//

Ik heb een paar vragen over jailbreaken van mijn Iphone 4

Ik heb een paar vragen over jailbreaken van mijn Iphone 4 discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi allemaal, Ik heb mijn Iphone 4 gisteren met absinthe 2.0.2 gejailbreakd, alleen loop ik met wat vragen rond en die zijn: -Kan ik een ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Discussie gesloten

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 29-05-12, 15:17
se77 se77 is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2011
Berichten: 11
Standaard Ik heb een paar vragen over jailbreaken van mijn Iphone 4

Hoi allemaal,

Ik heb mijn Iphone 4 gisteren met absinthe 2.0.2 gejailbreakd, alleen loop ik met wat vragen rond en die zijn:

-Kan ik een virus binnen krijgen door apps die ik via jailbreak download?. Zo ja, is er iets wat men eerst moet/kan doen om zeker van te zijn dat er geen virussen in zitten?.

-Is het mogelijk dat de maker van een app via jailbreak die ik heb geïnstalleerd het geld van mijn bankrekening op die van hem overschrijven?. Omdat ik mijn ING app gebruik.

-Is het mogelijk dat de maker van een app die ik via jailbreak heb geïnstalleerd zonder dat ik het weet via mijn abbo kan bellen en ik aan het eind van de maand een hoog rekening krijg?.

Alvast bedankt voor uw reactie(s).

Mvg Leon
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 29-05-12, 15:22
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door se77 Bekijk bericht
Hoi allemaal,

Ik heb mijn Iphone 4 gisteren met absinthe 2.0.2 gejailbreakd, alleen loop ik met wat vragen rond en die zijn:
Als het hier over apps gaat die uit de Apple App Store komen is er geen probleem

Gaat jouw vraag echter over gekraakte en gestolen apps uit die beruchte dievenrepo's en/of websites dan ga je op dit forum geen antwoorden krijgen Als je echter niet de bestolen dief wil worden dan is het beter dat je die illegale praktijken maar snel uit je hoofd zet.
  #3  
Oud 29-05-12, 15:25
se77 se77 is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2011
Berichten: 11
Standaard

Hoezo geen antwoorden?, Hier wordt wel over jailbreaks gesproken. Dus... en het gaat over apps uit jailbreak dat er niets mis met apps uit de apple store is weet ik ook wel
  #4  
Oud 29-05-12, 15:27
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door se77 Bekijk bericht
Hoezo geen antwoorden?
Ik ben er zeker van dat je binnen een paar minuten een heel helder antwoord hebt (van een moderator)
  #5  
Oud 29-05-12, 15:30
se77 se77 is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2011
Berichten: 11
Standaard

Oke, waar kan ik dan wel naar mijn antwoorden zoeken?. Ik hou wel van een gejailbreakd iphone maar wil wel kunnen slapen, als je snapt wat ik bedoel.
  #6  
Oud 29-05-12, 16:21
colliehome's schermafbeelding
colliehome colliehome is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Beringen
Berichten: 2.477
Stuur een bericht via Instant Messenger naar colliehome Stuur een bericht via MSN naar colliehome Stuur een bericht via Yahoo naar colliehome
Standaard

Het is een dunne lijn naar illegale dingen. Dus let wat op. Als je zo onzeker bent over al die dingen.. loont een JB dan?
__________________
Australian Shepherds Tinkerooz
Tinkerooz Blog

Slotjes blijven slotjes.
  #7  
Oud 29-05-12, 16:23
L23 L23 is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2011
Berichten: 48
Standaard

Als je gewoon via de appstore je apps download dan zit er geen virus in. Probleem opgelost!

Als je tweaks zoals SBSettings, Zephyr, IntelliScreen etc download via de standaard repo's dan is het ook veilig. Verstandig is het wel om je even te verdiepen in de apps en tweaks, lees de ervaringen op internet en download niet zomaar alles.
  #8  
Oud 30-05-12, 15:26
se77 se77 is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2011
Berichten: 11
Standaard

L23 dat weet ik ook wel maar de vraag is kan jailbreaken nou wel of geen kwaad de ene zegt van wel en die ander van niet. Wat is het nou?.

