iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: iPhone 3G 5.1.1 (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/120816-iphone-3g-5-1-1-a.html)

jeroenvv 22-06-12 18:47

iPhone 3G 5.1.1
 
Beste allen,

Na al enige uren.... zoekwerk hier op het forum wordt het alleen maar onduidelijker?

Ik heb een Iphone 3g en hier stond standaard Ios 5.1.1 (telefoon is overigens niet van mij), maar volgens de berichten kan dit er niet eens opstaan?

Nu wou ik de telefoon gaan jailbreaken met redsnow, dit ging allemaal goed, behalve Cydia werkte niet... doorzichtig icoontje, en als je erop klikte deed hij niks. Dus ik weer verder gezocht, en dacht van nou ik herstel hem wel gewoon en dan begin ik opnieuw. Nu start me iphone helemaal niet meer op en krijg een 3194 melding.

Ik redsnow weer gebruikt om de jailbreak nogmaals te doen, maar dan gaat hij de bestanden laden en herstart hij de iphone, waardoor ik weer het itunes tekentje in beeld krijg waardoor hij weer met itunes wil verbinden...

ook recover met redsnow werkt niet meer, evenal met itunes?

wat moet ik nu in godsnaam doen?

gr jeroen

iDevicer 28-06-12 23:24

Ik weet niet zoveel van foutmeldingen, dus ik zou zowieso even google raadplegen voor die foutcode. Maar als ik het goed begrijp heb je een iphone 3G met iOS 5.1.1? Een 3G ondersteunt volgens mij helemaal geen iOS5 en alles wat erna komt.. Dat doorzichtige cydia icoontje; is dat niet dat je m opnieuw tethered moet opstarten? Of stond er dat hij al untethered is?

Succes ;)

jeroenvv 06-07-12 17:59

het vreemde is dat op die telefoon een 5.1 versie stond.

nu wou ik hem jailbreaken, maar dit ging mis.

Nu start de telefoon alleen nog maar op met itunes logo meer niet.

wanneer ik bijv. met redsnow recoverfix wil runnen, moet je eerst in de DFU modus zijn, dit gaat prima, maar dan gaat redsnow programma lopen en laat dan weer de telefoon opnieuw opstarten.... en dan komt het itunes logo weer tevoorschijn en ben ik weer net zover als voorheen


hoe kan ik me telefoon een hard reset geven zodat ik weer vanaf 0 kan beginnen??

XIII 06-07-12 19:07

Hoger dan 4.2.1 kan niet op een 3G…

arjan95 06-07-12 19:48

Het is dan een 3GS, die lijkt als 2 druppels water op de 3G en ondersteunt wel IOS 5

jeroenvv 06-07-12 19:50

nou het mooie is dat deze al een jaartje of 3 oud is en 100% zeker geen 3S is....

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 6 juli 2012 om 20:25 ----------

wanneer ik een ipsw download gaat itunes eraan beginnen maar dan krijg ik de foutmelding 3194....

Guest-20180925190238 06-07-12 20:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jeroenvv (Bericht 807074)
nou het mooie is dat deze al een jaartje of 3 oud is en 100% zeker geen 3S is....

Als je 100% zeker bent dat het een iPhone 3G is dan kan je ook 100% zeker zijn dat er geen iOS 5.1.1 opstaat. Misschien staat er wel Whited00r op (maar dat is geen echte iOS 5.x.x)

http://www.whited00r.com/

Citaat:

wanneer ik een ipsw download gaat itunes eraan beginnen maar dan krijg ik de foutmelding 3194....
Gebruik voor die fout de zoekfunctie van het forum maar eens. Over iTunes fout 3194 zijn geen tientallen berichten geschreven maar honderden.

jeroenvv 06-07-12 20:32

dat heb ik dus ook gedaan zoals in mn eerste reactie te lezen was, het wordt alleen maar onduidelijker, en vele hebben dan wel dezelfde melding maar niet hetzelfde scherm waar ze niet verder komen.


de telefoon is nooit gekraakt o.i.d. geweest en alleen maar geupdate zoals het normaal hoort

jeroenvv 07-07-12 22:51

ik heb de telefoon weer deels aan de praat gekregen... de telefoon kan ik weer in komen echter is deze nog steeds thetered gejailbreakt, wanneer ik hem loskoppel van de pc gaat de telefoon ook uit....

nu wil ik de telefoon helemaal terugzetten zonder een jailbreak etc..

hoe kan ik dat het beste doen??

p.s. het was dus toch een 3GS

wouter1981 08-07-12 08:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jeroenvv (Bericht 807197)
nu wil ik de telefoon helemaal terugzetten zonder een jailbreak etc..

hoe kan ik dat het beste doen??

p.s. het was dus toch een 3GS

Herstellen mbv iTunes.

jeroenvv 08-07-12 12:42

probeer dus via itunes te restoren.

de telefoon is nu tethered gejailbraikt en wil dit terugzetten naar fabrieksinstellingen

nu heb ik de originele bestanden 5.1.1 gedownload en wil dit op de telefoon terug zetten via itunes.

nu krijg ik tijdens het herstellen allerlei rare kleuren met strepen over het beeld heen en loopt het herstellen vast met foutmelding 28....

Guest-20180925190238 08-07-12 12:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jeroenvv (Bericht 807251)
nu krijg ik tijdens het herstellen allerlei rare kleuren met strepen over het beeld heen en loopt het herstellen vast met foutmelding 28....

iTunes fout 28 is een hardwarefout:
iTunes Errors - The iPhone Wiki

jeroenvv 08-07-12 12:58

ja... maar ik kan de telefoon niet meer herstellen met redsnow of met itunes...

verder heb ik nog een zwart scherm met af en toe rare strepen erop...

wat moet ik doen????

Guest-20180925190238 08-07-12 13:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jeroenvv (Bericht 807259)
wat moet ik doen????

Lezen wat iTunes fout 28 betekent :rolleyes:

Citaat:

Error 28

  • Hardware error. Return your device to Apple if possible. The problem is a bad dock connector on the iPhone. Must change the connector.
  • If you have tried almost everything, reset the logic board (leave uncharged for five days or remove battery for half an hour), then pwn and restore. If this doesn't work, the flash memory/hard drive of your device is damaged.


jeroenvv 08-07-12 13:51

ik heb die foutmeldingen ook opgezocht....


volgens mij heb ik ze nu allemaal wel gezien, heb nu weer een 1618 melding...

al met al snap ik er steeds minder van en kom geen steek verder...

jeroenvv 08-07-12 21:31

na alweer enkele uren stoeien met de telefoon nog geen steek verder gekomen.

iemand nog iedeeen / tips?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:50.