iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: Kan ik op mijn iphone 5 een restore doen? (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/125990-op-mijn-iphone-5-restore-doen.html)

McNessie 26-09-12 11:36

Kan ik op mijn iphone 5 een restore doen?
 
Hallo,

Ik had een jailbroken iphone 4 (untethered) en heb een backup gedaan op itunes. Nu ga ik (hopelijk heel snel) een iphone 5 halen. Kan ik dan gewoon een restore doen om alle app store apps, gegevens enz terug te halen of werkt dat niet?

Ik weet natuurlijk wel dat de jailbreak dan weg is (ach ik heb geduld) maar ik wil weten of alle "normale" apps n stuff er weer op komen...

Guest-20180925190238 26-09-12 11:46

Het is aangeraden om die backup van een jailbroken iPhone niet terug te zetten als je problemen wilt vermijden.

Apps kan je terug synchroniseren met iTunes. Contacten, agenda's kan je met iCloud of Gmail synchroniseren en dan terug syncen na het herstel.

pedram 26-09-12 11:46

Ja zeker, je krijgt al je apps/contacten/fotos/notities/etc. terug

Guest-20180925190238 26-09-12 11:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pedram (Bericht 826064)
Ja zeker, je krijgt al je apps/contacten/fotos/notities/etc. terug

Plus restanten van de jailbreak die een boel problemen kunnen veroorzaken :eek:

McNessie 26-09-12 11:49

ok, dat is 1 keer ja en 1 keer nee....hmm

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 26 september 2012 om 11:50 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pedram (Bericht 826064)
Ja zeker, je krijgt al je apps/contacten/fotos/notities/etc. terug

Ervaring? Merkte je niks van restanten?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 26 september 2012 om 11:50 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 826065)
Plus restanten van de jailbreak die een boel problemen kunnen veroorzaken :eek:

Wat voor problemen?

Guest-20180925190238 26-09-12 11:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door McNessie (Bericht 826068)
Ervaring? Merkte je niks van restanten?

Meer nog :d Naar aanleiding van verschillende topics in dit forum met het terugzetten van een jailbroken backup naar iOS 6 heb ik getracht om het probleem te reproduceren op een iPhone 4. En ja hoor, crashende apps en nog wat narigheden. De reden is ook helder.

Dus, reproduceerbare ervaring. Maar mijn mening is niet beter dan die van @pedram. Misschien heeft @pedram wel andere ervaringen.

Succes verder :)

McNessie 26-09-12 11:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 826078)
Meer nog :d Naar aanleiding van verschillende topics in dit forum met het terugzetten van een jailbroken backup naar iOS 6 heb ik getracht om het probleem te reproduceren op een iPhone 4. En ja hoor, crashende apps en nog wat narigheden. De reden is ook helder.

Dus, reproduceerbare ervaring. Maar mijn mening is niet beter dan die van @pedram. Misschien heeft @pedram wel andere ervaringen.

Succes verder :)

Ok, thnx. Dus jij zegt geen restore doen alleen wel sync'en van contacts, apps enz is geen probleem...

pedram 26-09-12 12:58

Bij mij is het in ieder geval (nog) niet voortgekomen dat ik restanten meekreeg. Misschien heb ik hier wel niks van gemerkt?:confused:

Toch raad ik je aan om de guru Timosha te volgen voor advies, hij heeft meer ervaring dan ik ^^

Guest-20180925190238 26-09-12 13:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pedram (Bericht 826170)
Misschien heb ik hier wel niks van gemerkt?:confused:

Met een update 5.0 -> 5.0.1 -> 5.1 -> 5.1.1 was dat ook niet zo dramatisch om een backup met een jailbreak terug te zetten.

Het probleem zit hem mijns inziens in het feit dat Cydia een aantal standaard apps verplaatst van /var/Mobile/Applications naar /var/stash/ Applications. Er worden dan SymLinks aangemaakt om de standaard apps te laten werken uit de nieuwe directory.

De directory /var/stash/Applications en de instellingen gaan mee in de iTunes backup en ik vermoed ook in een iCloud backup.

Bij een restore wordt dan ook de directory /var/stash/Applications met de instellingen teruggezet. Je hebt nu twee soorten standaard apps. Die van iOS 6 in /var/Mobile/Applications en die van iOS 5.1.1 in /var/stash/Applications. En dat schijnt dus mis te gaan.

Indien er iemand andere en betere conclusies heeft dan hoor ik het graag.

joost1234 26-09-12 19:10

Een jb-restore van 5.1.1 op iOS6 zetten is een ramp. Nadat ik mijn 4 als nieuwe iPhone hersteld heb loopt iOS6 als een tierelier. Mijn advies is dus geen jb-restore doen!

McNessie 26-09-12 20:44

ok, thanks everyone...


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:51.