//

TinyUmbrella herkent iPhone 4s niet

TinyUmbrella herkent iPhone 4s niet discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Omdat ik momenteel op iOS 5.0.1 zit en wil upgraden naar 5.1.1 zou ik eerst mijn SHSH blobs willen opslaan voor moest ik deze ooit ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 31-05-12, 15:34
tiboow tiboow is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 25
Standaard TinyUmbrella herkent iPhone 4s niet

Omdat ik momenteel op iOS 5.0.1 zit en wil upgraden naar 5.1.1 zou ik eerst mijn SHSH blobs willen opslaan voor moest ik deze ooit eens nodig hebben.
Momenteel heb ik een jaibreak en ik zou iOS 5.1.1 dus ook willen jailbreaken.
Ik heb TinyUmbrella 5.11.01 gedownload en uitgevoerd en dit start op, alleen herkent het programma op geen enkele manier mijn iPhone. (heb al geprobeerd op andere usb-poort,...)
Google helpt me momenteel niet echt.

Heeft er iemand tips? iTunes en windows herkennen mijn iPhone 4s wel...


DE OPLOSSING:
Als niets blijkt te werken, probeer dan eens op een andere laptop/pc met verschillende hardware specs. Bij mij ging dit meteen, zonder enig probleem. Heb al mijn shsh blobs kunnen opslaan!

Laatst gewijzigd door tiboow; 02-06-12 om 16:36. Reden: Oplossing
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 31-05-12, 15:47
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tiboow Bekijk bericht
Ik heb TinyUmbrella 5.11.01 gedownload en uitgevoerd en dit start op, alleen herkent het programma op geen enkele manier mijn iPhone. (heb al geprobeerd op andere usb-poort,...)
En heb je ook iTunes afgesloten alvorens TinyUmbrella op te starten?
  #3  
Oud 31-05-12, 15:59
tiboow tiboow is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 25
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
En heb je ook iTunes afgesloten alvorens TinyUmbrella op te starten?
Zonet geprobeerd, doet niets. Ik heb de optie "open iTunes automatisch bij aansluiten" uitgevinkt maar zelfs dan herkent TinyUmbrella mijn iPhone 4s niet.
Ik heb verscheidene volgordes uitgeprobeerd: eerst tinyumbrella, dan iphone; eerst iphone, dan tinyumbrella;...
Nog ideëen?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 31 mei 2012 om 15:01 ----------

Even zeggen dat ik op Windows werk, windows vista home premium, 32-bits.
  #4  
Oud 31-05-12, 16:19
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Kijk na of je de allerlaatste versie van iTunes en TinyUmbrella geïnstalleerd hebt. Als dat het geval is dan kan er een probleem zijn met SQLite.

Als je Windows Vista x86 gebruikt dan kijk na in C:\Program Files (x86)\TinyUmbrella\ of daar het dll bestand SQlite3.dll staat.

Indien het er niet staat dan kopieer het van C:\Program Files (x86)\Common Files\Apple\Apple Application Support\ naar C:\Program Files (x86)\TinyUmbrella\

Bij zulke problemen is het altijd verstandig om in de Windows Event Log na te kijken wat er allemaal misgelopen is.
  #5  
Oud 31-05-12, 16:23
tiboow tiboow is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 25
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Kijk na of je de allerlaatste versie van iTunes en TinyUmbrella geïnstalleerd hebt. Als dat het geval is dan kan er een probleem zijn met SQLite.

Als je Windows Vista x86 gebruikt dan kijk na in C:\Program Files (x86)\TinyUmbrella\ of daar het dll bestand SQlite3.dll staat.

Indien het er niet staat dan kopieer het van C:\Program Files (x86)\Common Files\Apple\Apple Application Support\ naar C:\Program Files (x86)\TinyUmbrella\

Bij zulke problemen is het altijd verstandig om in de Windows Event Log na te kijken wat er allemaal misgelopen is.
Ik heb sowieso de laatste versies van beide programma's.
Ik had al iets gelezen van deze file. Ik weet echter niet goed over wat dit gaat. Tussen C:\Program Files staat TinyUmbrella namelijk niet tussen bij mij... Ik heb TinyUmbrella gedownload met Chrome en van daaruit op gedubbelklikt. Wordt dit dan niet opgeslagen ofzo?
Ik heb sowieso wel geen Program Files (x86) maar alleen de gewone Pogram Files op mijn C schijf staan.
Alvast hartelijk bedankt voor de info en moeite!
  #6  
Oud 31-05-12, 16:24
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Je hebt TinyUmbrella blijkbaar niet geïnstalleerd, maar alleen uitgevoerd.

