bericht 796409)
echter snap ik nog steeds de 'grote' behoefte naar jailbreak niet... de meeste gaat het om de gratis apps denk ik?

Dat hoop ik niet. Diefstal van software is strafbaar en daar geven we geen hulp bij!

Waarom dan wel?

Jailbreaken anno iOS 4.x: waarom eigenlijk? - iPhoneclub.nl

Hobao 25-05-12 16:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rav3n (Bericht 796400)
Done.
Zoals altijd, doe je dan:
(Win7 64bit)
1. Rechtermuisklik op het bestand - Klik Eigenschappen - Blokkering opheffen aanvinken - Klik op toepassen.
2. dan tabblad beveiliging aanklikken - Uitvoeren als administrator aanvinken - Klik op toeppassen - klik ok.
Klaar.

Uitvoeren als admin dat had ik gedaan maar "Blokkering opheffen" aanvinken ? WTF? Heb dan wel een ENG os maar zie ook niets wat daar op lijkt.

Skatespeare 25-05-12 16:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iWiefring (Bericht 796412)
Bij mijn iPhone 4 blijft ie hangen op "Waiting for process to complete" hij loopt overal doorheen en na de reboot blijft ie daarop zitten.

Nou zegt ie op een gegeven moment "Recovery completed. If you want to retry jailbreaking, unplug your device and plug it back in." Heb ik ook meermaals geprobeerd maar werkt niet.

Zelfde probleem hier, maar dan met iPad 3. Heb keurig de instructies gevolgd, maar op een gegeven moment blijft hij hangen. De iPad is dan al gereboot en staat op het lockscherm. Hij blijft ongeveer vijf minuten op "Waiting for process to complete..." hangen en geeft vervolgens onderstaande meldingen. Ik heb het nu drie keer geprobeerd, maar steeds hetzelfde probleem. Weet iemand waar dit aan ligt? Het betreft een iPad 3 Wi-Fi.
http://i46.tinypic.com/p1uh1.png

jonathan 25-05-12 16:20

Weet iemand of de tweede generatie Apple TV ook ondersteund wordt? In het artikel op iPhoneclub staat van wel, maar op de site van het Chronic Dev Team zie ik het niet staan.

stschuurhuis 25-05-12 16:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door laurenze (Bericht 796409)
Blijft leuk dat het iedere keer weer lukt.. echter snap ik nog steeds de 'grote' behoefte naar jailbreak niet... de meeste gaat het om de gratis apps denk ik? of zit ik er langs?

Ja, volledig.
Het doel van jailbreaken is dat je zelf bepaalt hoe je iphone er uit ziet en hoe hij werkt, helemaal aan je eigen smaak aanpassen.

Distrax 25-05-12 16:21

Kan iemand mij vertellen waarom ik altijd eerst moet updaten, dit via de officiele manier fout gaat met een jailbreak op mijn Phone.

Ik moet hem altijd eerst restoren,updaten en opnieuw jailbreaken meer mensen dit ??

Tijdens updaten komt hij met de error ''Failed to install update''

IOS 5.01
Iphone 4s

DJappie 25-05-12 16:23

Heb met mijn 4S hetzelfde probleem. Hij blijft hangen en geeft uiteindelijk de melding"hmm something seems have to gone wrong".

Wat te doen?

iWiefring 25-05-12 16:23

Nu proberen met XP SP 2 en Uitvoeren als administrator aangevinkt. Kijken wat ie nu doet, meestal doet dat het truukje wel maar ik verwacht er niet te veel van! Ik hoop het althans..

EDIT:
Nog steeds geen resultaat, erg jammer dit hoor!

joenepeer 25-05-12 16:24

Net ook jailbreak van iPhone 4S uitgevoerd (Mac OSX Lion), zonder leeg te maken. Kostte nog geen 10 minuten.
Was wel druk op greenp0ison.com, na aantal keren refreshen absinthe wel in 1 keer kunnen downloaden.

Redenen voor jailbreak:
NCSettings - toggles voor BT, airplane, lampje, Wi-Fi, 3g
disableNC - geen notification center in fullscreen apps (games)
KillBackground - close all background apps & elke app kan direct gesloten worden (ipv eerst te laten wiggelen)
Switchercleaner - alleen running apps laten zien in taskmanager

Mazereeuw 25-05-12 16:25

Wat moet ik doen om mijn 4s te unlocken? Heb er al 6 maanden een uit de VS en tot op heden geen unlock.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:03.