Ik wil alleen antwoorden op deze 3 vragen van mij, dan ben ik klaar hier

1. Kan de maker van een jailbreak app zonder dat ik het door heb bellen van mijn abbo en ik een dikke rekening thuis krijg?.

2. Kan mijn tel door een jailbreak virussen binnen krijgen?.

3. Kan ik met een jailbreak nog veilig op mijn ING app van apple store?.
  #9  
Oud 30-05-12, 15:34
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

1. nog geen enkel geval van gekend.

2. voorlopig niet

3. lijkt me geen enkel probleem. Kan je veilig internetbankieren op je windows pc?
  #10  
Oud 30-05-12, 15:41
se77 se77 is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2011
Berichten: 11
Standaard

Bomans dankje voor u sneller reactie maar ik zag ergens op het net iets over een SHH daarmee kunnen ze wel in je tel nu de vraag krijg ik SHH automatisch in mijn tel als ik het ga jailbreaken?.
  #11  
Oud 30-05-12, 15:42
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

OpenSSH staat er niet standaard op als je jailbreakt.
  #12  
Oud 30-05-12, 15:45
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Nee, die moet je zelf installeren.

En dat is een typisch voorbeeld waar onwetendheid tot reële problemen kan leiden: als mensen SSH installeren maar niet het root wachtwoord aanpassen is hun iPhone vatbaar voor een aanval van buitenaf. En daarvan zijn concrete voorbeelden!

Ook voor je andere vragen geldt in meer of mindere mate dat wat jij als gebruiker met je jailbreak doet de kwetsbaarheid (mede) bepaalt.
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #13  
Oud 30-05-12, 15:47
se77 se77 is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2011
Berichten: 11
Standaard

XIII zijn er sites of kan ik hier ergens een post vinden waarin er staat waar je op moet leten als je gaat jailbreaken?. Ik denk niet dat SSH het enige is of wel soms?.
  #14  
Oud 30-05-12, 15:51
L23 L23 is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2011
Berichten: 48
Standaard

Duidelijker kan ik het niet uitleggen hoor. Ja, jailbreaken kan zeker kwaad als je geen verstand hebt waarmee je bezig bent. iOS is een veilig gesloten besturingssysteem. Met een jailbreak open je dat veilig gesloten besturingssyteem. Je krijgt veel meer mogelijkheden, maar het wordt ook minder veilig. Je download software buiten het goedkeuringsproces van Apple, dus is het mogelijk dat je virussen kan krijgen en bankieren op je mobiel niet meer veilig is.
Weet dus waar je mee bezig bent en wat de risico's zijn, zo niet dan raad ik je jailbreaken af.
  #15  
Oud 30-05-12, 15:55
se77 se77 is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2011
Berichten: 11
Standaard

L23 ik denk dat ik het toch ma niet ga doen, poof, 5 icon dock etc zijn wel leuk maar een telefoon rekening van 42 euro nog leuker dan eentje van 2000 euro omdat zonder dat je het doorhad iemand anders van je abbo naar Japan of weet ik waar gebeld heeft en je even later op je bankrekening 0.00,- ziet. Bah, ik moet er niet aan denken lol.


Dus van mij mag hier een slotje op.
  #16  
Oud 30-05-12, 16:02
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Het gevraagde slotje.
Discussie gesloten



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Paar vragen van een beginner micaro84 iPad algemeen 12 12-10-11 21:04
Paar vragen over mijn iphone 4 frankiemasoeka iPhone algemeen 5 09-01-11 21:09
Heb 'dummy' vragen over mijn nieuwe Iphone allewijn iPhone algemeen 10 16-08-09 20:10
heb een paar vragen... dennis9920 Unlock [archief] 2 14-12-07 16:03
Een paar vragen over de Iphone! Corally iPhone algemeen 6 24-11-07 21:33

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:33.