Dan zul je moeten kijken in de map waar Chrome downloads opslaat.

Je hebt geen x86 map omdat je een 32 bits OS gebruikt (en geen 64 bits).
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #7  
Oud 31-05-12, 16:26
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Sorry Mijn fout, jij gebruikt Vista x86 dan moet het C:\Program Files\ zijn in plaats van C:\Program Files (x86)\
  #8  
Oud 31-05-12, 16:26
tiboow tiboow is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 25
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XIII Bekijk bericht
Je hebt TinyUmbrella blijkbaar niet geïnstalleerd, maar alleen uitgevoerd.

Dan zul je moeten kijken in de map waar Chrome downloads opslaat.

Je hebt geen x86 map omdat je een 32 bits OS gebruikt (en geen 64 bits).
Ik was al zoiets aan het denken. Chrome slaat mijn downloads op in C:\Users\...\Downloads
Daar moet ik dan gewoon dit SQLite bestand bij plakken?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 31 mei 2012 om 15:33 ----------

In de TinyUmbrella log staat er:

05/31/2012 15:29:08.542 Caching shsh files...
05/31/2012 15:29:08.554 Found [0] shsh files to cache...
05/31/2012 15:29:08.558 Cached [0] shsh files
05/31/2012 15:29:08.564 You are using the current version of TinyUmbrella.
05/31/2012 15:29:08.571 Loaded History...

Ik heb de SQLite3.dll file naar de Downloads map gekopieerd maar dit haalt dus niets uit...
  #9  
Oud 31-05-12, 16:46
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tiboow Bekijk bericht


Ik heb de SQLite3.dll file naar de Downloads map gekopieerd maar dit haalt dus niets uit...
Tja, TinyUmbrella is een Java applicatie en ik ging er vanuit dat die zich in Windows installeert zoals elk Windows programma. Blijkbaar dus niet.

Je zal dus echt in de Windows Event Log moeten gaan kijken wat er aan de hand is.
  #10  
Oud 31-05-12, 16:47
tiboow tiboow is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 25
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Tja, TinyUmbrella is een Java applicatie en ik ging er vanuit dat die zich in Windows installeert zoals elk Windows programma. Blijkbaar dus niet.

Je zal dus echt in de Windows Event Log moeten gaan kijken wat er aan de hand is.
Het is inderdaad een Java app. Kan ik er niet voor zorgen dat deze zich installeert in de Program Files map op mijn C schijf? Ik zal eens in de Windows Event Log kijken, maar denk niet dat ik daar iets wijzer uit ga worden...
  #11  
Oud 31-05-12, 16:51
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tiboow Bekijk bericht
Het is inderdaad een Java app. Kan ik er niet voor zorgen dat deze zich installeert in de Program Files map op mijn C schijf? Ik zal eens in de Windows Event Log kijken, maar denk niet dat ik daar iets wijzer uit ga worden...
Ik heb getracht om in een Windows 7 x64 virtuele machine TinyUmbrella te installeren maar dat gaat niet omdat TU 32 bits Java Runtime nodig heeft en op mijn VM draait 64 bits Java Runtime.

Ik kan het probleem dus niet reproduceren, helaas.
  #12  
Oud 31-05-12, 16:53
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

timosha, je kunt (en voor TU: "moet") de 32 en 64 bits JRE's naast elkaar draaien op een 64 bit omgeving.
  #13  
Oud 31-05-12, 17:24
tiboow tiboow is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 25
Standaard

De Event log levert niets op, geen foutmeldingen. ik heb de defender ook al eens uitgeschakeld en heb gecheckt of TU niet geblokkeerd wordt maar dat is niet het geval.

Zou ik updaten naar 5.1.1 zonder SHSH blobs opgeslagen te hebben? Heb een Belgische iPhone. Momenteel op 5.0.1 met jailbreak.
Of is de update van 5.0.1 naar 5.1.1 de moeite niet waard?

Als ik update, ben ik dan alles wat verbonden is met mijn JB kwijt of is dit gemakkelijk terug te halen? (tweaks, "bestanden",...)
Komt dit gewoon terug wanneer ik de backup herstel na geJB't te hebben op 5.1.1.?

