//

evasi0n jailbreak (firmware 6.x)

evasi0n jailbreak (firmware 6.x) discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Shorty007 Vraagje: Na de jb (ja of net ios 6.1) kan ik mijn wekker niet meer snoozen met de volumeknoppen. Hebben ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #921  
Oud 07-02-13, 19:11
arjan95 arjan95 is offline
• iOS 13.1.3
• iPadOS 13.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shorty007 Bekijk bericht
Vraagje:
Na de jb (ja of net ios 6.1) kan ik mijn wekker niet meer snoozen met de volumeknoppen. Hebben meer mensen hier last van?
Kan ook door een app uit cydia komen natuurlijk maar zal niet weten welke
Activator misschien..? Echt geen idee....
Werkt het wel in Safe Mode?

Kijk wat je zojuist heb geinstalleert en haal dat één voor één weg.

Off-topic:

Dit is volgens mij weer een van de problemen die timosha hierboven bedoelt. Van die kleine, vage en onlogische problemen die zich willekeurig voordoen op met evasi0n gejailbreakte iPhones.

Zelf was ik er ook al door getroffen. Game emulator config aangepast (niet eens in een systeemmap) en toch alle systeemapps kwijt, kon gaan herstellen per DFU.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #922  
Oud 07-02-13, 19:51
Shorty007 Shorty007 is offline
• iOS 16.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 1.828
Standaard

Ik wil best dingen verwijderen om te kijken of het door een app uit cydia komt, maar dan wil ik eerst zeker weten dat het niet gewoon door ios6.1 komt...
Heb 6.1 niet zonder jb gedraaid namelijk.
  #923  
Oud 07-02-13, 19:58
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shorty007 Bekijk bericht
Ik wil best dingen verwijderen om te kijken of het door een app uit cydia komt...
Je moet niet klakkeloos apps gaan verwijderen. Als ik een probleem vaststel met een tweak/app ga in eerst in Cydia naar de "Filesystem Content" van het package kijken of er misschien iets in zit dat eventueel problemen kan veroorzaken.

Anderzijds moet je ook niet gaan trachten om het wereldrecord "Cydia Tweaks Installeren" te gaan halen. Tweak na tweak installeren. Na elke installatie alles testen. Opschrijven welk tweak het was. Dan de volgende tweak, enz... enz...
  #924  
Oud 07-02-13, 20:21
jeffreya93 jeffreya93 is offline
 
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2013
Berichten: 2
Standaard

Er is een update uitgebracht voor evasi0n. Een aantal problemen waaronder de weer bug zijn verholpen. Meer info: Klik
  #925  
Oud 07-02-13, 20:24
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jeffreya93 Bekijk bericht
Er is een update uitgebracht voor evasi0n.
Ja, versie 1.1 maar die is er al sinds deze ochtend. En in Cydia al sinds gisteren. Toch bedankt voor het melden
  #926  
Oud 07-02-13, 21:54
kadim_nr1 kadim_nr1 is offline
• iOS 8.3
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 53
Standaard

Hebben de meeste nog steeds last van cydia? Ik krijg gewoon niks te zien. Ik weet dat het overbelast is maar is er een manier om in te komen?
  #927  
Oud 07-02-13, 21:56
iredydo's schermafbeelding
iredydo iredydo is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 101
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kadim_nr1 Bekijk bericht
Hebben de meeste nog steeds last van cydia? Ik krijg gewoon niks te zien. Ik weet dat het overbelast is maar is er een manier om in te komen?
Nee nergens last van . Draait als een zonnetje 😄😃
  #928  
Oud 07-02-13, 21:58
kadim_nr1 kadim_nr1 is offline
• iOS 8.3
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 53
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iredydo Bekijk bericht
Nee nergens last van . Draait als een zonnetje 😄😃
Hmm mischien nog een keer jailbreak erover heen mischien heb ik een foutje gemaakt
  #929  
Oud 07-02-13, 22:20
Francis78's schermafbeelding
Francis78 Francis78 is offline
• iOS 8.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 178
Standaard

