iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: Geen services te vinden iphone 3gs (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/124342-geen-services-vinden-iphone-3gs.html)

adboer 06-09-12 03:17

Geen services te vinden iphone 3gs
 
Reeds vele malen in een andere variant aangestipt

Ipone kan geen netwerk selecteren/vinden.

Ik bezit een Iphone 3Gs. Deze is gejailbreaked (cydia) en unlocked. Als ik de telefoon opnieuw opstart blijft deze zoeken naar tel. netwerk.
Instellingen-Algemeen-Info staat versie 5.1.1 (9b206) en modemfirmware 06.15.00. Ik begrijp uit de diverse reacties hier en daar dat het probleem wordt veroorzaakt door de ios-versie en de firmware. Moet ik iets downgraden? Wie kan mij helpen met de oplossing??

PartyRico 09-09-12 11:23

Heb je een simlock erop zitten?

en vraag op jou antwoord ivm downgraden - de 6.15 .00 zijn Ipad Baseband en die zorgen dat die toen die tijd de IOS 4.0 uit mijn hoofd kon Unlocken ermee.
Alleen is dat jou GPS niet meer zou werken.
Dus met Downgraden van de 6.15 krijg je soiesow de GPS terug en krijg je weer normaal baseband.
probeer het uit met RedSn0w. (staat genoeg op youtbe te vinden)

Succes

adboer 09-09-12 12:35

geen simlock. Ik heb inmiddels alles wel geprobeerd wat er te vinden viel op het net maar geen resultaat. Maar waar zou het probleem kunnen zitten? Is IOS 5.1.1 een probleem of is de firmware 6.15.00 het probleem of de combinatie? De firmware 6.15.00 vervangen is volgens mij niet mogelijk. Downgraden van het IOS een optie??
Wie heeft er een idee?

Guest-20180925190238 09-09-12 12:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door adboer (Bericht 817431)
. Downgraden van het IOS een optie??
Wie heeft er een idee?

Lees onderstaande draad eens aandachtig door:

http://forum.iculture.nl/f14/jailbre...-baseband.html

adboer 09-09-12 13:48

Timosha, hartelijk dank voor het duwtje op de zondagochtend. Ik had deze optie al een paar keer geprobeerd maar liep vast of geen resultaat. Vandaag als Administrator uitgevoerd en nu WEER VERBINDING met KPN. Resteert nog steeds de telefoon die na ongeveer 5 minuten uitvalt en de whatsapp die wanneer hij niet open staat geen berichten (althans het geluid) geeft. De push-functie werkt dan niet Bij het opnieuw openen van whatsapp komt het geluid en de berichten te voorschijn. Iemand daar nog een idee over? Maar voorlopig kan deze dag niet meer stuk.

adboer 30-09-12 02:43

De vreugde is door een stommiteit van mij van korte duur geweest. Na downgraden van de ipadbaseband 06.15 naar 05.13.04 (via redsnow 09.14.b1) en IOS 5.1.1 had ik een goed werkende 3GS. Door het updaten via itunes werd de boel verknalt (proces had ik simpel moeten annuleren). Afijn, via Itunes terug naar fabrieksinstellingen. Opstarten lukt nu :niet meer: simkaart wordt niet herkend, ondersteund, activeren niet mogelijk, etc.
Ik heb geprobeerd cydia weer geinstalleerd te krijgen maar het installatieproces loopt stuk op een errno=7.
Kortom: een gsm die niet meer opgestart wil worden.
Wie heeft een suggestie? Hier en daar staan oplossingen om zonder simkaart een 3gs te activeren maar deze stranden bij mij allemaal op de juiste IPSW. Ik kan ook niet meer met zekerheid vaststellen welke ios er nog actief zou kunnen zijn! In itunes is niets meer te zien. Herstellen met of zonder SHIFT is niet mogelijk. Kan ik de versie van het IOS ook via windows vinden? Veel vragen, maar ik zie even geen oplossingsrichting.

NicolaasR 03-10-12 10:19

als je de 3GS jailbreaked met BV een redsnow zal deze je 3GS activeren. Echter je zegt dat er geen simlock op zit maar nu blijkt dus wel een simlock aanwezig te zijn.
Jailbreak de telefoon via redsnow en unlock de telefoon middels ultrasnow.
Zou geen problemen op moeten leveren.

Ter info! Je hebt nu verder niks meer in itunes te zoeken, tenzij je weer van voor af aan wilt beginnen.

adboer 03-10-12 20:37

toen ik mijn (tweedehands) ihone 3 gs kocht, kon ik zonder problemen met mijn simkaart werken. Op de iphone was geen cydia geinstalleerd. Daarom mijn uitspraak geen simlock. Omdat ik de voordelen van cydia wel zag zitten heb ik de iphone gejailbreakt. Laatste stand IOS 5.1.1 firmware 05.13.04. Door niet goed op letten heb ik itunes de voorgestelde update naar 6.0 laten uitvoeren. Vanaf dat moment was het toestel onbruikbaar. Ik heb het afgelopen weekend diverse versies van redsnow en allerlei andere tools gebruikt om de het toestel weer aan de praat te krijgen. Die pogingen liepen allemaal stuk op foutcode 7, 3194, 1015 en veel andere codes. Uiteindelijk lukte het met redsnow 0.9.6rc17 en diverse aanpassingen in hosts. Eindresultaat: IOS 4.2.1 en firmware 6.15. Een tethered oplossing. Upgraden naar een hoger IOS liepen vast, downgraden van de firmware idem. Met Itunes upgraden naar 6.0 lepen vast.
Ik kan nu werken en ben daar al blij mee. Het untethered maken is nog niet gelukt. Kortom: wie nog advies heeft (vooral het untethered maken) en andere tips is welkom.

adboer 04-10-12 15:32

weet iemand hoe ik een tethered jb ios 4.2.1 op 3 GS via cydia untethered kan maken???

wim735 05-10-12 08:30

Met de laatste versie van redsnow moet dit normaal geen probleem zijn...
als je de shsh blobs hebt van iOS 5.1.1 kun je deze stitchen met de orginele 5.1.1 firmware ipsw van apple en dan deze "gestitchte" ipsw versie 5.1.1 via itunes en shift (option) restore zo terug op je 3GS zetten, deze firmware is zo te jailbreaken met redsnow...

let wel op dat je hosts file orgineel is...

adboer 05-10-12 12:59

Dank voor de reactie. Helaas lukt dat stichen bij mij niet, blobs kunnen niet geverifieerd worden. Voorgestelde oplossing was mooi en snel geweest.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:17.