iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: Updaten van 5.0.1 naar 5.1.1 gaat niet (error 3194) en hosts zijn goed.. (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/126581-updaten-5-0-1-naar-5-1-1-gaat-niet-error-3194-hosts-zijn-goed.html)

thierrysn 02-10-12 00:54

Updaten van 5.0.1 naar 5.1.1 gaat niet (error 3194) en hosts zijn goed..
 
Onlangs heb ik een tweedehandse iPhone 4s aangeschaft met hierop een gejailbreakte versie van 5.0.1. Nu wilde ik deze updaten naar 5.1.1 maar als ik dit via iTunes doe krijg ik steeds de error 3194. Als ik de error opzoek zou het probleem in de hosts file van mijn pc liggen. Dit is echter niet het geval, want op een andere computer waar nog nooit een iPhone of iTunes aan is geweest krijg ik dezelfde error.
Nu heb ik met TinyUmbrella wel de SHSH bestanden opgeslagen. Hier zag ik dat er 4 verschillende SHSH bestanden werden opgeslagen, namelijk 5.0.1, 5.0.1b, 5.1 en 5.1.1.
Kan ik hieruit opmaken dat al deze versies al ooit geinstalleerd zijn geweest, dus ook mijn gewenste 5.1.1? Misschien is dit ook wel de reden dat ik een foutmelding krijg? Zo ja, weet iemand misschien hoe ik dit kan oplossen?
Het zou fijn zijn als iemand mij kan helpen! Alvast bedankt!

XIII 02-10-12 07:13

Zelfs met die blobs kun je voorlopig niets:

http://blog.iphone-dev.org/post/3186.../blob-o-riffic

thierrysn 02-10-12 13:19

Ik snap het niet? Ik heb nu 5.0.1 maar wil graag 5.1.1, waarom is dit dan niet mogelijk? Omdat er al eerder 5.1.1 op heeft gestaan? Is er eventueel ook niet een andere manier om 5.1.1 erop te krijgen zodat ik die foutmelding niet krijg?

XIII 02-10-12 13:46

Dan ook voor jou nogmaals de uitleg:

Je kunt alleen de release(s) installeren die Apple signeert. Maakt niet uit wat je nu draait, waar je heen wilt, en wat er ooit op draaide; zonder die handtekening kun je niets.

Die handtekening van Apple (SHSH blob) kon je opslaan (nu niet meer omdat Apple hem niet meer uitgeeft) en via TinyUmbrella iTunes voor de gek houden, maar alleen door een bepaald lek in devices te misbruiken. Zo'n lek is er niet voor de iPhone 4S, dus jij kunt alleen naar 6.0.

thierrysn 02-10-12 13:52

Oke, wel raar dan. Dan blijf ik voorlopig wel ff 5.0.1 gebruiken zolang ik niet naar 5.1.1 kan..

spooky78 03-10-12 17:02

Ook ik heb alles geprobeerd,maar telkens die fout 3194.

Is er iemand die mij kan helpen?
Ik wil gewoon weer een verse schone iphone.

XIII 03-10-12 17:10

hosts file opschonen en iOS6 installeren.

vincewinkel 06-10-12 01:18

Hulp gezocht
 
Ik heb vandaag een iPhone binnengekregen van Vodafone. iPhone 4 met de firmware versie 5.0. Ik zou graag naar 5.1.1 willen om een jailbreak uit te voeren. Ik krijg ook steeds deze fout. Ik wil gewoon naar de officiele 5.1.1., maar krijg elke keer de 3194 error.

Ik heb TinyUmbrella en de host optie ook al geprobeerd maar tevergeefs. Op een gegeven moment kreeg ik wel een andere error en ging de iPhone wel in DFU (Recovery modus). Deze error luidde; error 11.

Nu zie ik hier boven staan dat de optie word aangeraden om naar iOS 6 te gaan. Maar dit wil ik echt niet. Is er echt geen laatste optie meer over dan?

Kan iemand mijn AUB helpen? Ik zit met mijn handen in mijn haar.

boefb 10-10-12 22:55

kan je een 5.1.1 wel restore naar 5.1.1?? heb de blobs ook bewaard
ben al dagen aan het bezig please help

XIII 10-10-12 22:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door boefb (Bericht 836189)
kan je een 5.1.1 wel restore naar 5.1.1?? heb de blobs ook bewaard
ben al dagen aan het bezig please help

Volgens post 2 kan dat straks met een nieuwe versie van redsn0w.

Maar nu dus nog niet?

boefb 10-10-12 23:04

thx voor de snelle reactie nu weet ik dat ik niet verder hoef te zoek misschien dat u dit weet? mijn iphone doet sinds kort mijn chase niet verschonen sommigen app crashen witten iconen blijven wit wat ik ook doe ik melding bij cydia dat ik een apt-get update moet uit voer dat heb ik ook gedaan maar krijg in mobileterminal de zelfde melding ik heb rare dingen mee gemaakt met de iphone maar dit slaat op alles ben dagen aan het zoeken wat het kan zijn maar het lijkt erop dat ik de enigen ben ieder geval bedankt voor het reageren.....


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:16.