Ik heb sinds de jailbreak toch wel veel foutmeldingen. Hij crasht erg vaak. In facebook elke keer wanneer ik een foto album aanklik. Maar ook wanneer ik een folder open op mijn iphone en de folder wil sluiten door eronder te klikken dan crasht de iphone. soms gaat hij in safe mode, soms start hij spontaan opnieuw op?? heel vreemd.....suggesties? Ik ga zaterdag 2 weken op vakantie en neem geen laptop mee. Ben bang dat ik problemen krijg die niet zonder pc zijn te verhelpen......
  #930  
Oud 07-02-13, 22:25
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kadim_nr1 Bekijk bericht
Hmm mischien nog een keer jailbreak erover heen mischien heb ik een foutje gemaakt
En dat is dan web grootste fout die je kan maken
  #931  
Oud 07-02-13, 22:29
Francis78's schermafbeelding
Francis78 Francis78 is offline
• iOS 8.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
En dat is dan web grootste fout die je kan maken
waarom is dat niet goed?
  #932  
Oud 07-02-13, 22:36
Jorenbis Jorenbis is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Berichten: 9
Standaard

Had ook graag gejailbreakd maar zit met het volgende:

powerknop van iPhone werkt al tijdje niet meer. Nu heb ik gemerkt dat je deze niet nodig hebt tijdens het jailbreaken zelf. Stel echter dat de iPhone blijft hangen, kan ik nog een herstel uitvoeren met een kapotte powerbutton?
  #933  
Oud 07-02-13, 22:37
NicolaasR NicolaasR is offline
• iOS 7.1.2
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2011
Locatie: Deventer
Berichten: 115
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DertKesh Bekijk bericht
De reden dat ik nog op 3.0 zit heeft te maken met het feit dat ik mijn 3GS jaren niet heb gebruikt En na jaren wil ik mijn iPhone weer gebruiken. 6.1 jailbreak is uit dus ik dacht 'even' proberen.

En omdat mijn SHSH files in Cydia zijn opgeslagen kan ik alleen nog terug naar firmware 3.0 bij ontstane problemen.

Maar kan ik een custom firmware voor 6.1 maken en daarmee updaten/herstellen in iTunes? Want in de programma staat 6.0 to 6.1
iOs 6.1 downloaden
nieuwste sn0wbreeze downloaden
in sn0wbreeze browse for iOS
kiezen tussen oude of nieuwe bootrom
daarna expertmode kiezen
General daar kies je hacktivate
rest van het menu gewoon door drukken
pacman spelen of naar het draaiertje kijken
je krijgt vanzelf te zien dat het klaar is en dat je de telefoon in
pwnd dfu moet zetten (ook gewoon het menu doorlopen)
Sn0wbreeze zet de nieuwe iOS op je buro blad (windows dan)
in itunes shift+herstel (ook weer windows)
En dan op je buro blad de no BB ios kiezen
en geduldig wachten
evasion loopt er vanzelf overheen
en even in cydia ultrasnow installeren
that's it
  #934  
Oud 07-02-13, 22:38
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francis78 Bekijk bericht
waarom is dat niet goed?
Een heel ingewikkelde reden waar ik je niet mee wil vervelen. Als je het wel doet werkt Cydia waarschijnlijk niet meer en alle instellingen van Cydia apps zijn weg.

Ben ervaringsdeskundige want ik kon het niet laten om het toch maar eens te proberen.
  #935  
Oud 07-02-13, 22:40
NicolaasR NicolaasR is offline
• iOS 7.1.2
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2011
Locatie: Deventer
Berichten: 115
Standaard

ik heb laatst geprobeert evasion jailbreak over redsn0w jailbreak heen te drukken

(heeft me 2 dagen geduurt voor dat ik alles weer hersteld en werkend had)
  #936  
Oud 07-02-13, 22:44
Francis78's schermafbeelding
Francis78 Francis78 is offline
• iOS 8.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Een heel ingewikkelde reden waar ik je niet mee wil vervelen. Als je het wel doet werkt Cydia waarschijnlijk niet meer en alle instellingen van Cydia apps zijn weg.

Ben ervaringsdeskundige want ik kon het niet laten om het toch maar eens te proberen.
Dan zal ik dat ook niet proberen. Ik heb net een update van springtomize2 gedaan en hoop dat daar de fout in zat wat betreft mijn crashes. Zie dat er veel fixes zijn gedaan in de vernieuwde versie

update: heeft niet geholpen. Bij wegklikken geopende folder krijg ik weer meteen een appeltje en schiet hij in safe mode...... Iemand een idee waar dit aan kan liggen? Enige wat ik in cydia heb geïnstalleerd is bitesms, sbsettings, springtomize2, aptbackup, applocker, customize facebook en icon renamer.
  #937  
Oud 07-02-13, 23:31
kalerolf kalerolf is offline
• iOS 7.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2013
Berichten: 27
Standaard

