iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: iPhone 4S nieuw vragen over het activeren zonder originele simkaart (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/121422-iphone-4s-nieuw-vragen-over-activeren-zonder-originele-simkaart.html)

joppedijkstra123 04-07-12 16:59

iPhone 4S nieuw vragen over het activeren zonder originele simkaart
 
Goedemiddag,

Helaas heb ik op marktplaats een Iphone 4s 16gb gekocht,
nog on geactiveerd.
Schijnbaar heb je de originele simkaart nodig om hem te activeren,
die heb ik dus niet en waarschijnlijk zal ik die ook nooit krijgen.
Dus ik zal hem moeten Jailbreaken maar kan ik een kleine jailbreak uitvoeren zodat hij geactiveerd is en verder alles zoals het origineel is? En werkt alles dan nog wel zoals het zou werken op een normaal geactiveerde Iphone? En met welke recente software zou ik dit kunnen doen?
Er zit overigens geen simlock op het toestel, het toestel is nog geen 2 weken oud (ik heb de bon meegekregen maar volgens vodafone kan ik daar niets mee)

Alvast hartelijk dank!

colliehome 04-07-12 17:04

Hij is simlockvrij zeg je. Dan moet je gewoon activeren. Aan je pc/mac hangen en itunes laten openen. Alles volgen en klaar.

joppedijkstra123 05-07-12 00:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door colliehome (Bericht 806691)
Hij is simlockvrij zeg je. Dan moet je gewoon activeren. Aan je pc/mac hangen en itunes laten openen. Alles volgen en klaar.

Hij is simlock vrij maar bij het activeren heb ik de originele bijgeleverde simkaart nodig, en die heb ik niet. Itunes geeft het zelfde aan. Ook die truc van eerst een halfuur aan Itunes hangen helpt niet.

Timmy89 05-07-12 08:54

Als hij vraagt om een specifieke simkaart dan is hij volgens mij niet simlockvrij want een simlockvrije iphone acepteert elke simkaart !

wat je misschien kan proberen nog is naar je telecomwinkel gaan en een nieuwe simkaart vragen. deze erin steken en dan activeren (zonder pincode) want hier waren in het begin problemen dat oude simkaarten niet werkten.
weet niet als je hier baat bij hebt

mvg Timmy

joppedijkstra123 05-07-12 11:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Timmy89 (Bericht 806769)
Als hij vraagt om een specifieke simkaart dan is hij volgens mij niet simlockvrij want een simlockvrije iphone acepteert elke simkaart !

wat je misschien kan proberen nog is naar je telecomwinkel gaan en een nieuwe simkaart vragen. deze erin steken en dan activeren (zonder pincode) want hier waren in het begin problemen dat oude simkaarten niet werkten.
weet niet als je hier baat bij hebt

mvg Timmy

Heb ik ook al geprobeerd ik heb alles afgezocht en het schijnt dat bij activatie hij echt de simkaart nodig heeft die er bij geleverd is! Maar ik heb nu de oplossing voor dit probleem.. Als je alles origineel wilt behouden en net zoals ik hem wil verzekeren enz enz heb je een R-sim nodig die activeert hem voor je er voor de rest is het gewoon de Iphone die het hoort te zijn. En als je hem niet gaat verzekeren dan zou ik hem gaan jailbreaken, maar aangezien je een jailbreak zo weer kan herstellen is het volgens mij ook nog een optie om hem te verzekeren en toch te jailbreaken. (Eigen risico)

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 5 juli 2012 om 10:30 ----------

Ik heb de oplossing in ieder geval gevonden! Bedankt voor het reageren!

mrboolean 05-07-12 13:01

Die R-sim waar je het over hebt is alleen maar bedoeld om een telefoon met een simlock te unlocken. Als je iPhone simlockvrij is heb je die helemaal niet nodig. Een simlockvrije iPhone wordt trouwens geleverd zonder een simkaart (behalve natuurlijk als je het toestel bij een provider koopt) dus dat kan niet eens vereist zijn om het toestel te activeren.

Als jouw iPhone wel om een specifieke simkaart vraagt, dan vrees ik dat die dus een simlock heeft.

ThierryR 05-07-12 23:58

@Joppe, kun je de oplossing posten? Ik heb namelijk hetzelfde probleem.

alvast bedankt.

Rubenn1992 07-07-12 11:49

Dit klinkt als een oplichterspraktijk. Ik denk dat deze beste man jou een toestel heeft verkocht met simlock maar dit niet eerlijk verteld heeft

joppedijkstra123 08-07-12 17:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rubenn1992 (Bericht 807113)
Dit klinkt als een oplichterspraktijk. Ik denk dat deze beste man jou een toestel heeft verkocht met simlock maar dit niet eerlijk verteld heeft

In dat geval zal de bon die hij heeft gegeven vals zijn (waarschijnlijk van zijn eigen Iphone) en weet ik dus niet van welke provider het is. Lastig..

