iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   Vraagje over jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/124931-vraagje-over-jailbreak.html)

Larst 16-09-12 11:48

Vraagje over jailbreak
 
Beste,

Misschien is het een domme vraag, maar als ik bijv. Filmware 5.1.1 op mijn iPhone heb staan en die is gejailbreakt, en vervolgens komt 6.0 uit. Als ik dan 6.0 installeer dan is alles weer kwijt, de jailbreak is dan verdwenen. Hoe doen jullie dit?

ballegooier 16-09-12 11:50

Wel.... *tromroffel*.... wachten met updaten totdat de jailbreak van 6.0 verschijnt :)
Of natuurlijk je jailbreak opgeven, als je tóch alvast liever iOS 6 wil draaien vanaf de release.

Larst 16-09-12 11:51

Snap ik, maar moet je telkens als je update opnieuw jailbreaken?

ballegooier 16-09-12 11:51

Ja, klopt. Niet alleen bij update, maar ook na een herstel actie, bijv. Hoewel sommigen shift- herstellen met een custom ISPW waar al een jailbreak ingebakken zit.
Lees ook eens de Jailbreak Wiki, daar staat alles uitgelegd.

Larst 16-09-12 11:52

Ik heb er zelf wel verstand van, alleen ik dacht: ''Misschien is dat niet nodig''.

Guest-20180925190238 16-09-12 11:53

Als het toestel een jailbreak heeft kan je alleen maar met iTunes upgraden naar iOS 6 en dan is de jailbreak volledig weg.

Zet je na de update een backup terug van iOS 5.1.1 dan worden er weer restanten van de jailbreak teruggezet maar niet de jailbreak zelf. Dus een backup terugzetten is niet aan te bevelen.

Overigens, de beheerders van dit forum hebben een heel speciaal forum aangemaakt voor jailbreak vragen :rolleyes:

Jailbreak forum > Jailbreak en Unlock forum > iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS

Succes verder :)

ballegooier 16-09-12 11:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 819249)
Zet je na de update een backup terug van iOS 5.1.1 dan worden er weer restanten van de jailbreak teruggezet maar niet de jailbreak zelf. Dus een backup terugzetten is niet aan te bevelen

Hoe doe jij dit dan, telkens je iPhone als nieuw toestel configureren? Hoe doe je dat dan met je savedata van je apps (games etc?) die ben je dan toch telkens kwijt?
Of heb je dat 'restant' probleem bij iCloud backups niet?

Guest-20180925190238 16-09-12 12:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier (Bericht 819253)
Hoe doe jij dit dan, telkens je iPhone als nieuw toestel configureren? Hoe doe je dat dan met je savedata van je apps (games etc?) die ben je dan toch telkens kwijt?
Of heb je dat 'restant' probleem bij iCloud backups niet?

Ik heb dat probleem niet want ik heb ondertussen de leeftijd bereikt dat ik geen spelletjes meer speel op een iPhone :)

Ook met een iCloud backup wordt er een backup gemaakt van /var omdat daar bv. ook instellingen van apps in staan. In /var staan ook de instellingen van de jailbreak en uiteraard ook /var/stash waar de door Cydia verplaatste standaard apps in staan.

ballegooier 16-09-12 12:27

Maar niet alleen games hebben bepaalde instellingen. Ik denk aan m'n accounts telkens opnieuw configureren, mijn app indeling, mijn mappen en schermen, etc, etc. Als ik dat allemaal telkens opnieuw moet doen, raak ik overspannen :)

XIII 16-09-12 13:42

// Verplaatst naar JB topic


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:14.