hmmm als ik het zo lees denk ik dat ik JB maar niet ga installeren.
  #938  
Oud 08-02-13, 00:17
simlockvrij's schermafbeelding
simlockvrij simlockvrij is offline
• iOS 16.4
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Locatie: regio leiden
Berichten: 700
Stuur een bericht via ICQ naar simlockvrij
Standaard

springtomize werkt toch nog niet?
@ rolf, de jb zorgt grotendeels niet voor de problemen, maar de tweaks die nog niet goed draaien. K heb ook een jb, en nog geen 1 x vastgelopen of andere ellende, alleen de weerapp doet t niet meer, lekker boeiend, of ook maar iemand die gebruikt.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 8 februari 2013 om 00:50 ----------

nog f een opmerking, vroegah, als je apps verstopte via bijvoorbeeld sbsettings, dan vond je ze nog wel via spotlight, sinds evasi0n niet meer, vind ik opzich wel jammer, iemand wat over gelezen?
__________________
Bla bla bla...
  #939  
Oud 08-02-13, 02:45
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Dan heb jij veel meer geluk gehad dan ik Ik heb drie (3) keer kunnen reproduceren dat een backup uit een vorige jailbreak (5.1.1) Property Lists overschrijft die dan probleempjes veroorzaken. Probleempjes die App Store apps laten crashen. Probleempjes met Wi-Fi, 3G, enz... enz...

Maar goed, als het bij jou werkt zal ik wel iets verkeerd gedaan hebben. En dan zal het bij de andere gebruikers ook wel geen problemen opleveren.
Mwah, het kan liggen aan bepaalde apps/tweaks die ik niet heb en jij wel...

Bovendien: wat ik dit keer heb gedaan was eerst een paar tweaks waaronder (o.a. Activator + FolderEnhancer en als belangrijkste Springtomize installeren en daarna opnieuw PkgBackup (had ik eerst verwijderd, want door bugs werkte het restore-venster niet goed; er zijn nog steeds kleine visuele bugs).

Vervolgens heb ik selectief enkele (heel weinig, die zeker weten 6.1 compatible zijn) tweaks teruggezet. Maar Springtomize had alle plists opgeslagen en teruggezet met de iTunes back-up, waardoor dit precies werd teruggezet zoals op 5.1.1, zonder de tweaks zelf (waardoor er geen incompatibiliteiten opgetreden hebben). Bijna al mijn apps staan weer zoals ze horen, dankzij de combinatie FolderEnhancer en Springtomize. Activator heeft dezelfde instellingen als voorheen. Dus iPhone is weer 80% functioneel t.o.v. 5.1.1

Ik heb nog niet 1x mijn iPhone 5 in Safe Mode gehad, maar heb dan ook niet zoveel tweaks als ik normaal zou hebben (ik denk dat ik er nu even veel heb als de gemiddelde gebruiker ). I plan to keep it that way, maar zal nog wel wat tweaks testen op compatibiliteit.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shorty007 Bekijk bericht
Vraagje:
Na de jb (ja of net ios 6.1) kan ik mijn wekker niet meer snoozen met de volumeknoppen. Hebben meer mensen hier last van?
Kan ook door een app uit cydia komen natuurlijk maar zal niet weten welke
Activator misschien..? Echt geen idee....
Kijk bij de volumeknoppen in Activator. Het kan zijn dat oude instellingen niet-geïnstalleerde tweaks aanwijzen als functie. Maar ik denk dat je het ergens anders moet zoeken. Installeer SBSettings of (koop) Springtomize 2 en zoek de MobileSubstrate Addons. Schakel hier stuk voor stuk apps uit, respring (Springtomize noemt dat Reload) en test de volumeknoppen met je wekker. Herhaal dit tot je de schuldige tweak vindt. Als dit niet werkt en je hebt alle tweaks geprobeerd (incl. Winterboard als je dat hebt), kijk dan in Cydia naar de tweaks die niet in dit lijstje staan en dus geen MobileSubstrate gebruiken.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francis78 Bekijk bericht
Dan zal ik dat ook niet proberen. Ik heb net een update van springtomize2 gedaan en hoop dat daar de fout in zat wat betreft mijn crashes. Zie dat er veel fixes zijn gedaan in de vernieuwde versie