ThierryR 08-07-12 17:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door joppedijkstra123 (Bericht 807278)
In dat geval zal de bon die hij heeft gegeven vals zijn (waarschijnlijk van zijn eigen Iphone) en weet ik dus niet van welke provider het is. Lastig..


je zegt eerder dat je de oplossing hebt gevonden?

kan je die posten of even pm'en ?

joppedijkstra123 08-07-12 18:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ThierryR (Bericht 807281)
je zegt eerder dat je de oplossing hebt gevonden?

kan je die posten of even pm'en ?

Ik dacht inderdaad dat ik de oplossing had gevonden...

Als je telefoon een simlock heeft heb je dus een R-sim nodig (google).
Of een goedkopere oplossing: Jailbreaken.

Activeren kan je doen door hem te jailbreaken en verder had ik nog geen goede oplossing gevonden. Je hebt bijvoorbeeld activatie kaarten speciaal voor de iphone 4/4s Enz. Die werken in 80% van de gevallen.

ThierryR 08-07-12 21:10

Jailbreaken kan niet als de telefoon niet geactiveerd is... alle programma's al geprobeerd...

EDIT: die simkaart die jij bedoeld werkt niet in een iPhone 4s

joppedijkstra123 09-07-12 11:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ThierryR (Bericht 807305)
Jailbreaken kan niet als de telefoon niet geactiveerd is... alle programma's al geprobeerd...

EDIT: die simkaart die jij bedoeld werkt niet in een iPhone 4s

Er is een programma die dat kan en dat was die van redsnow, maar die doet het momenteel niet meer...'
En die simkaart die ik bedoel is er ook voor de Iphone 4s!

iNemesis 09-07-12 16:26

Activeren kan alleen via Originele Simkaart (waarvoor de iphone is gelockt!). Activatie kaarten bestaan. Activeren door Redsn0w werkt niet voor de 4S omdat er geen boot-rom exploit is gevonden voor de 4S (werkt dus alleen voor iphone 4 en 3gs en 3g).

Dus je moet uitzoeken waarvoor uw iphone is gelockt en een simkaartje halen van die provider. Ik gebruik zelf een Programmeerbare simkaart waar ik alle providers op programmeer..voor activatie. Dat is een dure optie als je maar eenmalig gaat gebruiken.

joppedijkstra123 09-07-12 22:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iNemesis (Bericht 807411)
Activeren kan alleen via Originele Simkaart (waarvoor de iphone is gelockt!). Activatie kaarten bestaan. Activeren door Redsn0w werkt niet voor de 4S omdat er geen boot-rom exploit is gevonden voor de 4S (werkt dus alleen voor iphone 4 en 3gs en 3g).

Dus je moet uitzoeken waarvoor uw iphone is gelockt en een simkaartje halen van die provider. Ik gebruik zelf een Programmeerbare simkaart waar ik alle providers op programmeer..voor activatie. Dat is een dure optie als je maar eenmalig gaat gebruiken.

Hmm dus ik heb een activatie kaart nodig of iemand die met wat gegevens de provider weet te vinden..

ballegooier 10-07-12 09:01

Er is iemand op dit forum die adh van jouw imei nummer kan opzoeken welke simlock er op zit. Of was jij dat, iNemesis?

iNemesis 11-07-12 02:01

:) ik was dat ja..kan ik nog steeds doen. maar promoot het liever niet he.

joppedijkstra123 11-07-12 13:16

Ja dat heb ik al een paar keer door verschillende mensen laten doen, maar daar komt niet zoveel uit. Het schijnt dus dat het geen carrier (provider) heeft en dat het toestel oorspronkelijk uit Duitsland komt. Ik heb al 4 verschillende simkaarten geprobeerd maar geen van allen werkt. Ik krijg alsmaar het bericht dat het de originele simkaart of een vervangende simkaart van de leverancier nodig heeft enz enz. Dus ik snap er niks van, ik vrees dat ik maar eens een activeringskaartje moet uitproberen.

Product iPhone:True
Product Version: 5.1.1
Has Coverage: True
Carrier:
Warranty Type: Limited Warranty
Country Code: USA
IMEI Number:
Hardware Support: Limited Warranty
Product Type: iPhone
Activated: False
Is registered: False
Hardware Has coverage: True
Device Family: iPhone
Apple Care Eligibility: Not Eligible for AppleCare
Cover End Date: 2013-05-04
Hardware End Date: May 4
ICCID:
Purchase Country: DE
Last Unbrick Date:
Part Description: IPHONE 4S 16GB BLACK
Lock Status: Factory Unlocked

Timmy89 11-07-12 13:21

ik zou persoonlijk u imei nummer niet op internet gooien of maakt dit niets uit ?

joppedijkstra123 11-07-12 13:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Timmy89 (Bericht 807682)
ik zou persoonlijk u imei nummer niet op internet gooien of maakt dit niets uit ?

Niet aan gedacht :)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:54.