iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: Jailbreak 5.1.1 naar ios 6 (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/129067-jailbreak-5-1-1-naar-ios-6-a.html)

Tom034 05-11-12 20:31

Jailbreak 5.1.1 naar ios 6
 
Mijn iphone begint de zeeeer traag te gaan en crasht regelmatig
Daardoor zou ik hem naar ios 6 willen upgraden maar hoe doe ik dit? En is er ook een manier om een backup te maken van mijn jailbreak zodat als ik hem opnieuw in ios 6 wil jailbreaken mijn tweaks niet opnieuw moet gaan zoeken?

Guest-20180925190238 05-11-12 20:37

Een pseudo backup (een lijstje met de Cydia apps/tweaks) kan je maken met de gratis APTBackup. Een goede en volledige backup kan je maken met het betaalde PKGBackup.

Updaten naar iOS 6 gaat in jouw geval alleen met een herstel/update in iTunes.

RR01 06-11-12 13:58

Heb je al geprobeerd om een recente backup terug te zetten? Dan heb je in ieder geval je jb nog; als je nu naar ios 6 overstapt ben je je jb kwijt (dus ook al je cydia tweaks)

iWiefring 06-11-12 14:08

Gewoon updaten werkte bij mij niet! Ik heb hem eerst moeten herstellen naar iOS 5.1.1 zonder jailbreak en vervolgens kon ik hem updaten naar iOS 6 maar dat verschilt per persoon denk ik.

Guest-20180925190238 06-11-12 14:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iWiefring (Bericht 849772)
Gewoon updaten werkte bij mij niet!

Op een een iDevice met een jailbreak kan men geen OTA-update uitvoeren omdat bepaalde dingen niet meer staan waar ze moeten staan. Cydia heeft die namelijk verplaatst of "gestashed".

Met de persoon heeft het dus weinig te maken, wel met het iDevice.

Marcel-VR6 07-11-12 00:13

Ik heb ook een vraag:

Ik heb mijn 4s gejailbreakt en wil nu overstappen op mijn iphone 5.

Een backup maken gaat prima, maar terugzetten op de 5 lukt niet, omdat ik met de jailbreak zit.

Hoe kan ik al mijn gegevens (uiteraard zonder jailbreak) overzetten op mijn iphone 5.
Dus: Whatsapp, mijn camera apps, ebay etc etc. Allemaal apps met wachtwoorden en instellingen die eigenlijk automatisch overgezet moeten worden.

Dus hoe krijg ik alles overgezet op mijn nieuwe 5?
Ik ben de hele avond al aan het google-en, en durf niet zomaar een herstel te doen omdat ik bang ben mijn contacten en emails kwijt raak.

Gr Marcel.

iWiefring 07-11-12 09:56

De apps worden niet teruggezet met een reservekopie, deze worden automatisch gesynchroniseerd met je iTunes. Dus als je je iPhone 5 synchroniseerd met iTunes waar de apps opstaan van je andere iPhone staan ze als het goed is meteen op je iPhone 5.

Marcel-VR6 07-11-12 11:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iWiefring (Bericht 850154)
De apps worden niet teruggezet met een reservekopie, deze worden automatisch gesynchroniseerd met je iTunes. Dus als je je iPhone 5 synchroniseerd met iTunes waar de apps opstaan van je andere iPhone staan ze als het goed is meteen op je iPhone 5.

Dat klopt, maar het gaat mij om de whatsapp en de mailinstelling etc etc

iWiefring 07-11-12 11:58

Dat wordt toch automatisch gesynchroniseerd nadat je alles op je iPhone 5 hebt staan en je WhatsApp bijvoorbeeld dus alleen op de nieuwe iPhone gebruikt?

Bertjuh070 08-11-12 01:32

Icload je contacten en sommige app bestanden. Deed ik ook heb al me contacten dus die staan ook weer in whatsapp

Marcel-VR6 08-11-12 13:04

Bij mij is het gelukt!

Alles via Icloud gespeeld.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:56.