update: heeft niet geholpen. Bij wegklikken geopende folder krijg ik weer meteen een appeltje en schiet hij in safe mode...... Iemand een idee waar dit aan kan liggen? Enige wat ik in cydia heb geïnstalleerd is bitesms, sbsettings, springtomize2, aptbackup, applocker, customize facebook en icon renamer.
Optie 1: ga in Springtomize 2 naar More en verwijder al je settings files, respring daarna.
Optie 2,: tweaks verwijderen. AptBackup heb je niet (meer) nodig.
Customize Facebook is gemaakt voor Facebook 4. Facebook 5 is sindsdien uitgekomen en daarna 9x geüpdatet. Dit kun je het beste even verwijderen.
Icon Renamer is al 1-2 jaar oud.
Applocker is incompatible met Auxo (update komt volgende week). Waarschijnlijk levert het geen problemen op, maar je via SBSettings óf Springtomize (MobileSubstrate) uitschakelen kan geen kwaad.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jorenbis Bekijk bericht
powerknop van iPhone werkt al tijdje niet meer. Nu heb ik gemerkt dat je deze niet nodig hebt tijdens het jailbreaken zelf. Stel echter dat de iPhone blijft hangen, kan ik nog een herstel uitvoeren met een kapotte powerbutton?
Ik zou 'm laten fixen als ik jou was. De enige 'hoop' die je dan hebt is het leeg laten lopen van de batterij, daarna opladen en voor/bij het opstarten van de iPhone vervolgens de home-knop inhouden. Dan is het hopen dat hij in DFU komt. Kortom: knop fixen is mijn tip.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NicolaasR Bekijk bericht
ik heb laatst geprobeert evasion jailbreak over redsn0w jailbreak heen te drukken

(heeft me 2 dagen geduurt voor dat ik alles weer hersteld en werkend had)
Joh...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door simlockvrij Bekijk bericht
springtomize werkt toch nog niet?
@ rolf, de jb zorgt grotendeels niet voor de problemen, maar de tweaks die nog niet goed draaien. K heb ook een jb, en nog geen 1 x vastgelopen of andere ellende, alleen de weerapp doet t niet meer, lekker boeiend, of ook maar iemand die gebruikt.
Precies, de jailbreak is prima. (Ook al mislukte het bij mij de eerste keer volledig, de tweede poging duurde zo'n 3 minuten!)
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door simlockvrij Bekijk bericht
nog f een opmerking, vroegah, als je apps verstopte via bijvoorbeeld sbsettings, dan vond je ze nog wel via spotlight, sinds evasi0n niet meer, vind ik opzich wel jammer, iemand wat over gelezen?
Als je ze vroeger kon vinden, dan was dat een bug. Het is nooit de bedoeling geweest dat ze gevonden konden worden (denk aan de field test-apps van Apple, die kun je ook niet vinden in Spotlight).

Laatst gewijzigd door Bubbly; 08-02-13 om 03:26.
  #940  
Oud 08-02-13, 05:16
DertKesh's schermafbeelding
DertKesh DertKesh is offline
• iOS 14.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 636
Standaard

Het is mij gelukt om met mijn iPhone 3GS firmware 3.0 een herstel uit te voeren naar firmware 6.1. Ik zal mijn verhaal hier plaatsen voor het geval dat er meer mensen zijn die in dezelfde situatie als mij zitten.

Ik kreeg allemaal foutmeldingen in iTunes tijdens het herstellen, hoe ik dat heb opgelost ga ik straks vertellen.

1. Custom firmware maken. Selecteer hier (iClarified) jouw toestel om een overzicht te krijgen van de firmwares. Daarna kan je er een custom firmware van maken met sn0wbreeze. Cydia staat er ook meteen op.
2. Om al die iTunes errors op te lossen heb ik FixIt (Microsoft) gebruikt, dat is om de hosts bestand te resetten.

Nu nog wachten op een unlock.......

Edit
Ik las in een andere topic dat je met ultrasn0w o.a. baseband 04.26.08 kan unlocken. Dus via Cydia ultrasn0w gedraaid maar er staat nog steeds 'geen service'.
__________________
Don't tell people your dreams, show them!

Laatst gewijzigd door DertKesh; 08-02-13 om 06:14.
Reageren

Labels
boot logo, evasi0n, iphone 4s, jailbreak, jailbreak ios 6.1, upgraden



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: Firmware - Jailbreak Fmkk Jailbreak 0 15-04-11 10:43

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:31.