Thanks
  #14  
Oud 31-05-12, 17:28
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tiboow Bekijk bericht
Zou ik updaten naar 5.1.1 zonder SHSH blobs opgeslagen te hebben? Heb een Belgische iPhone. Momenteel op 5.0.1 met jailbreak.
SHSH blobs slaat Cydia ook op, dat is het probleem niet. Het probleem is dat TU jouw iPhone niet ziet en het is dan nog maar de vraag of Absinthe 2.0.x die iPhone gaat zien.
  #15  
Oud 31-05-12, 17:34
tiboow tiboow is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 25
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
SHSH blobs slaat Cydia ook op, dat is het probleem niet. Het probleem is dat TU jouw iPhone niet ziet en het is dan nog maar de vraag of Absinthe 2.0.x die iPhone gaat zien.
Inderdaad, ik wil niet met die problemen zitten wanneer ik een update naar 5.1.1 gedaan heb. Want dan zit ik zonder JB indien mijn iPhone niet herkend wordt.
Graag nog tips/suggesties om dit probleem op te lossen, zou toch niet mogen
  #16  
Oud 31-05-12, 17:46
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tiboow Bekijk bericht
Graag nog tips/suggesties om dit probleem op te lossen, zou toch niet mogen
Ik kan maar twee redenen bedenken en dat zijn de Apple Mobile Device Drivers en die SQLite dynamic link library. Als de Apple Mobile Device Drivers niet werken dan ziet iTunes die iPhone ook niet en dat is blijkbaar niet het geval.
  #17  
Oud 31-05-12, 17:47
tiboow tiboow is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 25
Standaard

http://imageshack.us/photo/my-images/444/94411979.jpg/

Waarom herkent de laatste versie van Absinthe mijn iPhone 4S dan wel?
TinyUmbrella, Why you not work?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 31 mei 2012 om 16:50 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Ik kan maar twee redenen bedenken en dat zijn de Apple Mobile Device Drivers en die SQLite dynamic link library. Als de Apple Mobile Device Drivers niet werken dan ziet iTunes die iPhone ook niet en dat is blijkbaar niet het geval.
De Apple Mobile Device Drivers heb ik in de Windows Event Log zien verschijnen, maar ik heb iTunes ondertussen opnieuw geinstalleerd...
Hoe moet ik dit nog checken?
iTunes herkent de iPhone altijd perfect, dus dacht inderdaad dat deze wel in orde zouden zijn, maar je weet nooit...
  #18  
Oud 31-05-12, 18:09
FridgeNL's schermafbeelding
FridgeNL FridgeNL is offline
• iOS 17.1.1
• iPadOS 17.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 987
Stuur een bericht via ICQ naar FridgeNL Stuur een bericht via MSN naar FridgeNL
Standaard

Ik ervaar hetzelfde probleem, TinyUmbrella herkent mijn 4S niet op mijn laptop, op een andere laptop echter wel dus vermoed ik dat het hardware gerelateerd is.
__________________
"Of all the things i've ever lost, i miss my mind the most."
© Ozzy Osbourne
  #19  
Oud 01-06-12, 18:47
tiboow tiboow is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 25
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FridgeNL Bekijk bericht
Ik ervaar hetzelfde probleem, TinyUmbrella herkent mijn 4S niet op mijn laptop, op een andere laptop echter wel dus vermoed ik dat het hardware gerelateerd is.
Zonet geprobeerd op de laptop van mijn broer, maar daar werkt het ook niet. Is wel exact hetzelfde model maar ik vind het vreemd dat het daaraan zou liggen.
Iemand suggesties?
  #20  
Oud 01-06-12, 21:20
FridgeNL's schermafbeelding
FridgeNL FridgeNL is offline
• iOS 17.1.1
• iPadOS 17.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 987
Stuur een bericht via ICQ naar FridgeNL Stuur een bericht via MSN naar FridgeNL
Standaard

Probeer het eens op een laptop/pc/mac met andere hardware specs ;-)
Reageren

Labels
ios 5.0.1, iphone 4s, tinyumbrella



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: TinyUmbrella detecteert iPhone niet nfsgamer Jailbreak 7 10-08-12 20:09
Iphone herkent sim niet meer en activeert dus niet. Chrisjeb iPhone algemeen 25 06-05-12 02:47
itunes herkent iphone niet en ipod functie doet het niet jeckyl iTunes 11 26-09-10 09:24
iPhone 4 TinyUmbrella ? Snap/volg het niet LabTeov iPhone algemeen 4 12-09-10 12:50
Iphone boot niet meer!, itunes herkent hem niet! mister@ Unlock [archief] 8 10-01-08 23:17

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:05.