//

Kan ik op mijn iphone 5 een restore doen?

Kan ik op mijn iphone 5 een restore doen? discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ik had een jailbroken iphone 4 (untethered) en heb een backup gedaan op itunes. Nu ga ik (hopelijk heel snel) een iphone 5 halen. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 26-09-12, 11:36
McNessie McNessie is offline
• iOS 8.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 150
Standaard Kan ik op mijn iphone 5 een restore doen?

Hallo,

Ik had een jailbroken iphone 4 (untethered) en heb een backup gedaan op itunes. Nu ga ik (hopelijk heel snel) een iphone 5 halen. Kan ik dan gewoon een restore doen om alle app store apps, gegevens enz terug te halen of werkt dat niet?

Ik weet natuurlijk wel dat de jailbreak dan weg is (ach ik heb geduld) maar ik wil weten of alle "normale" apps n stuff er weer op komen...
__________________
Is er een gadget op deze wereldbol mooier dan de iPhone 5? Ik denk het niet...
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 26-09-12, 11:46
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Het is aangeraden om die backup van een jailbroken iPhone niet terug te zetten als je problemen wilt vermijden.

Apps kan je terug synchroniseren met iTunes. Contacten, agenda's kan je met iCloud of Gmail synchroniseren en dan terug syncen na het herstel.
  #3  
Oud 26-09-12, 11:46
pedram pedram is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 6
Standaard

Ja zeker, je krijgt al je apps/contacten/fotos/notities/etc. terug
  #4  
Oud 26-09-12, 11:47
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pedram Bekijk bericht
Ja zeker, je krijgt al je apps/contacten/fotos/notities/etc. terug
Plus restanten van de jailbreak die een boel problemen kunnen veroorzaken
  #5  
Oud 26-09-12, 11:49
McNessie McNessie is offline
• iOS 8.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 150
Standaard

ok, dat is 1 keer ja en 1 keer nee....hmm

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 26 september 2012 om 11:50 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pedram Bekijk bericht
Ja zeker, je krijgt al je apps/contacten/fotos/notities/etc. terug
Ervaring? Merkte je niks van restanten?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 26 september 2012 om 11:50 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Plus restanten van de jailbreak die een boel problemen kunnen veroorzaken
Wat voor problemen?
  #6  
Oud 26-09-12, 11:54
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door McNessie Bekijk bericht
Ervaring? Merkte je niks van restanten?
Meer nog Naar aanleiding van verschillende topics in dit forum met het terugzetten van een jailbroken backup naar iOS 6 heb ik getracht om het probleem te reproduceren op een iPhone 4. En ja hoor, crashende apps en nog wat narigheden. De reden is ook helder.

Dus, reproduceerbare ervaring. Maar mijn mening is niet beter dan die van @pedram. Misschien heeft @pedram wel andere ervaringen.

Succes verder
  #7  
Oud 26-09-12, 11:57
McNessie McNessie is offline
• iOS 8.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 150
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Meer nog Naar aanleiding van verschillende topics in dit forum met het terugzetten van een jailbroken backup naar iOS 6 heb ik getracht om het probleem te reproduceren op een iPhone 4. En ja hoor, crashende apps en nog wat narigheden. De reden is ook helder.

Dus, reproduceerbare ervaring. Maar mijn mening is niet beter dan die van @pedram. Misschien heeft @pedram wel andere ervaringen.

Succes verder
Ok, thnx. Dus jij zegt geen restore doen alleen wel sync'en van contacts, apps enz is geen probleem...
  #8  
Oud 26-09-12, 12:58
pedram pedram is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 6
Standaard

Bij mij is het in ieder geval (nog) niet voortgekomen dat ik restanten meekreeg. Misschien heb ik hier wel niks van gemerkt?

Toch raad ik je aan om de guru Timosha te volgen voor advies, hij heeft meer ervaring dan ik ^^
  #9  
Oud 26-09-12, 13:09
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pedram Bekijk bericht
Misschien heb ik hier wel niks van gemerkt?
Met een update 5.0 -> 5.0.1 -> 5.1 -> 5.1.1 was dat ook niet zo dramatisch om een backup met een jailbreak terug te zetten.

Het probleem zit hem mijns inziens in het feit dat Cydia een aantal standaard apps verplaatst van /var/Mobile/Applications naar /var/stash/ Applications. Er worden dan SymLinks aangemaakt om de standaard apps te laten werken uit de nieuwe directory.

De directory /var/stash/Applications en de instellingen gaan mee in de iTunes backup en ik vermoed ook in een iCloud backup.

Bij een restore wordt dan ook de directory /var/stash/Applications met de instellingen teruggezet. Je hebt nu twee soorten standaard apps. Die van iOS 6 in /var/Mobile/Applications en die van iOS 5.1.1 in /var/stash/Applications. En dat schijnt dus mis te gaan.

Indien er iemand andere en betere conclusies heeft dan hoor ik het graag.
  #10  
Oud 26-09-12, 19:10
joost1234 joost1234 is offline
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 255
Standaard

Een jb-restore van 5.1.1 op iOS6 zetten is een ramp. Nadat ik mijn 4 als nieuwe iPhone hersteld heb loopt iOS6 als een tierelier. Mijn advies is dus geen jb-restore doen!
  #11  
Oud 26-09-12, 20:44
McNessie McNessie is offline
• iOS 8.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 150
Standaard

ok, thanks everyone...
Reageren

Labels
jailbreak, restore itunes



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
help ik kan mijn iphone 4 niet herstellen wat moet ik doen ??? imflyerthen iPhone algemeen 0 06-10-11 11:51
HELP kan niet meer restore doen Ios 5 beta 6 naar 4.3.5 -Gebruiker030920110146 iPad algemeen 2 04-09-11 13:14
Na Restore van Mac, Kan ik mijn nieuwe gegevens niet meer terug syncen! Bobbyoriginal iTunes 0 02-04-10 02:29
Ik heb een usb en itunes logo op mijn iphone wat moet ik doen!!!! sahin14755 Archief 1 23-11-09 19:38
hoe kan ik een .doc lezen die ik binnen heb gekregen op mijn mail via mijn iphone? Lampy iPhone Apps 5 25-11-08 12:25

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:32.